'KNVB om tafel met Amrabat na Marokko-uitnodiging: bal ligt bij Feyenoorder'

    'KNVB om tafel met Amrabat na Marokko-uitnodiging: bal ligt bij Feyenoorder'

    maandag 25 september 2017 om 18:25

    De KNVB heeft met Sofyan Amrabat om tafel gezeten om diens interlandtoekomst te bespreken, meldt FOX Sports. De middenvelder van Feyenoord heeft een dubbele nationaliteit en is door Marokko opgenomen in de voorlopige selectie voor het WK-kwalificatieduel met Gabon.

    De 21-jarige Amrabat speelde eerder al voor De Leeuwen van de Atlas. Dat betrof evenwel een vriendschappelijke wedstrijd tegen Tunesië, waardoor hij nog altijd van voetbalnationaliteit kan veranderen. Pas als er een officiële A-interland achter zijn naam staat, kan de oud-speler van FC Utrecht niet meer terug.

    De bal ligt nu bij Amrabat. Het is nog niet bekend hoe de Feyenoorder er op dit moment zelf in staat. Als hij in actie komt voor Marokko tegen Gabon, staat zijn keuze evenwel vast. Op dezelfde dag speelt het Nederlands elftal de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Wit-Rusland. Ruud Gullit stelde onlangs dat Amrabat niet moet worden opgeroepen alleen om hem 'voetbal-Nederlander' te maken.

    "Hij kan voetballen, maar zit in een lastig parket", zei de assistent van bondscoach Dick Advocaat bij Ziggo Sport. "Bij de KNVB houden ze hem al langer in de gaten, maar je kunt toch geen speler selecteren alleen zodat hij voor Nederland kiest? Dat kan toch niet?"

    Plaats een reactie

    2cents +49025
    maandag 25 september 2017 om 18:33
    Gewoon laten spelen voor Marokko. Ophouden met die onzin.
    Vind ik leuk
    Dekaasbaas +1466
    maandag 25 september 2017 om 18:44
    Eens met jouw mening, behalve als een speler aangeeft voor Nederland in de toekomst uit te willen komen.

    Maar je moet wel hem de mogelijkheid geven om te kunnen kiezen en aangeven dat je de speler als bondcoach volgt en eventueel in aanmerking komt in de toekomst om geselecteerd te worden.

    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 18:48]
    Vind ik leuk
    Roekoe +4242
    maandag 25 september 2017 om 18:47
    Ik begrijp wel dat de knvb hem polst, als hij niet wilt even goede vrienden. Waar iemand zijn hart ligt heeft een ander weinig over te zeggen
    Vind ik leuk
    Basschot +1805
    maandag 25 september 2017 om 19:25
    Is niets mis mee toch. Kan hij achteraf niet klagen dat hij niet wist dat de KNVB hem niet wilde..
    Vind ik leuk
    Dee79 +2203
    maandag 25 september 2017 om 18:37
    Please laten spelen voor marokko, knvb jullie zijn een stel domme eikels!
    Vind ik leuk
    poklane +4280
    maandag 25 september 2017 om 18:45
    Maar ondertussen niet eens bij de voorselectie. Het houdt ook nooit op met de idiote beslissingen bij de KNVB. Wel willen dat een speler voor Oranje kiest maar hem niet eens bij de voorselectie halen, dit kan je onmogelijk serieus nemen.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6048
    dinsdag 26 september 2017 om 05:45
    Hij heeft er een aardig seizoen bij Utrecht op zitten en nu enkele potjes bij Feyenoord, waar hij de laatste helft net zo slecht als de rest was. Als je hem dan oproept is dat toch een lachertje...
    Vind ik leuk
    reggie +1447
    maandag 25 september 2017 om 18:47
    Op lange termijn is Nederland te hoog gegrepen voor hem.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 19:01
    Niks bijzonders. Kiest voor Marokko dus geen rechten meer als Nederlander.
    Speelt niet eens in de basis bij Feijenoord en is maar een club uit de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Bayern FC +2430
    maandag 25 september 2017 om 21:24
    Bij verkrijging van de Nederlandse nationaliteit verliest hij niet automatisch de Marokkaanse nationaliteit. Het is voor hem niet mogelijk afstand te doen van zijn oorspronkelijke nationaliteit.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8237
    maandag 25 september 2017 om 23:25
    Ehm hij is geboren in Blaticum en voor zover ik weet hier in NL opgegroeid. Die jongen heeft de NL nationaliteit en vanwege zijn Marokkaanse ouders ook automatisch de Marokkaanse nationaliteit. Zijn oorspronkelijke nationaliteit is dus Nederlands.
    Vind ik leuk
    Bayern FC +2430
    maandag 25 september 2017 om 23:38
    Ik neem aan dat hij ook 2 paspoorten heeft. Je gaat automatisch mee met de ouders
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8237
    maandag 25 september 2017 om 23:52
    In het geval van Marokkaanse ouders zit je ook gelijk vast aan de Marokkaanse nationaliteit. En daar kun je volgens mij ook geen eens afscheid van nemen.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 19:11
    Potentieel goede voetballer maar het is graag of niet.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 19:33
    Denk dat niemand “graag” voor oranje speelt nu
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 19:37
    Toch is dat wat we nodig hebben, naast kwaliteit, spelers die met het hart spelen.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23627
    maandag 25 september 2017 om 19:14
    Ga voor Marokko man, Oranje stelt niets meer voor.
    Vind ik leuk
    Basschot +1805
    maandag 25 september 2017 om 19:27
    Is Marokko dan een topland dat zoveel presteerd?
    Vind ik leuk
    kees ee +479
    dinsdag 26 september 2017 om 14:46
    van het kaliber nederland, op dit moment ??
    Vind ik leuk
    Basschot +1805
    donderdag 28 september 2017 om 19:12
    Marokko verloor laatst nog van Nederland...
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2032
    maandag 25 september 2017 om 19:20
    gewoon laten lopen zo een onzin dat interland gedoe en dan nog gaat hij niets toe voegen daar niet en hier niet
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 19:26
    Altijd wat van ramadan tot je in een hokje gedreven voelen. Wat Marokko je woont hier geboren in Nederland alleen omdat de koning daar iedereen verplicht ook Marokkaan te blijven en te profiteren van ons.
    Vind ik leuk
    Kuip +5670
    maandag 25 september 2017 om 20:02
    Aardige voetballer, maar geen buitengewoon talent. Zal wel voor Marokko kiezen. Geen ramp. Zelfde als de zwaar overschatte Ziyech.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 20:45
    Met ake moest dit volgens gullit nog gebeuren en nu ineens niet meer. Beetje tegenstrijdig ruudje...
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 20:54
    Het is een aardige voetballer die gewoon voor Marokko moet kiezen.Oranje moet nu gaan doorselecteren en definitief kiezen voor de jongeren die nog kunnen rijpen vd Beek, Vilhena, Klaassen.
    Vind ik leuk
    Juppes046 +353
    maandag 25 september 2017 om 21:40
    Waarom niet? Ben eens niet zo eigenwijs. Hij heeft zijn opleiding hier gehad en hij is hier geboren. Aub oproepen en laten invallen! Amrabat kunnen we heel goed gebruiken in de toekomst. We zijn Ziyech ook al misgelopen. Niet twee keer dezelfde fout maken!
    Vind ik leuk
    kees ee +479
    maandag 25 september 2017 om 22:27
    amrabat kan rustig oppassen, . . in amsterdams georiënteerd zeist is de kans ook nog aanwezig dat ze hem als voetbal-rotterdammer, nadat hij straks gekozen heeft voor nederland, . . alsnog voornamelijk passeren !?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'KNVB om tafel met Amrabat na Marokko-uitnodiging: bal ligt bij Feyenoorder'