Berghuis kreeg geen belletje van Advocaat: 'Ik doe niet voor hen onder'

Berghuis kreeg geen belletje van Advocaat: 'Ik doe niet voor hen onder'

dinsdag 10 oktober 2017 om 17:22

Steven Berghuis vindt dat hij niet onder doet voor vleugelaanvallers die wél voor het Nederlands elftal zijn geselecteerd. De Feyenoorder zegt dat in gesprek met FOX Sports. Hij is echter niet gepikeerd, benadrukt Berghuis. 

"Ik vind mezelf niet onder doen voor spelers die er wél bij zitten. Nee, dat vind ik niet", aldus de buitenspeler. "Maar als Advocaat mij er niet bijneemt, dan kan ik dat wat meer hebben dan bij een andere bondscoach."

De relatie tussen Berghuis en de Oranje-trainer is namelijk erg goed. "Dick weet wat ik kan. Ik heb hem als mens en trainer hoog zitten. Ik weet dat hij het met een bepaalde reden bedoelt als hij mij niet oproept."

Berghuis kwam negen keer uit voor het Nederlands elftal. Zijn laatste interland dateert van juni. Toen ded hij mee tegen Ivoorkust (5-0 winst). 

Poll

Hoort Berghuis in Oranje?

(1272 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 10 oktober 2017 om 17:26
De aanwezige buitenspelers en hun vorm aanschouwende is het ronduit schandalig dat Berghuis er niet bij zit. Als er eentje gigantisch in vorm is, is hij het wel.
Vind ik leuk
FEU +157
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:35
Ja zeker weten. Die veltman is oranje niet waard. Fysiek kan die nog geen duel winnen. Tis een zak met botten en meer niet. Babyface
Vind ik leuk
Nuance +1225
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:37
Alleen hebben we het nu over de buitenspelers en niet over Veltman.
Vind ik leuk
FEU +157
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:39
Ja wtf is veltman bij ajax dan. Een cornervlag?
Vind ik leuk
Nuance +1225
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:41
Nee jongen, een rechtsback. Met een buitenspeler bedoel je de links- of rechtsbuiten. Overigens vind ik ook dat Veltman niet in Oranje hoort.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:54
Waarbij de cornervlag op zijn beurt natuurlijk niet veel onderdoet bij Veltman :P
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:04
Ja.
Vind ik leuk
Degraaf +8106
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:39
Sommigen zijn zo dom hier, dat ze dat verschil niet eens zien ;-)
Vind ik leuk
FEU +157
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:44
Detelegraaf wtf is met jou aan de hand broer!
Vind ik leuk
Degraaf +8106
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:49
Ik ben echt jouw broer niet.
Vind ik leuk
FEU +157
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:52
Sws wel kerel dat verschil zie ik dan weer wel abi.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:02
Hoe oud ben je eigenlijk??
Vind ik leuk
FEU +157
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:27
37
Vind ik leuk
Bossie020 +1453
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:51
Hebben ze de wifi weer open laten staan in de kliniek?
Vind ik leuk
Nuance +1225
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:11
Dat is geen aardige opmerking Bossie.
Vind ik leuk
Bossie020 +1453
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:19
Ik stuur wel een bossie bloemen.

Sorry FEU
Vind ik leuk
FEU +157
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:36
Maakt nie uit Bos oe dr wel een keer 1 hard op bassie!
Vind ik leuk
Nuance +1225
dinsdag 10 oktober 2017 om 23:15
Kijk, das weer tof!
Vind ik leuk
AFC +3786
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:25
Feu feu feu... wat moet je nog tegen dit soort mensen zeggen .. uuhhhh buitenspeler is speler aan de buitenkant .. centraal zijn spelers in het midden.. in principe zijn er ook maar 2 posities in het veld.....
Vind ik leuk
FEU +157
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:28
Weet het verschil wel KFC
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:52
Dat hij een gelplaatste opmerking maakt...
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:16
Hahaha ongelofelijk dit.
Bericht over Berghuis en buitenspelers, maaar toch nog even over Veltman beginnen, dat kan alleen een Feyenoord fan.
Veltman heeft overigens vanaf 2013 al 17 wedstrijden met Oranje meegedaan, maar de trainers zullen er wel geen verstand van hebben ;-)
Ze hadden zeker beter Nelom ofzo kunnen vragen? ;-p
Vind ik leuk
Stranger +1287
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:30
Nelom is een linksback en Veltman een rechtsback. Dus die vergelijking gaat ook niet op;-)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:57
Was ook sarcastisch, maar goed dat snap jij natuurlijk niet ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:48
Hahaha dus weten we nu ook vanaf wanneer het bergafwaarts ging met Oranje(op een halve finale wk na)
Vind ik leuk
Nuance +1225
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:15
Veltman heeft nog veel meer wedstrijden voor Ajax gespeeld. En dat gng ook moeizaam. Ga me nou niet vertellen dat jij dat leuk vindt? Is toch een hele matige rechtsback.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:58
Is ook een matige rechtsback, sterker nog het is helemaal geen rechtsback, maar noem maar een iemand op die beter is?
In dat opzicht is Veltman misschien wel de minst slechte rechtsback van Nederland.
Vind ik leuk
Nuance +1225
woensdag 11 oktober 2017 om 20:19
Karsdorp is beter.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:35
Misschien, maar Karsdorp heeft nog geen wedstrijd gespeeld dit seizoen.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 20:06
ahaah lullen over de fysiek van veltman. berghuis wat is dat een slappe dwijl!! babel met ze 30 jaar is nog beter. e
Vind ik leuk
HJR +4069
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:39
Was hij echt zo gigantisch in vorm dan? In de eredivisie doet hij het natuurlijk uitstekend, maar in de CL komt hij er ook niet aan.

En Babel, laat het in de competitie en CL zien. Misschien had hij inderdaad wel boven Depay moeten worden gekozen. Maar ik heb nou nooit echt het gevoel dat Berghuis het verschil gaat maken in Oranje en bij Depay heb ik altijd nog (valse) hoop :)
Vind ik leuk
Nuance +1225
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:43
Dus jij vindt Wit Rusland van het niveau City en Napoli? Berghuis had makkelijk tegen Wit Rusland kunnen spelen. Hij is super in vorm.
Vind ik leuk
HJR +4069
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:52
Nee hoor dat zeg ik niet. Geef alleen aan dat hij ook niet altijd zijn super vorm laat zien. :)
Vind ik leuk
Cookee +3574
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:54
En dan Robben er uit?
Berghuis kan best van waarde zijn in een team zoals Feyenoord.
Maar hij moet niet tegen echt sterke teams spelen want die dringen naar voren en dat kan hij niet belopen. Hij is geen Immers, die kon dat wel. Die kreeg veel kritiek maar maakte wel enorm veel meters.
Vind ik leuk
Sazzz +7910
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:57
Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom of hij beter is dan diegenen die wel voor die positie geselecteerd worden. En hij is sowieso niet beter dan Robben
Vind ik leuk
HansVites +1588
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:50
Niemand gaat het verschil maken in Oranje
Vind ik leuk
Eric777 +103
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:36
Is niet meer als terecht dat hij er niet bij zit. Leuke speler voor de eredivisie, maar met Feyenoord in de CL is deze speler 2 wedstrijden behoorlijk door het ijs gezakt.
Vind ik leuk
Utca030 +1444
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:39
Berghuis hoort in oranje gaat altijd volop in de strijdt dat is juist wat die slappelingen nodig hebben
Vind ik leuk
Bossie020 +1453
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:18
Kom zeg...Berghuis viel volledig door de mand bij Watford.
Hij is niveau Eredivisie. Hij is niet het niveau wat normaliter het Nederlands elftal behoort te zijn.
Vind ik leuk
Utca030 +1444
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:25
Zoals zo velen in het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
DaBoss +36
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:40
Eindelijk is het eens wat minder bescheiden die Berghuis, zeker na hij al zoveel had ingeleverd http://www.dumpert.nl/mediabase/7138305/008ce18e/berghuis_heeft_veel_geld_ingeleverd.html
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:48
Lekker belangrijk of zo'n subtop Eredivisie-draver geselecteerd wordt.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:54
Zijn genoeg spelers die hun selectie niet verdienen. Maar flikker op met je Berghuis dan nog 10 keer liever Memphis. Berghuis is leuk voor oefenpotjes
Vind ik leuk
Utca030 +1444
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:26
Depay weet niet waar jij naar kijk maar die gozer is alleen bezig ze eigen ego te strelen die misbaksel oranje onwaardig
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:34
Ik zou alleen Babel Huntelaar Dost en Robben oproepen, de rest van de aanvallers gaan eerst maar is goals maken en een plekje verdienen
Vind ik leuk
HJR +4069
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:57
Berghuis moet gewoon blijven presteren bij Feyenoord en ze vorm vasthouden en in Europa laten zien, het wordt een beetje een zeur. Je hoort Toornstra toch ook niet ´klagen´. Of hij nu gelijk heb of niet.

Berghuis was ook degene die 10x vorig seizoen moest melden: ik heb een hoop moeten inleveren.

Vind ik leuk
plein19 +197
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:58
Hij heeft gefaald in het buitenland. En heeft niet veel Europese ervaring met Feyenoord opgedaan. Als bondscoach kan je er zo naar kijken. Ook al doet hij het in de eredivisie behoorlijk goed
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:07
Je bent wel degelijk minder dan de aanvallers die geselecteerd zijn.
Zelfs bij watford heeft ie nauwelijks gespeeld. , locadia is ook een lachertje in de selectie maar ik reken promes ipv hem mee in deze
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:11
Ach ja. Berghuis. Waarom selecteren? Dost is ook in vorm en wordt ook niet opgesteld. Laat die bende maar afgaan.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:16
Wat een air weer memphis berghuis
Vind ik leuk
Mari +881
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:20
Kom op zeg. Op nationaal niveau redelijk. dat zegt genoeg. Zodra een echte back tegen hem staat slaat hij op tilt.
Vind ik leuk
The Bosz +1668
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:24
Babel Lens Robben en Promes zijn zowiezo al beter en ik denk zelfs Depay, Berghuis heeft alleen in de Eredivisie wat laten zien en kwam bij watford niet eens aande bak...
Vind ik leuk
mazu +275
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:29
Babel hahaha laat me niet lachen.
Vind ik leuk
Teo Smith +12345
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:24
Berghuis is niet de beste maar wel in vorm.
Vind ik leuk
AFC +3786
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:29
Kunnen we Dick toch ergens dankbaar voor zijn .. Berghuis is niet boos... Thank Dick
Vind ik leuk
Nashua +4241
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:32
Laat het maar zien in de Champions League.

Jouw generatie lult teveel en poetst te weinig.
Vind ik leuk
Marco S +2535
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:50
Berghuis in oranje? Jezus man
Vind ik leuk
munkikiii +1632