Samenspelen met Messi 'moeilijk': Je moet weten dat hij anders is

Samenspelen met Messi 'moeilijk': "Je moet weten dat hij anders is"

vrijdag 22 september 2017 om 17:48

Of het makkelijk is om met Lionel Messi te spelen? Absoluut niet, zegt Ivan Rakitic. Er wordt veel van de FC Barcelona-middenvelder gevraagd tijdens elke wedstrijd samen met de Argentijn. 

"Je moet heel veel voor hem doen", zegt Rakitic tegen de BBC. "Hij is de beste speler ter wereld en misschien ook wel de beste speler ooit. Je moet weten dat hij anders is." Rakitic vindt het dan ook onzin dat elke goede middenvelder bij Barça kan spelen. "Het is makkelijk om een wedstrijd te kijken en dan te zeggen: daar kan ik ook spelen. Maar als je hier bent, weet je dat het moeilijk is."

"Je moet het snappen", doelt de Kroaat op de samenwerking met Messi. "Iedereen heeft zijn taken binnen het team. Niemand zegt tegen Messi: doe lekker waar je zin in hebt. Wij moeten uitmuntende dingen doen voor hem, dan wordt het voor hem makkelijker."

Plaats een reactie

Admat +116
vrijdag 22 september 2017 om 17:54
Ja zo kan ik ook Messi zijn
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:19
Nou nou ... gaat het?
Vind ik leuk
power +760
vrijdag 22 september 2017 om 22:35
niet zo hard roepen anders ga ze jou ook naar Barca halen
Vind ik leuk
Mo +8864
vrijdag 22 september 2017 om 17:55
Als Messi een goede wedstrijd speelt kan je het als verdediger wel schudden en schiet hij er zo 4 in. Zonder Messi zou Barca heel veel punten meer verspelen dan wanneer hij erbij is. Gigantisch fenomeen is Messi
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:56
zet hendrix en v ginkel er naast en hij scoort ze toch wel
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:59
Niet helemaal mee eens. Als Messi goede medespelers heeft dan moet de tegenstanders deze spelers ook afdekken. Als Messi zou spelen bij PSV of Ajax, dan zou de tegenstander gewoon meer mensen op Messi zetten, waardoor zijn ruimtes kleiner worden.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:01
tja maar hier zou ie spelen tegen ard van peppen ipv sergio ramos
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:05
Met Messi erbij zullen we toch wel mee kunnen doen aan een Europees toernooi?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 18:06
als we osiek niet loten misschien wel
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 19:22
Erg triest eigenlijk dat we niet kunnen winnen van een Osijek of een Rosenborg...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:25
vind je?
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 19:27
Ja zeker! (opendeuren.nl)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:21
Messi passeert vijf man op een vierkante meter. Messi moet niet hoeven te verdedigen. Dat is het punt.
Cruyff speelde ook altijd met harde werkers om hem heen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:57
wat hij zegt is dus.... wat hij doet is zo makkelijk om dat de rest uitmuntend werk verricht....
maar mijn idee van barca is.... de rest dent er te vaak makkelijk over... en messi is vaak uitmuntend en moet het maar oplossen
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 17:57
Nobody said it was easy!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 17:57]
Vind ik leuk
Zippy +2853
vrijdag 22 september 2017 om 18:16
Ik kan Rakitic heel goed begrijpen.
Messi is Barcelona, Barcelona is Messi.
Messi bepaalt wie komt, wie complementair is met hem.
Zijt ge aan boord en je gaat muiten (Neymar) kun je gaan.
En wij hier maar onzin verkopen: die of.... die moet naar Barca.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:06
Zeg je nou dat Neymar weg is omdat messi dat wilde?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:23
Zou best wel eens kunnen. Messi hoeft niks te doen en Suárez en Neymar moesten wel verdedigende taken op zich nemen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:24
Ja, maar zoals hij het zei klinkt het alsof Messi heeft gezegd dat ie weg zou moeten.
Ik denk dat hij is vertrokken omdat hij de belangrijkste man wil zijn
Vind ik leuk
Choppa +201
vrijdag 22 september 2017 om 18:54
Beter dan c ronaldo
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:35
Het hele team speelt in dienst van Messi, daar staat tegenover dat Messi ook het hele team betrekt in zijn spel!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Samenspelen met Messi 'moeilijk': "Je moet weten dat hij anders is"