Van der Sar over vertrokken Ajacied: 'Maakt nu even een pittige tijd door'

Van der Sar over vertrokken Ajacied: 'Maakt nu even een pittige tijd door'

zaterdag 23 september 2017 om 07:05

Davy Klaassen neemt dit weekend afscheid van het Ajax-publiek en algemeen directeur Edwin van der Sar weet dat de middenvelder een zware periode meemaakt bij zijn nieuwe club Everton, dat slecht is gestart in de Premier League. In zijn column in De Telegraaf schrijft Van der Sar daarover.

'Bij Everton maakt hij nu even een pittige tijd door', aldus Van der Sar. 'Met Ronald Koeman heeft hij een Nederlandse trainer en dat maakt het voor een nieuwe speler in een competitie als de Premier League soms iets makkelijker. Maar ook Davy weet dat je in Engeland in de top moet presteren. De start is ook lastig geweest omdat Everton een zwaar programma had met de twee ploegen uit Manchester direct als tegenstander en ook Tottenham als nummer twee van het afgelopen seizoen nog tussendoor.'

'Ik heb Davy al even gesproken en hij vindt de uitdaging en eigenlijk alles in Engeland nog steeds fantastisch. Belangrijk voor hem is nu dat hij veel aan spelen toekomt. Het geeft eens te meer aan dat je in een topcompetitie moet binnenkomen met minimaal de ervaring van een Nederlandse topclub, Europese competities en prijzen. Zelf heb ik ook pas op latere leeftijd de stap naar het buitenland en de Premier League gemaakt. Voor Ajax was Davy een geweldige speler en ik hoop dat hij bij een club, die toch een aardig aantal aankopen heeft gedaan, een mooie toekomst tegemoet gaat', aldus Van der Sar.

Plaats een reactie

zaterdag 23 september 2017 om 07:36
Hou jij je maar bezig met het huidige gekloot binnen Ajax. Daar heb je je handen wel vol aan
Vind ik leuk
Zippy +2834
zaterdag 23 september 2017 om 08:42
Kom op man, niet overdrijven.
Dat is daar de normaalste gang van doen.
Vind ik leuk
Diamant07 +4507
zaterdag 23 september 2017 om 08:58
Nou marketing technisch gebruikt ie het podium slim om aan te duiden dat spelers een tussenstap naar de NL top moeten maken alvorens naar het buitenland te gaan.

Desalniettemin jammer dat ie zegt dat prijzen winnen daar onderdeel van is, dat heeft Davy nooit gedaan.
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
zaterdag 23 september 2017 om 09:40
Volgens mij is Klaassen 3 x kampioen geworden en heeft ie een Johan Cruyffschaal gewonnen :)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:35
Sommigen roepen maar wat blijkbaar hahaha


En woont nog eens in amsterdam...maar ja, Zevenaar he ;)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 12:36]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 07:54
Hopelijk word dit geen Siem De jong scenario
Vind ik leuk
Zippy +2834
zaterdag 23 september 2017 om 08:19
Die kans zit er dik in.
Je kunt het ook een Janssen-scenario heten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:30
of een jordy clasie geval
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:02
Ik hoop t niet eigenlijk, niet gewoon omdat het een ajacied is maar het is gewoon beter voor het nederlands voetbal
Vind ik leuk
ajax1973 +1466
zaterdag 23 september 2017 om 09:15
gewoon voor de verkeerde trainer gekozen
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:41
Zo speel je bij AJAX, zo bij een cluppie waar je misschien veel geld verdient, maar waar ze het VOETBAL nou niet bepaald hebben uitgevonden! Dat is effe wennen, ja.
Vind ik leuk
HansVites +2210
zaterdag 23 september 2017 om 11:31
Hij speelt anders wel in het land waar ze het voetbal hebben uit gevonden, of hoor jij ook bij de mensen die denken dat ze het in Nederland hebben uit gevonden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van der Sar over vertrokken Ajacied: 'Maakt nu even een pittige tijd door'