Keizer op z'n hoede: Dat moeten we bij Dolberg goed in de gaten houden

Keizer op z'n hoede: "Dat moeten we bij Dolberg goed in de gaten houden"

vrijdag 22 september 2017 om 15:09

Marcel Keizer maakt zich geen enkele zorgen over Kasper Dolberg. De Deense spits scooorde woensdag in de bekerwedstrijd tegen Scheveningen drie keer, maar moet tegen Vitesse waarschijnlijk plaatsmaken voor Klaas-Jan Huntelaar.

Dat lijkt geen structurele keuze, getuige de uitspraken van Keizer op de persconferentie van vrijdag. De Ajax-trainer is veel bezig met Dolberg. "Hij kan prima verwoorden wat hij voelt", vertelt Keizer. "Vorig seizoen is hij goed gestart met een tussenpoze van één of twee maanden minder. Daarna heeft hij het weer opgepakt."

"Het is heel normaal voor een jongen van negentien jaar. Hij is gewoon lekker aan het trainen, zodat hij weer lekker in z'n vel komt te zitten. Hij heeft er nu drie gemaakt en dat is lekker voor hem. Als het lekker voor hem is, is het ook voor ons goed."

Keizer noemt Dolberg een 'heel realistische jongen'. "Hij komt er echt wel weer aan hoor, maar het gebeurt vaker dat jonge jongens plotseling minder aan spelen toekomen. Daar gebeurt wat mee. Denk aan Riechedly Bazoer. Dat moeten we bij Kasper goed in de gaten houden."

Plaats een reactie

Fredsjhe +2511
vrijdag 22 september 2017 om 15:14
Goed voorbeeld die Bazoer, die speelt nu natuurlijk weer de sterren van de hemel bij Ajax na zijn dipje...
Vind ik leuk
Nvd88 +64
vrijdag 22 september 2017 om 15:15
Ik heb persoonlijk liever dat iemand keizer in de gaten houdt.
Vind ik leuk
Tfoe +446
vrijdag 22 september 2017 om 15:41
Hahaha ja....
Dat ben ik met je eens.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 16:15
Aan een tuigje ;p
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:12
Vind de kritiek op Keizer te makkelijk. Met beetje geluk wel ronde verder CL voorronde. Rosenborg en Heracles waren serieuze uitglijders..ado daarentegen domweg pech. Komende periode cruciaal. Viergever, Dijks en Younes komen echt te kort, durft Marcel door te wisselen?
Vind ik leuk
Nvd88 +64
vrijdag 22 september 2017 om 17:55
Ben niet met je eens dat het uitglijders zijn,we spelen tot op heden gewoon matig.Younes en Dijks mogen inderdaad gewisseld worden.
Vind ik leuk
Harrie82 +2553
vrijdag 22 september 2017 om 17:56
Oh deze trainer heeft alleen maar pech.
Dat heeft een oorzaak, geluk dwing je af zeggen ze.
En pech roep je over je heen.
Vind ik leuk
JCJWZ +9872
zaterdag 23 september 2017 om 04:14
Nou dat gedoe met Nouri heeft niks met geluk afdwingen te maken.
Vind ik leuk
Harrie82 +2553
zaterdag 23 september 2017 om 17:28
Nee dat klopt.
Maar tijdens een wedstrijd moet dit opzij. Hoe moeilijk ook. En dan Kun je tijdens een wedstrijd geluk afdwingen. Hij moet een gebalanceerd team opstellen en helaas voor Dolberg die is de zwakste schakel in de punt van de aanval. Dus lekker banken. Dit was het risico met het aantrekken van Huntelaar.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:35
Voor Nvd88:

's een goeie!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 18:37]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:18
Beetje open deuren intrappen van Keizer. Die jongen zal de wisselvalligheid van een 19jarige de komende tijd blijven hebben, talent heeft hij zeker. Ze hadden hem het best gewoon kunnen verkopen, 50 miljoen krijg je er nooit meer voor.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:20
Hij heeft er ook heel veel verstand van :p
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:39
De weekend azijnkast staat weer open!!
Bij het kampioenschap staan dat soort gasten vooraan, bah, bah
Vind ik leuk
mcmodd +12086
vrijdag 22 september 2017 om 16:22
Zie ik hier nu onenigheid tussen twee hooggeplaatste Ajaxadepten? Je moet altijd naast elkaar staan, wel zo netjes voor de buitenwereld.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:40
welk kampioenschap?
Vind ik leuk
Tfoe +446
vrijdag 22 september 2017 om 15:43
Alleen een beetje jammer dat hij het voor en tijdens de europese tour niet in de gaten had.
Beetje traag van begrip.
Vind ik leuk
John M. +3287
vrijdag 22 september 2017 om 16:12
Lekker zeg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Keizer op z'n hoede: "Dat moeten we bij Dolberg goed in de gaten houden"