Ajacied viert na bijna half jaar rentree: ijzersterk beloftenteam tegen Telstar

Ajacied viert na bijna half jaar rentree: ijzersterk beloftenteam tegen Telstar

maandag 25 september 2017 om 19:18

Daley Sinkgraven maakt maandag zijn rentree bij Jong Ajax. De 22-jarige linksback annex middenvelder komt op De Toekomst in actie in de Jupiler League-wedstrijd tegen Telstar.

Sinkgraven kwam op 22 april voor het laatst in actie voor Ajax. Destijds was Schalke 04 de tegenstander in de kwartfinale van de Europa League. Sindsdien staat de oud-speler van sc Heerenveen aan de kant met een knieblessure. Begin september hervatte hij de groepstraining van de Amsterdammers.

Sinkgraven is niet de enige 'grote naam' bij Jong Ajax. Onder anderen Benjamin van Leer, Mateo Cassierra, Luis Orejuela, Maximilian Wöber en Carel Eiting verschijnen ook aan de aftrap tegen Telstar. De Amsterdamse beloften kunnen de koppositie verstevigen. De ploeg van coach Michael Reiziger voert de ranglijst aan met dertien punten uit vijf duels.

De wedstrijd tussen Jong Ajax en Telstar begint om 20.00 uur. Ook Jong PSV komt maandagavond in actie. De Eindhovenaren spelen voor eigen publiek tegen NEC.

Poll

Als Sinkgraven fit is moet hij de linksback zijn van Ajax

(526 stemmen)

Plaats een reactie

Alain2708 +2501
maandag 25 september 2017 om 19:22
We hebben niet veel anders, helaas!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:25
Deed het vorig seizoen prima, maar toen stond Sanchez nog in de verdediging.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:26
Hopen dat Cassierra weer op de weg terug is. Die heeft meer potentie dan Huntelaar om een grote te worden. Hopelijk dat Cassierra eens de kans krijgt om zicht te bewijzen. Huntelaar en Dolberg hebben vrijwel niets goeds gedaan afgelopen wedstrijd!
Sinkgraven is overigens een dikke miskoop geworden. Dan vind ik Dijks zelfs nog beter voor die positie.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 19:27]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:30
Huntelaar is al een grote speler. Okay, hij is op de weg terug, maar zo een carrière moet Cassiera nog maar zien te bereiken.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:50
Niet mee eens sinkgraven zijn voorzetten komen wel aan hhhhh
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 00:40
Dijks beter dan sinkgraven, ooit Ajax gekeken ?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:26
En dan zijn er nog mensen die beweren dat al die jong... Teams geen competitievervalsing zijn
Vind ik leuk
Foebele +32133
maandag 25 september 2017 om 19:28
Of je nu Dijks linksback zet of SInkgraven, het is allebei niks. Sinkgraven zal dit jaar ook gewoon door de mand gaan vallen, omdat zijn verdedigende zwakheden alleen maar meer zichtbaar zullen worden in deze gatenkaas verdediging zonder dragende kracht.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:44
Als jullie in de winterstop niet gaan versterken dan eten we jullie op in de JCA :p
Vind ik leuk
Foebele +32133
maandag 25 september 2017 om 20:38
Nou niet ineens gaan zweven he? ;-)
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
dinsdag 26 september 2017 om 10:53
Hij speelde gisteren tegen telstar toch uitstekend .. Hij had 3 voorassists moeten hebben doordat de kansen niet benut weten is dat er niet van gekomen .. verdedigend heeft hij 1 foutje gemaakt
Vind ik leuk
Foebele +32133
dinsdag 26 september 2017 om 11:54
In de Jupiler League... In de wedstrijden op niveau die hij vorig jaar speelde als linksback werd iedere keer pijnlijk duidelijk hoe kwetsbaar hij is verdedigend gezien.

Een verdediger moet verdedigen, daarna pas aanvallen!
Vind ik leuk
Pec010 +359
maandag 25 september 2017 om 19:34
Leuk dat het allemaal over Ajax gaat maar het slaat echt nergens op dat Telstar tegen deze namen moet voetballen. Er staan gewoon spelers die bij elkaar opgeteld meer dan twintig miljoen hebben gekost. Dat hoort niet in de JL.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:49
Het is niet eerlijk nee....

Maar dan bekijk je het van de kant van de andere JL clubs. Maar het volgende wat ik ga zeggen klint misschien hard maar is wel waar:
De JL bestaat niet voor de JL clubs, alle competities onder de Eredivisie hebben als uiteindelijke doel dat de Eredivisie zo sterk mogelijk wordt en dat alle talenten zsm op het hoogste niveau kunnen spelen. Dan voorkom je mss wat vaker dat ze op hun 16de al naar het buitenland gaan.
Het is zielig voor de andere clubs maar voor NL is het beter als de topclubs sterker worden en als de talenten van Ajax, PSV en Feyenoord (en ook AZ en Utrecht) sneller in het eerste komen te spelen. Dat bereik je op deze manier. De stap naar het eerste wordt kleiner. Tuurlijk moet het hele elftal niet uit aankopen bestaan en er moet ook een limiet zitten op hoe vaak je als 1e elftalspeler mee mag doen maar het feit dat andere JL klagen over dat de weerstand hoger wordt daar kan ik niks mee
Vind ik leuk
Pec010 +359
maandag 25 september 2017 om 20:02
Dit is gewoon oneerlijke competitie. Wat mij betreft mogen de jong teams er best in maar dan met een vaste selectie. En elke transfer periode mogen ze wisselen. Maar nu verschilt het zo sterk per week, totale competitie vervalsing.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:53
Maak je niet druk, Ajax 1 is nog duurder en daar geeft het ook geen garantie op succes.
Vind ik leuk
hantayo +722
maandag 25 september 2017 om 19:36
Denk dat dit team niet zo veel minder is als ajax 1
Vind ik leuk
defons +1219
maandag 25 september 2017 om 19:38
Tja dit is ook geen meerwaarde voor ajax ze moeten het gewoon doen met wat ze hebben .

Hopen dat ze niet teveel punten verspelen en dan toe slaan tijdens de winterperiode er moet echt wat bij komen.

Maar er moet wel een hijskraan aan te pas komen om die Overmars met ze dikke reet van het geld te beuren .

Die Overmars broed alleen maar op dat geld het is net een zwaan met jong die slaat gelijk om zich heen als er iemand in de buurt komt.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 19:40]
Vind ik leuk
Olfie +2397
maandag 25 september 2017 om 20:49
Jij hebt er echt weinig kaas van gegeten hè? Marc geeft zat uit en heeft het daarnaast niet in zijn eentje voor het zeggen. Beetje blaaskaken vanaf de zijlijn is wel het makkelijkst natuurlijk.
Vind ik leuk
defons +1219
maandag 25 september 2017 om 21:13
Ohh jongen daar ben ik zo goed in je weet toch de beste stuurlui staan aan wal en wat kan ik goed sturen.
Vind ik leuk
Teo Smith +12346
maandag 25 september 2017 om 19:44
Is geen linksback.
Vind ik leuk
Kuip +2736
maandag 25 september 2017 om 19:45
Sinkgraven moet links op het middenveld. De zwaar overschatte en irritante Ziyech mag er uit.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12041
maandag 25 september 2017 om 20:09
Eens!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:06
Jong Ajax? Nu begin ik het verwarrend te vinden
Vind ik leuk
Iggy +1667
maandag 25 september 2017 om 20:32
Het is al snel verwarrend voor een verward persoon zoals jij!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:43
Ben de weg inderdaad kwijt.
Vind ik leuk
furgist +1366
maandag 25 september 2017 om 20:28
ah gelukkig, seizoen gered
Vind ik leuk
3ismo +2875
maandag 25 september 2017 om 20:29
jong ajax krijgt goal tegen. sinkgraven doet mee!
Vind ik leuk
Hyena +18018
maandag 25 september 2017 om 20:29
En ook Jong Ajax speelt belabberd. Het gaat lekker zo.
Vind ik leuk
Quareck +2513
maandag 25 september 2017 om 20:39
Het is wel Telstar hè!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajacied viert na bijna half jaar rentree: ijzersterk beloftenteam tegen Telstar