'KNVB om tafel met Amrabat na Marokko-uitnodiging: bal ligt bij Feyenoorder'

'KNVB om tafel met Amrabat na Marokko-uitnodiging: bal ligt bij Feyenoorder'

maandag 25 september 2017 om 18:25

De KNVB heeft met Sofyan Amrabat om tafel gezeten om diens interlandtoekomst te bespreken, meldt FOX Sports. De middenvelder van Feyenoord heeft een dubbele nationaliteit en is door Marokko opgenomen in de voorlopige selectie voor het WK-kwalificatieduel met Gabon.

De 21-jarige Amrabat speelde eerder al voor De Leeuwen van de Atlas. Dat betrof evenwel een vriendschappelijke wedstrijd tegen Tunesië, waardoor hij nog altijd van voetbalnationaliteit kan veranderen. Pas als er een officiële A-interland achter zijn naam staat, kan de oud-speler van FC Utrecht niet meer terug.

De bal ligt nu bij Amrabat. Het is nog niet bekend hoe de Feyenoorder er op dit moment zelf in staat. Als hij in actie komt voor Marokko tegen Gabon, staat zijn keuze evenwel vast. Op dezelfde dag speelt het Nederlands elftal de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Wit-Rusland. Ruud Gullit stelde onlangs dat Amrabat niet moet worden opgeroepen alleen om hem 'voetbal-Nederlander' te maken.

"Hij kan voetballen, maar zit in een lastig parket", zei de assistent van bondscoach Dick Advocaat bij Ziggo Sport. "Bij de KNVB houden ze hem al langer in de gaten, maar je kunt toch geen speler selecteren alleen zodat hij voor Nederland kiest? Dat kan toch niet?"

Plaats een reactie

2cents +32704
maandag 25 september 2017 om 18:33
Gewoon laten spelen voor Marokko. Ophouden met die onzin.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:39
Respect voor mensen als jou! Amrabat speelde al sinds jong af an voor Marokko, hij gaat echt niet switschen en Nederland heeft genoeg talenten op het middenveld. Komt goed
Vind ik leuk
Basschot +1681
maandag 25 september 2017 om 19:25
Valt wel mee. Hij speelde voor Oranje onder 15. Trouwens Marokko neemt ook spelers over die hun hele leven voor Oranje spelen.. Bij Marokko zal hij wellicht ook moelijk aan de bak komen. Marokko heeft ook genoeg geode middenvelders.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 05:42
*als jij
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:44
Eens met jouw mening, behalve als een speler aangeeft voor Nederland in de toekomst uit te willen komen.

Maar je moet wel hem de mogelijkheid geven om te kunnen kiezen en aangeven dat je de speler als bondcoach volgt en eventueel in aanmerking komt in de toekomst om geselecteerd te worden.

[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 18:48]
Vind ik leuk
Roekoe +4419
maandag 25 september 2017 om 18:47
Ik begrijp wel dat de knvb hem polst, als hij niet wilt even goede vrienden. Waar iemand zijn hart ligt heeft een ander weinig over te zeggen
Vind ik leuk
Basschot +1681
maandag 25 september 2017 om 19:25
Is niets mis mee toch. Kan hij achteraf niet klagen dat hij niet wist dat de KNVB hem niet wilde..
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:34
Die gaat gewoon voor Marokko spelen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:37
Denk dat de keuze niet zo heel moeilijk is. Kans op meer speeltijd, een groep van eredivisie-marokkanen (als ik het zo even mag noemen) die daar samenspelen en het land, waar zijn roots liggen, waar hij voor mag uitkomen.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 18:37]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:40
Nou dan onderschat je Marokko, als je spelers als Taarabt, Ziyech, Harit, El Haddadi, Sofyan Amrabat etc tot je beschikking hebt, heb je ech een hele sterke ploeg.Echt waar!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:06
Ehm, ik doel er juist op dat zijn keuze voor Marokko vrij logisch lijkt ;).
Vind ik leuk
Basschot +1681
maandag 25 september 2017 om 19:26
Kans op speeltijd is ook kleiner dan.
Vind ik leuk
ajax1973 +1335
maandag 25 september 2017 om 19:24
nou ziyech is geen topper komt mentaal te kort zelfs bij ajax is hij een van de slordigste hij de rest wat er in nl voetbalt met die afkomst zou ook in oranje niets toevoegen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:27
ziyech is toch echt niet zo goed hoor hij maakt ook heel veel fouten in een wedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:27
El Haddadi heeft al voor Spanje gespeeld.
Jammer joh.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:59
Jij bent duidelijk nog niet op de hoogte. Hij kan nog switchen al heeft ie een wedstrijd gespeeld voor Spanje. Er is een bepaalde regel die dit mogelijk maakt.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 21:19
Geloof er niks van.
ElGhazi ook zeker?
En Afellay
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:04
Bloedserieus!
Vind ik leuk
Dee79 +1749
maandag 25 september 2017 om 18:37
Please laten spelen voor marokko, knvb jullie zijn een stel domme eikels!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:43
Hoezo panikeren ze bij Nederland? Is voor niets nodig, hebben genoeg goede spelers en er komen er zat aan. Met spelers als Kik Pierie, Fosu-Mensah, Van Drongelen, Bergwijn, etc komen er zat goede spelers aan, maar dan moet je ze wel selecteren en afscheid nemen van de oude garde! NL moet nu doorselecteren en een vaste selectie bijeen rapen. ZAT TALENT!
Vind ik leuk
Basschot +1681
maandag 25 september 2017 om 19:26
We hebben altijd veel talenten maar weinig die doorkomen..
Vind ik leuk
poklane +2545
maandag 25 september 2017 om 18:45
Maar ondertussen niet eens bij de voorselectie. Het houdt ook nooit op met de idiote beslissingen bij de KNVB. Wel willen dat een speler voor Oranje kiest maar hem niet eens bij de voorselectie halen, dit kan je onmogelijk serieus nemen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:49
Omdat Sofyan allang heeft gekozen voor Marokko. Voor hij in beeld was bij NL.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:07
Zei hij niet eerder meerdere malen met zijn hart voor Marokko te hebben gekozen? Beetje vreemd dat ineens zo ter sprake komt.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 05:45
Hij heeft er een aardig seizoen bij Utrecht op zitten en nu enkele potjes bij Feyenoord, waar hij de laatste helft net zo slecht als de rest was. Als je hem dan oproept is dat toch een lachertje...
Vind ik leuk
reggie +643
maandag 25 september 2017 om 18:47
Op lange termijn is Nederland te hoog gegrepen voor hem.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:50
Hahahaahahahah!! AUB hou je in. Te hoog? Amrabat is beter dan een Donny Van DeBeek, Frenkie DeJong Etc kan ik je nu al vertellen en zal nog meer groeien. Nederland is niet meer wat het is geweest man. Get over it.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:47
Nou als feyenoorder moet ik toegeven dat in ieder geval frenkie de jong een groter talent is. Althans, dat vind ik.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:01
Niks bijzonders. Kiest voor Marokko dus geen rechten meer als Nederlander.
Speelt niet eens in de basis bij Feijenoord en is maar een club uit de eredivisie.
Vind ik leuk
Bayern FC +1000
maandag 25 september 2017 om 21:24
Bij verkrijging van de Nederlandse nationaliteit verliest hij niet automatisch de Marokkaanse nationaliteit. Het is voor hem niet mogelijk afstand te doen van zijn oorspronkelijke nationaliteit.
Vind ik leuk
Feye1908 +5695
maandag 25 september 2017 om 23:25
Ehm hij is geboren in Blaticum en voor zover ik weet hier in NL opgegroeid. Die jongen heeft de NL nationaliteit en vanwege zijn Marokkaanse ouders ook automatisch de Marokkaanse nationaliteit. Zijn oorspronkelijke nationaliteit is dus Nederlands.
Vind ik leuk
Bayern FC +1000
maandag 25 september 2017 om 23:38
Ik neem aan dat hij ook 2 paspoorten heeft. Je gaat automatisch mee met de ouders
Vind ik leuk
Feye1908 +5695
maandag 25 september 2017 om 23:52
In het geval van Marokkaanse ouders zit je ook gelijk vast aan de Marokkaanse nationaliteit. En daar kun je volgens mij ook geen eens afscheid van nemen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:11
Potentieel goede voetballer maar het is graag of niet.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:33
Denk dat niemand “graag” voor oranje speelt nu
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:37
Toch is dat wat we nodig hebben, naast kwaliteit, spelers die met het hart spelen.
Vind ik leuk
Teo Smith +12426
maandag 25 september 2017 om 19:14
Ga voor Marokko man, Oranje stelt niets meer voor.
Vind ik leuk
Basschot +1681
maandag 25 september 2017 om 19:27
Is Marokko dan een topland dat zoveel presteerd?
Vind ik leuk
kees ee +231
dinsdag 26 september 2017 om 14:46
van het kaliber nederland, op dit moment ??
Vind ik leuk
Basschot +1681
donderdag 28 september 2017 om 19:12
Marokko verloor laatst nog van Nederland...
Vind ik leuk
ajax1973 +1335
maandag 25 september 2017 om 19:20
gewoon laten lopen zo een onzin dat interland gedoe en dan nog gaat hij niets toe voegen daar niet en hier niet
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:26
Altijd wat van ramadan tot je in een hokje gedreven voelen. Wat Marokko je woont hier geboren in Nederland alleen omdat de koning daar iedereen verplicht ook Marokkaan te blijven en te profiteren van ons.
Vind ik leuk
Kuip +2802
maandag 25 september 2017 om 20:02
Aardige voetballer, maar geen buitengewoon talent. Zal wel voor Marokko kiezen. Geen ramp. Zelfde als de zwaar overschatte Ziyech.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:45
Met ake moest dit volgens gullit nog gebeuren en nu ineens niet meer. Beetje tegenstrijdig ruudje...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:48
Hij zal zich vast meer Marokaan dan Nederlander voelen dus laat hem maar lekker voor Marokko spelen. We hebben eindelijk eens spelers nodig die door het vuur willen gaan voor Nederland iets wat de Surinaamse spelers altijd wel deden.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:11
Beetje vreemd vergelijking.
Die hebben geen betere keuze daarom is de keuze snel gemaakt. Suriname stelt toch geen ene reet voor als voetballand.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:54
Het is een aardige voetballer die gewoon voor Marokko moet kiezen.Oranje moet nu gaan doorselecteren en definitief kiezen voor de jongeren die nog kunnen rijpen vd Beek, Vilhena, Klaassen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 21:40
Waarom niet? Ben eens niet zo eigenwijs. Hij heeft zijn opleiding hier gehad en hij is hier geboren. Aub oproepen en laten invallen! Amrabat kunnen we heel goed gebruiken in de toekomst. We zijn Ziyech ook al misgelopen. Niet twee keer dezelfde fout maken!
Vind ik leuk
kees ee +231
maandag 25 september 2017 om 22:27
amrabat kan rustig oppassen, . . in amsterdams georiënteerd zeist is de kans ook nog aanwezig dat ze hem als voetbal-rotterdammer, nadat hij straks gekozen heeft voor nederland, . . alsnog voornamelijk passeren !?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'KNVB om tafel met Amrabat na Marokko-uitnodiging: bal ligt bij Feyenoorder'