'Ik heb al bij diverse mooie clubs gespeeld, maar dit is mijn eigen stad'

'Ik heb al bij diverse mooie clubs gespeeld, maar dit is mijn eigen stad'

vrijdag 22 september 2017 om 14:14

Het competitieduel tussen FC Utrecht en PSV (zondag) heeft een speciaal tintje voor Zakaria Labyad. De 24-jarige middenvelder van Utrecht kijkt uit naar het treffen met zijn oude werkgever.

Labyad was één van de grote talenten bij PSV en veroverde al op jonge leeftijd een basisplaats, maar daarna liet hij Eindhoven snel achter zich. Via Sporting Portugal, Vitesse en Fulham is hij nu uitgegroeid tot één van de sleutelfiguren in Utrecht. "Ik heb in mijn loopbaan al bij diverse mooie clubs gespeeld, maar dit is mijn eigen stad. Hier ben ik opgegroeid", aldus de international van Marokko op de Utrecht-website.

"Als ik ergens in de stad kom, weten ze vaak wel wie ik ben. De mensen vertellen me dat ze het fantastisch vinden dat ik, als Utrechter, voor FC Utrecht speel. Dat ervaar ik zelf ook zo", vervolgt Labyad. Hij geniet van zijn status in Utrecht. "Hiervoor ben ik naar Utrecht gekomen. (...) Ik kijk uit naar de wedstrijd tegen PSV, waar ik natuurlijk ook een verleden heb. PSV-thuis is een mooi duel voor ons. PSV is een topclub en gezien die status favoriet, maar wij gaan er alles aan doen om van ze te winnen."

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 14:17
Utrecht heeft alle kans. Het is open huis achterin bij PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:18
Wie verkoopt zijn huis dan?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:18
Ze geven het weg.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:21
Wil niet in Eindhoven wonen....
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:17
Mooi positief stuk van deze opgebloeide speler.
Jammer van al die hatelijke reacties die hieronder gaan komen in 3,2,1...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:18
Goedemiddag, lekker aan het werk? Fijn geslapen? ;-P
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:26
wow, dit is bijna een 'im easy to roast' van een 17 jarig pubermeisje
Vind ik leuk
Snuck +459
vrijdag 22 september 2017 om 14:28
Waarom dan? Je hebt helemaal gelijk!
Vind ik leuk
United FC +12221
vrijdag 22 september 2017 om 15:49
Je snap er helemaal niks van. Kijk je wel voetbal??? WTF man... Maar je hebt wel gelijk ;-)
Vind ik leuk
mcmodd +10304
vrijdag 22 september 2017 om 14:54
Zaka, zoals hij door de spelers wordt genoemd, is aardig thuis bij onze club. Af en toe kom ik hem ook wel tegen en noem ik hem ook wel Zakki. Dit laatse heb ik hem eens uitgelegd, in Amerika worden veel mensen met de naam Zacharia Zakkie genoemd, daar schrijven ze dan Zackie. Het deert hem niet, altijd gaat hij met van die jochies van een jaar of twaalf op de selfies, waartoe ik me nooit heb willen zetten. Ik heb wel een mooie foto van ons laten maken op de Open Dag in onze stand van de supportersvereniging True Support, waar ik hem leden liet maken voor True Support. Dat deed ie mooi ;--/))
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:33
Echte Utrechtse naam ook...... Labyad ;-p
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ik heb al bij diverse mooie clubs gespeeld, maar dit is mijn eigen stad'