Guidetti over 'Dark Years': 'Heb ik dat bij Feyenoord niet steeds gezegd?'

Guidetti over 'Dark Years': 'Heb ik dat bij Feyenoord niet steeds gezegd?'

dinsdag 10 oktober 2017 om 16:08

Het feit dat Zweden zo goed als zeker wél gaat deelnemen aan de play-offs voor het WK 2018, en Oranje níet, heeft voor een groot deel te maken met geloof. Spits John Guidetti vertelt dat in gesprek met Voetbal International. 

"Heb ik toen ik bij Feyenoord speelde niet steeds gezegd dat alles begint met ergens in geloven? Het bewijs is weer geleverd. Vorig jaar dachten heel veel mensen aan het voorlopige einde van het Zweedse voetbal, de Dark Years zouden komen. Alleen wij zelf niet", aldus de aanvaller, die tegenwoordig in dienst is van Celta de Vigo. 

"Moet je nu eens kijken. Het spijt me voor Nederland, hoor, maar wij zijn de terechte nummer 2 in de groep. Niet omdat we nou zo veel beter zijn, maar waarschijnlijk omdat we er gewoon meer in geloofden dan Oranje", besluit Guidetti.

Dinsdagavond treffen Nederland en Zweden elkaar in Amsterdam. De formatie van Dick Advocaat moet minimaal zeven keer scoren om tóch nog op de tweede plaats in kwalificatiegroep A te eindigen. 

Plaats een reactie

dinsdag 10 oktober 2017 om 16:20
Ach, ergens in geloven.
Zwitserland.
9 gespeeld, alle 9 gewonnen.
En toch kunnen ze vanavond rechtstreeks plaatsing missen.
Ook knap.
Vind ik leuk
HJR +4137
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:35
En dat gaan ze ook! Straks naar Estadio da Luz. Ik denk 2-0 voor Portugal.

Je moet toch wat he als Nederland helaas er weer niet bij is :(.
Somos Portugal!! ;)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 17:35]
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:20
Hoe kun je nou portugal aanmoedigen , groots provocerende gasten die er rondlopen met die jan nicht in de spotlights ... bah
Vind ik leuk
Roekoe +4417
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:25
Zodra je een van de allergrootste voetballers aller tijden niet eens bij zijn naam kan noemen is je reactie eigenlijk al niet relevant
Vind ik leuk
HJR +4137
dinsdag 10 oktober 2017 om 23:12
Omdat ik er woon :) en omdat ik de uitslag goed had ;)
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:23
Dit vind ik opzich de eerste keer dat Gudetti iets zinnigs zegt.
Vind ik leuk
Degraaf +8250
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:59
Hoezo? Zijn ze al geplaatst dan?
Vind ik leuk
Roekoe +4417
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:26
Dat zegt hij toch niet? "Moet je nu eens kijken. Het spijt me voor Nederland, hoor, maar wij zijn de terechte nummer 2 in de groep. Niet omdat we nou zo veel beter zijn, maar waarschijnlijk omdat we er gewoon meer in geloofden dan Oranje", besluit Guidetti."
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:31
Puntentellinf raar, lotingen met enorme flutploegen in 1 poule etc. Zweden heefr gewoon veel geluk gehad: afgekeurde treffer van oranje, blunderende franse keeper, wit russen en luxemburgers die het weggaven. Zweden gaat in playoffs onderuit en ander 1e ronde WK.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:21
Dat denk ik ook, Zweden heeft inderdaad veel geluk gehad, want ik vind ze nou niet echt een goede ploeg hebben. De loting voor de playoffs zal voor hun zwaar zijn, want de huidige FIFA-ranking betekend voor hen dat ze zeer waarschijnlijk Portugal/Zwitserland, Italië, Kroatië of Noord-Ierland zullen loten. Tegen Noord-Ierland hebben ze eventueel een kans, maar die Noord-Ieren moeten ze echt niet onderschatten. Als ze het WK halen, dan zullen ze kansloos zijn in de 1e ronde.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 18:22]
Vind ik leuk
Kattuk +15
dinsdag 10 oktober 2017 om 20:32
Ze zijn zeker niet meer kansloos dan wij zouden zijn. Jongens waar gaat dit over..
Vind ik leuk
Nuance +1303
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:33
En toch heeft hij gelijk. Twee missers: shirtje uittrekken tegen RKC rode kaart en ziek tegen Ajax uit. Anders waren we toen al kampioen geworden.
Het begint met er in te geloven. Net als Kuyt, werd in het begin door die zichzelf Feyenoordsupporters noemende azijnzeikers uitgelachen. Zijn ze in Rotterdam goed in, eerst alles naar beneden halen, jammer.
Vind ik leuk
Blindsy +2584
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:41
De nuance is ver te zoeken in jouw onzinnig betoog...
Vind ik leuk
Nuance +1303
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:45
Ja soms sla ik door he, maar ik probeer het wel. Wat is er overigens onzinnig aan? Bevalt het je niet de conclusie over een deel van de Rotterdammers?
Vind ik leuk
Woudo +4672
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:52
Word jij er nou niet moe van dat er onder elke reactie van jouw iemand de opmerking moet maken dat er geen nuance in zit? Niets ten nadele van jou, maar meer van de mafkezen die dezelfde grap 10.000 keer blijven maken.
Vind ik leuk
Blindsy +2584
woensdag 11 oktober 2017 om 07:02
Dat krijg je wanneer iemand besluit om gedrag en houding naar de nickname aan te passen.
De man draait een beetje door. Hij had zich beter Gebrek aan Nuance kunnen noemen.
Vind ik leuk
Blindsy +2584
woensdag 11 oktober 2017 om 07:06
Er is niets wat mij bevalt.Het is niet eens ongenuanceerd wat je zegt, het is complete onzin.
Vind ik leuk
Feye1908 +5704
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:39
Wat missen wij een speler als Guidetti (of Kuyt) nu bij het NL elftal. Jongens die er voor de volle 200% blijven gaan. Een beetje de Duitse mentaliteit. Je hebt pas verloren als de tegenstander in de bis terug naar huis zit. Verder blijven knokken en niet op voorhand denken dat het toch niet lukt.
Vind ik leuk
Tim +1353
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:57
Soms zit de tegenstander al in de bus maar blijken de penalties in de verkeerde volgorde te zijn genomen of er stonden teveel jongens boven de 23 in het veld.
Dus om verloren heb je pas als de knvb er een plasje over heeft gedaan.
Vind ik leuk
mcmodd +10417
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:47
Normaal gesproken wordt een ploeg van een dergelijke uitspraak door een tegenstander nijdig, giftig en woest. In willekeurige volgorde. Dan neem je je voor om zo keihard uit te halen, je stopt je tegenstander bij wijze van spreken onder de grond en stampt hem naar down under.
Maar niet dit Nederlands elftal. Vanavond trekken hooguit twee spelers zich dit aan, waarvan w.s. Robben er één is. De andere vakature is vakant zullen we maar zeggen.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:51
Ik geloof je meteen en verwacht drie/vier doelpunten van Arjen.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:53
Is dit niet de man die 1 goed voetbal jaar heeft gehad? Buiten Rotterdam moet niemand hem.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:05
Heeft hij ongelijk dan? Of is het gewoon even lollig doen.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:05
Ach man het is zo’n onzin. Als zijn “erin geloven” zou werken, zou hij dan niet ook nu bij City in de spits lopen? Major bullshitter.
Vind ik leuk
Mo +6421
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:23
Maar dan ook echt helemaal niemand
Vind ik leuk
Guust +3606
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:18
Word 1-4, en zo is de realiteit tegenwoordig. Hij zegt eindelijk eens iets gewoons.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 17:19]
Vind ik leuk
Mo +6421
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:22
Hoe krijgt deze stumperd het iedere keer voor elkaar om Feyenoord of Ajax, in dit geval Feyenoord in zijn verhaal te betrekken. Vind het maar een naar mannetje
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:37
Hij heeft wel gelijk!!!
Vind ik leuk
FEU +157
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:38
Ja begint wel een beetje vervelend te worden, maar omdat ie focking lekker wijf heeft die ik per direct helemaal uit elkaar zou trekken. Krijgt ie van mij nog steeds credits.
Vind ik leuk
036 +2084
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:52
Moet jij nu echt op alles zo platvloers reageren?
Vind ik leuk
FEU +157
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:13
Ja dat is de realiteit maat!
Vind ik leuk
036 +2084
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:26
Ben jouw maat niet!
Vind ik leuk
FEU +157
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:43
Mijn rolmaat vriend
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:19
Als dat geloof waar is had hij wel bij een grote club gespeeld.
Vind ik leuk
Soky21 +281
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:25
En omdat het doelpunt van Dost in Zweden onterecht werd afgekeurd dat helpt ook wel , heeft niet zoveel met erin geloven te maken . Was gewoon cruciaal moment voor se verloop van deze kwalificatie. Dus eigenlijk gewoon behoorlijk geluk gehad .
Vind ik leuk
Kattuk +15
dinsdag 10 oktober 2017 om 20:38
Of het een onterecht afgekeurde doelpunt was daar zijn de meningen verdeelt over. Maar als we spelen zoals we de laatste paar wedstrijden gespeeld hebben, heb je helemaal niet de garantie dat je vanavond zomaar even van die zweden zal winnen.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:25
Hij moet zijn armen eens wassen.
Vind ik leuk
Soky21 +281
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:25
Het verloop
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:33
Meer geloven, is dat synoniem voor corrupte scheidsrechter tijdens Zweden Nederland
Vind ik leuk
Truth +2684
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:40
Ze geloofden er mss meer in maar voetballend is het om al je geloof in voetbal te verliezen ;-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 18:40]
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:05
Sommige mensen vergeten de wedstrijd in Zweden zoals Guidetti waar Nederland bestolen werd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Guidetti over 'Dark Years': 'Heb ik dat bij Feyenoord niet steeds gezegd?'