'Vorig jaar werden we kampioen zonder thuis te verliezen, dit doet heel veel pijn'

'Vorig jaar werden we kampioen zonder thuis te verliezen, dit doet heel veel pijn'

zondag 24 september 2017 om 07:22

Jan-Arie van der Heijden vond het spel van Feyenoord tijdens de 0-2 nederlaag tegen NAC Breda niet om over naar huis te schrijven. Het was de eerste verliespartij van de Rotterdammers in De Kuip sinds januari 2016.

"Als je thuis 0-2 verliest van NAC Breda dan is de sfeer niet goed. Dat lijkt me een understatement. Ik denk dat er een harde week op komst is", zegt Van der Heijden tegen FOX Sports. "Ik denk dat we continu aan de bal zijn, zonder iets te creëren. Dat was een beetje het verhaal van de wedstrijd. NAC werd een aantal keer gevaarlijk en scoort twee keer."

Het leek een offday voor Feyenoord. "Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. Het doet in ieder geval heel veel pijn om thuis te verliezen", aldus Van der Heijden. "Vorig jaar werden we kampioen zonder thuis te verliezen. Dan wil je die lijn doortrekken, maar dat lukt niet. Vanaf nu zullen we keihard moeten werken om dat niveau weer te bereiken."

Feyenoord beleefde al met al een slechte generale voor het Champions League-duel met Napoli dinsdag. Toch gaat Van der Heijden voor een maximaal resultaat op de Italianen. "Voetbal is een raar spelletje, dat heb je kunnen zien."

Plaats een reactie

1892 +2783
zondag 24 september 2017 om 07:31
Feyenoord een offday , maar Kamphuis ook !
Vind ik leuk
Johan.l +3678
zondag 24 september 2017 om 07:31
Het bolwerk begint te kraken.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 07:41
Er heerst weer hoop bij de PSV en Ajax supporters. Leuk om te lezen. Maar als Feyenoord straks weer compleet is, gaat het weer stukken beter. Dus ik zou maar alvast een voorsprong gaan opbouwen.

Succes vandaag.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 07:42]
Vind ik leuk
Johan.l +3678
zondag 24 september 2017 om 07:47
Dan moet je wel hopen dat de achterstand niet te groot word, de laatste wedstrijden doen toch erger vermoeden. Daar komt Napoli nog achteraan, dat is ook niet echt een ploeg om aan je zelfvertrouwen te werken. Ik vrees voor Rotterdam
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:08
Als we een keer geen geblesseerden hebben, en Ajax en PSV wel ... dan gaat dat wel weer goed komen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:45
waren maar 2 spelers meer niet ja met kramer en die van fcutrecht heb gekocht loop je ma met 9 man
Vind ik leuk
rpaulp50 +2303
zondag 24 september 2017 om 09:44
Dus feitelijk is "de bank" ( te zwak ) het probleem, niet van Bronckhorst etc., Een kwestie feitelijk van niet willen of kunnen investeren in kwaliteit in de breedte.
Daar zit de achillespees van dit Feyenoord, ze hebben afgelopen seizoen, enigszins gelukkig, geen ernstige langdurige blessures van invloedrijke spelers meegemaakt voor zover ik weet.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 09:45]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 18:05
Geen ernstige blessures? Hoe komt iedereen daarbij?
Vind ik leuk
rpaulp50 +2303
zondag 24 september 2017 om 20:32
Vorig seizoen toch ?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 20:37
2 keepers.
Elia 5 wedstrijden.
Tegen Ajax 5 geblesseerden.
Vilhena zijn moeder.
El Ahmadi 4 wedstrijden Afrika cup.
Van Beek een heel seizoen.
Karsdorp lies.
Kongolo een paar weken.
En dan vast nog wel 1 of 2.
Vind ik leuk
rpaulp50 +2303
zondag 24 september 2017 om 20:41
Je hebt gelijk.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 00:06
Nee, hij heeft geen gelijk. Je wilt jezelf met de top meten? Kom dan niet aan met Vilhena's moeder alsjeblieft. Moeten Ajacieden dan ook tot in de lengte der dagen over Nouri mauwen? In de EPL hebben ze weken met drie wedstrijden!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 01:14
Hoelang hebben ze bij Feyenoord iets daarvan gezegd? Alleen na de nederlaag tegen GAE.
Terwijl iedereen op vrijdag aanwezig was op de begrafenis. En dat terwijl ze op donderdag ook nog EL moesten spelen.

Alleen ere divisie :
De 1e is aantal wedstrijden. De 2e is basisplaats.

Bilal Basaçikoglu 24 5


Eljero Elia 24 21


Terence Kongolo 23 22


Miquel Nelom 17 12


Michiel Kramer 17 1


Bart Nieuwkoop 13 6


Calvin Verdonk 11 10


Renato Tapia 8 1


Lucas Woudenberg 8 5

Genoeg invalbeurten geweest dus. En Elia maar 21x basis. En van Beek en Vermeer.
Botteghin is de enige die ze alle 34 gespeeld heeft en uitgespeeld.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 01:37]
Vind ik leuk
RDB2402 +1798
zondag 24 september 2017 om 08:07
Feyenoord weer compleet is ??? Het is alsof jullie 9 spelers missen, lachwekkend, Feyenoord is jaaaaarenlang niet in de buurt van de schaal geweest, dat het een Kerr lukt wil niet zeggen dat het structureel is hè ...
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:09
Ik hoop het voor jou.
Vind ik leuk
joedelie +1892
zondag 24 september 2017 om 09:54
Van de traditionele top3 had feyenoord de makkelijkste tegenstander, ik moet nog maar zien dat Ajax en PSV dit weekend zullen winnen..
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:42
Beste Wim, ik vindt het bewonderenswaardig dat jij denkt dat het goedkomt als onze geblesseerden weer fit zijn. Ik deel je mening slechts voor een deel . Het verlies van Jorgensen is zeker goed merkbaar, dat is zeker. De reden voor dit verlies is echter niet het afwezig zijn van Jorgensen maar het feit dat Gio incompetente spelers opstelt die structureel hebben aangetoond niet te voldoen voor Feyenoord.Gio ziet kwaliteiten bij een aantal spelers ( Diks, Bilal, Nelom, Kramer) die volgens mij zelfs bij een hoofdklasser niet zeker zouden zijn van een basisplaats. Het ongekende vertrouwen dat Gio in deze spelers heeft kan wel eens zware gevolgen voor Feyenoord hebben.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 08:43]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 09:03
Jaja.... we zijn echt slecht.... maar de rest is nog slechter....
Vind ik leuk
jaja_PSV +14658
zondag 24 september 2017 om 09:08
En dat al 21 jaar natuurlijk...
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 09:16
En die landstitel was puur toeval
Vind ik leuk
United FC +12221
zondag 24 september 2017 om 11:06
Zo kan je dat wel zien ja ;-)
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 20:41
Als alleen 2 spelers wegvallen, dan vallen bijv. Kramer en Nelom niet zo op. Maar Nieuwkoop, Haps, Toornstra, Berghuis en Jørgensen. Daar zou zelfs een topclub in Spanje en Engeland het moeilijk mee hebben.

En nou is het natuurlijk maar NAC. Maar de spelers die overblijven, steken nou ook niet bepaald in topvorm. In een goed draaiend team vang je dit makkelijker op.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 20:42]
Vind ik leuk
Pino61 +8376
zondag 24 september 2017 om 09:24
Één of 2 geblesseerde spelers en gelijk gaan piepen dat het daaraan ligt. Selectie is dan wel erg smal al je ook nog de beker en de CL moet spelen dit jaar.
Lekker weer een heleboel jaartjes w88 op een prijsje is prima voor Feyenoord.
Vind ik leuk
Nick Kools +12133
zondag 24 september 2017 om 09:49
Haps, Berghuis, Toornstra en Jorgensen. Dat zijn er 4 :)
En voor zijn dat belangrijke spelers, dat blijkt wel weer.
Vind ik leuk
United FC +12221
zondag 24 september 2017 om 11:08
Maar verliezen van NAC in eigen huis kan natuurlijk niet, ook zonder deze 4!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 20:44
Zoals gezegd. Het is wel meer dan de helft van je doelpuntenmakers die wegvalt. En de rest is nou niet echt in topvorm.
Vind ik leuk
JohnFe +286
zondag 24 september 2017 om 20:51
Het kan dus wel.:) maar zo zal je het niet bedoelen.
Vind ik leuk
United FC +12221
zondag 24 september 2017 om 20:54
Haha het mag niet gebeuren ;-)
Vind ik leuk
Nick Kools +12133
zondag 24 september 2017 om 22:13
Helemaal mee eens!
Was gewoon schandalig slecht voetbal.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 20:43
En Nieuwkoop.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:34
Net als alle andere vergane glorie die pretendeert een topclub te zijn....
Vind ik leuk
Pino61 +8376
zondag 24 september 2017 om 18:14
Jij bent vergane glorie
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 10:20
Hoogmoed komt voor de val.
Vind ik leuk
United FC +12221
zondag 24 september 2017 om 11:00
Dat gaat Ajax zeker proberen! Doelstelling vandaag: boven Feyenoord eindigen!
Vind ik leuk
rinirat +692
zondag 24 september 2017 om 11:46
Feyenoord was toch wel vrij compleet,alleen zonder de spits .
Als je doelt op Berghuis en Toornstra,die maken het verschil niet.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 18:01
Dat merkten we.
Vind ik leuk
tollie +732
zondag 24 september 2017 om 08:06
ach wordt dan gewoon Heerenveen supporter;)
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:10
Wat dan? Wil je mij alleen maar tot de kerst vrolijk hebben?
Vind ik leuk
tollie +732
zondag 24 september 2017 om 08:32
Zeker tot de kerst en daarna mag je ook vrolijk blijven hoor
Vind ik leuk
United FC +12221
zondag 24 september 2017 om 11:11
Zou voor Heerenveen mooi zijn als ze de lijn door weten te trekken. Dat ze na de winterstop ook goed spelen.
Vind ik leuk
United FC +12221
zondag 24 september 2017 om 11:09
Wie had dat gedacht... Heerenveen bovenaan!!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:42
"Ik denk dat er een harde week op komst is"

Daar komen er nog meer van dit seizoen... ;)
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 09:01
Offensief was het zeer matig...... En dan nog zijn er mensen die niet geloven dat Van Persie van toegevoegde waarde kan zijn....
Vind ik leuk
United FC +12221
zondag 24 september 2017 om 11:15
Het is alleen te hopen dat die jongen fit is en fit blijft!
Vind ik leuk
Dybala +109
zondag 24 september 2017 om 09:06
Wat een drama scheids.
Nac geen penalty en Feyenoord natuurlijk wel in de kuip.
Vind ik leuk
Stranger +1286
zondag 24 september 2017 om 13:10
Hoeveel penalty's heeft Feyenoord vorig jaar in de kuip gekregen?
En hoeveel waren daarvan onterecht?
Als je zoiets roept kun je het natuurlijk met cijfers en beelden onderbouwen!
Of de penalty voor Feyenoord terecht of onterecht was weet ik niet ik zat aan de andere kant van het veld.
De penalty voor NAC had hij kunnen geven er was contact al was er wel heel veel schouder bij en daar wordt niet voor gefloten.
Ik zag in de eerste helft wel een ippon op Botteghin die door ging.
Maar goed soms zit het mee en soms zit het tegen;-) Dus niet over janken;-)
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 09:35
Een offday dat komt voor in het amateur voetbal niet voor zo een salaris ! Slap gelul uitwegen zoeken
Vind ik leuk
HansVites +1587
zondag 24 september 2017 om 10:58
Of Feyenoord het weer gaat redden dit seizoen hangt dus gewoon af van blessures en schorsingen.
Vind ik leuk
United FC +12221
zondag 24 september 2017 om 10:58
Dit is een goed teken voor de rest van Nederland! Ze zijn te verslaan!
Vind ik leuk
rinirat +692
zondag 24 september 2017 om 11:45
En weer gaat de zwakste schakel commentaar leveren... vind ik toch wel heel byzonder steeds.
Vind ik leuk
Mo +5974
zondag 24 september 2017 om 11:48
Uit bij Napoli ben je vrijwel kansloos.
Vind ik leuk
Teo Smith +12344
zondag 24 september 2017 om 12:08
Dinsdag maar niet te veel goals om je oren krijgen, lekker 5-4-1 spelen of zo.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:14
Of 7-3-0?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:34
Na Napoli heeft Feyenoord 4 wedstrijden achter elkaar verloren . De Champions League gaat ze heel erg opbreken . Nog meer dan het blijven opstellen van Kramer .
Vind ik leuk
Stranger +1286
zondag 24 september 2017 om 13:03
Telt die wedstrijd dan voor 3?
Vind ik leuk
United FC +12221
zondag 24 september 2017 om 13:18
De beker tegen Ado gewonnen he ;-)
Vind ik leuk
North +1757
zondag 24 september 2017 om 13:44
Het geluk houdt een keer op.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 18:04
Welk geluk? Vorig jaar ook veel geblesseerden hoor. 2 penalties in een heel seizoen. En El Ahmadi moeten missen tijdens de Afrikacup.
Vind ik leuk
Mari +877
zondag 24 september 2017 om 13:45
Stelt Feijenoord dan weinig voor zonder zijn spits?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Vorig jaar werden we kampioen zonder thuis te verliezen, dit doet heel veel pijn'