Heracles laat Roda met lege handen achter: Vermeij slaat in blessuretijd toe

Heracles laat Roda met lege handen achter: Vermeij slaat in blessuretijd toe

zaterdag 23 september 2017 om 21:40

Roda JC heeft op bezoek bij Heracles Almelo ook de zesde wedstrijd van het seizoen niet weten te winnen. Na vijf nederlagen op rij leken de Limburgers eindelijk een punt te pakken, maar in de 93e minuut sloeg Heracles genadeloos toe: 2-1.

Jamiro Monteiro raakte al snel de paal namens de thuisploeg, maar Roda kwam na vijf minuten op voorsprong. Mitchell Paulissen kopte raak uit een voorzet van Ard van Peppen. Heracles kreeg voor rust al twee kansen op de gelijkmaker, maar Darri schoot over en vond doelman Hidde Jurjus op zijn weg.

In de vijftigste minuut viel de 1-1 alsnog. Robin Pröpper kopte in eerste instantie op de paal, maar nadat de bal opnieuw werd voorgegeven door Monteiro vond de verdediger met een hard schot wel het net. Roda hield met moeite stand, maar dacht eindelijk het eerste punt van het seizoen te pakken. Diep in blessuretijd sloeg Vincent Vermeij evenwel toe.

Roda blijft daardoor met lege handen achter. De Limburgers zijn de hekkensluiter met nul punten. Heracles neemt met acht punten de tiende plek in op de ranglijst.

Plaats een reactie

14forever +6894
zaterdag 23 september 2017 om 21:47
Daar gaan ze.... volgend jaar weer uit naar ajax,psv , maar dan de 2de.teams.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 21:48
spel van roda was kut maar dit hadden ze niet verdient op deze manier
Vind ik leuk
Jp02 +108
zondag 24 september 2017 om 00:16
Zeker wel geen moment dat ze beter waren. Had gewoon 4-0 moeten zijn voor Heracles.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 21:48
Geen zorgen Roda, Feyenoord komt eraan;)
Vind ik leuk
Dobbel +514
zaterdag 23 september 2017 om 21:48
De gifbeker gaat leeg in Limburg. Prima zo. VVV Venlo is een leuke club, twee clubs uit Limburg is gewoon niet nodig ;)
Vind ik leuk
FSCeara +2804
zaterdag 23 september 2017 om 22:40
Het zouden er volgend jaar zomaar eens 3 kunnen zijn
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 00:00
Dat gaat nevernooit niet gebeuren.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 21:50
Hoeveel pech kan een supporter nog hebben. Mijn club komt gewoon niet uit De misère. Ik blijf mijn club trouw, maar tegen wie moeten wij nou nog punten pakken als je in de laatste seconden weer de deksel op de neus krijgt. Pfff
Vind ik leuk
Rodapaus +2607
zaterdag 23 september 2017 om 21:55
Het is werkelijk waar om te janken. Hadden nog een goeie kans op de 2-1, en zelfs met gelijkspel was ik al heel blij geweest. Hadden we in ieder geval een punt in dit seizoen al gehad. Ik vraag me echt af of we waar we de punten vandaan moeten gaan halen dit seizoen. Was gelukkig wel meer strijd bij Roda dan de vorige keer, en dit keer dichtbij bij een puntje. Het mag ook wel eens een keer meezitten. Als we niet direct degraderen vind ik al een hele prestatie, in de play offs hebben ze nog een kans...

Heracles speelde ook niet goed vond ik maar was gewoon de betere partij.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 22:18
Had het Roda wel gegund. Maar inderdaad, binnenkort Feyenoord. Dan zijn de 3 puntjes verzekerd.
Vind ik leuk
Rodapaus +2607
zaterdag 23 september 2017 om 22:29
Voor Feyenoord ja
Vind ik leuk
FSCeara +2804
zaterdag 23 september 2017 om 22:44
Het beleid in roda is gewoon laatste jaren niet goed geweest en de hele gang van zaken daaromheen.ik ,al Fortunees, vind echt jammer voor jullie als fans wat er met jullie club is gedaan. Zoals nu gaat is nacompetie verder weg dan ooit.dit terwijl de rest van de limburgse ploegen goed draaien.maar zelfs in de JL ga je het met dit spel niet redden.hoop voor jullie dat het snel gaat lopen anders word dit alweer een heel lang seizoen
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 22:54
?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 01:06
Mijn eerste live wedstrijd die ik ooit zag was tegen jou club een paar decennia geleden en geloof me als ik zeg dat het niveau nu slechter is dan in de jaren tachtig.
Ik kan me niet voorstellen dat het ooit nog eens gebeurd dat ik een Europa cup wedstrijd zal zien van Roda jc.
Ik ben bang dat onze Nol Hendriks gewoon gelijk had toen hij midden jaren 90 opperde om een fusie club op te richten in Zuid- Limburg. Ik vond het een goed idee en had het zelfs prima gevonden als de club niet in Kerkrade zou spelen( Maastricht leek me wel iets, onze mooie hoofdstad). Toen Hendriks met dit voorstel kwam speelde Roda jc geweldig voetbal ( we werden tweede in de competitie ) en Fortuna had toen een geweldige lichting voetballers met een aantal spelers uit de eigen jeugd.
Jullie jeugd opleiding was altijd iets waar wij met een jaloerse blik naar opkeken.
We hebben sinds we in het PLS spelen maar een aantal jaren gehad dat we acceptabel voetbal hebben gezien in Kerkrade maar we konden toen al zien aan de begroting dat de club niet meer zou groeien.
En nu, 16 jaar later, zien we voetballers die niet eens een simpele combinatie kunnen uitvoeren op het veld.
Ik vind het jammer dat we toen niet gefuseerd zijn en s snap dat het nu te laat is maar wat zou ik nu graag hebben zitten kijken naar Fc Limburg met een fatsoenlijk team die gewoon lekker in de subtop of hoog middenmoot speelt.

[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 01:11]
Vind ik leuk
FSCeara +2804
zondag 24 september 2017 om 11:34
Het nivo in heel nederland is nergens meer te vergelijken met die tijd.de financiele middelen van de buitenlandse clubs is bizar en hierdoor groeit het verschil alleen maar. Voor de fusie was te veel tegenstand en verdeeldheid.probleem dat ik zie bij roda helaas is dat er gewoon fout beleid is gevoerd zoals ook bij ons.met kanttekening dat de turk in sittard wel alles op een goede en rustigere manier vooruit wil brengen.clubs als onze moet toch hebben van de jeugd en daar word in sittard gelukkig weer geinvesteerd al duurd dat ook nog wel even.heb 2 neefjes die daar spelen.voor roda hoop ik dat de spelers bewust worden waar ze spelen maar helaas is het veel bij elkaar gepropt met weinig binding met de club.bij fortuna en mvv komen het laatste jaar weer veel spelers uit de eigen opleiding
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 01:38
Had niet anders verwacht Molenaar eruit samen met de gehele verdediging en de spits miss dat ze dan iets gaan doen, maar persoonlijk heb ik weddenschap lopen dat het 10 en 0 blijft.endit van een Roda fan máar dit is niet om aan te zien schande zelfs voor ere divisie niveau
Vind ik leuk
_AJAX_ +2137
zondag 24 september 2017 om 03:11
Heracles KAMPIOEN!
Vind ik leuk
Rodapaus +2607
zondag 24 september 2017 om 08:29
Molenaar kreeg 8 wedstrijden om zijn systeem erin te slijpen toch. Van die 24 punten kunnen we er nog zes halen, in het meest positieve geval. Hopelijk kunnen we dan concluderen dat het niet werkt en op een realistische manier gaan spelen, want dit is echt kamikaze. Stel het elftal zou wel gaan lopen, vraag me echt af hoeveel punten we moeten halen om te handhaven. Rond de 35 ofzo
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 11:13
Ja, 1 punt per wedstrijd is meestal genoeg om erin te blijven.
Wat bedoel je met kamikaze? Vond je het te aanvallend?
Ik zou echt niet meer weten welk systeem ik het liefst zou willen zien om mijn clubje punten te zien pakken. Het is gewoon erbarmelijk om te zien hoe laag het niveau is( al jaren zo).
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 18:19
Het is allemaal de schuld van het kunstgras
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:46
Blijf een beetje positief.
Natuurlijk weer verliezen is meer dan erg.
De spelers moeten een schok therapie krijgen vrees ik voordat ze het gras ( ook kunstgras ) willen opvreten. Ik mis dat vuur en Koempel zijn.
Vuur moet er in de spelers zitten om te winnen. De trainer heeft misschien een ongebruikelijk aanpak maar wat wil je dan. Een andere daar is geen geld voor. Ze mogen blij zijn dat deze man er is ingestapt als je nu weer een andere gaat zoeken wat krijg je voor een avonturier of zo ?. Als je geld hebt kan je ook kwaliteitseisen stellen aan zo iemand. Stevens en Vergoosen moeten ook uit hun pijp komen met peptolk van de hoogste urgentie . Maar mogelijk doen ze dat ook al zo niet dan is het tijd. Toch moet het lukken. Het zijn geen raspaarden maar ook geen muilezels de spelers. Als ze geen kwaliteit hebben moeten ze zelf de conclusie trekken ik moet hier niet zijn en zelf weggaan. Hard maar we eerlijk van de speler.
De onkundige speler breekt nu dan in dit elftal zijn eigen deskundigheid af. Daar heeft hij al zeker niks aan. Dus als je een sukkel bent pak je tas in en ga !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Heracles laat Roda met lege handen achter: Vermeij slaat in blessuretijd toe