Boskamp schuift Nederlander naar voren bij Anderlecht: Zou wel passen

Boskamp schuift Nederlander naar voren bij Anderlecht: "Zou wel passen"

zaterdag 23 september 2017 om 11:20

Ook Jan Boskamp denkt dat Frank de Boer een prima kandidaat is om de nieuwe trainer van Anderlecht te worden. De analist zegt dat in Het Belang van Limburg. Eerder liet onder meer Aad de Mos de naam van De Boer al vallen bij de topclub uit Brussel. 

Anderlecht stuurde onlangs René Weiler de laan uit. Voorlopig heeft Nicolas Frutos de leiding over Paars-Wit. "Ik heb eigenlijk geen idee of Frutos nu aan moet blijven. Ik ken die jongen niet zo goed", zegt Boskamp.

"Sinds je hem hebt teruggehaald heeft hij nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij trainer van Anderlecht wil worden. Hij is dus ambitieus en durft daar ook voor uit te komen. Hij is nu voorlopig hoofdcoach en het is afwachten wat de afspraken hierover zijn."

"Frank de Boer is ook een optie", voegt Boskamp daar direct aan toe. "Die zou wel passen bij de huisstijl van dominant voetbal, al vraag ik me af of Anderlecht daar nog wel het materiaal voor heeft."

Vorige week werd De Boer ontslagen door Crystal Palace. De oud-trainer van Ajax en Internazionale was slechts 77 dagen in dienst bij de Premier League-club.

Lees ook: De Mos heeft nieuwe klus in gedachten voor De Boer: 'Dat is ideaal voor hem'

 

Poll

Zou Anderlecht goed passen bij De Boer?

(1692 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 september 2017 om 11:21
Jan wil Frank nog verder het moeras in trappen.
Vind ik leuk
Zippy +2836
zaterdag 23 september 2017 om 11:23
Onzin bossie.
Na één maand gaat Boerke lopen.
Waarom ?
Omdat de Waalse pers geen Ollanders lust.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:47
Van den Brom heeft het redelijk gedaan.. Al liep hij regelmatig rood aan haha
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:05
Frank de Boer moet gewoon even een sabbatical nemen en wat andere dingen gaan doen.
Vind ik leuk
derksen +7137
zaterdag 23 september 2017 om 12:31
Niet doen Frank anderlecht is niveau nac,Willem II dit seizoen anderlecht is leeg geroofd
Frank ff wachten tot de kerst
Komen er zat clubs langs
Vind ik leuk
Forza u +1256
zaterdag 23 september 2017 om 12:35
77 dagen werken en dan een paar miljoen meekrijgen lukt in belgie niet, daar zit minder geld. Hij kan beter naar China .
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:53
Frank de boer is geen" geschikte" voor Anderlecht, dat heeft hij inmiddels al bewezen dat hij dat niet kan.
Vergelijk het als speler, als hij faalt in het 1ste dan krijgt "die" ook niet 3e kans om zich te laten blijken, dan geldt het andersom voor trainers ook ...
Laat hem maar de jongens van ysselmeervogels trainer-daar zal hij van opknappen .
Vind ik leuk
Kuip +3388
zaterdag 23 september 2017 om 12:56
Frank moet lekker wat anders gaan doen. Hij is ongeschikt als voetbaltrainer gebleken. Geeft niks, is gewoon een moeilijk vak. Er zijn weinig ex-topvoetballers die daar talent voor hebben. Je moet namelijk vooral didactisch en psychologisch goed onderlegd zijn. Dat vereist een redelijke intelligentie, minimaal HBO-niveau. Voetballers hebben vrijwel nooit de gelegenheid gehad of genomen om tijdens hun carrière te studeren. In Duitsland m.n. zie je dat daar een andere categorie trainers doorbreekt. Zij zijn dan ook uitermate succesvol.
Vind ik leuk
El Pibe +376
zaterdag 23 september 2017 om 13:22
Moet je studeren om een bepaalt denkniveau te hebben? Dat zegt meer over jouw denkniveau ben ik bang...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:54
Bepaalt met een T zegt ook iets over jouw denkniveau.
Vind ik leuk
El Pibe +376
zaterdag 23 september 2017 om 14:36
Je kunt wel zien dat ik niet gestudeerd heb...
Vind ik leuk
Kuip +3388
zaterdag 23 september 2017 om 14:46
Meestal helpt een studie wel. Daarom moet iedereen ook naar school. Anders gaan we weer terug naar de oertijd.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:51
Natuurlijk moet je een gestudeerd hebben. Een brede en vooral algemene kijk op de dingen kan heus geen kwaad.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:37
Neem van mij 1 ding aan: je moet inderdaad behoorlijk intelligent zijn om in de top van het voetbal te kunnen functioneren. Trouwens bij iedere sport. Nou, dat heeft De Boer zeker niet. Gewoon een grote flapdrol. Ik kan hem niet meer zien en al helemaal niet horen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 14:54