PSV-duo maakt indruk: 'Dat vinden ze niet leuk hoor, bijna niet te verdedigen'

PSV-duo maakt indruk: 'Dat vinden ze niet leuk hoor, bijna niet te verdedigen'

maandag 25 september 2017 om 07:54

Sonny Silooy is onder de indruk van Hirving Lozano en Jürgen Locadia. De twee PSV-aanvallers waren zondag trefzeker tijdens de monsterzege op FC Utrecht (1-7).

"Lozano was bij veel goals betrokken. Hij scoorde zelf eenmaal, was meermaals de aangever en kreeg een strafschop", zag Silooy als rapporteur van De Telegraaf. "Die jongen heeft iets speciaals. Hij is snel, doelgericht en herkent de ruimtes. Het is dat hij een paar kansen liet liggen, want hij had er zelf ook drie kunnen maken."

Het voordeel van Lozano is volgens Silooy dat hij op verschillende posities in de aanval uit de voeten kan. "Dat vinden verdedigers niet leuk hoor. (...) Wanneer hij op het juiste moment vertrekt is dat bijna niet te verdedigen. Wanneer hij in mijn team zou spelen zou ik hem telkens de diepte in sturen en de back zich suf laten lopen."

Ook Locadia kan op complimenten rekenen. "Hij stond telkens op de juiste plek om in scoringspositie te komen. Bij FC Utrecht stonden op een gegeven moment vijf verdedigers opgesteld en nog sloop hij er voorbij. Locadia is snel, fysiek sterk en je kunt hem ook aanspelen met een man in zijn rug. Hij is namelijk sterk aan de bal en in de lucht. Daardoor was hij constant gevaarlijk."

Plaats een reactie

maandag 25 september 2017 om 07:59
Wat ziet de wereld er toch anders uit als je een keer wint...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:20
Echt he... Vorige week kon hij er nog geen reet van!
Vind ik leuk
Romario9 +5080
maandag 25 september 2017 om 08:40
En toen wonnen we ook
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 09:15
een keer wint? PSV heeft al tegen AZ, Heerenveen, Utrecht en Feyenoord gespeeld. dat waren op papier de zwaarste tegenstanders. van de 6 wedstrijden maar 1 verloren.

PSV heeft helaas een te zwakke verdediging waardoor elke tegenstander genoeg kansen krijgt om te scoren. Als ze dat in de winter weten de herstellen dan kan het een leuk seizoen worden
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 09:16]
Vind ik leuk
Romario9 +5080
maandag 25 september 2017 om 10:47
Nadat het Brands in de zomer niet is gelukt om de verdediging adequaat te versterken, zou het wel HEEL teleustellend zijn als het hem in de winter weer niet lukt.

Hij zal inmiddels toch ook wel hebben gezien dat Schwaab, Isimat en Luckassen te licht zijn, in ieder geval om twee van hen samen in het centrum te hebben. Hopelijk kan ie een Morenootje uit de hoge hoed toveren over een paar maanden.
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 13:02
zou lekker zijn!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:01
Het was inderdaad een lekker potje gisteren. En nu een paar potjes doordrukken.
Vind ik leuk
Bizzy +5684
maandag 25 september 2017 om 08:05
Amen.... de wisselvalligheid moet er af. Blijft toch soms billenknijpen.
Vind ik leuk
Romario9 +5080
maandag 25 september 2017 om 08:41
Dat billenknijpen hebben we voornamelijk te danken aan de heren Isimat en Schwaab
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:09
doorrukken.
Vind ik leuk
mirkoff +1684
maandag 25 september 2017 om 08:02
Ze waren gisteren inderdaad beide top, echter moet Locadia constanter zijn.
Vind ik leuk
2cents +32681
maandag 25 september 2017 om 08:05
Bruggink tekende het vóór de wedstrijd al uit, Lozano en Locadia tegen de trage Van Der Maarel en Janssen zetten wordt een probleem voor Utrecht. Wat hij van tevoren al zag duurde schijnbaar een hele wedstrijd voor kroonprins Ten Hag het doorhad.
Vind ik leuk
dhrwobo +7908
maandag 25 september 2017 om 08:44
Prima toch? :-D
Vind ik leuk
2cents +32681
maandag 25 september 2017 om 08:52
Zeker prima, maar het geeft maar aan dat ook Ten Hag niet het de tactische meester is die men vaak in hem schijnt te zien.
Vind ik leuk
dhrwobo +7908
maandag 25 september 2017 om 08:59
Te makkelijk om te zeggen. Want de eerste 45min ging Utrecht gewoon prima mee. Pas later begonnen spelers echt flink te verzaken... en dan is het te makkelijk om de coach daar meteen op af te rekenen.
Vind ik leuk
2cents +32681
maandag 25 september 2017 om 09:04
Ok, dus PSV legt de zwakheden in de opstelling van Utrecht bloot en de trainer die die opstelling op het veld zet treft geen blaam?
Vind ik leuk
Cappie +4909
maandag 25 september 2017 om 09:41
Maar had Ten Hag iets beters om op te stellen?
Vind ik leuk
2cents +32681
maandag 25 september 2017 om 09:47
Qua snelheid zeker wel ja.
Vind ik leuk
Cappie +4909
maandag 25 september 2017 om 09:59
Wie dan?
En je kan wel sneller zijn dan de spelers die er nu staan, maar als je niet kan verdedigen dan werkt dat ook niet.

Ik denk dat ook hier geldt dat Ten Hag deze afweging het beste kan maken.
Vind ik leuk
2cents +32681
maandag 25 september 2017 om 10:10
Leeuwin moet dat toch prima kunnen invullen?

En de trainer kan de afweging inderdaad het beste maken, maar dan maak je niet per definitie de beste afweging. Hij had het bijvoorbeeld ook anders op kunnen stellen met dezelfde poppetjes. Tactisch ging het gewoon mis, wat de verdienste was van Cocu tov het niet ingrijpen van Ten Hag.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:11
lozano is zo snel. doet me denken aan robben in jonge jaren. of hirvey heeft gewwon pepers tussen de billen. mooie paas bij de 1-3 snel gehandeld.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:11
Vorige week kon Locadia er nog niks van
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:14
dat zei jij vast maar niet iedere 'supporter' dacht dat.
Vind ik leuk
dhrwobo +7908
maandag 25 september 2017 om 08:45
Inderdaad. Heb altijd wel vertrouwen in Locadia gehad. Alleen is hij nog niet constant en moet hij zich nog bewijzen. Maar heb er vertrouwen in dat hij er 25 in een seizoen kan maken.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:13
off topic: lozano wss 2 duels geschorst maar hij had geen tijd nodig om het ritme op te pakken.
Vind ik leuk
Itsese +1545
maandag 25 september 2017 om 08:18
Mexicanen hebben altijd wel een gevoel voor ritme.
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 09:14
Lozano is inderdaad een grote aanwinst voor PSV!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:26
Ik ga niet mee in de waan van de dag net als al die experts op tv. die waaien met alle winden mee. vorige week won PSV van Feyenooit en nog waren ze geen kampioenskantidaad, terwijl ze de eerste helft gewoon goed speelden. NU spelen Feyenooit en Ajax 1 slechte wedstrijd en dan zouden ze er geen pepernoot van kunnen. het zijn net papegaaien die alles napraten. IK blijf erbij dat indien de verdediging van PSV het redelijk houd dat PSV kampioen wordt. Ooit klaagde Toivonen dat PSV met meer dan 100 doelpunten toch geen kampioen werd omdat de verdediging ook teveel tegen kreeg. Ik hoop niet dat het weer zo'n jaar wordt.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:57
Zolang ze er meer inschieten dan tegenkrijgen is het toch goed? Volgens mij ben je dan kampioen......
Vind ik leuk