Geduld achterban Roda is op: directeuren moeten weg na dramatische seizoensstart

    Geduld achterban Roda is op: directeuren moeten weg na dramatische seizoensstart

    maandag 25 september 2017 om 17:22

    Voor de achterban van Roda JC is de maat vol. Het Platform van de club wil dat de directie opstapt vanwege de dramatische resultaten. De Limburgers staan na zes wedstrijden nog puntloos onderaan in de Eredivisie.

    Als het aan het Platform Roda JC ligt, moeten algemeen directeur Wim Collard en commercieel directeur Nick Janssen het veld ruimen. Het platform noemt de beide directeuren 'contraproductief' en stelt dat de club 'sterk behoefte heeft aan een nieuw, geloofwaardig geluid', zo luidt de boodschap in een statement op Facebook.

    Het Platform Roda JC bestaat uit een afvaardiging van ondernemers, oud-spelers en supporters. Het beweert al enige tijd druk te zetten bij de beide directeuren, de raad van commissarissen en eigenaar Frits Schrouff. Tot nu toe zonder resultaat. Het is niet voor het eerst dat beide directeuren onder vuur liggen. Maar nu is voor het platform het geduld op. '

    Het platform blijft bij het standpunt en zal blijven aandringen bij de raad van Commissarissen en eigenaar Frits Schrouff om in te grijpen'. Dat gebeurde tot dusver niet, volgens het platform omdat de clubleiding in deze sportief zware periode de rust wil bewaren.

    Plaats een reactie

    Aal +20473
    maandag 25 september 2017 om 17:27
    Roda mazzelt al jaren en nu is het tijd voor Juup!
    Vind ik leuk
    Spartan +5429
    maandag 25 september 2017 om 18:05
    Heet geen juup meer volgend jaar. Ik, als Spartasupporter, kan het weten helaas ..
    Vind ik leuk
    FCKip +428
    maandag 25 september 2017 om 20:29
    Daarom speelden we ook 2 jaar geleden in de juup. Wat een mazzel. Ja het is echt een voorrecht om Roda supporter te zijn...
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +3665
    maandag 25 september 2017 om 17:27
    Ze moeten blij zijn dat Roda nog bestaat !

    De ellende zal ook nog wel even blijven bestaan totdat ze weer rendabel worden, zie eerst de club gezond te maken daarna kijk je wel weer of je degelijk beleid en resultaten neer kan zetten.

    Iets meer vertrouwen en geduld in en met het bestuur dus.
    Vind ik leuk
    Koempel25 +22
    maandag 25 september 2017 om 17:41
    Je hebt er echt geen verstand van. Dhr Collard is al jaren onder druk. Die man heeft die Caanen binnengehaald , geen succes. Brood ontslagen en de onervaren Tomasson aangesteld , je weet hoe dat afgelopen is . Die man moet nu gewoon per direct weg . Hij levert gewoon al jaren wanbeleid
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 17:42]
    Vind ik leuk
    Aal +20473
    maandag 25 september 2017 om 17:52
    Das beter dan het Haagse Wangbeleid!
    Vind ik leuk
    Rodajc +11325
    maandag 25 september 2017 om 18:37
    Sorry maar een Rodasupporter moet blij zijn?! Noem mij een club waarvan het minder vervelend is om fan van te zijn in NL de laatste 5 jaar. En dan heb ik het niet alleen over het sportieve gezeik, maar ook over het tot nulpunt gedaalde imago, de financiele situatie, alle onduidelijkheid en ga zo maar door.
    Ga mij niet vertellen dat een Rodafan "blij" moet zijn
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 18:51
    Al vele jaren wanbeleid; eigen zakkenvullen, vriendjespolitiek, geen verstand van voetbal op het "hoogste" niveau, dramatische scouting, amateuristische jeugdopleiding en PR van "lik m'n vestje". Ik kan zo nog wel even doorgaan.
    Ben bang dat het voor deze club te laat is,imagoschade is al bijna niet meer te herstellen.
    Vind ik leuk
    den-man21 +324
    maandag 25 september 2017 om 19:06
    onzin
    Vind ik leuk
    FCKip +428
    maandag 25 september 2017 om 20:35
    Mwa, hij heeft een punt. Dat duurt jaren voor je weer een goed imago hebt. We waren de Utrecht... nu zijn we de RBC van het Nederlands voetbal.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 20:35]
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 19:16
    Het is de kunst om zeker nu rust in de tent te houden.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 19:30
    wacht effe af tot einde seisien ze zijn nu net goed bezig......haha.
    Vind ik leuk
    FCKip +428
    maandag 25 september 2017 om 20:37
    In wat voor een periode loopt een seisien? Net zo lang als jouw taalles?
    Vind ik leuk
    RJC1960 +125
    maandag 25 september 2017 om 21:01
    De situatie is helaas al jaren twijfelachtig. Natuurlijk heeft Roda JC bestaansrecht. Echter er moet een hoop gebeuren. Ten eerste stoppen met denken dat het een echte Limburgse club moet zijn. Alle betaald voetbal clubs spelen toevallig ergens maar hebben voor geen meter echte roots. Dus dat moeten we als eerste loslaten. Als we dat doen dan hebben we de eerste hobbel overwonnen en kunnen we ons gaan focussen op waar we zo goed in waren vroeger. Een tegenstander waar men tegen opkeek als men daar naar toe moest. Een goeie achterban en harde werkers op het veld die met hun minimale kwaliteiten streden voor successen. Soms hadden we een uitblinker en daar moesten we het van hebben. Financieel zijn we ongezond maar ook dat is te repareren. Maar zeker voor komen dat we naar de JPL zouden moeten. Spelers moeten worden geselecteerd op hun inzet en strijdkracht. De wedstrijden hoeven niet altijd mooi te zijn maar wel met de focus op aanval. Zo zijn we ook ooit 2e geworden in de ere divisie in het jaar dat Ajax oppermatig was maat zich kapot beet op Roda JC. Dat gaat geen tweede keer meer gebeuren omdat kapitaal het spel bepaald maar met goede inzet kun je ook verrassen. Dat moet het motto zijn en waar de speler geboren is maakt geen bal uit.
    Vind ik leuk
    Broes +952
    maandag 25 september 2017 om 21:44
    Hoezeer ik ook voor rust ben zodat alles en iedereen zich kan focussen op het enige dat telt namelijk de volgende wedstrijd, ben ik het met het platform eens dat Collard weg moet, ondanks dat het een echte clubman is. Hij doet volgens mij echt zijn best maar hij heeft teveel fouten gemaakt met zijn opportunistisch beleid. Met als dieptepunten het aanstellen van Caanen en het in zee gaan met Korotaev. Daar waar zorgvuldige en diepgaande screening noodzakelijk was, is hij te snel in zee gegaan door gewiekste praatjes in de hoop de financiele en voetbaltechnische problemen het hoofd te bieden. Wat een blunders!.

    Degradatie is nagenoeg onafwendbaar, vanwege het gebrek aan kwaliteit voor een eredivisie ploeg. De club heeft geen cent te makken. Je hoopt op een ommekeer maar je schrikt telkens weer als je de ploeg amechtig ziet ploeteren. Misschien is dat ook wel goed. En dan hopen dat echte voetbal mensen die weten hoe je een bvo moet runnen de club op sleeptouw nemen in de hoop dat ze ooit weer terug kan keren in de eredivisie.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 21:47]
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 21:47
    als dit is bij ajax gebeurde (de directie weg)
    Vind ik leuk
    frenske80 +11
    maandag 25 september 2017 om 22:56
    Heerlijk wat hebben we we weer genoten afgelopen weekend van het Trieste koempelclubje ga zo door .
    Vind ik leuk
    dinsdag 26 september 2017 om 11:58
    Heb je daar nu echt een account voor aangemaakt? Triest.
    Vind ik leuk
    Jos Drity +80
    dinsdag 26 september 2017 om 16:56
    Ik ben hier misschien te nuchter voor , maar wat ga je bereiken met een bijeenkomst als deze??.
    Dan stappen deze personen op komen er nieuwe voor in de plaats en dan als bij toverslag winnen we bij Sparta en ook de komende wedstrijden spelen we alles en iedereen van de mat. Toch??!! .
    Dat het niet goed is is een open deur intrappen dat snapt iedereen.
    En dat supporters hun frustratie willen uiten begrijp ik ook nog wel, echter dit gaat op korte termijn niks oplossen.
    ik hoop van harte dat ik het grootste ongelijk van de wereld krijg , maar ik heb zo mijn bedenkingen.
    Voor dat mensen nou heel boos reageren het is maar een mening .... dus trek het je niet al te erg aan Ahum.

    De groeten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Geduld achterban Roda is op: directeuren moeten weg na dramatische seizoensstart