Feyenoord-duo kritisch op Oranje: 'Als je er nou zes tegen Wit-Rusland maakt...'

Feyenoord-duo kritisch op Oranje: 'Als je er nou zes tegen Wit-Rusland maakt...'

dinsdag 10 oktober 2017 om 21:03

Steven Berghuis verwacht niet dat Oranje in staat is om voor een sensatie te zorgen en alsnog het WK te halen. De buitenspeler van Feyenoord, niet geselecteerd door bondscoach Dick Advocaat, laat dat weten aan FOX Sports.

"Het is toch klaar? 8-0…", vertelt een gedecideerde Berghuis. "Dan moet je veel te veel goals maken. Als je er nou zes of zeven tegen Wit-Rusland had gemaakt, dan had je nog een kans gehad. Maar nu niet meer, denk ik", sluit Berghuis af met een wrange glimlach.

Ploeggenoot Jean-Paul Boëtius, ook niet geselecteerd door Advocaat, lijkt iets hoopvoller te zijn. "Het is nog niet voorbij", aldus de 23-jarige vleugelaanvaller, die echter benadrukt dat Oranje het zichzelf onnodig moeilijk heeft gemaakt met de magere 1-3 zege op Wit-Rusland. "Als ze beter met hun kansen waren omgesprongen, hadden ze een reële kans op plaatsing gehad."

Lees ook: Berghuis kreeg geen belletje van Advocaat: 'Ik doe niet voor hen onder'

Plaats een reactie

dinsdag 10 oktober 2017 om 21:08
Probeer jij maar eens eerst in Oranje te staan miskleun
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:10
Reageer eens normaal miskleun.
Vind ik leuk
Sytz +789
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:37
Heeft met 9 interlands meer gespeeld dan de meeste spelers van Ajax, PSV en Feyenoord hoor. Gewoon een van de topspelers van de eredivisie.
Vind ik leuk
5by5 +484
dinsdag 10 oktober 2017 om 22:49
Zeg jij wat?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:08
Ga weg van deze site man!!!!! Je verkoopt onzin....en waarschijnlijk is locadia zeker jouw mannetje!!! De miskleun
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 13:08]
Vind ik leuk
5by5 +484
woensdag 11 oktober 2017 om 16:22
Adios
Vind ik leuk
Foebele +32134
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:11
Opmerkelijk dat een speler die bij de groep hoort die in aanmerking komt voor Oranje het al min of meer opgeeft. Tuurlijk is het wel realistisch en eerlijk, maar het zegt toch ook wel iets over het geloof wat er bij zulke jongens niet meer is, ja, dan ga je het zeker niet halen.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:35
Je geeft zelf al aan dat het ook realistisch en eerlijk is. Waarom het dan weer meteen in het negatieve trekken door te zeggen dat hij min of meer opgeeft?
Het is toch realistisch? Basta!

Of denk je dat ze door de wedstrijden in de Champions League zelf denken dat ze tot de top behoren?
Vind ik leuk
Foebele +32134
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:39
Ik trek het niet in het negatieve, dat maak jij er van. Ik vind het gewoon niet handig om als oranje international (wat hij gewoon regelmatig is) het al op te geven, niet echt positief richting je collega's.

Als het nu eenmaal zo is dan hoeven ze vanavond ook niet te spelen, laat Zweden dan lekker 0-3 winnen en geef die mensen hun geld terug...
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:45
Ik vind het altijd zo schijnheilig om niet realistisch te mógen zijn omdat ze international zijn.
Iedereen ziet toch dat de kwaliteit op dit moment ontbreekt?
Vind ik leuk
Foebele +32134
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:52
Dat is professioneel. Je kunt niet overal zomaar je mening over geven, een trainer kan ook niet zijn spelers afbranden, ook al zou hij daar alle reden toe hebben, hij moet nog wel met ze door dus dan moet je tactisch zijn.

Het is ook niet eens zozeer kwaliteit, niet van individuen in ieder geval, maar vooral van het team. We kunnen toch niet beweren dat die Zweden, of voorheen de IJslanders en Turken nou zoveel betere spelers hadden?

Het is al veel te lang geen team, komt mede door de fouten van voorgaande bondscoaches, er zijn te snel vedettes afgeserveerd voor talentjes die leuk in de eredivisie speelde, maar in grotere competities totaal niks klaar speelde.

De kern moet weer een tijd stabiel zijn maar dat is veel te lang niet het geval, iedere interland ronde weer veel andere spelers, ja, dan wordt het lastig en als je dan een onbenul als Blind als coach hebt dan vraag je om problemen.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 22:15
Dus het is niet professioneel om te zeggen dat Robben er vanavond geen 8 gaat maken.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:38
deed robben toch ook
Vind ik leuk
Foebele +32134
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:43
Geen idee, wanneer dan? Volgens mij neemt hij het team juist op sleeptouw.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:16
Hij heeft in ongeveer 5 verschillende interviews aangegeven dat het over was na de wedstrijd tegen de wit russen. Dat je zo realistisch moet zijn.

Daar moet je vast een interview van gezien hebben.
Vind ik leuk
munkikiii +1632
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:36
Bergneus beetje gefrustreerd pannenkoek
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 22:16
Berghuis had het gewoon bij moeten zijn unfufu.
Vind ik leuk
Teo Smith +12346
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:57
Berghuis moest er gewoon bij. Babel haha.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord-duo kritisch op Oranje: 'Als je er nou zes tegen Wit-Rusland maakt...'