'PSV wil profiteren van Lozano-hype en richt zich op verovering van Mexico'

    'PSV wil profiteren van Lozano-hype en richt zich op verovering van Mexico'

    zondag 8 oktober 2017 om 20:54

    PSV wil gebruik maken van de grote populariteit van Hirving Lozano in Mexico en wil op commercieel gebied stappen zetten in dat land. De club heeft diverse plannen op de plank liggen om dat voor elkaar te krijgen.

    Dat meldt het Eindhovens Dagblad. PSV denkt onder meer aan de verkoop van tv-rechten voor een wekelijks PSV-item op de Mexicaanse televisie, waarin de focus ligt op de Latijns-Amerikaanse spelers van PSV. De afgelopen jaren stonden ook Andrés Guardado, Héctor Moreno, Carlos Salcido en Francisco Javier Rodriguez onder contract in Eindhoven. Zij hebben er samen voor gezorgd dat PSV 'hot' is geworden in het Noord-Amerikaanse land. De directie van PSV overweegt ook om partnerschappen te sluiten met Mexicaanse merken. Bovendien staat de club niet onwelwillend tegenover een mogelijke commerciële trip naar Mexico met de selectie.

    Dat Lozano populair is, blijkt uit het feit dat de jonge flankspeler iedere wedstrijd wordt gevolgd door twee journalisten van het Mexicaanse Claro Sports. Na afloop geeft hij telkens een interview aan deze zender. Lozano heeft er samen met zijn landgenoten voor gezorgd dat PSV een grote naam heeft opgebouwd in Mexico. Daardoor hoopt de club meer spelers te kunnen verleiden om de stap naar Eindhoven te maken.

    PSV wil met kledingsponsor Umbro proberen om de verkoop van PSV-shirts een boost te geven. Die worden op diverse Mexicaanse sites wel al aangeboden, maar de verkoop is nu nog minimaal. Dat moet de komende periode verbeterd worden, laat manager marketing en media Guus Pennings van PSV weten aan het ED. PSV heeft momenteel al een Spaanse website. Bezoekers worden dan doorgelinkt naar de online-afdeling van de PSV FANstore.

    Plaats een reactie

    Mo +11275
    zondag 8 oktober 2017 om 20:57
    Wat moeten Mexicanen nou met een shirt van een Nederlandse club
    Vind ik leuk
    Morris +20974
    zondag 8 oktober 2017 om 21:10
    Beetje fatsoenlijk toilet papier..

    Die bonen stimuleren de stoelgang wel ;-)
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14869
    zondag 8 oktober 2017 om 22:48
    Zolang ze lekker verkopen kunnen ze die PSV-shirts voor mijn part allemaal gebruiken om hondenpoep mee op te ruimen. Verdienen wij lekker cash mee.
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 oktober 2017 om 22:48]
    Vind ik leuk
    MeAgain +5169
    zondag 8 oktober 2017 om 22:58
    Wat moet een Nederlander met een shirtje van barca of Arsenal?
    Vind ik leuk
    Mo +11275
    zondag 8 oktober 2017 om 23:50
    Dat zijn grote en inmens populaire clubs
    Vind ik leuk
    Bizzy +17039
    zondag 8 oktober 2017 om 20:58
    Zou geweldig zijn. Heb het al eerder gezegd wij hebben meer midden en zuid amerikaanse spelers nodig. Deze gasten ruiken bloed op het veld en gaan de volle 90 min tegen aan.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4110
    zondag 8 oktober 2017 om 21:00
    PSV is overal populair.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22423
    zondag 8 oktober 2017 om 21:07
    In Amsterdam valt het wel mee met die populariteit denk ik.
    Vind ik leuk
    Bizzy +17039
    zondag 8 oktober 2017 om 21:13
    Daar sta je nog raar van te kijken. Met name in Zuidoost is Psv populair.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22423
    zondag 8 oktober 2017 om 21:17
    Zou best kunnen. Ik ga het ook niet uitzoeken. Mooi niet dat ik door Amsterdam ga lopen en mensen vragen of ze voor PSV zijn :p
    Vind ik leuk
    zondag 8 oktober 2017 om 21:46
    Hij maakt een grapje, hij heeft het over Ajax dat in Zuidoost speelt
    Vind ik leuk
    Iggy +3019
    zondag 8 oktober 2017 om 21:20
    Bullshit!
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2008
    zondag 8 oktober 2017 om 21:40
    Hey Iggy, zakdoekjes al vol? Vast veel gehuild de afgelopen weken mbt het niveau van Ajax.
    Vind ik leuk
    zondag 8 oktober 2017 om 22:00
    .
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 oktober 2017 om 22:00]
    Vind ik leuk
    zondag 8 oktober 2017 om 22:51
    Nou hier bij mij in de straat op Ijburg ben ik ook de enige met een psv kampioensbal. Maar doe mijn best to spread the word.
    Vind ik leuk
    Geert W. +186
    zondag 8 oktober 2017 om 21:08
    Inderdaad. Ik heb regelmatig contact met een vriend uit Madagaskar. Ze hebben helemaal niks, behalve PSV shirts en ze kijken elke wedstrijd..
    Vind ik leuk
    Mo +11275
    zondag 8 oktober 2017 om 21:11
    Haha
    Vind ik leuk
    El Lobo +1704
    zondag 8 oktober 2017 om 22:31
    Ik heb mijn laatste Philips gloeilamp vervangen door één van de Ikea! #PSVout
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4110
    zondag 8 oktober 2017 om 22:48
    Vervang jouw ballen dan ook gelijk door die van IKEA.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1704
    zondag 8 oktober 2017 om 22:52
    Hoe bevallen ze jou dan?
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4110
    zondag 8 oktober 2017 om 22:55
    Ik heb geen behoefte aan jouw ballen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +140442
    zondag 8 oktober 2017 om 22:55
    #gelukkiggeenvoortplantingmeermogelijk
    Vind ik leuk
    zondag 8 oktober 2017 om 21:16
    O nee hè? Straks moet iedereen zo'n sombrero dragen bij PSV. En Taco's eten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 oktober 2017 om 21:17]
    Vind ik leuk
    masterpsv +13323
    zondag 8 oktober 2017 om 21:24
    Ook lekker in de rust ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +140442
    zondag 8 oktober 2017 om 22:55
    hoezo straks?
    Vind ik leuk
    zondag 8 oktober 2017 om 23:00
    Straks moet t. Maar jij hebt er al 10 liggen? Begrijp ik.
    Vind ik leuk
    stratumseind +140442
    maandag 9 oktober 2017 om 00:17
    1 is zat een echte welteverstaan uit Guadelajara zelf.
    Je moet iets met die zon hier.....
    Vind ik leuk
    furgist +1442
    zondag 8 oktober 2017 om 21:20
    Ja joh, is het er eentje? is het een echte hype!!??
    niks van gemerkt brands
    Vind ik leuk
    zondag 8 oktober 2017 om 21:23
    En waar halen ze dat geld van Daan weer van de gemeente.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13323
    zondag 8 oktober 2017 om 21:25
    Nee van de beurs halen we dat geld ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +140442
    zondag 8 oktober 2017 om 21:39
    van Daan , die heeft geld zat
    Vind ik leuk
    zondag 8 oktober 2017 om 21:35
    Ik denk dat Ajax dit aan het proberen is in Brazilië en Colombia haha :D
    Vind ik leuk
    stratumseind +140442
    zondag 8 oktober 2017 om 21:39
    Haal liever een mexicaanse slachter die ook nog linksback kan spelen
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8011
    zondag 8 oktober 2017 om 21:41
    Pachuca ! CHUCKY THA BOMB ! Wat een geweldige zet van brandsie
    Vind ik leuk
    darmianto +7947
    zondag 8 oktober 2017 om 22:38
    Die zijn het spoor bijster.. die Mexicanen gaan echt niet massaal PSV shirts kopen omdat er toevallig een paar Mexicanen hebben gespeeld.. die hebben wel wat anders aan hun hoofd.. Maarja, als ze denken dat t gaat werken? Vooral doen
    Vind ik leuk
    zondag 8 oktober 2017 om 23:21
    Koop die gutierrez maar eens van Pachuca.
    Vind ik leuk
    AFC +3715
    zondag 8 oktober 2017 om 23:25
    Psv is in geldnood .. kijken of ze ergens een miljoen weg kunnen halen..
    Vind ik leuk
    Spiegel +8309
    zondag 8 oktober 2017 om 23:54
    Je weet dat de deal welke PSV met de gemeente heeft gemaakt, de gemeente meer oplevert dan het ze heeft gekost toch? Zoiets noem ik nou een win-win situatie. Daar komt ook nog eens bij Henk, dat als je je eigen stad heel laat met een wel/niet kampioensfeestje, er wat extra centjes overblijven om gematst te worden.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12661
    maandag 9 oktober 2017 om 00:08
    Een leven zonder dromen is als een tuin zonder bloemen.
    Vind ik leuk
    maandag 9 oktober 2017 om 14:27
    De beste manier om welke markt dan ook te veroveren is door vier keer op rij de Champions League te winnen. Just sayin'...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'PSV wil profiteren van Lozano-hype en richt zich op verovering van Mexico'