Slechts 103 wedstrijden in 13 jaar Eredivisie: Verdiepen in m'n verleden

Slechts 103 wedstrijden in 13 jaar Eredivisie: "Verdiepen in m'n verleden"

vrijdag 22 september 2017 om 23:46

Robert Zwinkels is bezig aan zijn dertiende seizoen bij ADO Den Haag en is daardoor niet meer weg te denken bij de residentieclub. De doelman heeft echter slechts 103 officiële wedstrijden achter zijn naam staan. Hoe kan dat?

"Hoe dat kan? Dan had je je moeten verdiepen in m'n verleden. Ik ben een lange tijd geblesseerd geweest. Er waren ook keepers die het goed deden. Dan moet je je even schikken", verklaart Zwinkels voor de camera van Voetbal Inside. In 2005 kwam Zwinkels binnen bij ADO. Zijn eerste wedstrijd speelde hij in 2008. In dat seizoen was hij ook eerste keeper. 

Zwinkels krijgt de vraag of het klopt dat keepers 'een beetje gek' zijn. "Dat kun je niet ontkennen. Wat dat is? Wij zijn degene die apart een hoek in gaan en een bal staan te pakken. Wat dat betreft zijn we eenlingen. In de kleedkamer worden we wel letterlijk in de hoek gezet. Daar zit ik", sluit hij lachend af.

Plaats een reactie

davidben +2516
vrijdag 22 september 2017 om 23:48
Een doorzetter
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 00:43
Wat een geweldige gozer is dit. Nooit klagen altijd hard werken.
Vind ik leuk
Foebele +35180
zaterdag 23 september 2017 om 01:44
En wat zal het voor hem extra lekker zijn dat hij dan tegen Ajax uitblinkt en nu weer in de picture staat als speler van de week. Mooi dat doorzettingsvermogen nog beloond wordt.
Vind ik leuk
james89 +342
zaterdag 23 september 2017 om 01:47
Perfecte instelling, je kunt hem er goed bij hebben lijkt me
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 06:57
Jup al 13 jaar ;)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 07:00
Prima keeper met een uitstekende instelling die zich schikt in belang van het team.
Vind ik leuk
Sideburnn +1483
zaterdag 23 september 2017 om 09:32
Stond op de nominatie bij Feyenoord tot het nootlot bij hem toe sloeg.
Blonk rond d 2008 vaak uit.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:48
Echt een held en ook de liefde voor de club is groot.
Vind ik leuk
Tiemen +51
zaterdag 23 september 2017 om 11:17
Er waren maar heel weinig keepers die echt beter waren in die 13 jaar. Nooit begrepen waarom hij niet eerder 1e keeper werd na zijn blessures.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Slechts 103 wedstrijden in 13 jaar Eredivisie: "Verdiepen in m'n verleden"