Bosz is lyrisch: 'Hij kan een grote toekomst tegemoet zien'

    Bosz is lyrisch: 'Hij kan een grote toekomst tegemoet zien'

    vrijdag 22 september 2017 om 21:02

    Wat Peter Bosz betreft wint Christian Pulisic de prijs voor beste jonge speler van Europa. De Amerikaanse international van Borussia Dortmund is bezig aan een indrukwekkende opmars in Duitsland.

    Pulisic kan de Golden Boy Award winnen. Hij heeft echter concurrentie van Kylian Mbappe (Paris Saint-Germain) en Ousmane Dembélé (FC Barcelona). "Hij moet hem winnen", zegt Bosz over Pulisic op een persconferentie. "Het is een erg jonge speler. Christian is al jaren een groot talent. Hij laat het me iedere week zien. Hij is snel, technisch en sterk en heeft een geweldige mentaliteit. Ook dat is belangrijk."

    "Hij wil beter en beter worden en kan een grote toekomst tegemoet zien", sluit Bosz het onderwerp af. Pulisic (19) is dit seizoen basisspeler bij Dortmund. Dit seizoen was de jonge Amerikaan tot nu toe verantwoordelijk voor drie doelpunten en een assist.

    Plaats een reactie

    james89 +521
    vrijdag 22 september 2017 om 21:06
    Toekomstig topspeler, zou mooi zijn als Bosz hem de komende jaren kan behouden voor Dortmund
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    vrijdag 22 september 2017 om 21:33
    Hij speelt zo vrij. Geweldig om te zien. Vorig jaar viel hij ook al op. Blijft een feit dat topspelers altijd vroeg tot wasdom komen, dus hij is goed bezig. Afgaand op wat ik in wedstrijden zie is hij geen Prima Donna, dus dat is ook weleens fijn. Zeker als je 'screamer' Neymar ziet.....of hoort.
    Vind ik leuk
    Gerro +5453
    vrijdag 22 september 2017 om 22:35
    Het is eerder te hopen voor Dortmund dat ze Bosz voor de komende jaren weten te behouden.Die weet uit elk talent nog meer te halen en laat ze in hun kracht spelen dat hebben we met Dolberg gezien.
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13144
    vrijdag 22 september 2017 om 21:09
    Sorry wil niet populair doen ben veel meer een fan van Pulisic dan Mbappé, maar Mbappé is wel beter en volgensmij ook jonger. Mbappe speelt in een van de grootste teams van Europa en scoort veel en ook vorig jaar was hij bij de kampioen van Frankrijk en de halve finalist van de CL erg goed. Pulisic gaat ongetwijfeld een hele goede voetballer worden, maar Mbappé lijkt mij toch een groter talent
    Vind ik leuk
    elijah +1441
    vrijdag 22 september 2017 om 21:24
    Je hebt het over 2 totaal verschillende spelers. Grote Talenten op hun eigen positie, Pulisic offensieve middenvelder en Mbappe een vleugelspeler/aanvaller. Afhankelijk hoe ieder presteert, gun ik het ze toch beide.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 23:53
    Dortmund is een veel grotere team en club
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 07:06
    Helaas door het geld wat in Parijs zit niet meer
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13144
    zaterdag 23 september 2017 om 08:54
    Zeker qua historie en supporters maar qua geld en selectie....
    Vind ik leuk
    lexy88 +1222
    vrijdag 22 september 2017 om 21:19
    Ik ben benieuwd of dit de Amerikaan wordt die écht ervoor zorgt dat het grote potentieel van zo'n land vol potentiële toppers aangewakkerd wordt. Als je ziet wat wij in NL al hebben voortgebracht, dan is het wachten op de toppers uit de VS. Het is een prachtige belofte, mooie speler om te zien.
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2848
    zaterdag 23 september 2017 om 06:18
    Ik vindt dat het moeilijk te vergelijken is hoe goed een speler is, omdat men in verschillende competitie spelen, dus uiteindelijk is het geen eerlijke krachtmeting.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Bosz is lyrisch: 'Hij kan een grote toekomst tegemoet zien'