PSV-aankoop een schot in de roos: 'Hij kan nog een extra zetje geven'

PSV-aankoop een schot in de roos: 'Hij kan nog een extra zetje geven'

maandag 9 oktober 2017 om 08:48

PSV heeft zich in korte tijd razend populair gemaakt in Mexico. Dankzij het aantrekken van Andrés Guardado en Hirving Lozano en het spelen van een benefietwedstrijd maandagavond hebben de Eindhovenaren aan naamsbekendheid gewonnen.

"Bijna iedereen kent de club", laat Daniel Reyes, journalist van het Mexicaanse Claro Sports, weten aan het Eindhovens Dagblad. "Dankzij Salcido werd PSV bekend, dankzij Andrés Guardado populair en dankzij de transfer van Hirving Lozano is PSV nu helemaal in trek in Mexico."

"Guardado geldt in Mexico als een rolmodel", vervolgt Reyes. "Hij is een ster en komt voor veel mensen over als verstandig en standvastig. Hij is voor PSV het perfecte visitekaartje bij onderhandelingen of misschien toekomstige pogingen om in Mexico spullen op de schappen te krijgen. Met het aantrekken van Lozano kan PSV dat misschien nog een extra zetje geven."

PSV speelt maandagavond een oefenwedstrijd tegen Pachuca, de oude club van Lozano. Hiermee hopen de Eindhovenaren geld in te zamelen voor de slachtoffers van recente aardbevingen in Mexico.

Lees ook: 'PSV wil profiteren van Lozano-hype en richt zich op verovering van Mexico'

Plaats een reactie

Mad Max +6850
maandag 9 oktober 2017 om 09:07
Stiekem een hele slimme marketingstruc van PSV, onder het mom van slachtofferhulp. Goed bezig in Eindhoven.
Vind ik leuk
Korm +22962
maandag 9 oktober 2017 om 09:16
ik zou een bus scouts erheen sturen om de goede spelers alvast te halen, Want geld hebben we niet in eindhoven ;)
Vind ik leuk
Mad Max +6850
maandag 9 oktober 2017 om 09:25
Die benefietpot is toch in Eindhoven? Dan hoef je niet eens een bus te sturen, ze komen zelf al naar Eindhoven.
Vind ik leuk
Korm +22962
maandag 9 oktober 2017 om 09:28
klopt, maar dat is maar van 1 club. In mexico lopen wel een paar parels rond die je nu nog redelijk goedkoop kan halen
Vind ik leuk
Mad Max +6850
maandag 9 oktober 2017 om 09:34
Dat zal inderdaad wel kloppen, al vraag ik me af wat een Mexicaanse enclave bij een Nederlandse topclub teweeg gaat brengen. Lekker Spaans praten onderling integreert niet echt lekker he.
Vind ik leuk
Korm +22962
maandag 9 oktober 2017 om 09:38
Daar heb je wel een punt!
Vind ik leuk
R2 +3210
maandag 9 oktober 2017 om 14:01
Onze coach spreekt ook Spaans, geen probleem. Vooral wat temperament achterin kan geen kwaad op dit moment.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:47
Liever niet-geintegreerde Mexicanen, dan na 19 jaar nog niet geïntegreerde...
Vind ik leuk
jaja_PSV +19708
maandag 9 oktober 2017 om 10:12
Stiekem is niet het juiste woord.

PSV kiest ervoor om slachtofferhulp te geven. Er is geen garantie dat PSV ooit iets hiervoor terug krijgt, maar hoeft toch ook niet?
Je geeft omdat je wilt geven en dit verdient respect.

Wat levert dit ooit op?
Wellicht dat een speler eerder aan PSV denkt dan aan een andere club. PSV zal overigens gewoon moeten betalen voor een speler.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 10:17]
Vind ik leuk
Butsbal +4919
maandag 9 oktober 2017 om 13:26
Inderdaad. Anders was t gratis toegang geweest, nou komt er nog een mooi bedragje binnen.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:18
Dit doet Philips goed!!!!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 09:08
Lozano wordt echt een grote! Alleen jammer dat ie bij de meest gehaatste club van Nederland zit...
Vind ik leuk
Mad Max +6850
maandag 9 oktober 2017 om 09:10
Gehaatste, really? Tsja, met de naam "Jah wollaah jonguh" kan het ook niet anders.
Vind ik leuk
TdoubleU +1291
maandag 9 oktober 2017 om 09:10
hahahaha dat is ajax nog altijd vriend
Vind ik leuk
Cappie +5776
maandag 9 oktober 2017 om 09:12
Is tie al verkocht dan? Heeft Ajax hem gekocht? Niet gelezen op VP, toch raar.
Vind ik leuk
Bizzy +8579
maandag 9 oktober 2017 om 09:25
Liter azijn op jochie ?
Vind ik leuk
Nashua +5698
maandag 9 oktober 2017 om 09:33
Groot talent maar als hij zich dit seizoen zo door ontwikkeld is hij net als Sanchez na één seizoen weer weg.
Vind ik leuk
Metal +1980
maandag 9 oktober 2017 om 09:39
En ook dat is positief voor PSV. Andere mexicanen zullen PSV als een perfecte opstap naar een grotere competitie zien. Pak je dit goed aan dan kun je nog jaren profiteren van de investering in Salcido, Guardado en Lozano. Zaak is om niet blind alles maar te halen, maar goed je rapporten te blijven opstellen.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:20
Ik vrees dat je een behoorlijke inschattingsfout maakt. Dit is uiteraard ajax namelijk. Kijk hier op VP alleen al naar het hoge arrogantiegehalte van al die ajax mannetjes!!!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 09:50
Vast mandekking geven die er heel kort opstaat.
Hard aanpakken en goodby .
Vind ik leuk
jaja_PSV +19708
maandag 9 oktober 2017 om 10:47
Hard aanpakken?
Wie kan dit bij jouw club met mooi weer voetballers?
Vind ik leuk
reggie +937
maandag 9 oktober 2017 om 11:19
Mandekking ja ja dat kunnen ze in amsterdam wel;)
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 11:03
Lekker over de rug van slachtoffers aan marketing doen... Dat vind ik niet zo netjes, psv!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:49
Onzin. Of zei je dat ook over Blof, Marco Borsato en Kane tijdens het benefietconcert in 2000?
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:03
Al die benefietconcerten, wedstrijden- en diners heb ik een gigantische hekel aan. Als je als voetbalclub of beroemdheid zo begaan bent met die mensen maak je het geld gewoon over zonder jezelf op de borst te kloppen om te laten zien van kijk eens hoe goed ik ben!
Vind ik leuk
NederBelg +1178
maandag 9 oktober 2017 om 16:56
Ik ben er bij straks. Toch even de landskampioen van Mexico bekijken?! De beste 3 mogen blijven ;-)
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 23:17
dit is voor de extra centen altijd goed en mooi dat psv zich inzet voor het goede doel zo zet psv zich toch nog meer op de kaart in Mexico en heb je er weer wat fans bij verder scout psv goed daar en koopt psv goede Mexicaanse spelers die uiteindelijk nog vaak belangrijk zijn ook !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV-aankoop een schot in de roos: 'Hij kan nog een extra zetje geven'