Manchester City-huurling schittert in De Kuip: Wilde alleen de bal hebben

Manchester City-huurling schittert in De Kuip: "Wilde alleen de bal hebben"

maandag 25 september 2017 om 13:20

NAC won zaterdagavond voor het eerst in de clubgeschiedenis op Eredivisie-niveau een uitwedstrijd tegen Feyenoord. Dat had het voor een groot deel te danken aan de uitblinkende Manchester City-huurling Manu Garcia.

De kleine Spanjaard begon dit seizoen aan de linkerflank, maar speelde in De Kuip als nummer tien. "Het enige wat ik wilde, is de bal hebben en met de bal spelen. Ik kon me laten vallen naar de zijkanten, inzakken en het spel verdelen", reageert de Spanjaard tegenover BN De Stem. "Op tien heb ik wel veel meer vrijheid. En dan in De Kuip, tegen de kampioen... Ja, dit is de mooiste van allemaal. Mijn meest bijzondere wedstrijd in het shirt van NAC."

De slechts 1,69 meter lange Garcia moet het zeker niet van zijn fysieke kracht hebben. De negentienjarige spelmaker weet echter een en ander te compenseren met zijn ragfijne techniek, net zoals enkele van zijn voorbeelden. "Ik kijk graag naar Modric, Isco en Iniesta. Spelers die het niet van hun fysiek moeten hebben en zich juist onderscheiden door hun kwaliteit aan de bal."

Plaats een reactie

ryolic +145
maandag 25 september 2017 om 13:24
en feyenoord dacht dat het tot 21 november van manchester city af was ":)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:10
maar wel in Europa
Vind ik leuk
mcmodd +10304
maandag 25 september 2017 om 13:24
Garcia, een heel mooie en behendige speler. Die komt verder dan NAC en dan bedoel ik in het buitenland.
Vind ik leuk
buddha +4481
maandag 25 september 2017 om 13:42
en anders kan die nog altijd in de EFTELING als 1 van de 7 dwergen gaan werken.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:32
Leuk voor em dat hij alleen maar de bal wilt en ermee wilt spelen, maar ken ie dat voortaan niet lekker op het strand gaan doen ofzo. Scheelt mij weer hartkloppingen en ademoefeningen op een zaterdagavond.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:59
Is een prachtig, jong talent. Op momenten nog ietwat nonchalant. Wordt helaas, m.u.v. afgelopen zaterdag na 15 min., verkeerd door de trainer gebruikt. In plaats van (hangende) linksbuiten hoort deze speler centraal op het middenveld te spelen. De kwaliteiten druipen ervan af. Hier gaat een grote club in de toekomst nog veel plezier aan beleven.
Vind ik leuk
DubRtd +13428
maandag 25 september 2017 om 14:37
Te hopen voor hem dat er een club uit zijn vaderland voor hem komt want op dat eiland ten westen van Nederland willen ze bij 95% van de clubs liever uitsmijters dan voetballers op het middenveld.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 15:33]
Vind ik leuk
Gu3rilla +13771
maandag 25 september 2017 om 14:53
Ja want David Silva en Bernardo Silva zijn echte uitsmijters.

Je weet toch dat Pep trainer is bij Citt he? En City nooit van de uitsmijters is geweest maar van de behendige spelers.
Vind ik leuk
DubRtd +13428
maandag 25 september 2017 om 15:33
En daar hebben we onze residential City "supporter" weer waarvan je vooral niks negatiefs over zijn club mag zeggen.
Zelfs al hebben we het helemaal niet over zijn club.
Vind ik leuk
Gu3rilla +13771
maandag 25 september 2017 om 16:04
Geen argument dan maar persoonlijk maken toch?
Vind ik leuk
Gu3rilla +13771
maandag 25 september 2017 om 14:54
Manu gaat nog heel ver komen. De beste van zijn leeftijdsgroep bij City.
Vind ik leuk
scRzorz +510
maandag 25 september 2017 om 19:41
Ik zie ook een hele mooie toekomst voor hem, helaas als NAC niet in de top 10 eindigd dit seizoen zullen we hem niet nog een jaar krijgen denk ik. btw zelfde voor Angelino.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 19:41]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Manchester City-huurling schittert in De Kuip: "Wilde alleen de bal hebben"