'Bayern München bespaart tientallen miljoenen: 'nieuwe Neuer' staat nu al klaar'

'Bayern München bespaart tientallen miljoenen: 'nieuwe Neuer' staat nu al klaar'

woensdag 11 oktober 2017 om 12:52

Bayern München weet nú al wie superster Manuel Neuer over een jaar of vijf moet opvolgen onder de lat. Een dure doelman hoeft Der Rekordmeister niet aan te schaffen, want de club heeft zéér hoge verwachtingen van Christian Früchtl. 

De zeventienjarige Früchtl maakte in 2014 de overstap naar de jeugdopleiding van Bayern. Boulevardkrant BILD pakt woensdag groot uit met een profiel van de tiener, die er zoals gezegd heel goed opstaat in München. 

De momenteel geblesseerde Neuer (31) kan volgens Bayern nog zo'n vijf à zes jaar op topniveau mee. Daarnee moet Früchtl zijn plek onder de lat overnemen. Nu al zit de talentvolle goalie zo nu en dan op de bank bij de regerend kampioen van Duitsland. 

Volgens BILD is Früchtl (1 meter 93 lang) qua speelstijl vergelijkbaar met Neuer. Wellicht zal de keeper komend seizoen verhuurd worden om elders ervaring op te doen. 

Poll

Is Neuer de beste keeper ter wereld?

(693 stemmen)

Plaats een reactie

henkvlis +1282
woensdag 11 oktober 2017 om 13:02
Oh ik denk: Ze gaan toch niet ZOET wegkapen bij PSV he. :)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:08
Nee hoor, maak je daar maar niet druk om
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:26
Zoet de opvolger van Neuer? Hij mag de schoenen van Neuer niet eens een kusje geven :)
Vind ik leuk
Bizzy +8587
woensdag 11 oktober 2017 om 13:11
Dit is pas beleid ! Kunnen ze gvd in Zeist nog wat van leren. Anticiperen heet dat.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:20
Volgens mij is de KNVB afhankelijk van anticiperende clubs:)
Vind ik leuk
Bizzy +8587
woensdag 11 oktober 2017 om 13:24
De bond ontwikkelt toch een visie voor een de vaderlandse voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:03
Dat heeft toch niks te maken met het feit dat Bayern alvast anticipeert met een jeugdspeler? Zo'n visie heeft niks te maken met een individueel geval bij een individuele club......
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:51
Mwa, vorige keer dat Bayern geen nieuwe keeper haalde omdat ze dachten dat ze een topper uit eigen opleiding hadden, zaten ze opgescheept met Thomas Kraft.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:11
Verhuren is een goed idee. Beter dan op de bank laten zitten tot hij er klaar voor is zoals Rensing :p
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 13:32
Is idd een groot talent als ik de verhalen mag geloven. Sowieso heeft Duitsland momenteel verschrikkelijk goeie keepers rondlopen, kunnen we er niet eentje nationaliseren naar Nederlander? ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 13:33]
Vind ik leuk
Zjor +300
woensdag 11 oktober 2017 om 15:30
Nja, ze hebben er zat.. Neuer, Ter Stegen, Leno, Trapp, Adler.. er kan er maar 1 in doel dus ik zeg proberen! Hahah
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 15:41
Vergeet Timo Horn niet ;)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:56
Vergeet baumann en fahrmann niet ;)
Vind ik leuk
JG11 +26
woensdag 11 oktober 2017 om 13:52
''Volgens BILD is Früchtl qua speelstijl vergelijkbaar met Neuer.''

Betekend dit dat als de ploeg in balbezit is, hij ook op het middenveld staat?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:58
Tja ook in de eredivisie is de beste keeper een Duitser. Der Unnerstall.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:27
Dat riep ik al voor dat de competitie begon
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:01
Goeie talentvolle keeper hoop dat die zich door blijf ontwikkelen
Vind ik leuk
Och jeh +1131
woensdag 11 oktober 2017 om 14:16
Lekker meteen de druk op de schouders van zo'n jongen leggen. Er is geen nieuwe Neuer, Buffon, van der Sar of wie dan ook.
Vind ik leuk
Morris +14786
woensdag 11 oktober 2017 om 18:14
wordt een grote speler.. volgens FM :-)
Vind ik leuk
Teo Smith +13796
woensdag 11 oktober 2017 om 19:04
Komt hij van Dortmund?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Bayern München bespaart tientallen miljoenen: 'nieuwe Neuer' staat nu al klaar'