Oud-Ajacied Sánchez: Iedereen zei tegen me: je moet naar Barcelona

Oud-Ajacied Sánchez: "Iedereen zei tegen me: je moet naar Barcelona"

zaterdag 23 september 2017 om 00:00

Het transferbedrag van veertig miljoen euro heeft bij Davinson Sánchez voor wat extra druk gezorgd. De oud-Ajacied wil een goed figuur slaan bij zijn nieuwe club Tottenham Hotspur.

"Als je ergens komt voor een groot bedrag, wil je het respect van het elftal verdienen", zegt Sánchez in een interview met The Daily Mail. "Dat is geen onzekerheid, maar je wilt dat ze je vertrouwen. De eerste dagen was het wat onwennig, omdat je alleen bent met je gedachten als je voor het eerst de club uit loopt. Nu heb ik het erg naar m'n zin. Deze ploeg vecht al een aantal jaar voor de landstitel en dit jaar willen we het echt voor elkaar krijgen."

Sánchez werd begin vorige zomer door Ajax overgenomen van Nacional, daar waar ook FC Barcelona interesse in hem had. "Iedereen zei tegen me: je moet naar Barcelona. Je bent snel, sterk, technisch. Je bent ervoor geknipt. Maar ik zou daar in eerste instantie in het B-team komen te spelen. Ik wilde op een hoger niveau spelen."

Al na één jaar trok Sánchez de Ajax-deur achter zich dicht. "Ik heb een geweldige tijd gehad bij Ajax, waarin we de Europa League-finale hebben gehaald. Deze zomer was er een hoop rumoer, maar Spurs was de enige club die geïnteresseerd was. Mauricio Pochettino heeft een grote rol gespeeld. Ik zag de kans om als speler te groeien. Hij is een geweldige trainer. Om een geweldige trainer te zijn, moet je ook een geweldig persoon zijn. Hij kan dollen met je, maar op het veld wil je voor hem vechten."

Plaats een reactie

Bengelino +6694
zaterdag 23 september 2017 om 00:05
Iedereen? Dat is bizar.....
Vind ik leuk
United FC +12744
zaterdag 23 september 2017 om 10:39
Mensen die dicht bij hem staan?
Vind ik leuk
Redouan +226
zaterdag 23 september 2017 om 00:11
Hij praat maar wat
Vind ik leuk
Markus80 +1293
zaterdag 23 september 2017 om 00:54
Daar komt hij wel. Fantastische verdediger, echt een beest.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 06:19
En over 3 jaar speelt hij net als die Douglas..waar?????? Eerst zien allemaal.....
Vind ik leuk
Johan.l +4077
zaterdag 23 september 2017 om 09:15
Hou eens op, net als jij zeker!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 09:30
Uhh snap de vergelijking met mij niet. Heeft ook totaal geen waarde om persoonlijk te worden wanneer we over voetbal praten... Of houd je bek als je niks te zeggen heb of kom met een argument waarom jij denkt waarom hij het wel gaat redden..

#gvd lastig hoor discussie voeren met mensen die het IQ van een tafelpoot hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 06:55
die komt er zeker! over een paar jaar doet ie ramos vergeten
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 07:35
Sukkel die naar een verkeerde club ging en niert de tijd nam om nog een jaar bij Ajax te blijven en dan naar Barça te gaan liet zich door zijn zaakwaarnemers (zakkenvullers) gek maken om weg te gaan. Hij krijgt hier later spijt van. 1e opdracht op korte termijn 6 zaakwaarnemers ontslaan totdat je er maar één overhoudt !!!
Vind ik leuk
United FC +12744
zaterdag 23 september 2017 om 10:42
De stap naar Tottenham is juist goed. Onder het niveau van Barca maar een stuk hoger dan Ajax. Dat noem je een tussenstap maken. Hij is er klaar voor. Jammer natuurlijk dat hij weg is. Uiteindelijk hou je het niet tegen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:54
ik vind dit wel een slimme keuze van hem
eerst rijpen in de sterkste competitie en dan naar de zon toe
Vind ik leuk
United FC +12744
zaterdag 23 september 2017 om 10:57
Helemaal mee eens. Natuurlijk is het jammer dat hij weg is bij Ajax. Maar je ziet dat hij het niveau al is ontstegen. Hij maakt de juiste beslissing. De Premier League biedt veel weerstand. Ideale plek om zich verder te ontwikkelen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:00
helemaal mee eens
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:02
Barça komt vanzelf als zijn ontwikkeling zo doorgaat!
Vind ik leuk
Jay5713 +2676
zaterdag 23 september 2017 om 09:51
Per saldo heeft hij gelijk, liever een vakman als Pochettino als trainer dan 'rookie' Keizer
Vind ik leuk
United FC +12744
zaterdag 23 september 2017 om 10:59
Die gaat de spelers niet beter maken. Allemaal heel leuk dat hij beschikt over het ''Ajax DNA'' maar je merkt aan alles dat het niks gaat worden met hem. Ze hadden er een ervaren coach neer moeten zetten. Een trainer die het beste uit zijn spelers naar boven haalt.
Vind ik leuk
Nashua +5695
zaterdag 23 september 2017 om 14:46
Ik denk ook dat Keizer met het "ongeluk van Nouri" geen gelukkige voorbereiding heeft gehad.

Daarbij dat er onverantwoordelijk met het geld wordt omgegaan dmv niets of slecht spelers aankopen.

In wezen moet hij werken met een gedesillusioneerd elftal en is hij dit in wezen zelf ook.
Vind ik leuk
United FC +12744
zaterdag 23 september 2017 om 17:28
Dat is waar. Maar je ziet zijn hand nog niet terug op het veld. Persoonlijk denk ik dat hij nog niet geschikt is voor de top. Hij had beter een paar jaar als assistent kunnen fungeren naast een ervaren coach. Daarnaast blijft het natuurlijk lastig te zeggen hoe het zou zijn gegaan als er niks met Nouri was gebeurt.
Vind ik leuk
Nashua +5695
zaterdag 23 september 2017 om 22:58
Het vreemde van alles is dat Keizer zelf graag als assistent naast Laudrup wilde zitten.

Vind ik leuk
HansVites +2210
zaterdag 23 september 2017 om 11:33
Ik zei dat je naar Vitesse moest maar je luisterde niet.
Vind ik leuk
United FC +12744
zaterdag 23 september 2017 om 17:31
Messi komt toch volgend seizoen transfervrij naar Arnhem?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Oud-Ajacied Sánchez: "Iedereen zei tegen me: je moet naar Barcelona"