Younes: 'We zijn blij dat we zo'n speler met zulke kwaliteiten hebben bij Ajax'

Younes: 'We zijn blij dat we zo'n speler met zulke kwaliteiten hebben bij Ajax'

vrijdag 22 september 2017 om 20:18

Amin Younes is blij met de goals van Kasper Dolberg. De Deense spits stond een tijdje droog, maar heeft tegen SVV Scheveningen drie keer gescoord. Younes heeft nooit getwijfeld aan de kwaliteiten van Dolberg.

"Ik was blij voor hem", zegt de Ajacied bij Ajax Inside van Ziggo Sport. "Zijn zelfvertrouwen is omhoog gegaan. Het is voor hem niet makkelijk. Hij stond even niet in de basis, maar iedereen gelooft in hem. We zijn blij dat we zo'n speler met zulke kwaliteiten hebben. De tegenstander was niet zo scherp, maar die moet je gewoon afmaken. Als hij scoort is het geweldig."

Ajax won van de amateurs met 1-5. Younes benadrukt hoe belangrijk het is dat zijn ploeg de beker wint, omdat de Amsterdammers geen Europees voetbal spelen. "We hebben nog twee prijzen te winnen. Daar moeten we voor gaan. Dat is belangrijk voor ons, de supporters en de stad. We hebben afgelopen jaar gezien hoe belangrijk het is om de supporters achter je te hebben. Daar krijg je veel power van. Het gaat dan altijd een stuk makkelijker."

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 20:20
Nu nog een wat hoger rendement van Younes zelf en misschien wordt het dan wat :)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 20:20]
Vind ik leuk
14forever +6659
vrijdag 22 september 2017 om 20:21
Youness vergeten het ajax draaiboek door te lezen, dit jaar geld er maar een prijs en dat is de titel. De knvb beker kan me gestolen worden
Vind ik leuk
Ruud40 +6559
vrijdag 22 september 2017 om 20:29
Was het maar waar wat je zegt.

Je zit bijna goed met je bericht:

Bij Ajax zijn er maar 3 prioriteiten:
1 Geld
2 meer Geld
3 nog meer Geld

op de bank.

Hoe meer hoe liever.
Het laatste sportief succes is al 3 jaar geleden, maar in de directie van Ajax ligt niemand daar wakker van zolang er maar enorme transfergelden op de bankrekening bijgeschreven kunnen worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 20:29]
Vind ik leuk
Olfie +2399
vrijdag 22 september 2017 om 20:31
Voor een Nederlandse club is het behalen van de EL Finale ook een succesje. Helaas is het geen prijs...
Vind ik leuk
Garrie +1841
vrijdag 22 september 2017 om 20:43
Helemaal gelijk, prijzen zijn ontzettend belangrijk. Maar je moet er ook doorheen kunnen kijken als ze niet behaald worden
Vind ik leuk
Ruud40 +6559
zaterdag 23 september 2017 om 11:13
Ja, maar je zou hopen dat er dan iets structureels veranderd is en dat het een teken is dat je in elk geval de subtop van Europa weer naderd.

Maar als je 2 maanden later voor het eerst in meer dan 50 jaar er niet bij bent in Europa door 2 toch niet heel geweldige tegenstanders dan zit er ondanks die finaleplaats toch iets goed fout bij de club.
Vind ik leuk
036 +1961
vrijdag 22 september 2017 om 21:50
vindt jij dit een zinvolle bijdrage??
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 21:53
Beter dan dat de kas leeg is.......
Vind ik leuk
Jordanees +8084
vrijdag 22 september 2017 om 20:29
Natuurlijk de titel is het belangrijkste! Maar nu we geen Europees voetbal spelen, is de beker nu belangrijker dan anders.
We willen de dubbel! daar moet Ajax vol voor gaan! Dus ook voor de beker!
Vind ik leuk
Olfie +2399
vrijdag 22 september 2017 om 20:30
Ik denk dat we niet zo hard van de toren moeten blazen en ook de KNVB beker serieus moeten nemen. Mag met de lege agenda doordeweeks ook wel.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 22:22
ja liever een kampioenschap dan een beker, alhoewel je volgendjaar toch weer play off krijgt & weer niet door komt...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:22
Youness kan alleen maar dromen van een hattrick maken. En in zn dromen schiet hij ze nog op de paal
Vind ik leuk
United FC +12226
vrijdag 22 september 2017 om 20:34
Hopelijk gaat hij vanaf nu weer scoren! Dat dipje duurt alweer veels te lang.
Vind ik leuk
036 +1961
vrijdag 22 september 2017 om 21:51
-s :-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:35
Steeds als ik Kasper zie lopen
dan gaat de hemel een klein beetje open.
Sterren, je laat ze verbleken
met je ogen die altijd stralen.

Jij kan de zon laten schijnen
want je slalomt langs en de verdedigers verdwijnen
en als je scoort, lacht heel Ajax mee.

De meeste dromen zijn bedrog
maar als ik wakker wordt Dolberg dan droom ik nog.
Ik voel je goals en zie je blije gezicht
je bent een droomvoetballer die in het grasveld ligt.
Je kijkt je coach aan en rekt je uit
een keer in de zoveel tijd komen dromen uit!!!!!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 20:36]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:40
Wat word hij toch opgehemeld
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:43
Gelukkig heeft Younes het niet over zichzelf, dat vreesde ik even. Hij hoort dus bij de Ajaxspelers die blij zijn, niet bij de Ajacieden die kwaliteiten hebben.
Vind ik leuk
erikg +607
vrijdag 22 september 2017 om 23:38
met respect, Scheveningen is een amateurclub, als Dolberg als spits zijnde dan ook niet kan scoren, moet hij maar weer 2 maand op vakantie
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:42
Met Dolberg zijn we zeker blij. Met jou ABSOLUUT niet!
Vind ik leuk
United FC +12226
zaterdag 23 september 2017 om 10:24
Met Dolberg zijn we zeker blij. Met jou ABSOLUUT niet!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:51
Een beetje objectiviteit kan geen kwaad, Dolberg is vreselijk gehypt en nu in zijn tweede jaar kan iedereen zien dat zijn kwaliteiten zeker geen 50 miljoen waard zijn.
Laat hij zich in zijn tweede jaar maar eens bewijzen of hij werkelijk zo goed is.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 00:58
Dolberg is gewoon een heel talentvolle spits en niemand heeft 50 miljoen geboden voor zijn kwaliteiten, maar voor zijn kwaliteiten + potentie.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:51
Het moet blijken of hij zo talentvol is.
Dit jaar bakt hij er vooralsnog niets van.
Een Memphis van PSV was in zijn eerste jaar ook fantastisch en in zijn tweede jaar bakte hij er ook niets van bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:47
Memphis was uiteindelijk toch gewoon best een goeie speler?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:49
Lees de reacties nog maar eens na dan dan kom je ook tot de conclusie dat er hier op het forum voldoende mensen zijn die daar anders over denken.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:02
Ja maar op dit forum zijn ook mensen die Bosz een slechte trainer vinden/vonden. Dus wat mensen hier zeggen hoeft nergens op te slaan :p
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:30
Dat bedoel ik dus.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:32
Wat bedoel je dan met memphis? :p
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:34
Lezen zou ik zeggen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:38
Sorry man, daar praat je niet duidelijk genoeg voor.
Nu klinkt het alsof je Memphis als voorbeeld gebruikt en daarna je voorbeeld onderuithaalt. Was dat de bedoeling?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:46
Ik geef aan dat de discussie over Memphis hier op vp vaak negatief is zonder dat die meningen daadwerkelijk onderbouwd worden.
Dus de meningen hier over een slechte Memphis slaan nergens op net zoals over het feit dat Bosz een slechte trainer is.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:57
En dus ook de kritiek op dolberg?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Younes: 'We zijn blij dat we zo'n speler met zulke kwaliteiten hebben bij Ajax'