De Boer: 'Als je hem bijvoorbeeld ziet tegen Zweden: het is onzekerheid'

De Boer: 'Als je hem bijvoorbeeld ziet tegen Zweden: het is onzekerheid'

woensdag 11 oktober 2017 om 18:55

Een gebrek aan kwaliteit heeft ervoor gezorgd dat Oranje niet naar het WK gaat. Dat is de conclusie van Ronald de Boer, die te veel vraagtekens ziet.

"Het heeft met kwaliteit te maken", zegt de oud-international tegen de NOS. "Als je bijvoorbeeld Aké ziet tegen Zweden. Ik vind dat een prima linker centrale verdediger, daar speelt hij normaal ook altijd. Maar het is geen linksback. Je ziet de onzekerheid: wat moet ik doen? Daar hebben we op dit moment gewoon mee te maken."

De Boer hoopt dat er de komende jaren een stevigere Oranje-basis wordt gelegd. "Elke keer hebben we een andere opstelling. Het is niet zo dat we even zeven spelers alvast op het lijstje zetten. Janssen of Dost? Blind of Aké? Tete of Janmaat? Allemaal vraagtekens", somt hij op. "Blind op zes of Donny van de Beek of Davy Klaassen? Zóveel vraagtekens. Dat geeft wel aan dat we op dit moment niet goed genoeg zijn."

Plaats een reactie

woensdag 11 oktober 2017 om 18:59
Die nummering die de Boer zonder nadenken aanhoudt 'de zes', 'de tien' etc, daar zit een deel van het probleem. De vastgeroeste posities die zo vast staan dat door het roepen van een nummer, een speler van Nederland al vastgelijmd staat.
Vind ik leuk
Guusman +1440
woensdag 11 oktober 2017 om 19:01
Ronald gaat van zijn eigen vermogen uit.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:05
Inderdaad, en dat is wat de 4-3-3-elite zoals De Boer en de NOS) niet doorhebben. Er wordt anders gevoetbald tegenwoordig, veel dynamischer...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:17
de basis is kwaliteit, momenteel hebben we te maken met een gebrek daaraan!
Vind ik leuk
Foebele +32134
woensdag 11 oktober 2017 om 19:29
Zijn Zweden, IJsland en Turkije dan teams bom vol toppers die in de grote competities spelen?

Tuurlijk hebben we nu niet meer de kwaliteit van pak hem beet 2010, maar dan nog hadden we gewoon naar het EK en WK moeten gaan, de teams die daar tenkosten van ons wel heen gingen hadden namelijk ook geen topselecties, zeker niet beter dan ie van ons.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:39
Ja meer dan ons
Vind ik leuk
Foebele +32134
woensdag 11 oktober 2017 om 19:40
Noem ze eens op dan en de clubs waar ze spelen.
Vind ik leuk
oke dan +3844
woensdag 11 oktober 2017 om 21:27
De Turken blijven ook thuis. En Zweden en Ijsland hebben inzet en mentaliteit.
Vind ik leuk
Bizzy +5684
woensdag 11 oktober 2017 om 20:21
Amen...spijker op zijn kop
Vind ik leuk
Bizzy +5684
woensdag 11 oktober 2017 om 20:24
Opkomende backs in combinatie met een compacte middenveld is modern voetbal. Spelletje is fysieker en sneller geworden. Balbezit is niet heilig meer.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:35
Haha vreemd we speelde zo gewoon een finale.. die PSV en Feyenoord talenten zijn gewoon bagger
Vind ik leuk
MOTM +255
woensdag 11 oktober 2017 om 20:21
Soccerfan41. De beste opmerking die ik vandaag hier heb gelezen.
Vind ik leuk
Bizzy +5684
woensdag 11 oktober 2017 om 20:25
Niet alleen die nummers zijn vast geroest maar ook benoemingen bij de Bond. Het is 1 grote zooitje inteelt.
Vind ik leuk
MOTM +255
woensdag 11 oktober 2017 om 20:33
Tja. Het laatst wat je kunt gebruiken zijn perikelen bij de KNVB.
Vind ik leuk
Cookee +3574
woensdag 11 oktober 2017 om 21:18
Frank en Ronald zijn Gaal adepten (aanhangers=fans).
We hebben krap aan 1 speler voor elke positie, het is bijna onmogelijk 2x dezelfde groep te halen. Toch zou dat wel moeten.
Waarom Fosuh niet en Tete wel? Kies Fosuh geef hem vertrouwen.
Vind ik leuk
migiel +139
woensdag 11 oktober 2017 om 19:01
Botox
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:58
Ronald de Botox
Vind ik leuk
zwollie +3125
woensdag 11 oktober 2017 om 20:39
Botoxdirkje ook.
Vind ik leuk
Paul1982 +6451
woensdag 11 oktober 2017 om 19:05
Kwaliteit is het niet alleen. Met iets meer instelling had Nederland in Bulgarije gewonnen. Met iets meer geluk had Nederland in Zweden gewonnen. En dan was Nederland in ieder geval geplaatst voor de Play-off.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:06
Wat een raar verhaal. "Aké stond op een onnatuurlijke positie, daarom zijn we niet goed."
Vind ik leuk
Foebele +32134
woensdag 11 oktober 2017 om 19:27
Dat is inderdaad ook alweer raar, daarbij heeft Ake toch voldoende linksback gespeeld in de Premier League of vergis ik me daar in?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:44
Ja, en het is niet zo dat Aké daar stond omdat hij de laatste linksback van Nederland is. Zo hoorde ik laatst iemand zeggen dat Erik Pieters structureel genegeerd wordt. Wie was dat ook alweer? Oh ja, Erik Pieters :p

Ja, volgens mij ook. Hij wordt altijd omschreven als centrale verdediger die ook uit de voeten kan als linksback.
Vind ik leuk
Ruud40 +6559
woensdag 11 oktober 2017 om 19:34
Even ter gerust stelling:

Met Robben rechtsbuiten en Babel linksbuiten hadden we gelukkig wel de in Nederland gebruikelijke linkspoot op rechtsbuiten en rechtspoot op linksbuiten waardoor we er in elk geval van verzekerd waren dat er geen enkele bruikbare voorzet van de zijkanten zou komen.

O nee natuurlijk. Daarvoor gebruiken we de "opstomende" backs die dan voorzetten afleveren die overal terecht komen behalve de plek waar je er iets mee zou kunnen
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 19:35]
Vind ik leuk
hantayo +722
woensdag 11 oktober 2017 om 19:37
Hoe moet je opkomen als er geen ruimte is of als je niet aangespeeld wordt? Er waren natuurlijk geen automatismen.
Vind ik leuk
Foebele +32134
woensdag 11 oktober 2017 om 19:26
Onzin, het is mentaliteit gecombineerd met de waslijst aan slechte beslissingen van Blind.

Als je naar de spelers van Turkije, IJsland en ook dit Zweden kijkt dan kun je niet beweren dat die meer kwaliteit bezitten.

Het is nooit een team geweest dankzij Blind en we hebben teveel verwende jochies die niet voor hun sport leven, niet 1 speler werkt zo hard, is zo gefocust en zo gedreven als Robben, ze vinden het allemaal vooral wel best dat ze miljonair zijn en veel aandacht krijgen, het draait allemaal alleen maar om hun imago!
Vind ik leuk
036 +1961
woensdag 11 oktober 2017 om 21:09
Dat jij nog op VP participeert snap ik niet met al jouw negatieve onzin. Bij Ajax deugt niets en bij NL ook niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 21:09]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:32
De namen die hij opnoemt zijn niet goed genoeg op Blind misschien. Als zijn btoer maar geen bondscoach word.
Vind ik leuk
hantayo +722
woensdag 11 oktober 2017 om 19:36
Onzin. Hij heeft zo vaak op die positie gespeeld. Probleem was dat er nauwelijks aanspeelpunten waren. Zag er ook wat onwennig uit met Babel. Die stond dan te wachten met een verdediger in zijn nek, en dan speelde ie vaak weer terug. Er was gewoon weinig ruimte met het afwachtende Zweden. Viel me ook op dat er over rechts minder gebeurde en dat Robben opeens op links opdook in de 2de helft. En dan was Babel opeens verdwenen en dan moet je als linksback linksback spelen, linkshalf en linksbuiten. Was er eigenlijk wel een linkshalf?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:36
Ik denk dat we gisteren wel hebben kunnen zien waar het aan lag. Gisteren voor het eerst de absolute wil gezien om te winnen, dat heb ik in de andere wedstrijden niet kunnen zien. Gisteren was het voetbal ook niet fantastisch, maar win je wel door dat je constant blijft aanvallen en je tegenstander onder druk zet. Alles begint met je instelling en daarna moet je naar de rest gaan kijken.
Vind ik leuk
Foebele +32134
woensdag 11 oktober 2017 om 19:36
Ik moet toch zeggen dat ik Ronald nu wel heel vaak onzinnige dingen hoor roepen, zoals eerder vandaag die totaal debiele uitspraak dat jeugd nog eerder naar het buitenland zou moeten vertrekken, terwijl we juist al vele jaren de ene na de andere talentvolle speler geflopt terug zien keren, waardoor ze nooit uberhaupt de subtop bereiken, maar niet verder komen dan PEC.
Vind ik leuk
hantayo +722
woensdag 11 oktober 2017 om 19:39
Er was eigenlijk niks mis gister, een degelijke overwinning, en nee, 7-0 was het niet, maar dat had Barcelona misschien wel gelukt?
Vind ik leuk
Farmer +5231
woensdag 11 oktober 2017 om 19:43
Zo..

Ik sta versteld van verbijstering; wat een ongelooflijk genie moet die de Boer wel zijn, om tot déze magistrale conclusie te komen zeg!

-Verliezen van Bulgarije,
-peentjes zwetende-winst tegen niemandalletjes
-team loopt voor geen meter
-zelfs de meest ervaren coaches kunnen er niks mee...

'We missen kwaliteit mensen, er zijn niet geneog goede spelers".

Zo Ronald,, heb je dat op de voetbalacademie geleerd in een hoge studie-weetikveelkunde?

Wat een talent!
Wat een inzicht..

En wat een 'vragen' ook????

'Janssen of Dost'?

Nou k geloof dat de 17 miljoen bondscoaches van NL daar wel uit zijn..
Blind op 6? of Donny/Davy...

Eerhm, Klaassen werdt al bestempeld als miskoop... Speelt niet echt lekker opt moment, Blind stond, als enige veldspeler 'met Robben mee te doen', Donny de Groot is 'nog te groen'... Ook duidelijk....

Nee, i dít verhaaltje, is het vooral R. de Boer die niet goed genoeg analyseert.
Beetje simpel een open deurtje inkicken, nou.. Als ze mij de helft van zíjn salaris geven, wil ik dat ook wel voor de camera zeggen....
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:49
Geen bondscoach worden Ronald.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:57
Of dat we te veel keuzes hebben? Volgende BC moet gewoon een vast x aantal vaste spelers hebben. Als je nu kan bouwen op 8 vaste spelers,.. ... Of ze nu wel of niet in vorm zijn.... stel ze op, selecteer ze altijd... en vul ze op met onze talenten. Zo kunnen we bouwen aan een sterk basis...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:23
Ik vind het niet zo moeilijk. Zet een echte linksback op linksback: Pieters is dan 1e keus, gevolgd door Van Aanholt en Haps. Zet een 6 op 6: dat is Blind of De Roon.

Donny van de Beek en Davy Klaassen hebben op 6 niets te zoeken.
Vind ik leuk
hoyhoy +18
woensdag 11 oktober 2017 om 20:45
De nieuwe bondscoach moet zo snel mogelijk naar vastigheid toewerken. Ook een ander systeem zou niet verkeerd zijn. Al met al is het belangrijkste dat de trainer de spelers kan motiveren. Gisteren was dit in tegenstelling tot eerder wel aanwezig. Als de basis aanwezig is komt de rest vanzelf. De vraag is alleen welke trainer dit kan.

---------------------------Cillessen-------------------------
Tete----De Vrij---------------------Van Dijk------(1)
-------------------------------Blind----------------------------
Wijnaldum/Klaassen----Fer/van Ginkel-------Vilhena
-------------------Dost/Janssen-----Promes/Depay------

De defensie lijkt me vanzelfsprekend. De linksback is lastig. Kongolo heeft bij Feyenoord erg goed gespeeld. Maar speelt nu nooit meer. Willems weet ik niet hoe hij het doet in Duitsland. Van Aanholt zit alleen op de bank. Dus die positie zou ik momenteel nog geen keuze kunnen maken. Pieters zou ook altijd kunnen maar is altijd uit beeld.

Blind in een rol zoals gisteren. En kan zo terugzakken en Nederland als het moet schakelen naar 5-3-2.
Vilhena op links als sloper in een vergelijkend rol áls gisteren. Moet wel nauwkeuriger. Fer voor de body maar is minder technische anders van Ginkel. Wijnaldum of Klaassen allebei lopers maar in oranje veel minder.
Dost is geen spits in 2 spitsen systeem maar wel in vorm Janssen andersom. Promes of Depay als creatiebe man ernaast hoeft zo minder mee te verdedigen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:06
GUYS STOP EENS met dat gepush van de tweeling De Boer. Al die sentimentele Ajacieden die volschieten zodra ze een van de twee zien of horen... die zijn allang niet meer op VP.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Boer: 'Als je hem bijvoorbeeld ziet tegen Zweden: het is onzekerheid'