Derksen werkt zich in de nesten met kritiek op RTL: Dan schuif ik niet meer aan

    Derksen werkt zich in de nesten met kritiek op RTL: "Dan schuif ik niet meer aan"

    zondag 24 september 2017 om 21:24

    Johan Derksen lijkt zich in de nesten te hebben gewerkt met uitspraken die hij vrijdagavond deed over RTL. De analist van de populaire voetbalshow haalde hard uit naar zijn eigen zender. Derksen hekelde onder meer de programmering van RTL en maakte bovendien gehakt van zenderbaas Erland Galjaard en collega Humberto Tan. 

    Het Algemeen Dagblad meldt nu dat er bij RTL 'geïrriteerd is gereageerd' op de uitlatingen van Derksen. Zelf hoorde hij nog niets van zijn bazen. "Op het moment dat ik op welke manier dan ook een spreekverbod krijg bij RTL dan is het even goeie vrienden, maar schuif ik niet meer aan. Ik rijd niet naar Hilversum om met de handrem erop te praten", laat Derksen weten. 

    "Ik vond niet dat ik te ver ging. We hebben een mond vol over bij mensen bij andere omroepen, bijvoorbeeld over FOX, waar ze allemaal wel een reden hebben om niet te zeggen wat ze vinden. Dan moeten wij zelf niet zo hypocriet zijn en net doen alsof er geen problemen zijn bij RTL", gaat hij verder. 

    "Wij reageren op de onrust die er al was. Ik was het eens met de kritiek van die mevrouw van het AD", doelt Derksen op columniste Angela de Jong. "En ik heb niets tegen Humberto Tan als mens, maar ik vind hem gewoon niet zo'n fijne presentator."

    Plaats een reactie

    schfan1920 +5137
    zondag 24 september 2017 om 21:28
    Het is ook wat met die media mannetjes.. lichtgeraakt die mensen. Je bent fan van Derksen of je bent het niet, maar ik hou er wel van iemand die zegt wat hij denkt. Willen we dan een van Halst? Die aanschuift en niks zegt(kan zeggen) of een doodpaard als Bruggink? Al die hypocriete tv-mannetjes..
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14644
    maandag 25 september 2017 om 07:13
    RTL hoort juist zelfs te smeken dat Derksen niet weggaat. VI zorgt altijd voor honderdduizenden kijkers, en begrijpelijk ook. Het is zo'n beetje het enige programma op TV waar men duidelijk, en zonder zich druk te maken met de gevolgen ervan, hun mening geven.
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +1707
    zondag 24 september 2017 om 21:29
    Haha pak ze, snor!
    Vind ik leuk
    Roekoe +4235
    zondag 24 september 2017 om 21:30
    Hate or love him. Dr lijkt geen tussenweg haha
    Vind ik leuk
    Korm +29842
    maandag 25 september 2017 om 09:41
    het is net ajax ;)
    Vind ik leuk
    erikg +597
    zondag 24 september 2017 om 21:30
    VP, kunnen jullie mij nu de link naar het voetbal uitleggen, dit is iets over 2 zenders,met hun diva's
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 21:30
    Ze zullen toch hopelijk niet zélf geloven dart ze goede programma's maken????
    Vind ik leuk
    Angelo.v.g +106
    maandag 25 september 2017 om 01:12
    dus jij kijkt liever elke zondag rond 22:30 naar Nederland 1 ?
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 08:06
    Nee.

    Meestal zijn de gasten daar niet mijn type gasten, zeg maar...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22269
    zondag 24 september 2017 om 21:34
    Hij maakte bewust de keuze om frontaal de aanval te zoeken richting RTL. Zonder voorzetje of whatever. Hij is eerlijk en rechtdoor zee. Dit krijgt komende week zeker nog een staartje.
    Vind ik leuk
    platoon +44
    zondag 24 september 2017 om 21:34
    Als ze Derksen, hoe irritant die kerel ook is, de wacht aanzeggen kunnen ze wel gelijk stoppen met het programma. Links of rechtsom hij is Voetbal Inside.
    Vind ik leuk
    poklane +4309
    zondag 24 september 2017 om 22:16
    Hetzelfde geldt voor Genee en Van der Gijp. Er hoeft er maar 1 weg te vallen en het is voorbij.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11721
    zondag 24 september 2017 om 21:34
    Mooi, als hij maar van de buis verdwijnt. Vreselijk die jut en jul en ook nog het grote kind kraaij.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 21:50
    Dan kijk je toch gwn niet
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11721
    zondag 24 september 2017 om 21:59
    Dat doe ik al een tijd niet meer, maar je zapt wel eens en dan zie die peuterspeelplaats weer en ga je maar snel door naar wat anders.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 22:05
    Wat toevallig...Dat gevoel heb ik nou met de rest van de RTL-programma's.
    Vind ik leuk
    allround +1483
    zondag 24 september 2017 om 21:35
    Die besnorde praatpaal moet gewoon van de Nederlandse tv af. Net als die Peter r de vries . In 1 woord : scherm vervuiling.
    Vind ik leuk
    Paddepoel +427
    zondag 24 september 2017 om 21:53
    Je hebt toch een afstandsbediening bij je tv gekregen? Waar je je druk om maakt man. Genoeg mensen die er wel van genieten..zoals ik.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 22:06
    En Tan. En Gordon. En Gerard. En Patty. En, en, en...

    Allemaal van die tv af. Uit met dat ding. Rotzooi.

    Haha.
    Vind ik leuk
    Jorg Vde +60
    zondag 24 september 2017 om 21:36
    RTL 4 alleen geschikt voor de seniele medenens
    Vind ik leuk
    Jorg Vde +60
    zondag 24 september 2017 om 21:36
    mens
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4085
    zondag 24 september 2017 om 21:38
    Ik erger mij meer aan alle graaiers van NPO radio/tv die hun zakken vullen met gemeenschapsgeld.
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13140
    zondag 24 september 2017 om 21:45
    Eens, maar mijn 2 favoriete programma's zijn op NPO.... Zondag met Lubach en de slimste mens.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7350
    zondag 24 september 2017 om 21:41
    Derksen mag zich uitspreken en ik ben het wel eens met het meeste, maar ik kan RTL wel begrijpen dat als je 500.000 E betaald aan iemand, die je dan keihard onderuit haalt, dat je dan zegt: "daar betalen we je niet voor " .
    Hij wordt mede betaald om de belangen van RTL te dienen.
    Om een collega publiekelijk af te branden, "Tan" , vind ik beneden peil en het valt mij wel op dat als het gaat om de "gekleurde medemens" Derksen er vaak als de kippen bij is om zo iemand af te branden......
    Vind ik leuk
    Pukstra +799
    zondag 24 september 2017 om 21:43
    Tan is ook saai. En heb niet het idee dat derksen racistisch is
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7350
    zondag 24 september 2017 om 21:53
    Tan is ook mijn favoriet niet, kijk nooit.
    Derksen heeft iets drie dubbels, en is wel degelijk een racist, ik ben z'n aapjes opmerking nog niet vergeten ( Sylvana Simons ).
    Maar collega's publiekelijk afbranden is gewoon misselijk, maar ja dat is Derksen zijn kwaliteit, lekker negatief zijn over andere, oordelen en veroordelen., hij geniet daarvan en met hem veel kijkers.
    Vind ik leuk
    Paddepoel +427
    zondag 24 september 2017 om 21:56
    Dus 1 keer een verspreking en je bent racist? Terwijl hij 2 gezegdes door elkaar haalde..meer niet.
    Kun je je aanstellen zeg..goeiedag
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 23:01
    Was geen verspreking joh..Hij deed het tot 2X toe ondanks dat Wilfred hem corrigeerde...je moet gewoon eerlijk wezen..ik kan genieten van die Derksen maar we moeten niet hypocriet doen ..hij zit tegen het randje en gaat er soms erover. Die doet alles voor de kijkcijfers...
    Maar ik begin mij ook aan dat gelul over Tan te irriteren..het is niet zijn cup of tea ..prima maar ik hoef het niet elke keer als voorbeeld aan te horen..
    Vind ik leuk
    Paddepoel +427
    maandag 25 september 2017 om 18:25
    Hij deed het juist TERECHT 2 keer..omdat hij er totaal geen kwaad in zag. En als je er niks mee bedoeld, dan is het ook totaal geen probleem om nog een keer te zeggen.
    Alles is tegenwoordig racisme en alles moet onder de vergrootglas..wat een onzin.

    En als je je zo irriteert over dat "gelul" over Tan en je wil het niet als voorbeeld horen..wat moet je dan doen? Juist ja, zappen en niet kijken.

    Ben blij dat Derksen zijn mening geeft, ook over die gladjakker van een Tan.

    En Sylvana moet ook eens wat minder overdreven doen, zoals velen in dit landje.
    Dat achterlijk filmpje/foto van KKK etc. kan natuurlijk echt niet en zulke idioten moeten ze jarenlang opsluiten. Maar dat overgevoelige komt me ook wel een beetje de strot uit, maar daar doen we gelukkig niks mee...next.
    Vind ik leuk
    Paddepoel +427
    zondag 24 september 2017 om 21:55
    Och och och,gaan we hier nou zelfs enigszins racisme van proberen te maken?
    Vind ik leuk
    Henk3 +200
    zondag 24 september 2017 om 22:18
    Is er nog iemand die dat woord serieus neemt dan?
    Vind ik leuk
    Pukstra +799
    zondag 24 september 2017 om 21:42
    Ik ben voor de snor. Beter dan die oer saaie poppenkast ... studio voetbal.
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13140
    zondag 24 september 2017 om 21:42
    Hij heeft gewoon gelijk. Alles op RTL is echt stom. Denk aan al die poopie joopie zoals the Voice en Idols bah... Ik kijk eigenlijk alleen naar voetbal, Zondag met Lubach en de slimste mens de enige leuke tv-programma's.
    Vind ik leuk
    normaal72 +489
    zondag 24 september 2017 om 21:43
    Tja ik vind die man vaak een kwakkert maaar hij is hier wel recht door zee wn daar hou ik dan wel weeer van hij is wat betreft wel eerlijk
    Vind ik leuk
    dyanneruda +732
    zondag 24 september 2017 om 21:48
    Kom op vp, 1 bericht is genoeg over dat onderwerp, heeft absoluut niets met voetbal te maken.
    Ik snap dat het een programma is waar over voetbal wordt gesproken, ik vond het eerste bericht dat hierover ging wel grappig, maar genoeg is genoeg.
    Als Johan een platte band heeft wordt het hier toch ook niet vermeld.
    Kom op joh!
    Vind ik leuk
    harrie v. +673
    zondag 24 september 2017 om 21:49
    Johan is de Boss!!!!
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2953
    zondag 24 september 2017 om 21:50
    Derksen is een baas. Dat Galjaard op zijn pik getrapt is bevestigt alleen zijn uitspraken maar.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +299
    zondag 24 september 2017 om 21:51
    Nou ben geen fan van Bramsnor maar die zegt wel war opnam toch ligt,Cker geen meeloper top Bramsnori er mogen wat dit betreft nog vele n voorbeeld nemen bij jou in medialand
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 21:56
    Ome Johan legt de vinger op de zere plek! RTL is een linkse zender geworden om mee te liften in de stream van de NPO. Iedereen weet dat Humberto er zit vanwege de tropische tint en niet vanwege de goede presenteer kwaliteiten. Alles moet links en Multi Culti anno 2017 en denk je anders of zeg je wat anders dan trekken ze gelijk de racisme kaart, zelfde als toen Johan netjes benoemde dat teveel Marokkanen bij een amateurclub de doodsteek is...links Nederland sprak er schande van, terwijl er geen woord aan gelogen is en was!
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 23:05
    RTL ..linkse zender??...man je lult uit je nek...het draait alleen maar om poen bij die gasten..Noem er 5 donkere presentatoren op bij RTL..noem er 5 Marokkaanse terwijl je bezig bent....ik wacht ik heb alle tijd....zelfs gecombineerd kom je niet aan 5..Dat je niets hebt met de multi culti samenleving prima..dat is jou goed recht..maar je moet geen onzin uit kramen
    Vind ik leuk
    slaski +2110
    zondag 24 september 2017 om 22:09
    Als Derksen niet meer aanschuift is het toch gebeurt met dat hele programma, zo slim zullen ze bij RTL toch ook wel zijn om dat te bedenken. Dadelijk krijg je daar ook zo'n voorgeprogrameerde sprekende pop te zitten. Moet er niet aan denken, die hebben we al genoeg. Derksen is gewoon een verademing omdat hij gewoon zegt wat die echt vind, en daarom kijk ik graag naar de man.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 22:09
    Hahaha daar ligt johan niet wakker van hoor. Als hij per direct ontslagen zou worden zou hij lachen, En lekker met pensioen gaan.
    Vind ik leuk
    Nuance +6935
    zondag 24 september 2017 om 22:18
    Ik neem elke mening van mijnheer Derksen met een schep zout. Volgens hem kan Locadia er geen hout van, is Ten Hag de beste trainer van Nederland en ga zo maar door. En volgende week is het weer anders. Grappig programma, maar alleen Hans Kraaij heeft er verstand van.
    Vind ik leuk
    Quareck +6334
    zondag 24 september 2017 om 22:57
    Jammer dat je net kraaij noemt als verstandige :) de grootste aansteller van Nederland en ver daarbuiten.. 90% zegt ja dus kraaij zegt nee.. Ow wacht, zei 90% nee, dan bedoelde ik eigenlijk ja..
    Vind ik leuk
    Nuance +6935
    zondag 24 september 2017 om 23:01
    Hij kan wel een aansteller zijn, maar hij zegt echt zinnige dingen over voetbal.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 23:09
    Kraaij en Boskamp hebben het meeste verstand van voetbal ( Verbeek buiten beschouwing gelaten ).. Gijp was leuk voor zijn paniek aanval...toen was hij nog de scherpste..nu wil hij 80% aan het woord zijn ..zelfs wanneer de vraag aan een ander wordt gesteld..die hoort zichzelf heel erg graag lullen...Johan die is daar voor het cynisme/realisme en Genee die houdt de vaart erin..Ben het 100% eens met Nuance
    Vind ik leuk
    Quareck +6334
    zondag 24 september 2017 om 23:23
    Met Boskamp ben ik het 100% eens.. maar goed, meningen mogen gelukkig verschillen :)
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 22:37
    Ouwe zeikvent kan geen seks meer hebben omdat zn lulletje gekrompen is en word vervolgens vervelend
    Vind ik leuk
    glenn +1028
    zondag 24 september 2017 om 22:51
    dat is nu de enige rede dat ik naar VI blijf kijken zie, de ongezouten mening zelfs over zichzelf soms.....maar als maar minder als het over het voetbal gaat want Derksen de voetballer kende niemand, met de hedendaagse beelden had die geen enkele wedstrijd uitgespeeld en V.D.Gijp heeft heel zijn even op andermans zweet geleefd....
    Vind ik leuk
    Bizzy +17001
    zondag 24 september 2017 om 22:53
    Wij kijken alleen nog netflix en de sport samenvattingen. Dat gezwam van al die tv diva's kan ons gestolen worden.
    Vind ik leuk
    Sonneillon +535
    zondag 24 september 2017 om 23:38
    ik kijk op tv echt alleen nog VI en heel soms comedy Central, voor de rest idd alleen nog Netflix en streams online, je hebt op tv meer kanalen dan ooit, maar 99% is aids
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1541
    maandag 25 september 2017 om 00:03
    Haha, die kop van Genee toen Derksen vrijdag helemaal los ging op RTL was goed man. Die vieze snor weet ook wel dat ze niks met hem kunnen. Anders zijn ze in 1 klap bijna een miljoen kijkers per week kwijt. Dan kunnen al die "tieten, schieten en helicopters-films" weer uit die stoffige kast gehaald worden. Dan kan je net zo goed de stekker eruit rukken voor RTL7.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 07:15
    De snor zegt wat hij denkt. Hij heeft geen angst voor zijn directie. Ik kan dat wel waarderen.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 07:32
    Derksen wil graag met pensioen, maar wil zelf die beslissing niet nemen. Door zich zo recalcitrant op te stellen hoopt hij dat een ander voor hem de stekker er uit haalt ( misschien nog met een mooie gouden handdruk en iedereen is tevreden)
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 07:44
    Hij durft alles te zeggen . Op die leeftijd heb je weinug te verliezen behalve de hond en de telegraaf
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2115
    maandag 25 september 2017 om 08:45
    och komen we een keer van die draaier af alles en mensen die niet zijn mening zijn worden af gezeken en mensen die hem negeren of er niets met hem te maken willen hebben zal hij proberen te beschadigen hij is en blijft een dictator hij heeft alleen een iets te grote snor
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 09:34
    Kijk al een jaar niet meer naar RTL4.Dat stomme gelach om niets met L.de Mol voorop is een aanslag op je hartritme.Allemaal weer terug naar de publieke omroep.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 11:31
    Lijkt me sterk dat (het links georiënteerde) RTL drastische maatregelen neemt, VI is nog 1 van de weinige programma's met hoge kijkcijfers. Zal wel met een vermanende vinger aflopen.
    (Ook) Ik vind VI namelijk minder interessant als de vaste formatie wijzigt!!
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 15:04
    Super slecht RTL op een paar programma s na ...derksen schudt ze hiermee wel.wakker hoop ik ...en die HTan verschrikkelijk gladjakker geef mij maar derksen ben het niet altijd eens maar zegt het wel ober wie dan ook hij maakt discussie s los en dan kan Nederland er weer verder over kletsen ned 1 2 en 3 praat praat en praat welke dag dan ook ik denk als mensen de hele week hard werken dat je dan juist een mooie show geeft of muziek of een film uit deze tijd ....armoe troef bah
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 17:27
    Laat die man toch kletsen, daar zit hij er toch voor!
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 18:01
    Zelfs de RTL " boss " Galgjaar stopt Johan Derksen niet af om z'n eigen mening te blijven uiten. Zelfs als het ten koste zou gaan van z'n plek aan tafel bij Genee & vd Gijp , hij geeft zijn principes niet op. Kijk dan ben je een Kerel en is het nu duidelijk wie de vinger toekomt. Ik denk dat Galgjaar Derksen wijselijk ongemoeid laat en zich wellicht te verdiepen in de dalende kijkcijfers en de kwaliteit van z'n programma's. Want m.u.v. VI zijn de RTL programma's RUK!
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 18:15
    Humberto is gewoon easy going lacht werkelijk om elke scheet, dat lachen wordt als sociaal smeermiddel ingezet en krijgt (net als thuis van mw. Stax ach ik bedoel mw. Tan) veel speelruimte van hyper- gladjakker Galjaard. Zolang kijkcijfers de maatstaf zijn voor programma's moeten we niet al teveel intelligentie en diepgang verwachten ............... Trouwens dat muziekprogramma is toch een slap aftreksel van Top 2000 (Nieuwkerk)?! Johan Derksens' identiteit is commentaar geven dat zit Peter R. de Vries ook dwars in de genen, daar moeten we niet al teveel waarde aan hechten, ze zijn verworden tot een soort spuit elf geeft modder, een afzeikend stel.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 18:19
    Dat getuigt van karakter dat zelfs Rtl "boss" Galgjaard Johan Derksen de mond niet kan snoeren en al zou het ten koste gaan van zijn plek aan tafel bij Genee. Galgjaard kan zich beter bezig houden met het verbeteren van de programmering en kwaliteit. Want m.u.v. VI zijn de RTL programma's gewoon RUK en het zou van enige wijsheid getuigen meneer de " boss " als je Johan Derksen gewoon zoals als vanouds zijn werk laat doen. Doe je dat niet dan houdt daar de geloofwaardigheid van RTL (lees E. Galjaard) op te bestaan. Graag gedaan!
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 18:31]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Derksen werkt zich in de nesten met kritiek op RTL: "Dan schuif ik niet meer aan"