Janssen in Turkije: 'Gekkenhuis. Dit heb ik nog nooit meegemaakt'

Janssen in Turkije: 'Gekkenhuis. Dit heb ik nog nooit meegemaakt'

zaterdag 23 september 2017 om 23:26

Vincent Janssen kon in zijn eerste Turkse topper tussen Fenerbahçe en Besiktas direct belangrijk zijn. De spits van Oranje verdiende twee strafschoppen, waarvan hij er zelf een mocht nemen: 2-1.

In de wedstrijd vielen er maar liefst vijf rode kaarten. "Het was gekkenhuis", zegt Janssen tegen de NOS. "Hoe zo'n wedstrijd beleefd wordt heb ik nog nooit meegemaakt. Er is een hoop in die wedstrijd gebeurd. Dat zijn de derby's hier. Een groot gekkenhuis. Ze gooien alles wat ze hebben in die wedstrijd. Dat is mooi om mee te maken. Ik ben daardoor ook hierheen gekomen. Ik wil spelen en belangrijk zijn voor de ploeg. Het is lekker dat je dan twee penalty's veroorzaakt en er zelf een mag nemen."

Babel reageert bevestigend op de vraag of de wedstrijd een echte Turkse topper was. "Zo kun je het echt noemen", zegt hij lachend. "Je hebt het soms weleens over thuisvoordeel. In Turkije heb je dat echt. Ik weet niet of het bewust is, maar het lijkt alsof scheidsrechters zich sneller geïntimideerd voelen. Ik zeg niet dat het zo is, maar daar lijkt het op. Als je thuis speelt, voel je je net iets meer beschermd. Het is makkelijk om de scheidsrechter de schuld te geven, maar wij hebben ons niveau niet gehaald."

Plaats een reactie

Nuance +3172
zaterdag 23 september 2017 om 23:29
Leuk voor die jongen. Hij zit op een niveau waar hij bij past. En Spurs is natuurlijk een beetje enge club.
Vind ik leuk
El Pibe +376
zaterdag 23 september 2017 om 23:39
Ik vind Tottenham een fantastische club! Maar dat is maar mijn bescheiden mening...
Vind ik leuk
Teo Smith +13813
zondag 24 september 2017 om 07:03
Hoezo eng man? Tottenham is een prachtige club, en hij is een overschatte speler.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:45
Tottenham is een club met joodse identiteit. Vandaar de close link met ajax. En tweede worden:-)
Vind ik leuk
Johan.l +4088
zondag 24 september 2017 om 07:55
De Turkse competitie is wel wat sterker dan de Nederlandse eigenlijk wel veel sterker
Vind ik leuk
Mo +8864
zaterdag 23 september 2017 om 23:31
Dat zijn de échte heksenketels daar in Turkije, zo zie je ze nergens anders
Vind ik leuk
Nouwske +516
zaterdag 23 september 2017 om 23:43
Hij zou zich dood moeten schamen, dat hij naar dat achterlijke, corrupte land vertrokken is
Vind ik leuk
derksen +7158
zaterdag 23 september 2017 om 23:53
Sssssst mag je niet zeggen hier in Nederland!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 00:09
ja , want in nederland en europa, laat staan in de europa league of champions league gebeurt dat natuurlijk niet........
Vind ik leuk
davidben +2564
zondag 24 september 2017 om 00:22
.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 00:23]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 00:10
Naar Janssen hoef je maar te kijken of hij gaat liggen voor een penalty een waardeloze schlemiel
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zondag 24 september 2017 om 00:23
Babel blijft maar scoren, hij moet gewoon in Oranje!!!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 02:01
Babel: grapje zeker. ... Dat is zo'n beperkte speler! Speelt toevallig in een zwakke competitie en maakt daarom zijn goaltjes. Overigens ook niet voor niets dat hij daar is terecht gekomen. Beter Vincent, Bas óf Klaas Jan lijkt mij persoonlijk...


Vind ik leuk
AFC +3749
zondag 24 september 2017 om 02:23
Het s eerder liever Babel dan berghuis
Vind ik leuk
Roekoe +4394
zondag 24 september 2017 om 03:10
Babel is linksbuiten, Berghuis rechts. Desalniettemin ben ik altijd wel gecharmeerd van Babel
Vind ik leuk
AFC +3749
zondag 24 september 2017 om 09:56
Links of rechts.. het is idg geen spits
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zondag 24 september 2017 om 11:37
Jij hebt er geen kijk op, Besiktas geweldige spelers waar hij nu bepalend in is, ook in Europa vorig jaar en dit jaar. Jij ziet hem niet spelen, ik wel en zo zwakke competitie is het niet. In Spanje deed hij het ook goed. Hij heeft zich opnieuw uitgevonden en speelt sterk.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:58
Jouw mening. Mag jij uiteraard vinden. Als ik zie wat ze Europees presteren daar in Turkije de laatste jaren vind ik het redelijk matig en vergelijkbaar met Nederlands competitienivo. Verder deed Babel het leuk bij Deportivo. Moet het mijns insziens vooral van zijn fysiek hebben maar komt op nivo kwaliteit tekort. Maar nogmaals: verschillende inzichten is niks mis mee. Al een hele vooruitgang dat je me niet meer beledigd en met argumenten zaken probeert té onderbouwen. Dat afzagen is zo makkelijk en nutteloos. Doe ik nu toch ook niet over jouw clubke.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 02:59
Mooi voor Janssen dit

Ik vind het nog steeds apart dat Spurs die uitgerangeerde Llorente heeft gehaald maar voor Vincent zal dit goed uitpakken
Vind ik leuk
Foebele +35341
zondag 24 september 2017 om 03:36
Ik vind het steeds aparter worden dat wij zoveel talenten de hemel in prijzen die geen van allen het echt waar maakt op een fatsoenlijk niveau.
Vind ik leuk
Foebele +35341
zondag 24 september 2017 om 03:35
De carriere van Babel is toch maar een vreemde, speelt nu in Turkije toch gewoon op een acceptabel niveau en heeft zich zelfs in Europa meerdere keren goed laten zien bij Besiktas, terwijl nog niet zo lang geleden al voor de poen in de zandbak zat. Echt een hele rare carriere met ups en downs.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:39
Speelde bij Liverpool niet onverdienstelijk
Vind ik leuk
furgist +1455