Feyenoorder kon naar Duitsland en Frankrijk: 'Heb alles naast elkaar gelegd'

    Feyenoorder kon naar Duitsland en Frankrijk: 'Heb alles naast elkaar gelegd'

    zaterdag 23 september 2017 om 16:44

    Ridgeciano Haps had afgelopen zomer de kans om naar Duitsland en Frankrijk te verkassen. De linksback vertelt dat in gesprek met ELF Voetbal. Het werd echter Feyenoord voor Haps, die het bijzonder vindt om samen te mogen werken met Giovanni van Bronckhorst. 

    "Er was ook interesse vanuit Duitsland en Frankrijk, van clubs die dit seizoen in Europa spelen. Ik heb alle aanbiedingen naast elkaar gelegd en gekeken wat voor mij het beste is", aldus de 24-jarige Haps.

    "Ik kwam al vrij snel tot de conclusie dat Feyenoord een mooie vervolgstap is: de landskampioen, spelen in de Champions League en Giovanni van Bronckhorst als mijn trainer. Hij was zelf een linksback van wereldklasse. Hij was tactisch heel sterk en had een geweldig schot en goede pass", vervolgt de linkspoot, die voor zo'n zes miljoen euro werd overgenomen van AZ.

    "Mijn kracht ligt in één-tegen-één-duels. Ik ben iemand die altijd vol gas gaat, zich vastbijt in een tegenstander en een tegenstander kan uitspelen. Daarin kan ik misschien leren doseren. Meer het overzicht en de rust bewaren. Daarin kan de trainer mij adviseren."

    Lees ook: Haps snapt vraagtekens: "Het blijft wel apart, dat je miljoenen euro's kost"

    Poll

    Haps in Oranje?

    (4045 stemmen)

    Plaats een reactie

    Max Delius +2632
    zaterdag 23 september 2017 om 16:50
    Ik vind Haps nog niet de Haps van bij AZ. Het kan zijn dat Gio hem volstopt met tactische taken en hem meer behouden laat voetballen of dat hij nog in zijn gewenningsperiode zit. Ik hoop dat hij snel de aanvallende back wordt die hij was in zijn periode bij AZ.
    Vind ik leuk
    jeepee +784
    zaterdag 23 september 2017 om 16:53
    Vast wel. Ik heb er alle vertrouwen in.
    Vind ik leuk
    Chloe +637
    zaterdag 23 september 2017 om 16:59
    Ik vind hem nu al beter dan onze vriend Karsdorp
    Vind ik leuk
    Max Delius +2632
    zaterdag 23 september 2017 om 17:07
    En ik vind dat wij Kongolo en Karsdorp (nog) ontzettend missen. Haps heeft absoluut de potentie, maar het lijkt wel of hij met de handrem erop speelt, en Diks is gewoon een pak minder. Je ziet dat ook terug bij het verdedigende centrum, zij spelen met minder zelfvertrouwen.
    Vind ik leuk
    TheLobster +1452
    zaterdag 23 september 2017 om 18:08
    Hij is niet beter dan Karsdorp. Weetje wat Karsdorp ons aanvallend allemaal bracht? En nu zie je met DIks wat daarvan over blijft.. NIKS.
    Vind ik leuk
    Chloe +637
    zaterdag 23 september 2017 om 18:13
    aanvallend?? hij is verdediger voor beroep 4cs!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 18:41
    Haps is goed genoeg maar diks niet
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22998
    zaterdag 23 september 2017 om 19:33
    Hoezo? Heb je een hekel aan Karsdorp?
    Vind ik leuk
    BassieN +10921
    zaterdag 23 september 2017 om 17:06
    Gio is de beste Nederlandse LB ooit
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2434
    zaterdag 23 september 2017 om 17:16
    Aanvallend wel. Verdedigend hield het soms niet over. Kan me nog een interland tegen Portugal herinneren. Figo had de dag van zijn leven.
    Vind ik leuk
    Nuance +6935
    zaterdag 23 september 2017 om 17:32
    Ja Figo, een van de beste rechtsbuitens van de wereld toen. Daar hadden wel meer backs het moeilijk tegen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 18:15
    Ja maar van de beste Nederlandse linksback ooit mag je wel iets meer weerstand verwachten...
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2434
    zaterdag 23 september 2017 om 18:17
    Zeker, Figo was een erg goede speler. Maar dat staat los van het feit dat Gio geen ongelofelijke sterke verdediger was. Op dat vlak denk ik dat Van Tiggelen een betere back was.
    Vind ik leuk
    T&T +9716
    zaterdag 23 september 2017 om 17:20
    Ja ...ooit ,maar dat is nu verleden tijd.
    ;-)
    Vind ik leuk
    Zwitserland +3143
    zaterdag 23 september 2017 om 17:09
    Verstandig.
    Vind ik leuk
    rinirat +1491
    zaterdag 23 september 2017 om 17:42
    Komt ook nooit in oranje..matige speler.
    Vind ik leuk
    Chloe +637
    zaterdag 23 september 2017 om 17:52
    gooi jezelf weg
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22998
    zaterdag 23 september 2017 om 19:34
    Ben jij de moeder van Haps ofzo?
    Vind ik leuk
    Chloe +637
    zaterdag 23 september 2017 om 20:37
    zuster misschien en jij zaaddonor van Karsdorp?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22998
    zaterdag 23 september 2017 om 20:41
    niet dat ik weet. Als je z'n zuster bent zou ik hier weggaan en gewoon heel trots op 'm zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 10:41
    Nelom is beter
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Feyenoorder kon naar Duitsland en Frankrijk: 'Heb alles naast elkaar gelegd'