Ajax-plaaggeest: 'Bekeren tegen Ajax dus. Ik heb daar goede ervaringen mee'

Ajax-plaaggeest: 'Bekeren tegen Ajax dus. Ik heb daar goede ervaringen mee'

vrijdag 22 september 2017 om 21:19

Cultspits Jack Tuyp kan niet wachten op de ontmoeting in de KNVB Beker met Ajax. De spits van ASV De Dijk bewaart goede herinneringen aan bekerwedstrijden tegen de Amsterdammers. In 2008 schakelde hij Ajax namens FC Volendam uit: 1-0.

"We waren dat seizoen bedroevend gestart, nul uit zeven meen ik. En dan komt Ajax op bezoek", herinnert Tuyp zich in gesprek met Voetbal International. "Maar we speelden echt goed, kregen voor die goal al een paar goede kansen. De uitslag was niet eens onverdiend. De vreugde in het stadion na afloop zal ik niet gauw vergeten."

Donderdagavond werden De Dijk en Ajax aan elkaar gekoppeld. Tuyp lag toen al in bed. "Vader van twee jonge kinderen, dan krijg je dat. Vanmorgen toen ik opstond zat mijn telefoon barstensvol berichtjes en begreep ik dat er iets bijzonders gebeurd was. Bekeren tegen Ajax dus, geweldig. Ik heb daar goede ervaringen mee, ja. Die avond negen jaar geleden was één van mijn hoogtepunten als voetballer."

Tuyp hoopt op een herhaling van de wedstrijd uit 2008, maar blijft realistisch. "Normaal gesproken maken we geen kans, zo eerlijk moet je zijn. De Dijk is ambitieus, wil de tweede profclub van Amsterdam worden, maar dan moet er op allerlei gebieden nog wel veel gebeuren. De Tweede Divisie is ook nog geen Jupiler League. Vooral tactisch ligt het niveau wat lager. Maar we hebben wel wat jongens rondlopen die best een trapje hoger mee zouden kunnen, dus wie weet kunnen we het Ajax nog lastig maken. We hebben niks te verliezen en gaan onze huid zo duur mogelijk verkopen."

Plaats een reactie

DEWEE +1777
vrijdag 22 september 2017 om 21:20
Jackie Tuyp: HELD
Vind ik leuk
davidben +2535
vrijdag 22 september 2017 om 21:34
Cultheld ipv cultspits
Vind ik leuk
Nashua +5710
vrijdag 22 september 2017 om 23:32
Hoezo held, beperkte spits die het meermalen buiten Volendam probeerde maar iedere keer door het ijs zakte.

Held was het voor mij als hij bij de zaterdag 1 van de RKAV Volendam was gaan voetballen. Niet weer voor een paar grijpstuivers bij De Dijk in Amsterdam-Noord
Vind ik leuk
Diamant07 +4507
vrijdag 22 september 2017 om 21:21
Pff weer een zware dobber. De knvb probeert echt te voorkomen dat ajax na 5 jaar weer een prijs pakt.
Vind ik leuk
RodeBaan +1808
vrijdag 22 september 2017 om 21:42
Wel ja joh, maak er 6 jaar van,
Zo lang het nog geen 18(!) jaar is, valt het allemaal nog wel mee.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 22 september 2017 om 21:55
Linda is volgens mij ongesteld...
Vind ik leuk
Diamant07 +4507
zaterdag 23 september 2017 om 08:35
Goeef niet, na jaren wachten is nu de oogsttijd aangebroken.
Want:
Landskampioen?
Jc schaal wjnnaar?
Laatste top3 club dat de knvb beker won?
Laatste NL club dat een Europese prijs won?

Hihi. Fijn weekend!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:53
"laatste top 3 club dat de knvb beker won"
Hahah jezus, zo kan ik ook wel een lijstje maken.

Laatste club met 4 titels op een rij.
Laatste club die de Champions League wist te winnen.
Laatste club die de wereldbeker won.
Laatste club die een europese finale heeft gehaald.
Laatste club die de 3e ster wist te halen, tevens ook de enige club die dit voor elkaar kreeg.
Laatste club die de UEFA supercup won.
Laatste club die de Europa Cup 2 won.
Laatste club die de international football cup won.

Nationaal:
33 titels, 18 bekers en 8 JC schalen

Fijn weekend "hihi"!



Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:07
en ondanks al die titel NOG geen échte trouwe, fanatieke supporters kunnen vinden, zó jammer dat ze zich altijd maar verschuilen achter de successen ipv heel de wereld over te reizen, desnoods per fucking klapfiets om je cluppie te zien tegen clubs waar je nog nooit van gehoord hebt om zo, weer nieuwe grounds te ontdekken
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:19
Van die trouwe, fanatieke supporters die geweigerd worden in Italië omdat ze de laatste keer daar de boel hebben lopen slopen, die supporters?
Gelukkig niet nee, krijgen we alleen maar een slechte reputatie van waardoor onze club uiteindelijk wordt benadeeld.
Laat die doorgesnoven driftkikkertjes maar lekker in De Kuip blijven.
Vind ik leuk
RodeBaan +1808
maandag 25 september 2017 om 11:54
Laatste top3 club die maar met 1 sterretje op het shirt loopt?
Hihi. Fijne week... hoewel, dinsdag......
Vind ik leuk
Diamant07 +4507
dinsdag 26 september 2017 om 05:22
Heb je 4x het juiste antwoord gegeven? Was het moeilijk? Als je graag de historie erbij haalt kan ik ook nog vragen welke Nederlandse club als eerste de europacup 1 won? Ja vanavond wordt niet leuk nee. Hopelijk valt t mee en gedragen de 'supporters' zich.
Vind ik leuk
RodeBaan +1808
zondag 22 oktober 2017 om 22:18
Welke Nederlandse club heeft ECHT de europacup 1 gewonnen? kom op, begint met een A.
Ja,ja, je weet het wel, AJAX,
Om 'm ECHT te winnen moet je dat drie keer op rij doen of in totaal 5 keer.
Dus in 1971, 1972, 1973 heeft Nederlands meest succesvolle club dit kunstje geflikt.
En wie won als enige Nederlandse club ooit de champions-league in 95?
Ja, ja, ook deze weet je wel.....
Waarvan akte.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 22:19]
Vind ik leuk
RodeBaan +1808
maandag 23 oktober 2017 om 11:18
Komt waarschijnlijk nog een "recordje" aan voor je club:
0 punten halen in de groepsfase Champions-league.
Zo slecht heeft een Nederlandse club het nog nooit gedaan!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 21:27
Mooie loting. Een derby.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 21:45
"Maar we hebben wel wat jongens rondlopen die best een trapje hoger mee zouden kunnen. Zo hebben we een atleet op doel staan".
Vind ik leuk
daaheej +534
vrijdag 22 september 2017 om 23:06
tyyfuuusssssssss ventjuu
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12202
vrijdag 22 september 2017 om 23:46
Ajax plaaggeest :-) geen Ajax beul? hehe
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 00:12
Toch fijn om te horen dat er spelers zijn die zich een moment van 9 jaar terug nog konden herinneren en de tijd van hun leven hadden. Inmiddels hebben we een landskampioen die al 18 jaar op dat gevoel mochten teren!
Vind ik leuk
fr1963 +1223
zaterdag 23 september 2017 om 23:22
Mocht...Feyenoord is nog steeds terecht de enige huidige landskampioen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 05:04
Heb niet anders beweerd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-plaaggeest: 'Bekeren tegen Ajax dus. Ik heb daar goede ervaringen mee'