Genadeloze Perez serveert Feyenoorder af: 'Uit zijn lijden verlossen in januari'

    Genadeloze Perez serveert Feyenoorder af: 'Uit zijn lijden verlossen in januari'

    woensdag 27 september 2017 om 10:08

    Het is uitgesloten dat Bilal Basacikoglu ooit nog een succes wordt bij Feyenoord. Dat zei analist Kenneth Perez deze week bij Natafelen met Kees, een voetbaltalkshow op FOX Sports. Perez heeft haast medelijden met de jonge vleugelaanvaller. 

    "Ik hoop voor Bilal dat Feyenoord hem uit zijn lijden verlost en hem in januari transfervrij naar een subtopper of middenmoter laat gaan", aldus de Deense oud-prof. "Waar hij weer het plezier in het voetbal gaat krijgen en weer gaat leren voetballen."

    "Bij sc Heerenveen kon hij redelijk goed mee en daarom heeft Feyenoord hem gekocht, maar het lijkt alsof hij het helemaal verleerd is. Hij lijkt wel of hij stijf van de zenuwen staat in De Kuip. Dat is bijna sneu", besluit Perez. 

    In juli 2014 maakte Basacikoglu (22) voor enkele miljoenen euro's de overstap van Friesland naar Rotterdam-Zuid. Dinsdagavond liet trainer Giovanni van Bronckhorst hem in de 69e minuut invallen tegen SSC Napoli. Feyenoord verloor met 3-1 in Napels.

    Lees ook: Bruggink haalt uit: 'Hij is klaar bij Feyenoord. Gaat hem echt niet meer worden'

    Poll

    Gaat Bilal uiteindelijk slagen bij Feyenoord?

    (2931 stemmen)

    Plaats een reactie

    Quareck +7144
    woensdag 27 september 2017 om 10:11
    Triest maar waar.. alle Feyenoord supporters die ik ken worden gek als hij er in komt, en niet gek van vreugde! Die jongen heeft vast talent maar het komt er al jaren niet uit.
    Vind ik leuk
    Nashua +6809
    woensdag 27 september 2017 om 10:14
    v.Geel twijfelde nog Basacikoglu of Ziyech.

    Goede keuze Martin
    Vind ik leuk
    Corse996 +1400
    woensdag 27 september 2017 om 10:17
    Ok, dit slaat nergens op. Beetje sensatiegeil?
    Vind ik leuk
    Och jeh +2007
    woensdag 27 september 2017 om 10:17
    Tuurlijk WUHAHAHAHA
    Vind ik leuk
    RubenVB +834
    woensdag 27 september 2017 om 10:18
    Huh. Nu praat je echt pure onzin haha. Ik zou de feiten nog eens checken.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15207
    woensdag 27 september 2017 om 10:24
    Onzin.
    Ziyech werd voor de neus weggekaapt door FC Frauduleuze Handelingen te Enschede.
    Hadden een transferverbod maar tikten 4 miljoen neer voor hem die ze dus niet hadden en namen de boete van €50.000 op de koop toe.
    Garandeerden Ziyech een basisplaats op "10" en dus koos hij ervoor om daar naar toe te gaan.
    Vind ik leuk
    Eanske +4558
    woensdag 27 september 2017 om 10:53
    Kan jij mij uitleggen hoe het akkoord gaan met een vooraf gestelde boete bij een handeling een frauduleuze handeling is? En wil je zeggen dat Twente Heerenveen niet heeft betaald?

    Maar ik snap best dat je ervan baalt en daardoor domme dingen roept.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 27 september 2017 om 10:54]
    Vind ik leuk
    DubRtd +15207
    woensdag 27 september 2017 om 11:03
    Je hebt een transferverbod.
    De boete die je krijgt als je dat verbod negeert is €50.000

    Je wil een speler, negeert je transferverbod en koopt hem gewoon omdat je zou kunnen zeggen date je die boete dan maar voor lief neemt en als onderdeel van de transfersom beschouwt.
    En dat noem jij geen fraude?

    Je mag in Nederland 120 km/h op de grote weg. je weet dat je €200 boete krijgt (ofzo, weet ik veel) als je 140 gaat.
    Je gaat 140, je betaalt die 200 en je denkt dat je dan niks illegaals hebt gedaan?

    Was jij onderdeel van het Twente bestuur ten tijde van Munsterman?

    Het feit dat er een transferverbod was, duidt meestal op een geldgebrek. vandaar dus dat "geld wat er niet was"
    En gezien de huidige situatie is het niet al te moeilijk voor te stellen dat die poen er inderdaad niet was.
    Vind ik leuk
    HanV +4270
    woensdag 27 september 2017 om 12:24
    Het is geen fraude, want ze doen het open en bloot, ze hadden gewoon lak aan de regels. De KNVB had die transfer moeten blokkeren. Die wist van te voren dat de club van te voren toestemming aan de KNVB had moeten vragen vanwege de indeling in categorie 1.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15207
    woensdag 27 september 2017 om 12:33
    Oh, de knvb verdiende in deze ook de schoonheidsprijs niet.
    Transferverbod is duidelijk. Keur de transfer niet goed en klaar ben je.

    Zou je denken.....
    Maar als twente nou de enige geïnteresseerde partij was geweest boor je heerenveen dus €4 miljoen door de neus met het afkeuren van die transfer en gaan die lopen steigeren (misschien, waarschijnlijk)


    Maar als een club, Twente in dit geval, willens en wetens hun transferverbod aan de laars lapt, is dat fraude, wat de consequenties dan ook zijn.
    Ander moet je straks ook nog Heerenveen de schuld gaan geven omdat die zaken gaan doen met ene club met transferverbod.
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    woensdag 27 september 2017 om 14:35
    Goed verhaal Dub!
    Zodra een Nederlander de term geld hoort dan is weldenken uitgesloten. Zowel H'veen als de partij Zyech als de KnvB hadden moeten snappen dat er iets mis was, maar de geldzucht he?
    Begrijp nog niet dat ook journalisten in Twente niet eens op hun hoofd krabten... kan Twente echt meer geld leveren dan Feijenoord?
    Dat supporters geen vragen stellen snap ik, maar een bond had dat moeten doen. En ook Heereveen wist van de duistere categorie-indeling van FcT.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15207
    woensdag 27 september 2017 om 14:44
    Ten tijde van de Ziyech naar Twente transfer was Feyenoord ook niet echt vermogend.
    Dan is er ook nog eens de tendens dat het voor een journalist ongeveer makkelijker is om een stadionverbod te krijgen dan voor een hooligan en ik kan me de journalistiek apathie in deze wel voorstellen.
    Meen me ook te herinneren dat Heerenveen zowel van feyenoord als Twente evenveel zou vangen maar dat Ziyech puur voor Twente koos vanwege de garanties op een basisplaats op "10"
    Iets wat je natuurlijk niet doet als normale club\coach club zijnde. maar Munstermannetje was zo gebrand om Feyenoord nog 1x een loer te draaien dat die garantie zonder problemen werd gegeven aan Ziyech.
    Vind ik leuk
    Damaverick +163
    donderdag 28 september 2017 om 09:53
    Het zat natuurlijk wel iets anders.
    Ziyech was bezig zich onmogelijk te maken bij sc Heerenveen, de middenvelder had de club namelijk al een heel seizoen aan het lijntje gehouden.

    Als een speler dan moeilijk gaat doen en een vertrek naar FC Twente forceert/wil forceren, dan heb je als club de keuze om of een speler een jaar op de bank te zetten en niets meer aan hem te verdienen, of hem alsnog maar verkopen.

    Het is natuurlijk niet aan de verkopende partij om een kopende partij door te lichten... daar is de bond voor en als die de transfer goedkeurt/registreert, wat voor stem heeft de verkopende club dan nog.

    @El Unicum
    Een of twee jaar geleden (omstreeks de onderzoeken en het mogelijke terugplaatsen van FC Twente) had sc Heerenveen inderdaad nog geld van FC Twente tegoed, dus sc Heerenveen was toentertijd inderdaad niet (volledig) betaald.
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    donderdag 28 september 2017 om 15:08
    Zyech deed moeilijk omdat hij niet serieus genomen werd en het publiek deed vervelend. Van Basten vond hem niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    Damaverick +163
    vrijdag 29 september 2017 om 13:27
    Ziyech deed al moeilijk toen hij nog geen enkele basisplaats had.
    Sterker nog, hij had in het seizoen ervoor pas net zijn debuut gemaakt in een paar Europese wedstrijden, de laatste Eredivisie wedstrijd en de playoff wedstrijden voor Europees voetbal.

    Het seizoen er na is al voor het seizoen geprobeerd zijn contract te verlengen. (met een speler die dus nog niets had laten zien)
    Vanaf dat moment heeft hij de club aan het lijntje gehouden en heeft hij eigenlijk de fans en de club voor de gek gehouden.

    Door zijn houding en opstelling was de club wel genoodzaakt hem te verkopen.

    Publiek deed pas vervelend, toen duidelijk werd wat voor spelletjes Ziyech aan het spelen was, maar nog viel dat reuze mee. Ziyech zelf had zich daarvoor al onmogelijk gemaakt.
    Van Basten stelde hem elke wedstrijd op, dus ik weet niet wat jij hebt gezien, van Basten eiste alleen meer van Ziyech, eigenlijk hetzelfde als Ajax in het begin van hem vroeg.
    Maar Ziyech heeft gewoon elke wedstrijd gespeeld (op enkele schorsingen en blessures na)
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    vrijdag 29 september 2017 om 14:39
    Zo'n grote speler moet je ruimte gunnen, het is de beste speler ooit, zo'n grote speler moet men met respect ontvangen.
    Zyech wilde naar Twente het is een trotse man en bij Twente hield hij hun in de ED, dat toonde aan dat hij gelijk had en van Basten niet.
    Vind ik leuk
    Damaverick +163
    vrijdag 29 september 2017 om 17:44
    Grote speler op dat moment?
    Hij liep al naast z'n schoenen toen hij nog geen basisplaats had en net droog was achter de oren.

    Maar gelukkig weet jij het allemaal beter ;)
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    zondag 1 oktober 2017 om 18:09
    Dat is inderdaad een zegen dat ik het beter weet.
    Ik vond Zyech bij Twente al rijp voor de absolute top in NL.
    Anderen twijfelden nog.
    Hakim is een geweldig mens, die heeft geen kapsones en zelfs geen tattoo of haarbandje of paardestaart.
    Vind ik leuk
    Eanske +4558
    donderdag 28 september 2017 om 09:14
    Ze konden de transfer wel afkeuren, maar Twente is gewoon een bedrijf naar Nederlands recht en mag gewoon spelers contracteren, ze kunnen eventueel niet speelgerechtigd zijn. Dat zie je wel vaker, zie Diego Costa. Dat had ook bij Ziyech gekund.

    Het is dus gewoon rechtmatig. De KNVB heeft verder geen rechterlijke macht om normale bedrijfshandelingen van een voetbalvereniging tegen te gaan of te verbieden, tenzij ze stappen hiervoor naar een 'echte' rechter. En de KNVB zelf had Ziyech gewoon speelgerechtigd gekregen.

    Als het dus rechtmatig is, of jij het nou leuk vind of niet, is het dan fraude?
    Vind ik leuk
    DubRtd +15207
    donderdag 28 september 2017 om 09:31
    "Twente is gewoon een bedrijf naar Nederlands recht en mag gewoon spelers contracteren"

    Als dat echt zo was geweest, dat normaal bedrijf zijn, was jij nu fan van Enschedese Boys ofzo geweest (bestaan die nog?)

    Je mag iets niet doen. je doet het toch. Dat is fraude.

    Vergelijking met Atletico en Barca gaat ook niet op want die hadden geen transferverbod maar een registratie verbod.
    Al hadden die 100 spelers gekocht, niks aan de hand. Ze konden ze alleen nergens voor inschrijven
    Vind ik leuk
    Eanske +4558
    donderdag 28 september 2017 om 11:39
    FC Twente is een BV opgericht naar Nederlands recht, heeft derhalve rechtspersoonlijkheid en mag gewoon personen contracteren. Ook als zij voetballer zijn. Daar heeft de KNVB 0,0 over te vertellen. De KNVB kan enkel zeggen of de gewezen persoon al dan niet ingeschreven wordt om deel te nemen aan de door hun georganiseerde voetbalcompetitie.Of ik ze desondanks contracteer moet de BV helemaal zelf weten. Als beide partijen willen kan de HEMA zelfs Messi contracteren, denk jij dat de KNVB of de FIFA daar wat over te vertellen heeft? Of dat dat ook fraude is omdat jij het er niet mee eens bent omdat je hem liever bij een voetbalclub ziet?

    Je mag iets niet doen op ten laste legging van een sanctie. Akkoord gaan met die sanctie is geen fraude. Fraude is een vorm van oplichting. Van oplichting is geen sprake. Als ik in de wetenschap van te hard rijden een boete opgelegd krijg, en het toch doe omdat ik die boete voor lief neem, ben ik dan een fraudeur?

    Dit is mijn vakgebied dus het uitleggen is prima hoor. En nee mijn jeugdcluppie is onlangs helaas opgedoekt. Sportclub Enschede zal ongetwijfeld gauw volgen, daar ben ik sinds dit seizoen weg.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15207
    donderdag 28 september 2017 om 11:43
    Mijn jeugdclubs heten tegenwoordig Kocatepe en Besiktas.
    En ja, dat is beiden in Nederland.

    (oh edit: Kocatepe is ook niet meer lees ik net. Die vonden het niet nodig huur te betalen voor hun terrein, Gemeente Rotterdam wel)


    Alleen vwb hard rijden. Doe ik ook nog wel eens maar ik neem niks voor lief, ik hoop dat ik er mee wegkom. net als Twente/Munsterman dat deden ;)
    En voor de rest, lopen we in cirkeltjes met deze discussie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 28 september 2017 om 11:45]
    Vind ik leuk
    Eanske +4558
    donderdag 28 september 2017 om 09:08
    Nee, dat noem ik inderdaad geen fraude, want het is geen fraude.

    Als ik me heb verslapen en het vliegtuig op schiphol moet halen, kan ik ervoor kiezen om te 140 km/u te rijden en de boete voor lief te nemen.

    Illegaal? Ja.. Is illegaal. Staat een boete tegenover. Die neem ik dan maar voor lief. Is dat fraude? Nee. Dat het niet netjes is en zo, prima, maar raadpleeg voortaan een woordenboek.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26291
    woensdag 27 september 2017 om 10:45
    Elke TD heeft missers en voltreffers.. en achteraf is het natuurlijk makkelijk oordelen.

    Maar de Bilal van Heerenveen heb ik nooit in een Feyenoordshirt gezien..
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    woensdag 27 september 2017 om 14:38
    Heel veel Heereveenspelers mislukken bij een grote club, want ze zijn geen druk gewend daar. Het is een dorp vergelijkbaar in grootte met Volendam, men is snel tevreden daar.
    Maar clubs denken dan aan ex-spelers van H'veen die wel slaagden en wagen dan de kans.
    Persoonlijk zou ik zeggen koop nooit iets van H'veen. Ik bedoel een Ramselaar of Amrabat, gekomen van Utrecht die kunnen wel tegen een stootje hoor.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6543
    woensdag 27 september 2017 om 11:13
    In zijn huidige vorm is Ziyech niet veel beter.
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 11:15
    Goeie, ik kom niet meer bij.

    Grappenmaker.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2016
    woensdag 27 september 2017 om 10:38
    Ik zou totaal geen reden zien waarom Feyenoord selectiespelers transfervrij zou laten gaan. Het feit dat hij Koeman, Rutte en Gio niet weet te overtuigen wil niet zeggen dat hij dan maar gratis weg zou moeten.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5768
    woensdag 27 september 2017 om 11:33
    Wie zegt van wel dan?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2016
    woensdag 27 september 2017 om 12:00
    Er wordt letterlijk gequote, "ik hoop voor Bilal dat Feyenoord hem uit zijn leiden verlost en in Januari transfervrij naar een subtopper of middenmoter laat gaan". Volgens mij bedoelt bij met transfervrij het zelfde als ik er net mee bedoel
    Vind ik leuk
    Fredsjhe +2417
    woensdag 27 september 2017 om 10:14
    Valt mij op dat Bilal in het veld niet op een goede actie te betrappen is, maar bij elke huldiging (en ja, we hebben er een paar op rij gehad) vooraan staat. Dat kan ie dan weer wel...
    Vind ik leuk
    Quareck +7144
    woensdag 27 september 2017 om 10:15
    Ook een kwaliteit :) je moet toch ergens de beste in zijn
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12702
    woensdag 27 september 2017 om 10:21
    Hij is toch de gangmaker :)
    Vind ik leuk
    Zultkop +4876
    woensdag 27 september 2017 om 10:23
    Meestal op het verkeerde feest....
    Vind ik leuk
    United FC +11420
    woensdag 27 september 2017 om 17:21
    Erg typisch ook toen ze kampioen werden en uitgerekend Bilal ging zingen: ''Helemaal niets in Amsterdam''... Heeft vorig seizoen niks laten zien en dan toch zo'n grote mond hebben.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15207
    woensdag 27 september 2017 om 10:15
    In de basis moet ie nooit meer beginnen.
    Maar daar gaan we weer... hij heeft wel degelijk zijn waarde als invaller.

    6 assists vorig jaar in nog geen 800 minuten
    Waren maar 12 spelers in de eredivisie die er meer hadden maar die hadden daar dan ook veel meer speeltijd tegenover staan.

    Dus in de winterstop transfervrij laten gaan?
    Neuh.... doe maar niet.
    Vind ik leuk
    Och jeh +2007
    woensdag 27 september 2017 om 10:17
    Bilal, Kramer, Diks en Tapia verkopen en kijken voor vervangers.
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    woensdag 27 september 2017 om 10:23
    Een gehuurde speler is wat lastig verkopen he.. ;-)
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1735
    woensdag 27 september 2017 om 10:53
    Twente zou het nog proberen .
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 10:18
    snapt iemand misschien waarom hij nog steeds de voorkeur krijgt boven sam Larsson ?
    Vind ik leuk
    Zultkop +4876
    woensdag 27 september 2017 om 10:25
    Nee, misschien heeft familie van Bilal wel een eettent waar Gio gratis (of met korting) zijn kebab of shoarma haalt. Dat voordeeltje is ie kwijt als hij Bilalleke niet meer opstelt.

    We zullen het nooit weten ben ik bang.
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 10:49
    ja maar nu heb ik dus gehoord dat Larsson zijn famillie hele goede zweedse gehakt ballen kan maken dus misschien moet sam gio gewoon uitnodigen dan krijgt hij weer de voorkeur
    Vind ik leuk
    Zultkop +4876
    woensdag 27 september 2017 om 10:56
    Hmm goed punt, alleen wanneer de familie van Sam geen link met Ikea heeft....heeft Sam een probleem, dan zit Gio met regelmaat bij de Ikea balletjes weg te hakken.

    (ik hoop dat hij de ballenbak overslaat, die ballen zijn niet te vreten)
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3132
    woensdag 27 september 2017 om 10:24
    'weer gaat leren voetballen'.. haha! Het lijkt af en toe indd nergens op wat hij laat zien.
    Vind ik leuk
    United FC +11420
    woensdag 27 september 2017 om 17:24
    Een balletje over de achterlijn rennen zonder enige aanleiding...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31497
    woensdag 27 september 2017 om 10:27
    Het is een flop van 2.5 miljoen,heb wel ergers gezien ;)
    Perez overdrijft ook wel.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2746
    woensdag 27 september 2017 om 10:30
    Onbegrijpelijk dat deze jongen zoveel kansen krijgt terwijl Larson nog steeds op de bank wordt gehouden.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    woensdag 27 september 2017 om 10:38
    Bilal, Tapia en Kramer zijn geen materiaal voor feyenoord... dus snel doorselecteren!
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 11:02
    Na de winterstop hebben we geen dubbele bezetting meer nodig, dus kunnen ze 'm best uitlenen of voor een zacht prijsje slijten in Turkije. Gratis weggeven doen "we" niet!
    Vind ik leuk
    Kramertje +902
    woensdag 27 september 2017 om 11:18
    helemaal gelijk mischien een aardige jongen maar komt gewoon tekort meerdere kansen gehad mischien nog meer dan vele andere maar heeft het gewoon niet begrijp ook niet waarom Gio steeds weer een beroep op h'm doet
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    woensdag 27 september 2017 om 12:51
    Volgens mij kan je momenteel wel iedere Feyenoorder verlossen uit z'n lijden. Ze hadden denk ik meer gehoopt van dit CL-avontuur. Ik vind het ook wel erg jammer dat ze overduidelijk niet opgewassen zijn tegen City en Napoli. Vroeger konden we in Nederland daarmee nog wel de strijd aangaan, nu is het op voorhand al vaak een verloren strijd. Triest voor ons voetballandje.
    Vind ik leuk
    Foebele +55085
    woensdag 27 september 2017 om 13:33
    Sowieso moet Feyenoord er nog een paar zien te lozen, ook Tapia en Kramer voldoen totaal niet.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7232
    woensdag 27 september 2017 om 14:56
    Het is idd 100 x niks maar dat wist heel Nederland toch al? Alleen bij feyenoord dachten ze dat het nog wat kon worden.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4004
    woensdag 27 september 2017 om 15:54
    Bilal, Nelom, Diks, Kramer en Tapia kunnen het niveau Eredivisie maar net aan! Dat je hiermee de CL in gaat of in moet is wel betreurenswaardig te noemem! Waar zijn de talenten van Varkenoord?
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 16:26
    Hij kan beter op atletiek gaan want voetballen kan die niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Genadeloze Perez serveert Feyenoorder af: 'Uit zijn lijden verlossen in januari'