Geduld achterban Roda is op: directeuren moeten weg na dramatische seizoensstart

Geduld achterban Roda is op: directeuren moeten weg na dramatische seizoensstart

maandag 25 september 2017 om 17:22

Voor de achterban van Roda JC is de maat vol. Het Platform van de club wil dat de directie opstapt vanwege de dramatische resultaten. De Limburgers staan na zes wedstrijden nog puntloos onderaan in de Eredivisie.

Als het aan het Platform Roda JC ligt, moeten algemeen directeur Wim Collard en commercieel directeur Nick Janssen het veld ruimen. Het platform noemt de beide directeuren 'contraproductief' en stelt dat de club 'sterk behoefte heeft aan een nieuw, geloofwaardig geluid', zo luidt de boodschap in een statement op Facebook.

Het Platform Roda JC bestaat uit een afvaardiging van ondernemers, oud-spelers en supporters. Het beweert al enige tijd druk te zetten bij de beide directeuren, de raad van commissarissen en eigenaar Frits Schrouff. Tot nu toe zonder resultaat. Het is niet voor het eerst dat beide directeuren onder vuur liggen. Maar nu is voor het platform het geduld op. '

Het platform blijft bij het standpunt en zal blijven aandringen bij de raad van Commissarissen en eigenaar Frits Schrouff om in te grijpen'. Dat gebeurde tot dusver niet, volgens het platform omdat de clubleiding in deze sportief zware periode de rust wil bewaren.

Plaats een reactie

Aal +13900
maandag 25 september 2017 om 17:27
Roda mazzelt al jaren en nu is het tijd voor Juup!
Vind ik leuk
Spartan +2553
maandag 25 september 2017 om 18:05
Heet geen juup meer volgend jaar. Ik, als Spartasupporter, kan het weten helaas ..
Vind ik leuk
FCKip +295
maandag 25 september 2017 om 20:29
Daarom speelden we ook 2 jaar geleden in de juup. Wat een mazzel. Ja het is echt een voorrecht om Roda supporter te zijn...
Vind ik leuk
Ruud1987 +1877
maandag 25 september 2017 om 17:27
Ze moeten blij zijn dat Roda nog bestaat !

De ellende zal ook nog wel even blijven bestaan totdat ze weer rendabel worden, zie eerst de club gezond te maken daarna kijk je wel weer of je degelijk beleid en resultaten neer kan zetten.

Iets meer vertrouwen en geduld in en met het bestuur dus.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:41
Je hebt er echt geen verstand van. Dhr Collard is al jaren onder druk. Die man heeft die Caanen binnengehaald , geen succes. Brood ontslagen en de onervaren Tomasson aangesteld , je weet hoe dat afgelopen is . Die man moet nu gewoon per direct weg . Hij levert gewoon al jaren wanbeleid
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 17:42]
Vind ik leuk
Aal +13900
maandag 25 september 2017 om 17:52
Das beter dan het Haagse Wangbeleid!
Vind ik leuk
Rodajc +1645
maandag 25 september 2017 om 18:37
Sorry maar een Rodasupporter moet blij zijn?! Noem mij een club waarvan het minder vervelend is om fan van te zijn in NL de laatste 5 jaar. En dan heb ik het niet alleen over het sportieve gezeik, maar ook over het tot nulpunt gedaalde imago, de financiele situatie, alle onduidelijkheid en ga zo maar door.
Ga mij niet vertellen dat een Rodafan "blij" moet zijn
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:30
Oh jee, de Duitsers willen ook weer wat. Houd vrouwen en kinderen binnen, sluit deuren en ramen en vergeet je fiets niet op slot te doen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:37
Wat een achterlijke reactie. Als je niks zinnigs te melden hebt,zwijg dan.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:41
Omdat jij dat vind? Nee sry, gaan we niet doen. Of heb ik je gekwetst en voel je je aangesproken? Verdeurie, das pech hebben.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:52
Jij hebt niet goed opgelet tijdens topografische les. Was je toen al aan het kijken hoe je het beste fonteintjes sloopt?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:58
Oh ik heb prima opgelet hoor. Is de etnische bevolkingssamenstelling tegenwoordig afhankelijk van de topografische ligging dan?

En betreft je fonteintje.. Verzin is wat nieuws, hij word oud, beetje progressie erin houden hoor!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 17:59]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:00
Eens, niet is. En ook nog eens wordt...geeft niet knul.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 18:00]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:03
Goed gevonden zeg! Nu nog inhoudelijk reageren of is dat het enigste trucje?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:28
Dat juist jij begint over inhoudelijk reageren...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:30
Mooi hè die ironie.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 11:53
Ik vind het echt geen belediging om voor Duitser uitgemaakt te worden. Duitsers zijn galant in het verkeer,ze maken heerlijke snitzel, maken goede auto's waarvan ik er in eentje rij! Een hele grote ook nog.
Dus nee....ik voel mij totaal niet beledigt.
Dit is een topic om je mening te geven. Dat staat gewoon boven aan het bericht. Misschien eens goed lezen. Jij geeft geen mening. Je probeert mensen te beledigen. En zelfs dat lukt je niet goed. Ondanks alles wens ik je een fijne dag. Ik heb nl respect voor alle medesupporter, alhoewel die voor jou nabij het vriespunt zit.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 13:15
Toch nog iets om vrolijk van te worden wetende dat jouw respect voor mij nabij het vriespunt zit. Even ter info: mijn instelling is echt niet om mensen te beledigen hoor, maar als dat gebeurt naar aanleiding van berichten.. tsja, dan zij het helaas zo. Ik ga geen rekening met alle tere zieltjes in de wereld houden. Goed van je trouwens dat jij een duitser rijd, een hele grote ook nog! Ik heb geen flauw idee waarom je dat even melden moet, maar ach, iedereen heeft iets waar die geil van word toch?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 september 2017 om 13:16]
Vind ik leuk
Rodapaus +1933
maandag 25 september 2017 om 18:53
Die met die Duitsers is lekker nieuw wil je zeggen...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:09
Er is tenminste nog iemand wakker.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:58
Ja je hebt altijd mensen die hebben het IQ van een visstick. sommige hebben zulke haat in zich niet normaal een teken waar de maatschappij heen gaat. Ja ik ben voor Roda maar ik heb geen haat naar andere clubs mensen of bevolkingsgroepen. Maar jammer dat zulke mensen bestaan en dat dit soort reacties niet verwijderd wordt zaait alleen maar meer haat onder elkaar en ja ook Kerkrade ligt in Nederland. je kunt me dan beter associëren met een Duitser dan met het volk waar jij voor denkt te staan.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:01
Hahaha ga toch weg joh met je haat. Man man man, ik weet dat het maandag is maar niet zo sago met z'n allen zijn.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:09
Oke prima dus toen ze de week op school hebben uitgelegd heb je wel opgelet. Super
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:16
Tja, wat moet k daarop zeggen.. Alsie het zelf maar begrijpt, das et belangrijkste!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:03
flapdrol
Vind ik leuk
Andre As +4652
maandag 25 september 2017 om 17:40
Heeft Roda JC wel bestaansrecht? Niet om te zieken, een serieuze vraag.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:47
Waarom zouden ze dat niet hebben? Gemiddeld 12 duizend man in stadion.. achterban is vrij groot alleen doordat ze hier in armoede leven nemen velen zich geen kaart

Oja en velen stoppen met kijken na wanvertoningen
Vind ik leuk
Pec010 +359
maandag 25 september 2017 om 18:07
Limburg heeft wel minimaal 1 profclub teveel. Maar linkt me juist dat Roda het meeste bestaansrecht heeft.
Vind ik leuk
Rodajc +1645
maandag 25 september 2017 om 18:40
Roda is al decennia de grootste in Limburg en is diepgeworteld in de (zuid-)Limburgse samenleving, op alle vlakken. Er wordt bestuurlijk gewoon al 10 jaar ruim onvoldoende en zonder enige vorm van creativiteit gehandeld.
Vind ik leuk
FCKip +295
maandag 25 september 2017 om 20:33
Nog wel, maar het is kwestie van tijd tot de anderen ons inhalen.
Vind ik leuk
Rodajc +1645
maandag 25 september 2017 om 23:51
Op deze manier wel ja, desondanks is er momenteel wel degelijk bestaansrecht
Vind ik leuk
Rodapaus +1933
maandag 25 september 2017 om 19:01
Zeker, maar snap dat het soms zo overkomt door al het wanbeleid. Dat andere clubs dan liever de kans krijgen volgens veel kan ik me ook voorstellen . Leuker voetbal om naar te kijken en geen rare fratsen, waar niet continu negatief nieuws is.

Maar is een grote club die het in het verleden vaak toch wel goed deed. De club is helaas erg afgezakt. En spelen in de subtop is voorlopig te hoog gegrepen. Maar ik denk dat er wel gewoon een stabiele mooie club van te maken is. Helaas worden al seizoenen lang rare fratsen uitgehaald. Ik hoopte dat dit seizoen anders zou zijn, aangezien er nuchtere geluiden te bespeuren waren in Kerkrade. Maar helaas zit het op sportief gebied weer erg tegen. Ik denk dat bij degradatie Roda nog verder afzakt, en dan kan het een lange tijd duren voordat ze weer terugkomen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:41
Die Rus heeft nu toch die aandelen? En die kan niet opstappen. Die laten ze niet zomaar vertrekken daar zo. En Anelka ligt lekker onder een palmboom. Roda zit in een heerlijke situatie.
De schuldigen zijn onbereikbaar. Lekker rustig. En een man van 75 kun je daar niet mee lastig vallen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:49
Korateav heeft de aandelen (nog?) niet. Anelka Is weg
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:55
Maar hij heeft wel betaald. Dat geloof ik niet zo.
Dan is Anelka wel met hele stille trom vertrokken. Zijn aankomst was duidelijker hoorbaar. Haha. Iets met hielen en lichten?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:58
Hij had een klein voorschot geven , waar nog 8 Grieken , Cyprioten werden voor gehaald . Het “echte werk” is ie niet aan toe gekomen meer . Alles is bevroren nog
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:01
Ik dacht dat hij die 10 miljoen betaald had? En een beetje extra. Dan heeft hij bij Roda ook misschien de boel belazerd.
Vind ik leuk
Rodajc +1645
maandag 25 september 2017 om 18:42
Dat heeft hij niet gedaan. Bovendien gaat de aandelenoverdracht naar Schrouff volledig buiten de financien van Roda om.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:48
Dat wel. Maar het maakt die Rus wel een soort beleidsbepaler. Als het zo zou zijn.
Vind ik leuk
Rodajc +1645
maandag 25 september 2017 om 19:00
Er was slechts een intentieverklaring getekend, de daadwerkelijke aandelenoverdracht heeft niet plaats gevonden
Vind ik leuk
Rodapaus +1933
maandag 25 september 2017 om 19:03
Rus wou een deel van de aandelen, maar heeft deze nog niet in handenm plan was wel dat hij alle aandelen zou overnemen. Die tien miljoen heeft de huidige eigenaar (schrouff) betaald.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:51
Al vele jaren wanbeleid; eigen zakkenvullen, vriendjespolitiek, geen verstand van voetbal op het "hoogste" niveau, dramatische scouting, amateuristische jeugdopleiding en PR van "lik m'n vestje". Ik kan zo nog wel even doorgaan.
Ben bang dat het voor deze club te laat is,imagoschade is al bijna niet meer te herstellen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:06
onzin
Vind ik leuk
FCKip +295
maandag 25 september 2017 om 20:35
Mwa, hij heeft een punt. Dat duurt jaren voor je weer een goed imago hebt. We waren de Utrecht... nu zijn we de RBC van het Nederlands voetbal.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 20:35]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:16
Het is de kunst om zeker nu rust in de tent te houden.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:30
wacht effe af tot einde seisien ze zijn nu net goed bezig......haha.
Vind ik leuk
FCKip +295
maandag 25 september 2017 om 20:37
In wat voor een periode loopt een seisien? Net zo lang als jouw taalles?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 21:01
De situatie is helaas al jaren twijfelachtig. Natuurlijk heeft Roda JC bestaansrecht. Echter er moet een hoop gebeuren. Ten eerste stoppen met denken dat het een echte Limburgse club moet zijn. Alle betaald voetbal clubs spelen toevallig ergens maar hebben voor geen meter echte roots. Dus dat moeten we als eerste loslaten. Als we dat doen dan hebben we de eerste hobbel overwonnen en kunnen we ons gaan focussen op waar we zo goed in waren vroeger. Een tegenstander waar men tegen opkeek als men daar naar toe moest. Een goeie achterban en harde werkers op het veld die met hun minimale kwaliteiten streden voor successen. Soms hadden we een uitblinker en daar moesten we het van hebben. Financieel zijn we ongezond maar ook dat is te repareren. Maar zeker voor komen dat we naar de JPL zouden moeten. Spelers moeten worden geselecteerd op hun inzet en strijdkracht. De wedstrijden hoeven niet altijd mooi te zijn maar wel met de focus op aanval. Zo zijn we ook ooit 2e geworden in de ere divisie in het jaar dat Ajax oppermatig was maat zich kapot beet op Roda JC. Dat gaat geen tweede keer meer gebeuren omdat kapitaal het spel bepaald maar met goede inzet kun je ook verrassen. Dat moet het motto zijn en waar de speler geboren is maakt geen bal uit.
Vind ik leuk
Broes +812
maandag 25 september 2017 om 21:44
Hoezeer ik ook voor rust ben zodat alles en iedereen zich kan focussen op het enige dat telt namelijk de volgende wedstrijd, ben ik het met het platform eens dat Collard weg moet, ondanks dat het een echte clubman is. Hij doet volgens mij echt zijn best maar hij heeft teveel fouten gemaakt met zijn opportunistisch beleid. Met als dieptepunten het aanstellen van Caanen en het in zee gaan met Korotaev. Daar waar zorgvuldige en diepgaande screening noodzakelijk was, is hij te snel in zee gegaan door gewiekste praatjes in de hoop de financiele en voetbaltechnische problemen het hoofd te bieden. Wat een blunders!.

Degradatie is nagenoeg onafwendbaar, vanwege het gebrek aan kwaliteit voor een eredivisie ploeg. De club heeft geen cent te makken. Je hoopt op een ommekeer maar je schrikt telkens weer als je de ploeg amechtig ziet ploeteren. Misschien is dat ook wel goed. En dan hopen dat echte voetbal mensen die weten hoe je een bvo moet runnen de club op sleeptouw nemen in de hoop dat ze ooit weer terug kan keren in de eredivisie.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 21:47]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 21:47
als dit is bij ajax gebeurde (de directie weg)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 22:56
Heerlijk wat hebben we we weer genoten afgelopen weekend van het Trieste koempelclubje ga zo door .
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 11:58
Heb je daar nu echt een account voor aangemaakt? Triest.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 16:56
Ik ben hier misschien te nuchter voor , maar wat ga je bereiken met een bijeenkomst als deze??.
Dan stappen deze personen op komen er nieuwe voor in de plaats en dan als bij toverslag winnen we bij Sparta en ook de komende wedstrijden spelen we alles en iedereen van de mat. Toch??!! .
Dat het niet goed is is een open deur intrappen dat snapt iedereen.
En dat supporters hun frustratie willen uiten begrijp ik ook nog wel, echter dit gaat op korte termijn niks oplossen.
ik hoop van harte dat ik het grootste ongelijk van de wereld krijg , maar ik heb zo mijn bedenkingen.
Voor dat mensen nou heel boos reageren het is maar een mening .... dus trek het je niet al te erg aan Ahum.

De groeten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Geduld achterban Roda is op: directeuren moeten weg na dramatische seizoensstart