Genee over RTL-soap: Niet heel inspirerend om dit werk zo te doen

    Genee over RTL-soap: "Niet heel inspirerend om dit werk zo te doen"

    vrijdag 29 september 2017 om 14:08

    Een nieuw hoofdstuk in de soap rond Johan Derksen en RTL. De 'schandelijke e-mail' die de populaire analist van Voetbal Inside ontving na zijn uithaal, komt uit de directie van de zender.

    Dat onthulde presentator Wilfred Genee vrijdagochtend bij Veronica Radio. Derksen uitte vorige week forse kritiek op RTL en collega's Humberto Tan en Ronald Molendijk, waarna hij een naar eigen zeggen 'schandelijke mail' ontving, die 'in een dronken bui moet zijn geschreven'. De e-mail zou afkomstig zijn van RTL7-directeur Marco Louwerens, weet het Algemeen Dagblad.

    Genee over de inhoud van mail: "Laat ik het erop houden dat als ik dat als werknemer zou roepen, dat ik dan op staande voet ontslagen zou worden. En dat het niet heel inspirerend is om dit werk zo te doen", aldus Genee, die zegt niet te weten hoe lang het nog goed gaat. Louwerens was volgens het AD niet bereikbaar voor commentaar.

    Lees meer over:Eredivisie

    Poll

    Heeft Derksen gelijk?

    (1674 stemmen)

    Plaats een reactie

    Och jeh +1883
    vrijdag 29 september 2017 om 14:15
    Ze moeten daar niet zo zielig doen, ze verwachten dat ze hun ongezouten mening over jan en alleman geven en nu wordt de zender zelf geconfronteerd met de mening van Derksen en dan gaan ze huilen....
    Vind ik leuk
    hannes +342
    vrijdag 29 september 2017 om 14:19
    Ben het helemaal met de uitspraken van Johan eens want het is tenenkrommend wat er te zien is bij RTL
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 29 september 2017 om 14:19]
    Vind ik leuk
    vrijdag 29 september 2017 om 14:20
    Dan geldt ook voor de overige zenders.
    Als VI van de buis verdwijnt mieter ik mijn tv in de vijver.
    Vind ik leuk
    zwollie +7309
    vrijdag 29 september 2017 om 15:00
    Dat doe jij niet Henkie, echt niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 29 september 2017 om 15:46
    Zit je mij hier nou uit te dagen?
    Vind ik leuk
    United FC +11446
    vrijdag 29 september 2017 om 21:37
    Bluf!
    Vind ik leuk
    HansVites +4592
    vrijdag 29 september 2017 om 15:45
    Hier ook dat is het enige programma wat ik nog kijk op TV
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8654
    vrijdag 29 september 2017 om 14:32
    Nooit schijten op het bord waar je van moet eten en Derksen heeft zijn pulp programma al helemaal geen recht van spreken.

    De commerciele zenders zijn niet van het educatieve hoogstaande niveau omdat het grootste deel van de kijkers daar niet op zit te wachten. Dan zap je maar NL 1, 2 of 3.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15215
    vrijdag 29 september 2017 om 14:41
    Want die zenden alleen kwalitatief hoogstaande programma's uit?
    Net zo triest, alleen met minder reclame want het is makkelijk vreten uit de staatsruif.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8654
    vrijdag 29 september 2017 om 14:59
    Die programma’s zijn iets hoogstaander danwat er bij de commerciele zenders is. Maar de beste knop op je afstandbediening is vaak nog de uitknop. Pak een boek, ga naar buiten of praat met iemand.
    Vind ik leuk
    Old Star +7264
    vrijdag 29 september 2017 om 20:04
    Spot on mate!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 29 september 2017 om 14:19
    Wie is nou 'ze' in jou verhaal?
    Vind ik leuk
    Vaag +3032
    vrijdag 29 september 2017 om 15:15
    Ja precies, het zou pas echt hypocriet zijn als ze geen kritiek op RTL zouden hebben. De kracht van het programma is juist dat ze overal hun mening over geven.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8654
    vrijdag 29 september 2017 om 22:27
    Kritiek is wat anders dan tot op de grond toe afbranden. Zeker als ze zelf één van de slechtste programma’s presenteren.
    Vind ik leuk
    Vaag +3032
    vrijdag 29 september 2017 om 22:36
    Persoonlijk vind ik VI juist wel een heel vermakelijk programma, maar daar kunnen de meningen over verschillen uiteraard.
    En andere programma's afbranden is inderdaad niet chic, maar wel in de lijn van het programma. Kortom de ophef vind ik een beetje misplaatst, ze doen dit al jaren lang op deze manier.
    Vind ik leuk
    BassieJr. +773
    vrijdag 29 september 2017 om 14:15
    Vanavond voorlezen dan maar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 29 september 2017 om 14:18
    Die grote bek van Derksen heeft het wel vaak bij het juiste eind maar helpt hem toch ook wel vrij vaak in de problemen.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8654
    vrijdag 29 september 2017 om 14:34
    Hij trapt alleen maar open deuren in, zegt wat populair klinkt bij zijn kijkers en levert vooral commentaar op personen die zich niet kunnen verdedigen. Blij als die azijnzeiker eindelijk eens op rot uit de media. Nooit meer aandacht aan hem besteden.
    Vind ik leuk
    Toppert +1582
    vrijdag 29 september 2017 om 16:42
    Nou... Zo vaak heeft Derksen het niet bij het rechte eind. Hij roept veel omdat het lekker klinkt, maar de waarheid schijt bij hem zeven kleuren. Zeker als Heerenveen supporter kan je dat toch niet zijn vergeten.
    Vind ik leuk
    goekie4 +1667
    vrijdag 29 september 2017 om 14:20
    Als directeur zou je er toch boven moeten staan. Ze weten zelf dat het programma hierom draait en hierdoor het geld ook binnenkomt. Ga dan niet lopen janken als iemand het pispaaltje wordt.
    Vind ik leuk
    Busk +1215
    vrijdag 29 september 2017 om 14:23
    Ik wil dan wel eens weten wat de inhoud van die 'schandelijke e-mai'l is.
    De heren laten zich idd vaak laatdunkend over anderen uit. Dat moeten hun weten, maar daarintegen moet je ook kunnen incasseren.
    We gaan het zien vanavond.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11237
    vrijdag 29 september 2017 om 15:24
    Derksen heeft het prima geincasseerd, anders had ie z'n contract wel ingeleverd.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1926
    vrijdag 29 september 2017 om 14:24
    Gewoon weer lekker samen een rel creëren zodat de kijkcijfers omhoog gaan. Zo kinderachtig.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12759
    vrijdag 29 september 2017 om 14:49
    Dat ie het überhaupt "werk" durft te noemen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154635
    vrijdag 29 september 2017 om 15:01
    dit "nieuws " is net zo relevant als dat e sport gebeuren
    Vind ik leuk
    vrijdag 29 september 2017 om 15:12
    Tja RTL...je weet toch wat je in huis haalt met Derksen en co.....?
    Vind ik leuk
    JD85 +585
    vrijdag 29 september 2017 om 16:10
    Sterker nog, VI is het enige goed bekeken programma van RTL7, dan hoor je de directie niet klagen als ze week in week uit mensen op de korrel nemen en hun mening ventileren, of dit nou populistisch is of juist niet.
    Maar als men in het programma iemand gelijk geven die eerder op de dag een kritisch artikel heeft geschreven in een krant over de directie van RLT, dan zijn de poppen aan het dansen. Die zender directeuren voeren werkelijk geen klote uit, hun programmatie is ronduit ruk waardoor de kijkcijfers uitblijven.
    De directie van RTL zou eens naar de kritieken en commentaren moeten luisteren in plaats van blind in de verdediging te schieten. Het is gewoon een hopelijk zooitje ongeregeld bij RTL.
    Vind ik leuk
    Toppert +1582
    vrijdag 29 september 2017 om 16:56
    De hele discussie gaat over RTL in algemene zin. Ja VI is het best bekeken programma op RTL7. Maar in de hele RTL familie doet VI het echt niet zo best. Naast de dagelijkse programma's zoals GTST en het journaal (+1mil), trekken ook programma's zoals Expeditie R, Johnny de Mol, Helemaal het einde of een ihvholland minimaal de helft meer kijkers. Dus in dat opzicht is VI nog niet belangrijk voor RTL.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 29 september 2017 om 16:57]
    Vind ik leuk
    Foebele +53988
    vrijdag 29 september 2017 om 15:16
    Genee voelt met zijn nominatie voor beste presentator dat hij goed in de markt ligt, Derksen heeft niets te verliezen en kan dus vol op zijn gevoel kiezen (en zijn portemonnee of hij nog door gaat met VI en van der Gijp maakt het allemaal niet uit.

    Kortom, de heren staan er sterker voor dan RTL en het zal dan denk ik ook afhangen van hoe ver RTL wil gaan om ze bij elkaar te houden, anders valt het hele platform in 1 keer weg.
    Vind ik leuk
    Dutchman +727
    zaterdag 30 september 2017 om 18:39
    Wanneer RTL uit rancune voetbalinside stopt dan staat SBS6 wel klaar om het over te nemen. Mooie aanvulling met het CL voetbal wat zij al hebben.
    Vind ik leuk
    Foebele +53988
    zaterdag 30 september 2017 om 19:26
    Ik vraag me af of ze daar zelf wel voor open staan, Derksen zou hooguit een jaartje, misschien 2, nog door willen gaan na dit jaar, dus is een verhuizing dan wel zo logisch?

    Daarbij kan je op zo'n campingzender toch niet zulk taalgebruik bezigen? RTL7 is toch al een beetje ordinair qua programma's, dus dat past beter.
    Vind ik leuk
    FCRat +214
    vrijdag 29 september 2017 om 15:19
    Lol nieuwe soap op tv
    Vind ik leuk
    vrijdag 29 september 2017 om 15:20
    Denk zelf dat de directeur van RTL 7 in opdracht van die lelijke zelfingenomen kwal genaamd Erland Galjaard handelt. Die iedereen minder vindt dan zichzelf. Neemt niet weg dat de heren van VI, ook tegen tegenspraak moeten kunnen, hetgeen Derksen totaal niet beheerst. Inhoudelijk kunnen we pas een mening hebben als betreffende mail openbaar wordt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 29 september 2017 om 15:21]
    Vind ik leuk
    HansVites +4592
    vrijdag 29 september 2017 om 15:46
    Maar wat stond er nu in de e-mail dan ben ik wel benieuwd naar?
    Vind ik leuk
    glenn +1036
    vrijdag 29 september 2017 om 16:00
    tja je mag veel maaaaaar tegen Humberto???? dat kan Humberto niet hebben hoor....Derksen heeft hem ooit al weggejaagd in het voetbalgebeuren en nu nog dit er bovenop.
    Vind ik leuk
    Fred1975 +470
    vrijdag 29 september 2017 om 16:07
    Zo klaar als een klontje! De heren zitten volgend jaar in de stal van De Mol!
    Vind ik leuk
    telg +24
    vrijdag 29 september 2017 om 16:11
    Nee Genee, niet inspirerend, die email is satire.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20039
    vrijdag 29 september 2017 om 20:57
    Als ik de verhalen lees van bepaalde forummers dan vergaat de wereld als VI niet meer op de buis is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Genee over RTL-soap: "Niet heel inspirerend om dit werk zo te doen"