FIFA kiest Ronaldo, Messi en Neymar, ook twee Nederlandse vrouwen genomineerd

FIFA kiest Ronaldo, Messi en Neymar, ook twee Nederlandse vrouwen genomineerd

vrijdag 22 september 2017 om 15:36

Cristiano Ronaldo, Lionel Messi en Neymar zijn vrijdag door de FIFA genomineerd voor de prijs The Best FIFA Men’s Player 2017. De wereldvoetbalbond maakte ook de nominaties van twee Nederlandse vrouwen bekend.

Ronaldo, Messi en Neymar mogen de komende maanden uitmaken wie zich de beste voetballer ter wereld mag noemen. Ronaldo (Real Madrid) en Messi (FC Barcelona) zitten sinds 2008 altijd bij de genomineerden. Dit jaar is Neymar (Paris Saint-Germain) de nummer drie. Spelers als Antoine Griezmann, Zlatan Ibrahimovic en Luis Suarez. die wel op de shortlist waren gezet, hebben de laatste schifting niet overleefd.

De FIFA maakte ook de genomineerden voor de titels The Best Women's Player, The Best Men's Coach, The Best Women's Coach, The Best Goalkeeper en The FIFA Fan Award bekend. Bij de twee 'vrouwelijke' categorieën zitten twee Nederlanders: Sarina Wiegman maakt kans op de prijs voor beste trainer in het vrouwenvoetbal en Lieke Martens is in de race om uitgeroepen te worden tot beste voetbalster ter wereld.

Voor Lieke Martens zou het niet de eerste prijs zijn dit jaar. In augustus werd de speelster van FC Barcelona door UEFA al benoemd tot Europees speelster van het jaar. Daarbij sloot ze het gewonnen EK afgelopen zomer af met de titel 'Beste speelster van het toernooi'. Maandag 23 oktober wordt in Londen bekendgemaakt wie de awards hebben gewonnen. 

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 15:41
Het zal mij benieuwen wie van de heren hem dit jaar pakt. Messi is bezig aan een sterke opmars.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:35
Tja, in de beslissende fase van vorig seizoen was het ronaldo. Lijkt me dat die periode wel meer waarde heeft. Al moeten we kijken wat er nog gebeurt komende maanden...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:33
Klopt. Ronaldo heeft een groot aandeel in zowel de landstitel als de CL. Dat lijkt mij inderdaad ook belangrijker dan Messi die afgelopen seizoen alleen werelds speelde in wedstrijden die er minder toe deden.
Vind ik leuk
isnake +1474
vrijdag 22 september 2017 om 15:54
Geniale titel...
Ronaldo, Messi, Neymar en twee Nederlandse vrouwen geselecteerd.
Ik denk dan dat het dit jaar niet 1 van de eerste 3 wordt.
Vind ik leuk
mcmodd +12084
vrijdag 22 september 2017 om 15:59
Ik moet zeggen dat ik hier een beetje moe van wordt. Het zal komen door jaloezie of wat dan ook, maar de verhalen rond hun contracten, de overdaad aan miljoenen die er tegenaan leunt, ben ik zat. Voor mij hoeft deze herhaling van een herhaling van een herhaling niet. Zo'n gala al helemaal niet meer.
Ik zou eerder willen pleiten voor een verkiezing waarin een speler nooit meer dan twee keer achter elkaar genomineerd kan worden, dat geldt natuurlijk ook voor de speelsters.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 16:00]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:15
Wordt gewoon over gestemd toch?
De beste is de beste. Al is het 20 keer achter elkaar.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:27
Iniesta.. met zijn staat van dienst in het voetbal had hem allang moeten hebben. Als iemand het verdiend..
Vind ik leuk