Update: 'Arsenal ontkent akkoord met Overmars over functie in Londen'

Update: 'Arsenal ontkent akkoord met Overmars over functie in Londen'

woensdag 11 oktober 2017 om 08:02

Marc Overmars vertrekt na dit seizoen als directeur voetbalzaken van Ajax. Althans, dat meldt de Italiaanse geruchtenwebsite Tuttomercatoweb, dat spreekt van een akkoord met Arsenal.

Overmars zou met de Noord-Londense club zijn overeengekomen dat hij na dit seizoen de overstap maakt naar het Emirates Stadium. Het zou een terugkeer betekenen bij de club waar hij als speler grote successen kende en een transfer naar FC Barcelona verdiende. Met de 88 miljoen gulden die destijds voor hem betaald is, is Overmars nog steeds de duurste Nederlandse speler aller tijden.

Het is niet voor het eerst dat Overmars wordt gelinkt aan de baan van technisch directeur bij Arsenal. In april van dit jaar meldde The Daily Mail dat de huidige Ajax-directeur een belangrijke kandidaat voor de post is. Het contract van Overmars bij Ajax loopt nog tot medio 2020. Arsène Wenger kondigde eerder al aan dat hij een stevige vinger in de pap heeft als het gaat om de voor Arsenal nieuwe functie. "Er zal zeker een technisch directeur komen en het zal zeker mijn keus zijn."

Overmars zelf reageerde ook op dat bericht. "Ik denk dat er een lijst is met een aantal namen. Misschien sta ik daar op. Ik heb altijd goed contact gehad met de club. In dat licht is het dus niet verrassend, want ik heb er goede jaren gehad."

Update 11-10, 08.02 uur: Arsenal ontkent dat er een akkoord is met Marc Overmars. Dat meldt The Evening Standard. De directeur voetbalzaken van Ajax werd maandag gelinkt aan de Londense club, waar hij manager Arsène Wenger zou moeten helpen bij transferzaken.

Plaats een reactie

Korm +20586
maandag 9 oktober 2017 om 13:11
Geef overmars groot gelijk!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:29
Niet te hopen! Straks heeft ajax nog kwaliteit op t veld in de toekomst als die pinnige draak daar wegvalt....
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:01
Haha, ik snap wat je bedoeld, maar toch krijg ik het gevoel dat het echt niet de schuld is van Overmars. Bergkamp en Ouali zijn de boosdoeners, zitten teveel op de centjes en teveel op de eigen jeugd. En in het systeem van het technisch hart, ben je met 2 man dan beleidsbepaler.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 08:43
Pffff één naam THEO VAN DUIVENBODE! Hou op met hem beschuldigen van zijn eigen transfer voorstellen tegen te houden. Hij zelf en Ajax hebben duidelijk gecommuniceerd dat Theo de laatste woord had. Die man is vertrokken na afgelopen drama zomer. Dus verwacht veel transfer geweld aankomende winter van overmars. Daarbij is overmars gewild in het buitenland al jaren en dat komt niet omdat hij zo slecht is zoals jij beweerd. Anders had jij een top functie in het voetbal gehad nu sta je gewoon orders te picken voor bol.com
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 14:23
Goed dat je me eraan herinnert pik dat ik orders moet gaan kicken bij Bol.com! Hahaha :-)
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:14
Strikje erom en tot ziens!
Dan gaat ajax eindelijk wat aan die 200 miljoen hebben
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:20
Jammer dat sommige mensen het gewoon echt niet snappen....
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:24
Oh ja, helemaal vergeten. Het doel van ajax is idd zo veel mogelijk geld oppotten.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:41
Je begrijpt het inderdaad niet.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:02
Leg het hem ook aub niet uit, is zonde van de opperhuid van je duimen
Vind ik leuk
feyeniels +15681
maandag 9 oktober 2017 om 13:57
Overmars is de enige technisch directeur ter wereld die niet beslist over de aankopen van de club. Hij is volledig afhankelijk van de beslissingen die er in het technische hart worden genomen.
Ik snap zelf niet waarom Overmars niet gewoon opstapt. Hij draagt nu verantwoordelijkheid voor aankopen waar hij mogelijk niet eens achter staat. Dat zou hij niet moeten accepteren.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:58
Uit verantwoordelijkheidsgevoel misschien.
Hij weet dat het zonder hem nog minder wordt :p
Vind ik leuk
feyeniels +15681
maandag 9 oktober 2017 om 14:00
Als dat inderdaad zo is, dan siert hem dat wel. Dan laat hij de club in ieder geval niet vallen.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:06
Klopt, al weet ik ook niet hoe slecht het Technisch Hart Overmars maakt. Misschien vond hij Lerin Duarte of Niki Zimling wel echt een goed idee.
Vind ik leuk
feyeniels +15681
maandag 9 oktober 2017 om 15:16
Dat is waar. Denk eerlijk gezegd ook niet dat ze dat ooit naar buiten gaan brengen.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 17:18
Nee :(
En mezelf opwerken lukt niet, want ik heb niet voor Ajax gespeeld :/
Vind ik leuk
AFC +3786
maandag 9 oktober 2017 om 14:15
Ajax heeft t technisch hart en niet alleen technisch directeur.. Dat heeft Cruijff bedacht dus overmars heeft daar zelf mee ingestemd ...
Vind ik leuk
ajax1973 +1337
maandag 9 oktober 2017 om 14:24
cruijf heeft wel meer fouten gemaakt maar word tijd dat ze dat recht zetten
ik denk dat Overmars bj ajax eenvan de weinige is die wel wil uitgeven maar bergkamp rvc en eerder jonk houden dat tegen
Vind ik leuk
mcmodd +10420
maandag 9 oktober 2017 om 14:26
Uit het wel accepteren blijkt, Feyeniels, dat Overmars er tot heden gewoon mee accoord is gegaan. Daarentegen lijkt het me dat hij het een grotere uitdaging zal vinden om voor Arsenal te werken en ook verantwoordelijk te zijn voor aan- en verkoop van spelers.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:51
Dit is nu eenmaal de structuur waar voor gekozen is en waar ook Overmars achter staat. Het betekend dat hij het met sommige beslissingen eens is en andere niet. Zijn taak is het vervolgens om ervoor te zorgen dat de uitvoering klopt en daar is helemaal niets op aan te merken.

Dat het werken bij Arsenal een mooie kans is lijkt me duidelijk. Mocht hij daar aan de slag gaan kun je hem pas echt beoordelen op zijn keuzes wat betreft transfers.

Overigens vind ik het gezeur op Ajax niet helemaal terecht. Het succes van vorig jaar zorgde voor een erg lastige transferperiode die ook nog eens op zijn kop werd gezet door een aantal grote transfers. Daarbij komt dat ik het een goede zaak vind dat Ajax zich richt op de (eigen/) Nederlandse talenten. Clubs met een vreemdelingenlegioen zijn niet om aan te zien en komen in de problemen.
Vind ik leuk
mcmodd +10420
maandag 9 oktober 2017 om 14:59
Je hebt in een aantal opzichten wel gelijk. En wat betreft de zogenaamde vreemdelingenlegioens denk ik dat die er per club wel eens heel verschillend kunnen uitzien. De ene club heeft een aantal huurspelers van een Engelse club die er zo tachtig elders in Europa hebben lopen, de andere richt zich op het contracteren van goede buitenlandse aanvullingen op hun selectie.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:13
Klopt. Bij de huurlingen is er helemaal geen sprake van continuiteit. Wat mij betreft funest voor een club. Niet alleen zijn die kikkers zo weer weg, het is lastiger te managen en heeft een negatieve invloed op de supporters.

Natuurlijk is het niet verkeerd om een enkele buitenlandse aanvulling te kopen. Maar dat zijn lastige transfers. Kijk maar naar Richarlison die op het laatste moment toch naar Watford ging... (Dat had een goede geweest...) En tegelijkertijd ook transfers waar Ajax op geen enkele manier met geld de slag gaat winnen. Daarvoor is het gat met de PL gewoon te groot.

Vind ik leuk
feyeniels +15681
maandag 9 oktober 2017 om 15:19
Daar heb je helemaal gelijk in!
Vind ik leuk
JustH +195
maandag 9 oktober 2017 om 14:19
Doel van Ajax is om niet met die debiele transfergekte mee te doen!!!!
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 14:20]
Vind ik leuk
mcmodd +10420
maandag 9 oktober 2017 om 14:27
Vergeleken met andere Nederlandse clubs doen ze dat inmiddels al wel.
Vind ik leuk
JustH +195
maandag 9 oktober 2017 om 16:46
Dat kan je van je eigen club ook zeggen. Maar waar het om gaat is dat Nederlandse clubs geen kans hebben. Als ze iemand op het oog hebben wordt hij weggekaapt om als de 83ste contract speler van Chelsea op de reserve bank te gaan zitten. En daar hebben alle Nederlandse club last van. Blijft de vraag of je met die gekte mee moet gaan. Ik zeg nee!
Vind ik leuk
Bongo +542
maandag 9 oktober 2017 om 13:34
Precies.
Overmars is ook maar gebonden.
De rvc bepaalt alles
Vind ik leuk
Cookee +3633
maandag 9 oktober 2017 om 13:51
Apart dat een beursgenoteerd bedrijf zo in-transparant is. Ik lees dat Dennis de Menace voor Ajax is, paar jaar terug was het nog Overmars die er niks van kon en nu is Marc heel goed omdat er geld op de bank staat. Jij wijst op de RVC.
Voor een supporter moet het allemaal heel wazig zijn, zo weet je ook nooit wie echt de schuld heeft.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:55
Beursgenoteerd betekend niet dat je hele bedrijfsvoering op straat hoeft te liggen ;) Weet jij wat de CFO van Unilever allemaal met de RVC bespreekt?
Vind ik leuk
Cookee +3633
maandag 9 oktober 2017 om 15:37
Oke dat geef ik je.
Maar er zullen toch wel duidelijke lijnen afgesproken zijn?
Nu draait Ajax niet en nu krijgen er ongeveer 4 man de schuld.
Wie heeft de finale stem in aankopen.
Wie bepaalt wat voor speler naar gezocht wordt?
Hoeveel stem heeft de cultuurbewaker?
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 17:39
Deze opzet is zo bepaald om continuïteit te creëren. Dat betekend juist dat er bij een minder jaar niet direct paniek in de tent moet zijn.

In dit geval was van der Sar de voorzitter van het technisch hart en dus eindverantwoordelijk. Niet Overmars. Van der Sar heeft zijn conclusies getrokken en vanaf nu heeft Overmars die rol. Het is dus voor het eerst dat Overmars ook daadwerkelijk die verantwoordelijkheid heeft.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 17:42]
Vind ik leuk
Cookee +3633
maandag 9 oktober 2017 om 17:45
Maar ik neem aan dat Keizer hoofdverantwoordelijk is, die zal bepalen welke speler hem bevalt of niet?
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 23:34
In eerste instantie zat de coach (de Boer) ook in het technisch hart. Maar er is toen besloten om zijn plek over te laten nemen door Overmars. Waarom? Meestal zijn de trainers meer passanten, je wil een situatie waarbij een trainer veel (slechte) spelers binnenhaalt en vervolgens vertrekt voorkomen. Ik kan me bij Ajax wel zo'n geval recent herinneren? Ook een reden waardoor Feyenoord financieel in de problemen kwam.

De Boer was het hiermee eens, omdat hij vond dat Bergkamp en het hoofd jeugdopleidingen een beter zicht hadden op eigen talent dan hij. Zo kon hij zich ook puur focussen op zijn selectie. Vanuit die gedachte is niet Keizer, maar het technisch hart verantwoordelijk. Waarvan de directeur spelerszaken nu eindelijk ook de voorzitter is.
Vind ik leuk
Cookee +3633
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:09
Ja dat is een goed punt... lijkt het.
Niet een voorbijganger laten bepalen.
Maar de trainer stelt de spelers op en die moet het dan doen met wat Overmars haalt, dat lijkt mij niet goed.
Maar soms is het wel goed, want veel trainers hebben niet de kwaliteit om spelers te kopen, denk aan van Gaal die vaak miskopen haalde en Jol en van Basten.
Keizer heeft die kwaliteit wel.

Het klinkt op papier helder. Maar je hebt te maken met 3 verschillende mensen... ik denk niet dat het werkt. De resultaten bewijzen dat eigenlijk ook.
Vind ik leuk
inimini +1440
maandag 9 oktober 2017 om 13:39
Inderdaad, die hebben het niet helemaal gevolgd de afgelopen jaren en willen alleen maar roeptoeteren op het internet.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 19:28
Inderdaad!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:48
Vriend nog 1x FK OVERMARS WIL SPELERS HALEN MAAR RVC LAAT DAT NIET TOE
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:55
Doe dat eens in een groter lettertype?
Vind ik leuk
Cookee +3633
maandag 9 oktober 2017 om 15:40
Overmars zei dat ook op tv, dat moet wel heel pittig zijn voor hem, dat hij wel wil en geblokkeerd wordt maar wel de schuld krijgt van het falen. Ik denk dat de RVC de Arena wil kopen, dat ze daarom geen spelers willen kopen. Nog even 10 jaar niet meedoen en dan gloort er weer hoop.
Vind ik leuk
vinny99 +668
maandag 9 oktober 2017 om 19:07
Rvc is een controlerend orgaan.. de directie kan zo'n plan opperen, niet de rvc
Vind ik leuk
Cookee +3633
maandag 9 oktober 2017 om 19:14
Ach ja natuurlijk, je hebt gelijk ik bedoelde ook bestuur.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:14
Voor zijn werk bij Ajax ben ik hem dankbaar en als het tot een transfer komt naar Arsenal wens ik hem veel succes en Ajax ook, die op zoek moeten gaan naar iemand die het minstens zo goed gaat doen.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:22
Ajax gaat heeeel veel moeite hebben om een betere te vinden, maar daar komen we straks allemaal wel achter als de 200 miljoen verdampt als water in de woestijn...
Vind ik leuk
Jesmaj +137
maandag 9 oktober 2017 om 13:14
Nou, dan kan Stam Wenger opvolgen als hij die ooit overleden is en die functie dus eindelijk eens vrij komt.
Vind ik leuk
djepie +11
maandag 9 oktober 2017 om 13:15
weer 1 van de good guys weg bij ajax...
Vind ik leuk
Feye1908 +5703
maandag 9 oktober 2017 om 13:15
Mooi kan hij Franse kindjes gaan kopen.
Vind ik leuk
Mari +981
maandag 9 oktober 2017 om 13:20
Zijn reactie is duidelijk.
Ajax, als je stom bent laat je hem vertrekken.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:21
Hopen dat ie Bergkamp meeneemt
Vind ik leuk
R2 +2362
maandag 9 oktober 2017 om 14:37
Lijkt me sterk. Als de berichtgeving juist is (waar rook is, is vuur), vlucht men juist bij Ajax weg vanwege een zekere Bergkamp.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:26
Hij heeft gelijk, als het waar is.
Vind ik leuk
Woudo +4616
maandag 9 oktober 2017 om 13:28
Misschien mag hij daar eindelijk ook is wat uitgeven!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:40
kunnen ze niet beter Bergkamp sturen ?
Vind ik leuk
Janjan +282
maandag 9 oktober 2017 om 13:45
Liefst voor de winterstop.....kan er tenminste flink geïnvesteerd worden :)
Vind ik leuk
yuuup +5295
maandag 9 oktober 2017 om 14:26
Nog één die uit een ei komt.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:50
Past wel bij arsenal. Veel geld binnenharken en niks willen uitgeven.
Vind ik leuk
Gerro +2854
maandag 9 oktober 2017 om 13:53
Ze kunnen beter bergkamp nemen en Overmars bij Ajax een contract voor het leven geven.
Vind ik leuk
Foebele +32437
maandag 9 oktober 2017 om 13:57
Die gaat gewoon naar Arsenal, hoeft ie niet alle beslissingen met anderen samen te nemen terwijl alleen hij aangesproken wordt op de vele missers!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 17:19
Daar ben jij er eentje van hoor, heb jou niks anders dan gal zien spugen over overmars
Vind ik leuk
Foebele +32437
maandag 9 oktober 2017 om 18:05
Ja, inderdaad en volledig terecht, want als je eind september alweer roept dat er in de winter 2 directe versterkingen bij moeten komen dan heb je als TD grandioos gefaald.

Het probleem voor Marc is echter dat niet al die faal beslissingen alleen door hem zijn genomen, maar hij wel de enige is die er op werd aangesproken.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 19:43
Dan ben je aardig hypocriet bezig geweest al die maanden om alles op zijn conto af te schuiven toch terwijl je beter weet
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 22:13
Jij snapt niks.
Vind ik leuk
AFC +3786
maandag 9 oktober 2017 om 14:09
Overmars gaat helemaal nergens heen... Van de Sar mogen ze eventueel wel hebben
Vind ik leuk
vivaldi +1321
maandag 9 oktober 2017 om 14:11
Arsenal neemt een Engelsman, geen Overmars.
Vind ik leuk
mcmodd +10420
maandag 9 oktober 2017 om 14:30
Over welke Engelsman hebben we het dan?
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:22
passen mooi bij elkaar... geven allebei geen cent uit.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:37
Strik erom en doei!!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 22:12
Domme reactie.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:52
Hahaha Arsenal wordt nog zuiniger
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:54
Opzouten en neem dat achterbakse clubje ook direct mee!!
Vind ik leuk
Liwwadder +3342
maandag 9 oktober 2017 om 15:02
Gerucht..next!
Vind ik leuk
Ajacied02 +1868
maandag 9 oktober 2017 om 16:20
Bergkamp is veel vriendelijker!!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 16:38
Gelijk doen,is hij van dat zooitje bij ajax af
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 17:10
Dan moeten we hopen dat die rat Bergkamp niet gaat beslissen wie er op marc zijn plek komt te zitten. Erger nog; als dennis zelf marc gaat vervangen, dan is ajax DOOD.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 18:04
Marc moet blijven!!!!!
Vind ik leuk
Jordanees +8255
maandag 9 oktober 2017 om 18:20
Jordi Cruijff zijn opvolger !!!
Vind ik leuk
furgist +1425
maandag 9 oktober 2017 om 20:06
Het zal wel
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 22:12
Heb dit al vaker voorspeld.
Overmars kan bij Arsenal 5x salaris Ajax beuren en zit niet met een Technisch Hart constructie.
Degenen die steeds op Overmars afgaven zullen nog wel spijt krijgen.
Met Sar en Bergkamp als roergangers is Ajax helemaal naar de kloten.
Dat hele TH volgens het zogenaamde plan Cruijff is een ramp voor een Technisch Directeur. Zelfs voor trainers is het onwerkbaar.
Vind ik leuk
rpaulp50 +2331
maandag 9 oktober 2017 om 22:42
Het salarisplafond en het TH duwen sterke werknemers naar de uitgang
en het middelmatige volk blijft lekker zitten.
Vind ik leuk
United FC +12499
dinsdag 10 oktober 2017 om 13:15
Het wordt tijd dat jij bij Ajax gaat werken. ;-)
Vind ik leuk
rpaulp50 +2331
dinsdag 10 oktober 2017 om 20:50
Er zijn zoveel mensen die dat vast veel beter kunnen dan ik, bijvoorbeeld John de Mol, geweldige zakenman, onderhandelaar, heeft miljarden omgezet in zijn bedrijven, ontzettend creatief, team player en een "gewone jongen" gebleven met een sympathie voor Ajax.
Maak zo iemand algemeen Directeur en zet Louis van Gaal in de RVC of anders om, dan heb je wat in huis !
Vind ik leuk
rpaulp50 +2331
maandag 9 oktober 2017 om 22:39
Meteen doen !
Vind ik leuk
Jajem +296
woensdag 11 oktober 2017 om 08:14
The Gunners.. ze schieten met losse flodders.
Vind ik leuk
Mari +981
woensdag 11 oktober 2017 om 10:37
Hopelijk zijn ze niet weer stom bij Ajax en doen ze alles om hem te houden.
De kans is echter aanwezig dat Overmars in juni, als de competitie voorbij is, zijn biezen pakt en Ajax verrast is en vervolgens op zoek gaat naar een vervanger.
Echter door het "plotselinge" vertrek liggen de kandidaten niet voor het oprapen. Paniek
Twee opties:
1) Geef Overmars wat hij wil. Zo waarborg je continuïteit en kwaliteit
2) Benader Arnesen
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:11
Als het kan en je komt bij Ajax niet verder door tegenwerking van allerlei kneuzen zoals Bergkamp zou ik het direct doen maar Overmars heeft nog jonge kinderen dus zal het voorlopig niet gebeuren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: 'Arsenal ontkent akkoord met Overmars over functie in Londen'