Guidetti over 'Dark Years': 'Heb ik dat bij Feyenoord niet steeds gezegd?'

    Guidetti over 'Dark Years': 'Heb ik dat bij Feyenoord niet steeds gezegd?'

    dinsdag 10 oktober 2017 om 16:08

    Het feit dat Zweden zo goed als zeker wél gaat deelnemen aan de play-offs voor het WK 2018, en Oranje níet, heeft voor een groot deel te maken met geloof. Spits John Guidetti vertelt dat in gesprek met Voetbal International. 

    "Heb ik toen ik bij Feyenoord speelde niet steeds gezegd dat alles begint met ergens in geloven? Het bewijs is weer geleverd. Vorig jaar dachten heel veel mensen aan het voorlopige einde van het Zweedse voetbal, de Dark Years zouden komen. Alleen wij zelf niet", aldus de aanvaller, die tegenwoordig in dienst is van Celta de Vigo. 

    "Moet je nu eens kijken. Het spijt me voor Nederland, hoor, maar wij zijn de terechte nummer 2 in de groep. Niet omdat we nou zo veel beter zijn, maar waarschijnlijk omdat we er gewoon meer in geloofden dan Oranje", besluit Guidetti.

    Dinsdagavond treffen Nederland en Zweden elkaar in Amsterdam. De formatie van Dick Advocaat moet minimaal zeven keer scoren om tóch nog op de tweede plaats in kwalificatiegroep A te eindigen. 

    Plaats een reactie

    dinsdag 10 oktober 2017 om 16:20
    Ach, ergens in geloven.
    Zwitserland.
    9 gespeeld, alle 9 gewonnen.
    En toch kunnen ze vanavond rechtstreeks plaatsing missen.
    Ook knap.
    Vind ik leuk
    HJR +6368
    dinsdag 10 oktober 2017 om 17:35
    En dat gaan ze ook! Straks naar Estadio da Luz. Ik denk 2-0 voor Portugal.

    Je moet toch wat he als Nederland helaas er weer niet bij is :(.
    Somos Portugal!! ;)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 17:35]
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2115
    dinsdag 10 oktober 2017 om 18:20
    Hoe kun je nou portugal aanmoedigen , groots provocerende gasten die er rondlopen met die jan nicht in de spotlights ... bah
    Vind ik leuk
    Roekoe +4237
    dinsdag 10 oktober 2017 om 19:25
    Zodra je een van de allergrootste voetballers aller tijden niet eens bij zijn naam kan noemen is je reactie eigenlijk al niet relevant
    Vind ik leuk
    HJR +6368
    dinsdag 10 oktober 2017 om 23:12
    Omdat ik er woon :) en omdat ik de uitslag goed had ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 16:23
    Dit vind ik opzich de eerste keer dat Gudetti iets zinnigs zegt.
    Vind ik leuk
    Degraaf +14926
    dinsdag 10 oktober 2017 om 17:59
    Hoezo? Zijn ze al geplaatst dan?
    Vind ik leuk
    Roekoe +4237
    dinsdag 10 oktober 2017 om 19:26
    Dat zegt hij toch niet? "Moet je nu eens kijken. Het spijt me voor Nederland, hoor, maar wij zijn de terechte nummer 2 in de groep. Niet omdat we nou zo veel beter zijn, maar waarschijnlijk omdat we er gewoon meer in geloofden dan Oranje", besluit Guidetti."
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 16:31
    Puntentellinf raar, lotingen met enorme flutploegen in 1 poule etc. Zweden heefr gewoon veel geluk gehad: afgekeurde treffer van oranje, blunderende franse keeper, wit russen en luxemburgers die het weggaven. Zweden gaat in playoffs onderuit en ander 1e ronde WK.
    Vind ik leuk
    meloen87 +701
    dinsdag 10 oktober 2017 om 18:21
    Dat denk ik ook, Zweden heeft inderdaad veel geluk gehad, want ik vind ze nou niet echt een goede ploeg hebben. De loting voor de playoffs zal voor hun zwaar zijn, want de huidige FIFA-ranking betekend voor hen dat ze zeer waarschijnlijk Portugal/Zwitserland, Italië, Kroatië of Noord-Ierland zullen loten. Tegen Noord-Ierland hebben ze eventueel een kans, maar die Noord-Ieren moeten ze echt niet onderschatten. Als ze het WK halen, dan zullen ze kansloos zijn in de 1e ronde.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 18:22]
    Vind ik leuk
    Kattuk +14
    dinsdag 10 oktober 2017 om 20:32
    Ze zijn zeker niet meer kansloos dan wij zouden zijn. Jongens waar gaat dit over..
    Vind ik leuk
    Nuance +6940
    dinsdag 10 oktober 2017 om 16:33
    En toch heeft hij gelijk. Twee missers: shirtje uittrekken tegen RKC rode kaart en ziek tegen Ajax uit. Anders waren we toen al kampioen geworden.
    Het begint met er in te geloven. Net als Kuyt, werd in het begin door die zichzelf Feyenoordsupporters noemende azijnzeikers uitgelachen. Zijn ze in Rotterdam goed in, eerst alles naar beneden halen, jammer.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7824
    dinsdag 10 oktober 2017 om 17:41
    De nuance is ver te zoeken in jouw onzinnig betoog...
    Vind ik leuk
    Nuance +6940
    dinsdag 10 oktober 2017 om 17:45
    Ja soms sla ik door he, maar ik probeer het wel. Wat is er overigens onzinnig aan? Bevalt het je niet de conclusie over een deel van de Rotterdammers?
    Vind ik leuk
    Woudo +8012
    dinsdag 10 oktober 2017 om 17:52
    Word jij er nou niet moe van dat er onder elke reactie van jouw iemand de opmerking moet maken dat er geen nuance in zit? Niets ten nadele van jou, maar meer van de mafkezen die dezelfde grap 10.000 keer blijven maken.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7824
    woensdag 11 oktober 2017 om 07:02
    Dat krijg je wanneer iemand besluit om gedrag en houding naar de nickname aan te passen.
    De man draait een beetje door. Hij had zich beter Gebrek aan Nuance kunnen noemen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7824
    woensdag 11 oktober 2017 om 07:06
    Er is niets wat mij bevalt.Het is niet eens ongenuanceerd wat je zegt, het is complete onzin.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8210
    dinsdag 10 oktober 2017 om 16:39
    Wat missen wij een speler als Guidetti (of Kuyt) nu bij het NL elftal. Jongens die er voor de volle 200% blijven gaan. Een beetje de Duitse mentaliteit. Je hebt pas verloren als de tegenstander in de bis terug naar huis zit. Verder blijven knokken en niet op voorhand denken dat het toch niet lukt.
    Vind ik leuk
    Tim +3527
    dinsdag 10 oktober 2017 om 17:57
    Soms zit de tegenstander al in de bus maar blijken de penalties in de verkeerde volgorde te zijn genomen of er stonden teveel jongens boven de 23 in het veld.
    Dus om verloren heb je pas als de knvb er een plasje over heeft gedaan.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19831
    dinsdag 10 oktober 2017 om 16:47
    Normaal gesproken wordt een ploeg van een dergelijke uitspraak door een tegenstander nijdig, giftig en woest. In willekeurige volgorde. Dan neem je je voor om zo keihard uit te halen, je stopt je tegenstander bij wijze van spreken onder de grond en stampt hem naar down under.
    Maar niet dit Nederlands elftal. Vanavond trekken hooguit twee spelers zich dit aan, waarvan w.s. Robben er één is. De andere vakature is vakant zullen we maar zeggen.
    Vind ik leuk
    psYchovic +869
    dinsdag 10 oktober 2017 om 17:51
    Ik geloof je meteen en verwacht drie/vier doelpunten van Arjen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 16:53
    Is dit niet de man die 1 goed voetbal jaar heeft gehad? Buiten Rotterdam moet niemand hem.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 17:05
    Heeft hij ongelijk dan? Of is het gewoon even lollig doen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 18:05
    Ach man het is zo’n onzin. Als zijn “erin geloven” zou werken, zou hij dan niet ook nu bij City in de spits lopen? Major bullshitter.
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    dinsdag 10 oktober 2017 om 17:23
    Maar dan ook echt helemaal niemand
    Vind ik leuk
    Guust +5015
    dinsdag 10 oktober 2017 om 17:18
    Word 1-4, en zo is de realiteit tegenwoordig. Hij zegt eindelijk eens iets gewoons.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 17:19]
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    dinsdag 10 oktober 2017 om 17:22
    Hoe krijgt deze stumperd het iedere keer voor elkaar om Feyenoord of Ajax, in dit geval Feyenoord in zijn verhaal te betrekken. Vind het maar een naar mannetje
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 17:37
    Hij heeft wel gelijk!!!
    Vind ik leuk
    FEU +144
    dinsdag 10 oktober 2017 om 17:38
    Ja begint wel een beetje vervelend te worden, maar omdat ie focking lekker wijf heeft die ik per direct helemaal uit elkaar zou trekken. Krijgt ie van mij nog steeds credits.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11694
    dinsdag 10 oktober 2017 om 18:19
    Als dat geloof waar is had hij wel bij een grote club gespeeld.
    Vind ik leuk
    Soky21 +283
    dinsdag 10 oktober 2017 om 18:25
    En omdat het doelpunt van Dost in Zweden onterecht werd afgekeurd dat helpt ook wel , heeft niet zoveel met erin geloven te maken . Was gewoon cruciaal moment voor se verloop van deze kwalificatie. Dus eigenlijk gewoon behoorlijk geluk gehad .
    Vind ik leuk
    Kattuk +14
    dinsdag 10 oktober 2017 om 20:38
    Of het een onterecht afgekeurde doelpunt was daar zijn de meningen verdeelt over. Maar als we spelen zoals we de laatste paar wedstrijden gespeeld hebben, heb je helemaal niet de garantie dat je vanavond zomaar even van die zweden zal winnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 18:25
    Hij moet zijn armen eens wassen.
    Vind ik leuk
    Soky21 +283
    dinsdag 10 oktober 2017 om 18:25
    Het verloop
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3288
    dinsdag 10 oktober 2017 om 18:33
    Meer geloven, is dat synoniem voor corrupte scheidsrechter tijdens Zweden Nederland
    Vind ik leuk
    Truth +2904
    dinsdag 10 oktober 2017 om 18:40
    Ze geloofden er mss meer in maar voetballend is het om al je geloof in voetbal te verliezen ;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 18:40]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Guidetti over 'Dark Years': 'Heb ik dat bij Feyenoord niet steeds gezegd?'