Spektakel in Londense derby tussen West Ham en Spurs: 5 goals, Eriksen belangrijk

Spektakel in Londense derby tussen West Ham en Spurs: 5 goals, Eriksen belangrijk

zaterdag 23 september 2017 om 15:24

Een boeiende Londense clash tussen West Ham United en Tottenham Hotspur is zaterdagmiddag geëindigd in een 3-2 overwinning voor de gasten. Harry Kane maakte twee goals namens Spurs, Christian Eriksen tekende voor de derde treffer. 

West Ham, dat slecht aan het seizoen is begonnen, startte sterk in het eigen London Stadium. Het was echter Tottenham dat via Kane op voorsprong kwam. Eriksen verstuurde een slimme pass op Dele Alli en hij vond Kane in het strafschopgebied. De goalgetter van Spurs kopte van dichtbij hard raak. 

Enkele minuten later was het al 0-2. Jan Vertonghen speelde een hoofdrol bij die goal. Na een hele fraaie solo van de verdediger speelde hij Alli vrij voor West Ham-goalie Joe Hart. De doelman keerde in eerste instantie de inzet van Alli, maar de rebound was voor Kane. Het was zijn elfde doelpunt in zijn laatste vijf uitwedstrijden. 

De wedstrijd leek volledig beslist te zijn toen Eriksen vrij snel na de pauze de 0-3 binnenknalde. Vanaf de rand van het strafschopgebied schoot de Deense spelmaker raak. West Ham deed echter snel wat terug. Javier Hernández kopte van dichtbij raak. 

Spurs-back Serge Aurier bracht zijn club verder in de problemen door in de 70e minuut zijn tweede gele kaart te pakken. Tottenham werd daarna achteruit gedwongen door de thuisploeg, die vijf minuten voor tijd de 3-2 maakte via Cheikhou Kouyaté. Verder dan die treffer kwam The Hammers niet meer. Spurs stijgt door de zege naar de derde plaats op de Premier League-ranglijst. 

Poll

Wordt Kane dit seizoen opnieuw topscorer van Engeland?

(639 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 september 2017 om 15:25
Lekker potje! Op naar de volgende.
Vind ik leuk
Hyena +20616
zaterdag 23 september 2017 om 15:26
Wat was Alli rampzalig slecht en verschrikkelijk irritant. Naar arrogant ventje.

Ik zie liever Son.
Vind ik leuk
Zippy +2836
zaterdag 23 september 2017 om 15:30
Ik heb hier al meermaals aan gehaald wat voor een smerige speler die Alli is.
Met verve de meest rotte appel van de PL.
Vind ik leuk
Mad Max +6847
zaterdag 23 september 2017 om 16:01
Deli Alli, een parel van de PL en een heerlijke voetballer. Maar soms wat arrogant.
Vind ik leuk
Hammers96 +1218
zaterdag 23 september 2017 om 15:30
Geweldig gevochten maar wat een verschrikkelijke keeper is joe hart. Doe mij maar adrian
Tenzijde carroll had ik de blessuretijd een penalty moeten hebben , hij kan inkoppen als sanchez hem niet duwt
Al met al teleurgesteld in het resultaat maar trots op west ham en op naar volgende week tegen swansea
Vind ik leuk
Roekoe +4394
zaterdag 23 september 2017 om 15:32
Poll: nee ik denk Lukaku
Vind ik leuk
Zippy +2836
zaterdag 23 september 2017 om 15:38
"" hoofdrol Eriksen ""
????
Er liep nog een zekere Kane rond.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 15:38]
Vind ik leuk
Sil Meijer +12673
zaterdag 23 september 2017 om 15:46
Kane was man of the match en de beste van het veld maar hoofdrol Eriksen omdat zijn 0-3 uiteindelijk wel het verschil maakten.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12673
zaterdag 23 september 2017 om 15:40
Ok blijkbaar drukte ik tijdens het typen op plaats ;)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 15:45]
Vind ik leuk
Sil Meijer +12673
zaterdag 23 september 2017 om 15:44
Prima wedstrijd. Aurier pakt dan rood waardoor het nog spannend wordt, maar we hebben verdiend gewonnen en Kane liet weer zien dat hij wel degelijk een van de beste spitsen op aarde is (naar mijn mening na Lewandowski en Suarez gewoon de beste). Ook Eriksen weer prima maar voor hem was het geen bijzondere wedstrijd we kunnen elke wedstrijd genieten van Eriksen. Wil overigens wel Son weer meer zien spelen. Haal anders Alli eruit of vandaag inplaats van Sissoko.
Vind ik leuk
Foebele +35326
zaterdag 23 september 2017 om 16:13
Moet Spurs niet gewoon omgedoopt worden tot Ajax London?
Vind ik leuk
buddha +5206
zaterdag 23 september 2017 om 20:14
nee foeb. want tottenham koopt wel goede spelers die gelijk klaar staan ;)
Vind ik leuk
Foebele +35326
zaterdag 23 september 2017 om 20:34
Ja, bij Ajax.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Spektakel in Londense derby tussen West Ham en Spurs: 5 goals, Eriksen belangrijk