Feyenoorder kon naar Duitsland en Frankrijk: 'Heb alles naast elkaar gelegd'

Feyenoorder kon naar Duitsland en Frankrijk: 'Heb alles naast elkaar gelegd'

zaterdag 23 september 2017 om 16:44

Ridgeciano Haps had afgelopen zomer de kans om naar Duitsland en Frankrijk te verkassen. De linksback vertelt dat in gesprek met ELF Voetbal. Het werd echter Feyenoord voor Haps, die het bijzonder vindt om samen te mogen werken met Giovanni van Bronckhorst. 

"Er was ook interesse vanuit Duitsland en Frankrijk, van clubs die dit seizoen in Europa spelen. Ik heb alle aanbiedingen naast elkaar gelegd en gekeken wat voor mij het beste is", aldus de 24-jarige Haps.

"Ik kwam al vrij snel tot de conclusie dat Feyenoord een mooie vervolgstap is: de landskampioen, spelen in de Champions League en Giovanni van Bronckhorst als mijn trainer. Hij was zelf een linksback van wereldklasse. Hij was tactisch heel sterk en had een geweldig schot en goede pass", vervolgt de linkspoot, die voor zo'n zes miljoen euro werd overgenomen van AZ.

"Mijn kracht ligt in één-tegen-één-duels. Ik ben iemand die altijd vol gas gaat, zich vastbijt in een tegenstander en een tegenstander kan uitspelen. Daarin kan ik misschien leren doseren. Meer het overzicht en de rust bewaren. Daarin kan de trainer mij adviseren."

Lees ook: Haps snapt vraagtekens: "Het blijft wel apart, dat je miljoenen euro's kost"

Poll

Haps in Oranje?

(4043 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 september 2017 om 16:50
Ik vind Haps nog niet de Haps van bij AZ. Het kan zijn dat Gio hem volstopt met tactische taken en hem meer behouden laat voetballen of dat hij nog in zijn gewenningsperiode zit. Ik hoop dat hij snel de aanvallende back wordt die hij was in zijn periode bij AZ.
Vind ik leuk
jeepee +735
zaterdag 23 september 2017 om 16:53
Vast wel. Ik heb er alle vertrouwen in.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:03
Hij valt mij vooral voetballend een beetje tegen. Veel foute passes. Dat verdedigen niet zijn beste kant was, dat wisten we eigenlijk al.
Vind ik leuk
Chloe +570
zaterdag 23 september 2017 om 16:59
Ik vind hem nu al beter dan onze vriend Karsdorp
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:07
En ik vind dat wij Kongolo en Karsdorp (nog) ontzettend missen. Haps heeft absoluut de potentie, maar het lijkt wel of hij met de handrem erop speelt, en Diks is gewoon een pak minder. Je ziet dat ook terug bij het verdedigende centrum, zij spelen met minder zelfvertrouwen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:08
Hij is niet beter dan Karsdorp. Weetje wat Karsdorp ons aanvallend allemaal bracht? En nu zie je met DIks wat daarvan over blijft.. NIKS.
Vind ik leuk
Chloe +570
zaterdag 23 september 2017 om 18:13
aanvallend?? hij is verdediger voor beroep 4cs!!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:41
Haps is goed genoeg maar diks niet
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 19:33
Hoezo? Heb je een hekel aan Karsdorp?
Vind ik leuk
BassieN +6748
zaterdag 23 september 2017 om 17:06
Gio is de beste Nederlandse LB ooit
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:16
Aanvallend wel. Verdedigend hield het soms niet over. Kan me nog een interland tegen Portugal herinneren. Figo had de dag van zijn leven.
Vind ik leuk
Nuance +1271
zaterdag 23 september 2017 om 17:32
Ja Figo, een van de beste rechtsbuitens van de wereld toen. Daar hadden wel meer backs het moeilijk tegen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:15
Ja maar van de beste Nederlandse linksback ooit mag je wel iets meer weerstand verwachten...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:17
Zeker, Figo was een erg goede speler. Maar dat staat los van het feit dat Gio geen ongelofelijke sterke verdediger was. Op dat vlak denk ik dat Van Tiggelen een betere back was.
Vind ik leuk
T&T +9954
zaterdag 23 september 2017 om 17:20
Ja ...ooit ,maar dat is nu verleden tijd.
;-)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:09
Verstandig.
Vind ik leuk
rinirat +734
zaterdag 23 september 2017 om 17:42
Komt ook nooit in oranje..matige speler.
Vind ik leuk
Chloe +570
zaterdag 23 september 2017 om 17:52
gooi jezelf weg
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 19:34
Ben jij de moeder van Haps ofzo?
Vind ik leuk
Chloe +570
zaterdag 23 september 2017 om 20:37
zuster misschien en jij zaaddonor van Karsdorp?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:41
niet dat ik weet. Als je z'n zuster bent zou ik hier weggaan en gewoon heel trots op 'm zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:01
De chips en ranja staan weer klaar hoor.

Matchday.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 10:41
Nelom is beter
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoorder kon naar Duitsland en Frankrijk: 'Heb alles naast elkaar gelegd'