Fraser sluit Vitesse-transfer niet uit: Dat klinkt botter dan ik bedoel

Fraser sluit Vitesse-transfer niet uit: "Dat klinkt botter dan ik bedoel"

woensdag 4 oktober 2017 om 22:39

Henk Fraser is niet bang voor een tussentijds vertrek van Milot Rashica. De Vitesse-aanvaller heeft zich dit seizoen in de kijker gespeeld bij buitenlandse clubs.

Rashica maakte vooral in de Europa League indruk, met de ontmoeting tussen Vitesse en SS Lazio (2-3) als uitschieter. "Hij had vorig jaar behoorlijk moeite met twee wedstrijden in de week, maar ik moet zeggen dat hij van de zeven wedstrijden in 23 dagen er in vijf een meer dan behoorlijk niveau heeft gehaald", aldus Fraser tegen FOX Sports.

"Hij was misschien wel de enige speler die zich kon meten", vervolgt de Vitesse-trainer. "Dat is waar we met z'n allen naartoe moeten. Hij droomt terecht van een stap naar het buitenland, maar hij is ook een man die zegt: Ik wil het eerst hier laten zien. Dat zijn denk ik logische stappen."

Fraser is niet bang voor een vertrek van Rashica in januari. "Iedereen is te vervangen. Dat klinkt misschien botter dan ik bedoel, want ik vind hem een uitstekende speler en wil hem er dolgraag bij houden. Maar je moet realistisch zijn. Op termijn verlaten zulke goede spelers het land. Wij moeten zorgen dat hij er klaar voor is."

Poll

Is Rashica Vitesse ontgroeid?

(454 stemmen)

Plaats een reactie

Forza u +1201
woensdag 4 oktober 2017 om 22:50
Hij ziet het goed, ik ga fraser steeds meer waarderen als trainer.
Vind ik leuk
woensdag 4 oktober 2017 om 23:00
Eens. Deze man is geschikt voor de job!!
Vind ik leuk
woensdag 4 oktober 2017 om 22:57
Als ze tot de winterstop kans op champions league hebben zal die wel blijven, anders kan die nog wel eens weggaan naar een club die ook om een europa league ticket speelt in een betere competitie met betere salarisvoorwaarden
Vind ik leuk
woensdag 4 oktober 2017 om 23:07
Iedereen is vervangbaar :), zeker alleen in Vitesse in de rest van Nederland heeft elke club last als ze 11 reserve spelers moeten opstellen.
Vind ik leuk
woensdag 4 oktober 2017 om 23:10
Ik ben bang. Hij is enorm gegroeid. Nu verdedigt hij goed mee. Fraser is reëel. Hij zal naar het buitenland gaan. Ik hoop niet in de winter al. Ik wens hem alle succes.
Vind ik leuk
woensdag 4 oktober 2017 om 23:28
Vaak goede, verstandige teksten van deze Henk Fraser. Schat hem samen met Ten Hag toch wel het hoogst in van de coaches in De Eredivisie.
Vind ik leuk
Dicky +4558
donderdag 5 oktober 2017 om 06:29
Iedereen is vervangbaar. Klopt Fräser. En daarom moet je nu al zijn vervanger minuten laten maken wanneer het uitkomt. Dus niet meer de standaard Castaignos voor Matavs. Maar gewoon een keer Van Bergen voor Rashica in 70ste minuut.
Vind ik leuk
1892 +3050
donderdag 5 oktober 2017 om 07:39
Rashica topspeler ,Fraser prima trainer ,alleen 1 ding Henk.

Wil je aub je oogappeltje Castaignos nooit meer laten invallen .
Vind ik leuk
donderdag 5 oktober 2017 om 09:29
Nu zie ik wat het verschil tussen NEC en Vitesse is. Bij NEC halen ze "een bepaald niveau" en bij Vitesse "een behoorlijk niveau". Dat verklaart wel een hoop..
Vind ik leuk
mitch +218
donderdag 5 oktober 2017 om 13:03
Zorgen jullie nou eerst dat je jupiler niveau aan kunt.Lol zeg!
Vind ik leuk
1892 +3050
donderdag 5 oktober 2017 om 16:18
Bertje is volgens mij een Arnhemmer die doet als of hij een pandabeertje is.
Een echte Nekker schreeuwt van alles uit jaloezie.
Vind ik leuk
Vak-DD +7083
donderdag 5 oktober 2017 om 15:48
We hebben geen goede vervanger voor Rashica in huis, dus begin maar vast rond te kijken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Fraser sluit Vitesse-transfer niet uit: "Dat klinkt botter dan ik bedoel"