De Eredivisie-flops: Ajax en Feyenoord hofleverancier, duo van FC Utrecht

    De Eredivisie-flops: Ajax en Feyenoord hofleverancier, duo van FC Utrecht

    maandag 25 september 2017 om 11:00

    De bookmakers lachen ongetwijfeld in hun vuistje na een bizarre speelronde in de Eredivisie. Feyenoord, Ajax en AZ gingen in eigen huis verrassend onderuit en FC Utrecht kreeg er liefst zeven om de oren tegen een fris PSV. Spelers van die vier verliezende teams domineren het wekelijkse floplijstje van VoetbalPrimeur.

    Brad Jones (Feyenoord)
    Sinds zijn komst naar De Kuip is Jones amper op een fout te betrappen geweest. Zaterdag ging het goed mis voor de Australische goalie: hij werd overmoedig, trachtte NAC Breda-spits Thomas Enevoldsen uit te spelen en leverde bij die actie de bal in. Het werd 0-2 en de wedstrijd was gespeeld. 

    Mitchell Dijks (Ajax)
    Wij vinden het ook niet per se leuk om het er bij de Ajax-fans in te wrijven dat Dijks weer eens dramatisch heeft gespeeld. Vrijwel wekelijks valt de logge linksback in negatieve zin op. Tegen Vitesse (1-2) was het weer raak. Alleen Dijks haalde zijn gebruikelijke niveau, grapte een commentator van Langs de Lijn. Helaas klopte dat. Het was weer helemaal niks. 

    Edson Braafheid (FC Utrecht)
    Het was haast pijnlijk om te zien, het optreden van Braafheid tegen PSV. Erik ten Hag wil graag dat zijn verdediging 'hoog' staat, maar kan dat eigenlijk wel met de routinier in de basis? Braafheid ging diverse keren de fout in, met een PSV-goal als gevolgd. Het werd een slagveld in stadion Galgenwaard. 

    Ron Vlaar (AZ)
    Waar was AZ in de openingsfase van het duel met Excelsior (0-2) in hemelsnaam mee bezig? Niet met geconcentreerd verdedigen, in ieder geval. Eerst leidde een overtreding van rechtsback Jonas Svensson tot een strafschop, kort daarna ging ook captain Vlaar in de fout met een penalty als gevolg. Vlaar leek daarna nog 80 minuten van slag. Vrijwel alles ging verkeerd. 

    Miquel Nelom (Feyenoord)
    Bij afwezigheid van miljoenenaankoop Ridgeciano Haps moet Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst een beroep doen op Nelom. Zie daar het probleem van de kampioen: de selectie is eigenlijk niet topclubwaardig, want een speler als Nelom komt écht kwaliteit tekort voor het niveau dat Feyenoord nastreeft. Het leek tegen NAC (1-2) nergens op. 

    Marko Vejinovic (AZ)
    Dit seizoen maakte hij al een paar keer het verschil in positieve zin, maar zondag deelde Vejinovic in de algehele Alkmaarse malaise. Van een ervaren speler mag verwacht worden dat hij het voortouw neemt wanneer een elftal totaal niet draait. Vejinovic deed dat allesbehalve. De huurling van Feyenoord leverde ballen in en had een totale offday. 



    Sander van de Streek (FC Utrecht)
    Vorig seizoen met SC Cambuur in de Jupiler League, sinds dit jaar op het hoogste niveau bij FC Utrecht. Dat ging tegen de wat mindere Eredivisie-goden prima voor Van de Streek. Zondag stond hij plots tegenover spelers als Hirving Lozano, Jürgen Locadia, Marco van Ginkel en Gastón Pereiro. Het werd in de Domstad een middag om héél snel te vergeten voor Van de Streek. Hij was de slechtste speler op het veld tegen PSV. 

    Donny van de Beek (Ajax)
    Net als Vejinovic volop geprezen dit seizoen. Zondag tegen Vitesse leek het echter nergens op. Ajax-trainer Marcel Keizer haalde Van de Beek in de rust van het thuisduel naar de kant. Het is voor de middenvelder te hopen dat bondscoach Dick Advocaat de wedstrijd heeft overgeslagen. Zo niet, dan kan Van de Beek een definitieve selectie voor Oranje waarschijnlijk schudden. 

    Bilal Basacikoglu (Feyenoord)
    Spijtig maar helaas: de Feyenoord-fans hebben het helemaal gehad met Basacikoglu. Het normaal zo loyale Legioen floot de Turkse aanvaller zaterdagavond meermaals uit. Basacikoglu bakte er niets van tegen NAC. Hij kwam linksback Angelino slechts een paar keer voorbij en leverde de ene na de andere abominabele voorzet af. 



    Amin Younes (Ajax)
    Dijks is zoals gezegd een bekend gezicht in deze rubriek en ook de naam van Younes kwamen we hier al enkele malen tegen. De grillige Duitser is soms heel goed, maar toch vooral heel vaak héél slecht. Zo ook zondag weer: de geslaagde acties van de linksbuiten waren op één hand te tellen. Verontrustend: dit seizoen scoorde Younes nog niet één keer in de Eredivisie. 

    Wie vond jij de grootste flop van speelronde zes? Deel het in de comments! 

    Plaats een reactie

    Baileys 2002 +17155
    maandag 25 september 2017 om 11:02
    Had eigenlijk 11 Feyenoorders verwacht....
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 11:16
    Ach Ja.. Ik had wat meer ajacieden verwacht.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17155
    maandag 25 september 2017 om 11:19
    Vond Feyenoord slechter dan Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 11:22
    Utrecht en AZ bakten er anders ook niet zo veel van.
    Vind ik leuk
    Jur74 +6793
    maandag 25 september 2017 om 11:26
    Zeg maar gerust dat Az er helemaal niks van bakte, 90 minuten ergenis op de tribune.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17155
    maandag 25 september 2017 om 11:28
    Klopt maar Az heeft nog gevochten. En pech gehad met de paal en lat. Utrecht heeft de eerste 60 (?) minuten nog gestreden. Feyenoord heeft echt niets laten zien. Liepen amper over het veld en keken elkaar aan. Was tegen ADO ook al zo.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 11:32
    Ik heb Ajax ook gekeken. Als Vitesse een beetje had aangezet had dat ook zo 0-5 kunnen worden.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17155
    maandag 25 september 2017 om 11:39
    Vitesse is ook een beter elftal dan NAC. NAC was uitgeschakeld door amateurs, amper punten gehaald en wat doet Feyenoord? Staan erbij en kijken wat er gebeurd. In de Kuip. Mis Kuyt. En Jorgensen en ook Berghuis. Spelers die kunnen scoren en ervoor gaan.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17530
    maandag 25 september 2017 om 11:43
    Dat je tegen NAC zo op de kop krijgt kan echt gewoon niet door de beugel. Het was niet voor niets dat NAC nog nooit in de Kuip wist te winnen. Schandalig wat Feyenoord liet zien.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17155
    maandag 25 september 2017 om 11:45
    Precies! Kijk verliezen is nooit leuk, maar gebeurd. Het gaat mij om de manier waarop. Schandalig.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17530
    maandag 25 september 2017 om 12:17
    Joh dat NAC moet je gewoon met 0-4/5 terug huiswaarts sturen-;)
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17155
    maandag 25 september 2017 om 12:22
    Je moet er in ieder geval voor strijden. Dit was gewoon collectief falen. Die wedstrijden zitten er tussen, maar het gebeurd nu bijna elke wedstrijd.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 13:01
    als je zo beredeneerd... Vitesse is uitgeschakeld door hoofdklasser Swift....
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17530
    maandag 25 september 2017 om 11:27
    Nu zijn wij niet meer de laatste club die in de Kuip heeft gewonnen-;)
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17155
    maandag 25 september 2017 om 11:29
    Nee dat klopt ;-)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17530
    maandag 25 september 2017 om 11:40
    Kon niet eeuwig uitblijven he-:)
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17155
    maandag 25 september 2017 om 11:51
    Zat ook in de Kuip tijdens de play-offs Feyenoord NAC 0-4 die wedstrijd was vergelijkbaar.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4216
    maandag 25 september 2017 om 11:44
    eerste helft viel nog best mee: veel druk op de bal, veel balbezit, snel balveroverd, alleen nix gecreeërd. 2e helft was idd echt heel slecht
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17155
    maandag 25 september 2017 om 11:49
    Heb me zo geërgerd de tweede helft, dat ik me nog geen eens kan herinneren dat we de bal hebben gehad de 1e helft ;-)
    El Ahmadi zei het al, het was echt een wanvertoning.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 11:04
    Bij het kopje van Nelom staat Feyenoord NAC 1-2. Maar het was 0-2 VP!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17530
    maandag 25 september 2017 om 11:16
    Denk dat de schrijver van dit artikel de wedstrijd van Ajax nog in gedachten had..
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 11:15
    Edson Traagheid.
    Dit kan echt niet meer.
    Vind ik leuk
    Esposia +398
    maandag 25 september 2017 om 11:18
    Ik begrijp ook daadwerkelijk niet waarom Nelom en Dijks nog bij een topclub onder contract staan..
    Vind ik leuk
    Ryan82 +828
    maandag 25 september 2017 om 11:32
    Wie dit wel begrijpt moet gelijk een hersenscan doen.
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1135
    maandag 25 september 2017 om 16:55
    Een chronisch gebrek aan goede linksbacks. Als je erover nadenkt is dat bij veel clubs en landen een zwak bezette positie.
    Wat niet wil zeggen dat Nelom en Dijkstra horen te spelen waar ze spelen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 16:55]
    Vind ik leuk
    Esposia +398
    maandag 25 september 2017 om 17:01
    Klopt helemaal, daarom snap ik ook niet dat zowel ajax als psv haps te licht hebben bevonden, terwijl de alternatieven gewoon erg zwak zijn.
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1135
    maandag 25 september 2017 om 17:14
    Een chronisch gebrek aan goede linksbacks. Als je erover nadenkt is dat bij veel clubs en landen een zwak bezette positie.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1667
    maandag 25 september 2017 om 11:22
    Vanaf volgende maand ook de Voetbalprimeur flops.

    Wekelijks de 11 meest nutteloze berichten op/van VP
    Vind ik leuk
    HanV +3414
    maandag 25 september 2017 om 12:06
    Dat lijkt me wel wat, we kunnen afspreken dat we bijvoorbeeld het eerste bericht van vrijdag na 1 uur 's middags geplaatst gebruiken daarvoor, want ze zullen wel niet na je luisteren.
    Ik zou willen beginnen met berichten over gokken (of e-sport), maar dat zal wel gesponsord worden, berichten over prive-zaken of berichten over transfers of dergelijke die mogelijk gespeeld zouden kunnen hebben en waarvan op het moment van plaatsen al bekend is dat dat niet zo is. Sowieso lijken berichten over mogelijke transfers die de media verzonnen heeft, mij voorlopig overbodig tot de transferperiode weer in zicht komt. We kunnen natuurlijk ook boe roepen bij het betreffende bericht.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1667
    maandag 25 september 2017 om 14:31
    En berichten over Nederlandse spelers en hun moeite om broccoli te kopen in de plaatselijke supermarkt :)
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 11:25
    Basacikoglu heeft nu genoeg keer laten zien dat het een miskoop is. Vd Beek liet zien dat het belachelijk is dat hij vorige keer is opgeroepen voor het nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8210
    maandag 25 september 2017 om 11:29
    Commentaar leveren op de kwaliteit van de Feyenoord selectie om vervolgens de uitslag van de wedstrijd verkeerd te vermelden. Goed bezig VP.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +828
    maandag 25 september 2017 om 11:30
    Lord Nelom en Koning Kramer!! Op z'n Rotterdams gezegd: Op tiefuh gauwww
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 11:31]
    Vind ik leuk
    johnyjohny +636
    maandag 25 september 2017 om 11:31
    Er waren nog wel slechtere spelers in feye basis dan nelom. Maarja hier wordt een selectie op basis van opstelling gemaakt natuurlijk. Diks was ook weer om te janken Karim was de enige die zijn niveau haalde. ow ow wat was dat slecht.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 11:33]
    Vind ik leuk
    Ryan82 +828
    maandag 25 september 2017 om 11:36
    Nelom kon de bal niet eens vrij gemakkelijke bal aannemen. Dit gebeurd bij jeugdelftallen wel eens.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 11:36
    Tja, VP gaat ook de fout in...check je stukken voordat ze online gaan is les nummer 1 voor een zichzelf respecterende voetbalsite..
    Ik citeer "Het leek tegen NAC (1-2) nergens op..." maar Feyenoord-NAC eindigde in 0-2. Een 1 voor je berichtgeving.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11901
    maandag 25 september 2017 om 11:36
    Ik vond Dijks dit keer juist prima meevoetballen met de rest, maar dat kwam omdat de rest dit keer net zo slecht was als dat Dijks al heel het seizoen is geweest tot nu toe.
    Is in ieder geval een teken dat ie niet veel slechter kan dan dit.
    Vind ik leuk
    Sytz +2767
    maandag 25 september 2017 om 11:39
    Miqa was best oké eigenlijk zaterdag.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    maandag 25 september 2017 om 12:02
    Laat ik nou Nelom absoluut niet de slechtste aan Feyenoord kant vinden afgelopen zaterdag
    Begin een tikkeltje moet te worden van dat makkelijke scoren met Nelom als slachtoffer.
    Heel het middenveld was slechter dan hij en Botteghin en Jan Scharie bakten er ook geen reet van.
    Maar lekker Nelom aanwijzen, lekker makkelijk
    Vind ik leuk
    markpark +981
    maandag 25 september 2017 om 12:14
    In het stukje van Nelom, was geen 1-2, maar 0-2. Feyenoord was echt enorm dramatisch zeg.. Niet specifiek Nelom, maar heel Feyenoord. Vilhena bij de 0-1, pfoeh. Die moet weer een stapje extra gaan zetten. En Bilal.....

    Trouwens, schijnbaar kon Feyenoord Nelom vorige zomer voor 1m verkopen; ik snap echt niet dat ze Woudenberg wegdoen maar Nelom behouden, ongelofelijk.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 12:15]
    Vind ik leuk
    Cappie +6676
    maandag 25 september 2017 om 12:35
    Kunnen we niet meer stemmen op de grootste flop?
    Jammer.
    Al zou het deze week wel erg lastig worden. Jones, Basa, Dijks , vd Streek, vd Beek... Het was bij vlagen dramatisch.
    Vind ik leuk
    Korm +29438
    maandag 25 september 2017 om 13:22
    de grootste flop vond ik Troupe!
    Vind ik leuk
    buddha +7663
    maandag 25 september 2017 om 13:57
    waarom zouden de bookmakers lachen? er zijn meer van die gekken net als ik hoor. gokje maken voor 8.51 doen we wel vaker. en deze keer pakte het weer eens goed uit :)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Eredivisie-flops: Ajax en Feyenoord hofleverancier, duo van FC Utrecht