Janssen in Turkije: 'Gekkenhuis. Dit heb ik nog nooit meegemaakt'

Janssen in Turkije: 'Gekkenhuis. Dit heb ik nog nooit meegemaakt'

zaterdag 23 september 2017 om 23:26

Vincent Janssen kon in zijn eerste Turkse topper tussen Fenerbahçe en Besiktas direct belangrijk zijn. De spits van Oranje verdiende twee strafschoppen, waarvan hij er zelf een mocht nemen: 2-1.

In de wedstrijd vielen er maar liefst vijf rode kaarten. "Het was gekkenhuis", zegt Janssen tegen de NOS. "Hoe zo'n wedstrijd beleefd wordt heb ik nog nooit meegemaakt. Er is een hoop in die wedstrijd gebeurd. Dat zijn de derby's hier. Een groot gekkenhuis. Ze gooien alles wat ze hebben in die wedstrijd. Dat is mooi om mee te maken. Ik ben daardoor ook hierheen gekomen. Ik wil spelen en belangrijk zijn voor de ploeg. Het is lekker dat je dan twee penalty's veroorzaakt en er zelf een mag nemen."

Babel reageert bevestigend op de vraag of de wedstrijd een echte Turkse topper was. "Zo kun je het echt noemen", zegt hij lachend. "Je hebt het soms weleens over thuisvoordeel. In Turkije heb je dat echt. Ik weet niet of het bewust is, maar het lijkt alsof scheidsrechters zich sneller geïntimideerd voelen. Ik zeg niet dat het zo is, maar daar lijkt het op. Als je thuis speelt, voel je je net iets meer beschermd. Het is makkelijk om de scheidsrechter de schuld te geven, maar wij hebben ons niveau niet gehaald."

Plaats een reactie

Nuance +1225
zaterdag 23 september 2017 om 23:29
Leuk voor die jongen. Hij zit op een niveau waar hij bij past. En Spurs is natuurlijk een beetje enge club.
Vind ik leuk
El Pibe +359
zaterdag 23 september 2017 om 23:39
Ik vind Tottenham een fantastische club! Maar dat is maar mijn bescheiden mening...
Vind ik leuk
Teo Smith +12345
zondag 24 september 2017 om 07:03
Hoezo eng man? Tottenham is een prachtige club, en hij is een overschatte speler.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:45
Tottenham is een club met joodse identiteit. Vandaar de close link met ajax. En tweede worden:-)
Vind ik leuk
Johan.l +3680
zondag 24 september 2017 om 07:55
De Turkse competitie is wel wat sterker dan de Nederlandse eigenlijk wel veel sterker
Vind ik leuk
Mo +5983
zaterdag 23 september 2017 om 23:31
Dat zijn de échte heksenketels daar in Turkije, zo zie je ze nergens anders
Vind ik leuk
Santi +15366
zaterdag 23 september 2017 om 23:39
PSV Ajax is ook aardig wat hoor ;)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 23:55
Hahaha Santi toch :D
Vind ik leuk
Santi +15366
zaterdag 23 september 2017 om 23:57
en PSV ADO ;)
Vind ik leuk
Mo +5983
zondag 24 september 2017 om 00:34
Haha helemaal niks maar dan ook echt niks in vergelijking met deze wedstrijd. 4 rode kaarten en ook een hoop gele kaarten dat zegt ook wel veel ;-)
Vind ik leuk
Santi +15366
zondag 24 september 2017 om 00:35
Volgende keer komen er 6 bij ons ok? ;)
Vind ik leuk
Mo +5983
zondag 24 september 2017 om 00:37
6 voor jullie? Dan zijn we qua eindstand al klaar ;)
Vind ik leuk
Santi +15366
zondag 24 september 2017 om 00:37
Nee 2 voor ons en 4 voor jullie :)
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 01:19
In zuid Amerika kunnen ze er anders ook wat van.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 00:37
Psv en heksenketel....... HAHAHA
Vind ik leuk
Santi +15366
zondag 24 september 2017 om 00:38
Was er dit weekend eindelijk geluid in de Kuip dan?

Vorige week was het bizar stil in het uitvak. Geweldige sfeer me hoela
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 00:42
Och och Santi toch... niet gelijk weer van onderwerp veranderen. Maar psv en heksenketel gaat niet samen is toch ook niet erg? Of ben je weer is op je pikkie getrapt hihi
Vind ik leuk
Santi +15366
zondag 24 september 2017 om 00:43
"hihi"
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 00:45
Dat dus
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 01:26
Vriend je zou is naar de Kuip moeten gaan, dan kan je een keer sfeer proeven. enige wat ze bij PSV zingen is. kom op Psv kom op psv. je zou willen dat je ook maar 10% van de Feyenoordsfeer had. luister jij lekker verder naar je Guus Meeuwis video. Enige dag in het jaar dat er sfeer in het Philipsstadion is.
Vind ik leuk
Olfie +2397
zondag 24 september 2017 om 04:42
Volgens mij treed ie meerdere dagen per jaar daar op XD
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 05:23
Hij is zon aandachtsgeil pikkie die overal op vp gelijk vooraan staat feyenoord af te kraken. Niet teveel aandacht aan schenken :))
Vind ik leuk
Santi +15366
zondag 24 september 2017 om 11:33
Vooraan staat Fey af te kraken? nee hoor ik heb alleen gister mn kans gepakt om even te stoken richting een concurrent. Dat zou moeten mogen :P
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 06:33
Ja OF KARIM REKIK KARIM REKIKI. O o o wat slecht.
Vind ik leuk
Johan.l +3680
zondag 24 september 2017 om 07:57
Hahaha je hebt gelijk, ik zeg ook telkens kunnen ze daar nou niks nieuws bedenken Als kom op pvs
Vind ik leuk
darmianto +6380
zondag 24 september 2017 om 08:39
In de kuip is sowieso meer sfeer dan die tribunebak in Eindhoven maar zeker laatste tijd vind ik de sfeer in de Kuip wel behoorlijk overschat en komt het ook vaak niet verder dan paar keer "het lied van Feyenoord" en is het hele stukken ook gewoon stil..
Vind ik leuk
darmianto +6380
zondag 24 september 2017 om 08:17
Eerder een bioscoop denk ik, ik wist niet dat ze dat in Eindhoven een heksenketel noemen
Vind ik leuk
Nouwske +103
zaterdag 23 september 2017 om 23:43
Hij zou zich dood moeten schamen, dat hij naar dat achterlijke, corrupte land vertrokken is
Vind ik leuk
derksen +6166
zaterdag 23 september 2017 om 23:53
Sssssst mag je niet zeggen hier in Nederland!
Vind ik leuk
Santi +15366
zaterdag 23 september 2017 om 23:57
Valt nog best mee als je het vergelijkt met veel anderen
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 00:09
ja , want in nederland en europa, laat staan in de europa league of champions league gebeurt dat natuurlijk niet........
Vind ik leuk
davidben +2194
zondag 24 september 2017 om 00:22
.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 00:23]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 00:10
Naar Janssen hoef je maar te kijken of hij gaat liggen voor een penalty een waardeloze schlemiel
Vind ik leuk
Jordanees +8084
zondag 24 september 2017 om 00:23
Babel blijft maar scoren, hij moet gewoon in Oranje!!!
Vind ik leuk
Vamos M +4567
zondag 24 september 2017 om 01:04
Ik zal wel naar Dick Advocaat bellen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 02:01
Babel: grapje zeker. ... Dat is zo'n beperkte speler! Speelt toevallig in een zwakke competitie en maakt daarom zijn goaltjes. Overigens ook niet voor niets dat hij daar is terecht gekomen. Beter Vincent, Bas óf Klaas Jan lijkt mij persoonlijk...


Vind ik leuk
AFC +3786
zondag 24 september 2017 om 02:23
Het s eerder liever Babel dan berghuis
Vind ik leuk
Roekoe +4419
zondag 24 september 2017 om 03:10
Babel is linksbuiten, Berghuis rechts. Desalniettemin ben ik altijd wel gecharmeerd van Babel
Vind ik leuk
AFC +3786
zondag 24 september 2017 om 09:56
Links of rechts.. het is idg geen spits
Vind ik leuk
Jordanees +8084
zondag 24 september 2017 om 11:37
Jij hebt er geen kijk op, Besiktas geweldige spelers waar hij nu bepalend in is, ook in Europa vorig jaar en dit jaar. Jij ziet hem niet spelen, ik wel en zo zwakke competitie is het niet. In Spanje deed hij het ook goed. Hij heeft zich opnieuw uitgevonden en speelt sterk.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:58
Jouw mening. Mag jij uiteraard vinden. Als ik zie wat ze Europees presteren daar in Turkije de laatste jaren vind ik het redelijk matig en vergelijkbaar met Nederlands competitienivo. Verder deed Babel het leuk bij Deportivo. Moet het mijns insziens vooral van zijn fysiek hebben maar komt op nivo kwaliteit tekort. Maar nogmaals: verschillende inzichten is niks mis mee. Al een hele vooruitgang dat je me niet meer beledigd en met argumenten zaken probeert té onderbouwen. Dat afzagen is zo makkelijk en nutteloos. Doe ik nu toch ook niet over jouw clubke.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 02:59
Mooi voor Janssen dit

Ik vind het nog steeds apart dat Spurs die uitgerangeerde Llorente heeft gehaald maar voor Vincent zal dit goed uitpakken
Vind ik leuk
Foebele +32133
zondag 24 september 2017 om 03:36
Ik vind het steeds aparter worden dat wij zoveel talenten de hemel in prijzen die geen van allen het echt waar maakt op een fatsoenlijk niveau.
Vind ik leuk
Foebele +32133
zondag 24 september 2017 om 03:35
De carriere van Babel is toch maar een vreemde, speelt nu in Turkije toch gewoon op een acceptabel niveau en heeft zich zelfs in Europa meerdere keren goed laten zien bij Besiktas, terwijl nog niet zo lang geleden al voor de poen in de zandbak zat. Echt een hele rare carriere met ups en downs.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:39
Speelde bij Liverpool niet onverdienstelijk
Vind ik leuk
furgist +1364