Verbeek: 'Hij probeert het één keer en de spelers van Ajax begrijpen er niets van'

    Verbeek: 'Hij probeert het één keer en de spelers van Ajax begrijpen er niets van'

    woensdag 11 oktober 2017 om 10:07

    Oranje en Nederlandse teams kunnen enorm veel leren van het Duitse voetbal. Gertjan Verbeek, die als trainer actief was bij 1.FC Nürnberg en VfL Bochum, zegt dat in gesprek met ELF Voetbal Magazine. 

    "Kijk naar Duitsland. In de Bundesliga hebben de meeste trainers twintig gelijkwaardige spelers, multifunctioneel inzetbaar. Daar variëren ze met systemen. Ieder elftal beheerst meerdere systemen, om te gebruiken waar de wedstrijd om vraagt. TSG Hoffenheim heeft een hoofdtrainer van dertig jaar oud, die iedere week in een andere samenstelling speelt en daarmee van Bayern München wint", doelt Verbeek op Julian Nagelsmann. 

    "Als je dan ziet hoe moeilijk dat hier in Nederland gaat... Marcel Keizer probeert één keer iets anders en de spelers van Ajax begrijpen er al niets meer van", vervolgt de clubloze oefenmeester. "Duitsland loopt mijlenver voor. De oorzaak daarvan moet je zoeken in opleiding. Coaches worden hier volgens te starre regels opgeleid. We hebben tien of vijftien jaar stilgestaan.”

    Poll

    Eens met Verbeek?

    (3882 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 11 oktober 2017 om 10:13
    Het ajax systeem he! ;)
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1125
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:19
    Ja Ajax verziekt het heel voetbal in Nederland.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:28
    Nee niet Ajax, maar de Ligt is het grote probleem
    Vind ik leuk
    Johan.l +4144
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:30
    Hahahaha ja ja de ligt is het probleem, over 3 jaar speeld het internationel top maar gewoon volhouden
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:32
    Haha het sarcasme is ook ver te zoeken! De Ligt heeft al meer potentie in zijn dikke teen zetten dan......
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:47
    Niet meteen weer liggen zeuren over Ajax, want Vilhena bakte er ook weinig van.
    Vind ik leuk
    Angelo.v.g +106
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:53
    vind je het gek....speelde in de Arena
    Vind ik leuk
    3Bier +6051
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:18
    Ben al blij als ze al 1 systeem een beetje onder de knie hebben....
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:23
    Benieuwd welk systeem dat gaat worden, voorlopig staat de teller nog op 0 systemen.
    Vind ik leuk
    3Bier +6051
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:25
    Ja dat bedoel ik
    Vind ik leuk
    Bizzy +17001
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:24
    De knvb heeft te lang de Cruyff evangelie gepredikt. Zelfs IJsland heeft ons ingehaald. Wtf
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:35
    We verloren er tijdens de EK kwalificatie al twee keer van, dus dit is oud nieuws.
    Maar het blijft iets om je diep voor te schamen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:26
    Waarom iets anders proberen als ze net een nieuwe speelstyle onder de knie hebben? Gewoon een fout van Keizer, hij had gewoon systeem van Bosz moeten volgen
    Vind ik leuk
    Mari +5626
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:26
    "Coaches worden hier volgens te starre regels opgeleid. We hebben tien of vijftien jaar stilgestaan.”
    Gedeeltelijk juist; star ja, alles moet volgens één patroon, edoch het patroon is positiespel aanleren.
    "we hebben niet stilgestaan" , we zijn letterlijk en figurlijk achteruit gegaan.
    Letterlijk het spel
    Figuurlijk, we zijn de nadruk gaan leggen op verdedigen en vandaar uit positiespel en op die manier de man uitspelen.
    Mannen als Swart, Cruijff, Keizer, Moulijn, Pier Tol enz, zouden nu van de opleiding worden gestuurd omdat ze gingen pingelen. Nee, je moet overspelen.
    Waar is dat begonnen?
    Gaal heeft veel meer slecht gedaan dan we nu denken, niet alleen het verfoeide systeem in Brazilië, maar ook de ruimte waarin je je als speler mag begeven. Je moet binnen je zone blijven! enz
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:34
    Tuurlijk. Idiota!!!!
    Vind ik leuk
    remakil +4455
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:34
    Het kan 2 kanten op met Verbeek. Hij heeft de capaciteiten wel, maar hij is ook eigenwijs en dat kost hem nog wel eens de kop...

    Daarbij, als bondscoach heb je de selectie maar even. Pas bij een groot toernooi heb je ze langer. Verbeek heeft dus weinig mogelijkheden om die lui echt conditioneel aan te pakken. Maar ik denk dat hij ook schijt aan reputaties heeft en dat hij de discipline wel aantrekt..
    Vind ik leuk
    Bizzy +17001
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:47
    Laat de Duitsers de boel maar overnemen tot en met Zeist toe.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3825
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:44
    Dat hebben ze een aantal jaartjes terug al geprobeerd .. en dat hield ook maar 5 jaar stand !
    Vind ik leuk
    Bizzy +17001
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:59
    Tot op de dag van vandaag plukken ze wel de vruchten van. Ze bulken van de centen en kennis.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2115
    woensdag 11 oktober 2017 om 10:53
    heb je flopper de flop ook weer
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10676
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:28
    Waarom moet Gert-Jan altijd Ajax als voorbeeld nemen om iets te tonen?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:45
    Iedereen heeft achteraf een mening, waarom niet tijdens vijftien jaar?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:21
    Gertjan en de diamantjes-generatie. Ik denk dat hij Memphis zou neerslaan van woede.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4799
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:27
    Blij dat iemand hier in NL tegengas tegen de KNVB durft te geven!! En gelijk heeft die
    Vind ik leuk
    Aspers +418
    woensdag 11 oktober 2017 om 13:12
    Duitsland, het land waar alle clubs een pak slaag kregen in Europa afgelopen weken? Ik heb meer op met Bosz die dit soort uitingen onzin vind. En laten we nou niet net doen of Verbeek een toptrainer is. Trainer in de marge.
    Vind ik leuk
    DJ1418 +0
    woensdag 11 oktober 2017 om 13:19
    Ik zie hier veel mensen reageren dat Verbeek het zelf zou moeten doen, omdat hij een grote mond heeft. In mijn ogen geeft hij alleen aan dat de opleiding van de betaald voetbal coaches een jaar of 10 achterloopt. En dus de trainers niet voldoende kennis hebben. Zie het citaat uit het artikel hieronder:

    "Duitsland loopt mijlenver voor. De oorzaak daarvan moet je zoeken in opleiding. Coaches worden hier volgens te starre regels opgeleid. We hebben tien of vijftien jaar stilgestaan.”

    Waarschijnlijk heeft Verbeek zelf dus ook onvoldoende kennis om het Nederlands Elftal in goed banen te leiden.
    Vind ik leuk
    Molby +850
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:20
    Qua kennis zou hij Oranje wel kunnen leiden maar wat heeft hij nou als speler gepresteerd. Meer dan de stofzuiger op het middenveld bij Heerenveen is hij niet geworden. Die moet dan die jonge gasten, die in hun korte loopbaan al meer verdiend hebben dat Verbeek in z'n hele leven, vertellen wat ze moeten doen. Memphis Depay lacht de ballen uit z'n broek hoewel ik denk dat Verbeek die nooit op zal roepen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 16:51
    Tegenwoordig geven de verantwoordelijke mensen bij de jeugdopleiding hun spelers in de herfstvakantie een weekje vrij!
    Ze praten dan over arbeid-rust verhouding. De spelers rust gunnen.
    En dan raar kijken, dat we achterop raken bij het buitenland!


    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 16:51]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 18:09
    meneer verbeek je heb gelijk kort an kracht
    Vind ik leuk
    Cookee +8937
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:25
    Toch is het ook onzin. Wat heeft dat met opleiding te maken.
    Je maakt eigen keuzes toch?
    Ze kunnen mij 10x zeggen dat iets zo moet. Maar ik heb wel een eigen mening en daar gaat het fout. Gertjan en nog een paar zijn nieuw denkende trainers. De meesten zijn na-apers.
    Als Korbach vroeger een bril op voorhoofd zetten deden ze het allemaal, deed hij geen sokken in de schoenen... ze deden het allemaal.
    Maar toen telde Nederland nog wel mee.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:32
    Geef hem een half jaar en kijk wat het resultaat is
    Vind ik leuk
    Gerro +5507
    woensdag 11 oktober 2017 om 23:22
    Maar Gert Jan wie staat er nu eigenlijk bovenaan in Duitsland. P.B
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 05:08
    Een coach die zich verdiept in de materie en die altijd al leergierig was.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 05:07
    Amen. Plus het feit dat je in Nederland alleen coach wordt als je een oud prof speler bent geweest. De versnelde cursussen worden als warme broodjes weggegeven terwijl ieder ander ruim 3-4 jaar over dit traject doet. En als onze "topspelers" nu al op het veld vastlopen hoe kunnen zij dit na een half jaartje aansloten bij de KNVB gereed zijn om de nieuwe lichting te coachen?
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2893
    donderdag 12 oktober 2017 om 11:19
    Als we toch een voorbeeld van Duitsland nemen, dan maar Klinsmann aanstellen...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Verbeek: 'Hij probeert het één keer en de spelers van Ajax begrijpen er niets van'