Blind bereikt 'dieptepunt in carrière': 'Die klap voel ik en het zal erger worden'

Blind bereikt 'dieptepunt in carrière': 'Die klap voel ik en het zal erger worden'

woensdag 11 oktober 2017 om 08:48

Daley Blind noemt het mislopen van het WK met het Nederlands elftal een dieptepunt in zijn carrière. Ondanks een 2-0 zege op Zweden gaat Oranje niet naar Rusland, nadat het vorig jaar ook al ontbrak op het EK in Frankrijk.

"Twee grote toernooien op rij missen, dat is echt het dieptepunt in mijn carrière", zegt Blind, die zijn vijftigste interland speelde, tegen het ANP. "Die klap voel ik nu al en het zal nog wel erger worden. Straks in de zomer tijdens het WK komt dat allemaal nog eens terug."

Blind maakte een prima indruk als controleur. Toch zat een monsterscore er geen moment in. "Je weet dat het lastig is als je met 7-0 van een defensieve tegenstander moet winnen. Maar met een beetje geluk hadden we bij rust wel met 4-0 voorgestaan", aldus de speler van Manchester United. "We hebben het ook niet nu laten liggen. Die uitwedstrijd tegen Zweden hadden we ook moeten winnen. We waren veel beter, maar toch werd het 1-1."

"Tegen Frankrijk hebben we te veel doelpunten tegen gekregen", zoekt Blind verder naar een verklaring. "En dan wint Zweden ook nog eens met 8-0 van Luxemburg, dat was onvoorstelbaar. Maar laten we maar naar onszelf kijken. Het was het hele kwalificatietoernooi niet goed genoeg."

Plaats een reactie

woensdag 11 oktober 2017 om 08:51
Kop op Blind! Je vader had een topcarriere dus jij kunt het ook! Kom terug naar ons en neem Marcel bij de hand.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 08:52
Dat we 2x op rij een eindtoernooi missen komt puur en alleen door Danny blind en van oostveen.

Hiddink deed het niet best, maar stond nog op een plek wat recht gaf op kwalificatie. Vervolgens nam blind het over en verloor van IJsland , Turkije en Tsjechië.
Weg EK.


Advocaat won al zijn wedstrijden ( oa Zweden en Bulgarije ) , behalve Frankrijk uit. Helaas had blind al verloren van Frankrijk, Bulgarije en gelijk gespeeld tegen Zweden.
Weg WK.
Vind ik leuk
Jozef +18848
woensdag 11 oktober 2017 om 09:21
Onzin.

Hiddink gooide alles om met desastreuze gevolgen.
Blind ging voort op het elan, maar om jouw woorden te gebruiken: hij liet Oranje achter op een plek die kwalificatie nog mogelijk maakte.
Advocaat deed alles fout wat je fout kunt doen. Geheel in eigen stijl liet hij zijn beproefde angsthazentactiek los op Oranje en koos voor veiligheid van beschimmelde ervaring met wereldklasse. Het is finaal fout gedraaid tegen Frankrijk. Sneijder zonder club en noemenswaardige training werd opgesteld... Je reinste zelfmoord tegen het fysiek en technisch hoogwaardige Frankrijk. De 4-0 heeft Zweden het geloof gegeven dat het nog kon. De wedstrijd gisteren was om des keizers baard nadat Oranje afgelopen zaterdag weliswaar won, maar via eindeloos ideeënloos gebreide zonder bezieling het slechtste spel ooit iet zien. Ja, nog slechter dan bij Bulgarije uit onder Blind, wat hem terecht zijn kop kostte trouwens. oranje had zich overigens gewoon geplaatst als het niet enorm was genaaid door de scheidsrechter bij Zweden uit. Heel de wereld zag een honderd procent terechte en zuivere goal afgekeurd worden in de laatste minuten...

Stop met de zwarte Piet aan Bind uitdelen. Het getuigt van blindheid...
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 09:22]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:35
Bennie Blind bepaalde toch zelf wie hij selecteerde en met welke speelstijl hij Oranje liet spelen. Bennie Blind is de slechtste bondscoach ooit en is mede hoofdschuldige, met de spelers, van dit debacle. Toen Bennie Blind het roer overnam van Hiddink had hij kwalificatie ook nog in eigen hand. Maar ook dat verprutste Bennie Blind.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:37
Nee, de feiten spreken voor zich.

Zowel de prestaties van Hiddink als advocaat gaven recht deelname op de 2 hooftoernooien. Echter verloor blind tussendoor van IJsland , Turkije , Tsjechië , Bulgarije , Frankrijk en speelde gelijk tegen Zweden.......weg toernooien.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:51
Advocaat kan je weinig kwalijk nemen. Hij heeft alleen van Frankrijk verloren en dat was te voorspellen.
Vind ik leuk
Jozef +18848
woensdag 11 oktober 2017 om 09:52
Het spel tegen Frankrijk was vele malen dramatischer dan thuis tegen die gasten. Over afgelopen zaterdag zullen we het nog maar niet hebben. Het beeld was dusdanig dat we evengoed met 4-2 van die simpele zielen hadden verloren...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:01
Het beeld, maar de realiteit was dat advocaat (in tegenstelling van Blind) alle wedstrijden won van die simpele zielen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:03
Winnen staat voorop. Koste wat kost. Als de punten maar binnen zijn.
Bij voorkeur uiteraard met goed voetbal.
Vind ik leuk
3Bier +990
woensdag 11 oktober 2017 om 10:24
Dickie was alleen even het doelsaldo vergeten...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:43
Natuurlijk was hij dat niet vergeten. Maarja.. als die Zweden er 8 maken weet je gewoon dat je de lul bent.
Vind ik leuk
3Bier +990
woensdag 11 oktober 2017 om 11:39
Ja dat is ook bizar. Je kunt Dick ook niet de schuld geven van de uitschakeling. Maar tegen Frankrijk en Bulgarije was Dick niet met het doelsaldo bezig hoor. Dat bleek wel uit zijn wisselbeleid en zijn uitspraken. 2-0 verliezen van Frankrijk en 4-0 winnen van Bulgarije en de wereld ziet er heel anders uit. Maar dan nog was dat tekort geweest waarschijnlijk denk ik maar had je in ieder geval wat meer spanning gehad de laatste wedstrijd.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:58
Klopt het was Blind, die man die heeft alles kapot gemaakt. Rre wissels, rare spelers (De Ligt). Kortom Blind bedankt voor alles nietsnut
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:18
Eens J.Staatsen!
Met Hiddink aan het roer hadden we ons gewoon geplaatst voor EK 2016. Maar de KNVB vind het nodig om met Blind verder te gaan... met alle gevolgen van dien. Hiddink en ook Advocaat hadden bijv nooit de Ligt opgesteld tegen Bulgarije. Dan had je daar min een punt gepakt en was je 2e nu.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 08:52
Hoe zou het gesprek met zijn vader hierover gaan. Vind dat de minste coach ooit en 1 van de oorzaken dat we niet 2e zijn geworden.
Vind ik leuk
Sanuk +192
woensdag 11 oktober 2017 om 08:58
En je vader ook nog hoofdverantwoordelijke, is pijnlijk voor je ja.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:01
Ik vind het vooral jammer dat Blind niet de hele kwalificatie op 6 heeft gespeeld. Dat ging aanzienlijk beter dan wat ik de hele reeks heb gezien.
Vind ik leuk
The Bosz +1700
woensdag 11 oktober 2017 om 09:10
Dat is ook zeker zijn beste positie, toen hij bij Ajax op 6 ging spelen zag je pas zijn kwaliteiten
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:13
Echt idioot dat niemand dat heeft bedacht. Het middenveld liep voor geen meter en de oplossing liep op de meest zinloze plek in het elftal :p
Over spelers op de verkeerde plek zetten gesproken, Guardado is de speler met de meeste assists in Spanje. Lekker dat 'ie bij PSV verdedigend moest spelen van toptrainer Cocu :p
Vind ik leuk
Jozef +18848
woensdag 11 oktober 2017 om 09:30
Ik vind dat Advocaat er qua selecties, tactiek en opstelling er met al zijn ervaring een regelrechte puinhoop van heeft gemaakt.

Janssen in de spits laten, Sneijder ongetraind oproepen voor de belangrijkste wedstrijd tegen Frankrijk en een fantasieloos en ongeinspireerd Oranje de wei insturen tegen Wit Rusland, terwijl daar een alles of niets tactiek gevolgd had moeten worden...

Gisteren was aardig, maar ging helemaal nergens meer over.

Dikke Dik moet zo gauw mogelijk oprotten. Het is de grootste rotte plek binnen de knvb. Drie keer bondscoach geweest en drie keer er niet uitgehaald wat erin zat door een gebrek aan inzicht en inspiratie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 09:31]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:35
Ik neem Dick weinig kwalijk eigenlijk. Al moet ik zeggen dat Daley eerder op 6 had gemogen, gezien hoe het ging.
Ik vind Janssen ook niet goed, maar Dost kan ook niet voetballen. En met Dost heb je ook buitenspelers nodig die de hele tijd ballen op z'n hoofd leggen. Dan heb je meer aan iemand die anderen kan laten scoren. Ik vind Janssen ook niet goed genoeg, maar echte alternatieven zie ik ook niet veel.

Sneijder snap ik ook ergens wel. Hij is de enige met het inzicht om ballen te geven die de Franse verdedigers niet verwachten.
Ik geef toe dat het volledig verkeerd uitpakte, maar dat had met verdedigend spel ook gekund. Hij wilde met 3 centrale verdedigers spelen, maar dat was een drama op training, dus dat ging niet door.
Ik ben het er ook niet mee eens dat er alles of niet gespeeld had moeten worden tegen Wit Rusland. Misschien iets aanvallender, maar alles of niets bewaar je voor de laatste mogelijkheid. Het werd nu 1-3, scoren zij op een ongelukkig moment speel je gelijk en maakt de wedstrijd tegen zweden niet eens meer uit.
Dat Zweden met 8-0 won had trouwens niemand aan zien komen, dus dat je daar geen rekening mee houdt snap ik.

Advocaat heeft alles gewonnen behalve Frankrijk uit. Als de hele kwalificatie zo was verlopen gingen we gewoon wel, dus waarom is het allemaal zijn schuld?
Vind ik leuk
Jozef +18848
woensdag 11 oktober 2017 om 12:34
Dat lees ik nu overal: Advocaat won alles behalve Frankrijk. Ik zeg: kunstig hoor. Tegen Frankrijk was waarlijk een dieptepunt, zo mogelijk gevolgd door een nog groter dieptepunt afgelopen zaterdag. Gisteren ging nergens meer om, omdat het finaal uit de klauwen is gegierd tegen eerst Frankrijk (Beperk dan de score i.p.v. naïef met de uitgerangeerde en ongetrainde Sneijder te willen voetballen) en vervolgens tegen Wit Rusland (na 25 minuten gvd de eerste bal op doel afvuren, angsthazenvoetbal dus i.p.v. strijden met je hele ziel en zaligheid voor je allerlaatste kansen).

Scorebord denken is dit. Ik heb niet 1% verbetering in het spel waargenomen. Jij wel dan? Zaterdag was qua voetbal wat mij betreft een historisch dieptepunt. Dat ligt ook aan de coach.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:42
Waarom leg je alles neer bij die wedstrijd tegen Frankrijk? De haalbare punten zijn daarvoor al verspeeld. Het enige punt dat ik maak is dat als de hele reeks zo was verlopen we gewoon tweede waren geworden.

Als je tegen Wit-Rusland 0-1 achterkomt, omdat je heel graag wilt scoren heb je een nog groter probleem.
Ik vond de eerste helft tegen Zweden veel beter dan wat ik verder heb gezien deze reeks.
De tweede helft werd het steeds minder, maar toen ging het ook nergens meer om.
Vind ik leuk
Jozef +18848
woensdag 11 oktober 2017 om 12:50
Bij Frankrijk uit verlies je 90% zeker. Wees dan realistisch en giet beton voor je doel. Nee, dan Dickie... Die 4-0 was een vernedering die de Zweedse boys de broodnodige boost terug gaf. Was het 1-0 gebleven in Parijs dan was dat niet gebeurd. Doch de uitslag was schrijnend voor Oranje en zijn zelfvertrouwen en was eigenlijk nog lief...het had zomaar op dubbele cijfers kunnen uitlopen en daarvoor was Dikke Dikkie gewoon verantwoordelijk. Hij kan geen veranderende beslissingen nemen. Niet in defensief opzicht tegen Frankrijk en niet in offensief opzicht tegen Wit Rusland.

Het stond twee keer compleet verkeerd: de foute poppetjes met de foute instelling, spelend met de verkeerde intenties.

Jeetje, dat er nu nog mensen rondlopen die Dikke Dikkie nog verdedigen.

On-ge-lo-fe-lijk.
Vind ik leuk
JJD +214
woensdag 11 oktober 2017 om 13:03
Sneijder had er gister ook bij moeten zijn weinig gespeeld of niet alleen al voor zijn kwaliteit.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:07
Wat een verschil zeg, Blind jr. als speler en Blind sr. als bondscoach, want Blind sr. heeft ervoor gezorgd dat we het wk niet hebben gehaald met als dieptepunt de nederlaag tegen Bulgarije onder zijn bewind.
Vind ik leuk
Vak-DD +7051
woensdag 11 oktober 2017 om 09:11
Nou mooi uitgeschakeld met een team van volgevreten vedettes en klaar. Nu graag weer over tot de orde van de dag, van het weekend weer de Eredivisie.
Vind ik leuk
DubRtd +13442
woensdag 11 oktober 2017 om 09:12
Ja... het dieptepunt was je de aanstelling van je vader als bondscoach.
Van die knvb beslissing hebben we nu al 4 jaar lol.
Vind ik leuk
Och jeh +946
woensdag 11 oktober 2017 om 09:12
Bedank je vader maar Daley!!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:14
Met dit materiaal had zelfs een NL zich moeten kwalificeren...als een Ijsland dat al kan!! Teveel mis gegaan in spelconcepten (Frankrijk uit), drive en motivatie van spelers (zowat alle wedstrijden), foute keuzes in opstelling (deLigt uit tegen Bulgarije), pech (eerste wedstrijd Zweden uit, afgekeurd doelpunt Dost, Zweden dat wint met 8-0)) ongeacht de kwaliteit die op een enkeling na (Robben) er gewoon niet is in deze lichting (Janssen voorop!!). De hele mix zorgde voor de uitschakeling in de kwalificatie, maar met deze spelers zullen we het toch ook weer voor 2020 moeten doen....een betere en duidelijke kern van 6 a 7 man die weten wat ervan ze verwacht wordt in herkenbare stijl (en dus geen 4-3-3 met uit vorm zijnde spelers)....
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:21
Het enige dingetje waar Oranje zelf niks aan kan doen is de onterecht afgekeurde goal van Dost in Zweden.
Dat was gewoon een zuiver doelpunt en had je dan gisteren met de 2-0 zege gewoon het WK opgeleverd.
Maar zoiets zit elk land of team wel eens tegen, net zoals je wel eens een goal mee krijgt die eigenlijk niet had mogen tellen....
Al met al heeft Oranje het gewoon niet goed gedaan in de wedstrijd uit tegen Bulgarije, waar totaal onnodig werd verloren, en in Parijs waar de uitslag gewoon te hoog was. Je kan en mag in Frankrijk verliezen, maar 4-0 was te veel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 09:22]
Vind ik leuk
derksen +6177
woensdag 11 oktober 2017 om 09:36
Blind was een verademing op het middenveld..
Gewoon pieters linksback
Vind ik leuk
gin44 +11
woensdag 11 oktober 2017 om 10:12
Weer iemand die ernstig lijdt aan zelfoverschatting. Is wisselspeler bij ManU en bij oranje alleen maar veldvulling.
Vind ik leuk
HansVites +1594
woensdag 11 oktober 2017 om 10:35
Wat dacht je van de uitwedstrijd tegen Bulgarije Blind?
Vind ik leuk
Dicky +4439
woensdag 11 oktober 2017 om 10:47
Het EK missen was een veel grotere blunder dan wat er nu gebeurt is. Dit toernooi ben je misgelopen door fouten van de arbitrage tijdens de wedstrijden tegen Zweden uit en Frankrijk thuis en de beslissing van Blind om De Ligt op te stellen ipv Hoedt in de wedstrijd tegen Bulgarije. Verder was het een redelijke kwalificatie reeks waarin je 3e bent geworden waar je zonder deze gebeurtenissen 2e of wellicht zelfs 1ste had kunnen worden. Ik probeer het niet te bagatelliseren. Maar ondanks dat er fouten zijn gemaakt en dat dit een ramp is voor het Nederlands voetbal moeten we wel naar de feiten kijken. Met een goede arbitrage en een bondscoach die niet vooral spelers van zijn favoriete club wil laten spelen hadden we gewoon minimaal de play-offs gehaald.
Vind ik leuk
Quareck +2520
woensdag 11 oktober 2017 om 11:21
Over tien wedstrijden verlies je echt niet door de arbitrage hoor! Je verliest omdat je jezelf in de situatie laat dringen dat zelfs een foutje van de scheidsrechter beslissend kan zijn.
Vind ik leuk
Dicky +4439
woensdag 11 oktober 2017 om 12:03
Normaal geef ik je hier gelijk in. Maar nu de verschillen zo klein zijn zijn de afgekeurde goal van Dost in Solna en de onthouden strafschop tijdens Nederland-Frankrijk wel degelijk beslissend. Ik geef ook gewoon aan dat er fouten gemaakt zijn en dat de keuzes van de beide bondscoaches in deze kwalificatiereeks niet geweldig waren. Ik probeer ook alleen maar aan te geven dat het allemaal niet hopeloos is. Wat ik wil zeggen is dat er normaal gesproken voldoende kwaliteit is om een poule als deze te overleven. Wij zijn niet minder dan Zweden. Dat zij nu de play-offs hebben gehaald is belachelijk. Nederland heeft gisteren bewezen dat het op elke positie betere spelers heeft dan zij.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:48
Zal hij zijn vader ook bedanken voor bewezen diensten?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:50
Daley Blind staat symbool voor dit Oranje. Hij kan van alles net niks.
Vind ik leuk
Cookee +3588
woensdag 11 oktober 2017 om 19:10
Als Tete die bal erin tikt dan gaat het erg snel hoor, 3-0.
En Janssen was weer zo matig, hij is dan aanspeelpunt maar hoopt alleen dat hij een duw krijgt om een vrije trap te krijgen. Nooit zag ik hem een keer een duel winnen, die is geen schim meer van de speler bij AZ. En door de lucht heb je niks aan hem, ik vond Dost veel beter alleen jammer dat de opbouw zo traag was van achteren, zowel Dijk als Rekik durfden niet naar voren te spelen of konden dat niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Blind bereikt 'dieptepunt in carrière': 'Die klap voel ik en het zal erger worden'