Twijfelgeval krijgt plekje van Keizer, Sinkgraven niet op formulier

    Twijfelgeval krijgt plekje van Keizer, Sinkgraven niet op formulier

    zaterdag 23 september 2017 om 14:01

    David Neres is door trainer Marcel Keizer opgenomen in de wedstrijdselectie van Ajax voor het duel met Vitesse. Vrijdag noemde de coach de Braziliaan nog een twijfelgeval.

    Neres kampt met liesklachten en het is nog onduidelijk of hij ingezet kan worden tegen de Arnhemmers. Keizer heeft hem in ieder geval in zijn twintigkoppige selectie opgenomen. Daley Sinkgraven ontbreekt nog in de ploeg van Ajax. De linkspoot deed vrijdag een volledige groepstraining, maar is niet fit genoeg bevonden voor speelminuten.

    De wedstrijd tussen Ajax (nummer zes van de Eredivisie) en Vitesse (nummer vijf) wordt zondag om 14.30 uur gespeeld in de Amsterdam Arena.

    De volledige Ajax-selectie:
    Andre Onana, Benjamin van Leer, Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Max Wöber, Nick Viergever, Luis Orejuela, Mitchell Dijks, Donny van de Beek, Hakim Ziyech, Carel Eiting, Lasse Schöne, Frenkie de Jong, Siem de Jong, David Neres, Klaas Jan Huntelaar, Amin Younes, Vaclav Cerny, Kasper Dolberg, Justin Kluivert

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    furgist +1403
    zaterdag 23 september 2017 om 14:05
    Ik zou starten met de nieuwelingen, daar kan vitesse ook niet op anticiperen.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1998
    zaterdag 23 september 2017 om 14:06
    Spannend pot dus de nr 5 en 6 in de competitie tegen elkaar. De verliezer haakt voorlopig af voor de titelrace. Beiden zullen dus tot op het bot gebrand zijn.
    Vind ik leuk
    Olfie +3560
    zaterdag 23 september 2017 om 14:08
    Als Ajax punten verliest haken ze voorlopig af, Vitesse kun je toch geen deelnemer van de titelrace noemen?
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1998
    zaterdag 23 september 2017 om 14:14
    Wat ze beide tot dusverre laten zien zijn ze aan elkaar gewaagd. Ajax heeft meer officiële wedstrijden niet dan wel gewonnen dit seizoen.

    9 wedstrijden gespeeld incl. Europa, en daarvan hebben ze slechts 3 wedstrijden gewonnen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8814
    zaterdag 23 september 2017 om 15:38
    Joh, Al geniet ik wel van wat Fraser bij Vitesse doet, maar Ajax gooit in zulke wedstrijden een schepje meer, helaas.
    Ik slaap er niet minder om, maar zou best leuk zijn als Vitesse wint toch? Ajax komt wel weer.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1998
    zaterdag 23 september 2017 om 17:04
    Voor de spanning in de competitie zou een gelijkspel ook leuk zijn en als ik het spel vergelijk doen beide clubs weinig voor elkaar onder. Vorm van de dag zal morgen doorslaggevend zijn
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22108
    zaterdag 23 september 2017 om 17:50
    Zolang de afstand niet te groot is... Roda is al afgehaakt bijvoorbeeld :p
    Vind ik leuk
    Dicky +17161
    zaterdag 23 september 2017 om 15:40
    Vitesse doet niet mee in de titelrace.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1998
    zaterdag 23 september 2017 om 17:06
    O? Waarom niet? Spelen minstens zo goed als Ajax dit seizoen hoor of wil je die ook al uitsluiten voor het kampioenschap?
    Vind ik leuk
    Dicky +17161
    zaterdag 23 september 2017 om 17:33
    Nee, sterker nog, ik verwacht dat zij kampioen zullen worden. Vitesse is veel te wisselvallig. Een geweldige wedstrijd tegen Lazio wordt opgevolgd door een gelijkspel tegen VVV en zelfs een blamage bij Swift. Ik ben Vitesse man en ik zou mijn linkerhand geven voor een titel. Maar voorlopig moeten we de komende jaren vooral blijven nagenieten van de bekerwinst van afgelopen seizoen.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1998
    zaterdag 23 september 2017 om 17:46
    Maar Ajax is toch ook extreem wisselvallig? 9 wedstrijden gespeeld en slechts 3 gewonnen. in de competitie al punten gemorst tegen matige ploegen als Heracles en Ado.

    Daarnaast hebben ze nog geen één wedstrijd gespeeld tegen de (sub)top van Nederland, waar b.v. een PSV ze al bijna allemaal heeft gehad. (AZ, Heerenveen, Feyenoord)

    Ook is het alles behalve oogstrelend wat Ajax tot dusverre laat zien en kan je duidelijk zien dat ze types als Sanchez en Klaassen missen.

    Nee ik zie Ajax dit jaar zelfs niet meestrijden om het kampioenschap daar waar ik Feyenoord en PSV wel in de titelstrijd verwacht.
    Vind ik leuk
    Dicky +17161
    zaterdag 23 september 2017 om 18:01
    We gaan het zien. Ik hoop dat jij gelijk krijgt.
    Vind ik leuk
    Olfie +3560
    zaterdag 23 september 2017 om 18:22
    Waarvan 4 niet meetellen voor het onderwerp (de titel). Lekker relevante statistieken oprakelen dus.. zeker als je dan de beker niet meeneemt in je statistieken. Kansloos.nl
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1998
    zaterdag 23 september 2017 om 18:36
    3 van de 5 gewonnen in de competitie is anders ook niet al te best, zeker niet voor een club als Ajax dat pretendeert ''de beste'' te zijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22108
    zaterdag 23 september 2017 om 17:52
    Ajax heeft dan weer wel een selectie die breed genoeg is en Vitesse niet.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7201
    zondag 24 september 2017 om 07:35
    Als je de getoonde kwaliteit van de "z.g., toppers" in ogenschouw neemt, zie ik goede mogelijkheden voor de runners up. Leicester heeft het ook een keer geflikt, notabene in de PL......, dat had ook iedereen voor onmogelijk gehouden.
    Het gedonder intern is natuurlijk wel een domper.
    Vind ik leuk
    HpDeskjet +628
    zaterdag 23 september 2017 om 14:07
    Laat aub Neres een keer 5 wedstrijden staan. Kluivert gaat 2-3x per wedstrijd spectaculair zijn man voorbij, maar heeft 0 rendement en bij balverlies speel je met een man minder.

    Oh en ipv Dijks kun je nog beter niemand opstellen, dan heb je iig 10 mensen met een vereist minimumniveau (maar ik zou Wober/Viergever doen lcv en lb.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 14:09]
    Vind ik leuk
    Olfie +3560
    zaterdag 23 september 2017 om 14:08
    Lijkt me niet handig als ie liesklachten heeft...
    Vind ik leuk
    HpDeskjet +628
    zaterdag 23 september 2017 om 14:12
    Als ie niet 90min kan spelen, zit ie niet bij de selectie.
    Vind ik leuk
    Bako1985 +127
    zaterdag 23 september 2017 om 19:02
    Zekers moet neres in de basis laat hem maar eens wat wetstrijden achter elkaar spelen dan kan hij in zijn ritme komen.........
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1393
    zaterdag 23 september 2017 om 14:26
    Citaat uit artikel :
    "De wedstrijd tussen Ajax (nummer zes van de Eredivisie) en Vitesse (nummer vijf) wordt zondag om 14.30 uur gespeeld in de Amsterdam Arena."

    Wat mij betreft mag dat netjes vervangen worden door Johan Cruyff Arena hoor..
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 14:37
    Gewoon Veltman terug naar het centrum en Orejuela rechtsback proberen.
    Vind ik leuk
    Kuip +5670
    zaterdag 23 september 2017 om 14:43
    Gewoon Veltman naar de bank.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22108
    zaterdag 23 september 2017 om 17:54
    Veltman in het centrum? Ik was juist blij dat 'ie daar niet meer mocht komen :p
    Vind ik leuk