Koeman geeft credits aan ex-banneling: 'De wereld ziet er totaal anders uit'

Koeman geeft credits aan ex-banneling: 'De wereld ziet er totaal anders uit'

zaterdag 23 september 2017 om 20:05

Ronald Koeman is Oumar Niasse dankbaar na de 2-1 zege op Bournemouth. De aanvaller nam als invaller beide goals voor zijn rekening, waardoor de wereld er voor Everton een stuk rooskleuriger uitziet.

Bij een 0-1 achterstand besloot Koeman Davy Klaassen en Wayne Rooney te wisselen voor Niasse en Tom Davies. "Het was een lastige wedstrijd", analyseert Koeman bij de BBC. "We creëerden niet veel kansen en we namen de juiste beslissing om na de 0-1 wat anders te proberen. We gingen met twee aanvallers spelen en zochten directer de aanval. Maar de spelers – Niasse en Davies – verdienen de credits. Zij deden het goed na een moeilijke periode. Ze toonden karakter."

Niasse werd afgelopen seizoen nog verbannen door Koeman, maar sloot weer aan nadat hij deze zomer geen nieuwe club wist te vinden. "Hij heeft lang gewacht op zijn kans en heeft die nu gepakt", zegt de Nederlandse manager over de 27-jarige Senegalees. "Daar draait het om in het leven, dat je de mogelijkheden die je krijgt benut. Oumar maakte vandaag het verschil met twee goede goals."

Na een moeizame start kan Koeman weer vooruit kijken. "Er waren veel emoties en het was een lastige wedstrijd. Het was belangrijk dat we opstonden nadat we met 0-1 achter kwamen. Na de zege ziet de wereld er totaal anders uit. Je hebt van die sleutelmomenten in een seizoen en dit was een grote zege die iedereen een boost geeft."

Plaats een reactie

Forza u +1256
zaterdag 23 september 2017 om 20:10
De winnende coach heeft altijd gelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:17
"neerlands beste voetballer" van het vorig seizoen voor velen kan zich ook niet staande houden bij de engelse subtop.

"we" glijden verder en verder af
Vind ik leuk
Foebele +35169
zaterdag 23 september 2017 om 20:34
Niet te snel Davy afschrijven, komt helemaal goed met hem.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:36
ik ben benieuwd
Vind ik leuk
Foebele +35169
zaterdag 23 september 2017 om 20:39
Heel Everton draait stroef dit seizoen, eredivisie spelers zijn nou niet dermate goed dat ze dit even in hun eentje omdraaien.

Wel heb ik hem al meerdere keren een rol zien spelen bij goals van Everton, zoals de geweldige voor actie in de eerste wedstrijd, waarbij hij een gat trekt voor Rooney die hem vrij in kan koppen.

In assists en goals is het nog veel te mager, maar op deze manier heeft Davy wel al een bijdrage gehad. Dus stap voor stap moet hij (en het team) beter worden.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:40
ik stel me altijd de vraag : zou ie aan spelen toekomen als er geen nederlandse coach zou zijn
Vind ik leuk
Foebele +35169
zaterdag 23 september 2017 om 20:45
Werkt toch voor veel spelers zo? Zou Giroud bij Arsenal spelen zonder Wenger? Of een van die andere matige Fransen?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:48
misschien heb je wel een punt alhoewel ik giroud geen matige spits vind
Vind ik leuk
Foebele +35169
zaterdag 23 september 2017 om 20:50
Is toch gewoon een subtop spits bij een topclub, zeker toen ze hem haalde was hij niet van het niveau wat Arsenal had kunnen (en moeten) halen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3775
zaterdag 23 september 2017 om 23:42
Ik denk dat Koeman niet alleen nuchter maar ook een echte prof is en zich niet laat leiden door sentimenten.
Hij probeert spelers te kopen tegen een redelijke prijs om er dan "wat beters van te maken" , er zit niets anders op.....( Pelle bijv., )
Er vallen enorm veel spelers door de mand en dat kan dus ook met Davy gebeuren, je weet het nooit met "menselijk materiaal".
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:48
Ze hebben ook al wat toppers gehad he, als ze van de mindere teams winnen dan kunnen ze nog top 4 halen
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:41
Niet zo negatief man. Pak een biertje en wees blij
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:42
eerst ff deze leeg maken en kijk eens naar nac ... ik ben al blij.....als het zo blijft
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:48
Kijk, dat lees ik liever. Idd genieten haha
Vind ik leuk
Teo Smith +13789
zaterdag 23 september 2017 om 23:51
Knap van niasse. Chapeau. Ruilen voor kramer? Haha.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Koeman geeft credits aan ex-banneling: 'De wereld ziet er totaal anders uit'