Keizer over plan 'Amsterdams broertje': Moeten eerder clubs af dan erbij

Keizer over plan 'Amsterdams broertje': "Moeten eerder clubs af dan erbij"

zaterdag 23 september 2017 om 13:10

De tegenstander van Ajax in het bekertoernooi, ASV De Dijk, wil de komende jaren de tweede profclub van Amsterdam worden. Trainer Marcel Keizer lijkt niet bijzonder enthousiast van dat idee.

De Dijk, nu actief in de Tweede Divisie, voelt dat er behoefte is aan een tweede club in de stad die er is voor de 'échte Amsterdammers'. "Als je naar het Nederlandse betaald voetbal kijkt, moeten er eerder clubs af dan erbij", stelt Keizer op de persconferentie. "Dit zal iets voor henzelf zijn."

De Amsterdamse derby tussen Ajax en De Dijk zal in ieder geval plaatsvinden in de tweede ronde van het bekertoernooi. Maandag wordt besloten of het duel in Amsterdam-Noord of in het Olympisch Stadion wordt gespeeld. "De charme van bekervoetbal is dat je bij de amateurs speelt", vindt Keizer. "Tegen Scheveningen speelden we in het stadion van Den Haag, maar het is veel leuker om dan bij Scheveningen zelf te spelen. Bij De Dijk is dat hetzelfde. Ik weet alleen niet hoe het zit met de beveiliging."

Lees ook: Mogelijk tweede profclub in Amsterdam naast Ajax: 'Dat zijn geen Amsterdammers'

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

zaterdag 23 september 2017 om 13:16
De rivaliteit wordt in ieder geval nu al aangescherpt.
Vind ik leuk
JanTa48 +1450
zaterdag 23 september 2017 om 15:38
Met zo'n hobbyclub erbij is er geen sprake van rivaliteit. Wat je wel krijgt is dat er weer een club met een plastic veldje erbij komt. Ik ben het met keizer eens, er moeten eerder "prof"clubs verdwijnen dan dat erbij komen.
Vind ik leuk
Casuals88 +1638
zaterdag 23 september 2017 om 13:25
Keizer is nu al bang voor concurrentie !

Ik juich het alleen maar toe en ben blij dat er clubs met ambitie zijn !
Vind ik leuk
Jordanees +8301
zaterdag 23 september 2017 om 13:27
Precies! Ik juich dat ook toe!
Vind ik leuk
JanTa48 +1450
zondag 24 september 2017 om 14:07
Ambitie????? Het is eerder dagdromen omdat ze geen idee hebben wat een profclub kost en als je 10.000 steunbetuigingen krijgt wil dat nog lang niet zeggen dat deze mensen ook naar het stadion komen.
Vind ik leuk
El Pibe +361
zaterdag 23 september 2017 om 13:27
De échte A'dammers houden al van een club, Ajax! Daarbij alleen nog menig mens van buiten de hoofdstad...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:27
Nou als je dat zo leuk vindt ga je toch lekker bij Scheveningen voetballen? We gaan je niet missen
Vind ik leuk
furgist +1426
zaterdag 23 september 2017 om 13:29
Ik zou weten wat er op tegen is
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:29
Keizer kan beter Dijk gaan trainen dan, Ajax is een paar stappen te hoog voor deze stroman van het technische hart.
Vind ik leuk
Spartan +2609
zaterdag 23 september 2017 om 13:33
En Ajax heeft een trainer teveel... Keizer!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:33
Ik zou zeggen het is niet voor Niks dat een 2de club uit Amsterdam nooit een succes is geweest voor de lange termijn
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:54
Dat wordt de volgende club van keizer en meteen zijn plafond
Vind ik leuk
Jozef +19196
zaterdag 23 september 2017 om 18:18
Geniale opmerking en wat een humor weer...
Vind ik leuk
Cookee +3634
zaterdag 23 september 2017 om 13:58
Waarom beveiliging nodig? Is dat een motie van wantrouwen naar eigen supporters? Of die 200 netjes opgevoedde studenten.

Er moeten juist veel meer clubs bij, als PSV en Ajax al een back halen uit Colombia, dan heeft Dick Advocaat nog maar 16 Nederlandse backs over. En bij Heereveen loopt mogelijk een Bulgaar of Noor, dus dan nog maar 15.
Kom op Keiz... hoe meer clubs hoe meer potentiele talenten!
Vind ik leuk
feyeniels +15684
zaterdag 23 september 2017 om 14:11
Het eerste zinnige wat ik Keizer heb horen zeggen. Krimp het aantal bvo's maar in. Begin met het weren van de ''Jong" elftallen uit de voetbalpiramide. Dat scheelt je vier plekken in de JL, wat je aan kunt vullen met twee Eredivisieploegen. Dan voer je play-offs in zoals in België en krijg je meer spannende wedstrijden.
Vind ik leuk
poklane +2552
zaterdag 23 september 2017 om 14:22
Geen play-offs a.u.b. Dat je tegen sommige clubs 2x speelt en tegen andere clubs 4x speelt is puur competitievervalsing naar mijn mening, de wedstrijden tegen de kleintjes zouden net zo belangrijk moeten zijn als de wedstrijd tegen de topclubs en de sub-top. Eredivisie inkrimpen naar 16 teams en een JL met 18 teams zonder beloften klinkt wel goed.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 14:23]
Vind ik leuk
14forever +6739
zaterdag 23 september 2017 om 14:16
Keizer , het olympisch stadion is nostalgie. Als 8 jarige broekie ging ik daar naar mijn eerste wedstrijd. Was een beker(finale) wedstrijd .
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 21:51
dan nog liever bij de club tegen wie je speelt zoals het hoort het olympisch is een Ajax stadion
Vind ik leuk