Lovende woorden voor 'legende' Mbappé: Meer professional dan Messi

Lovende woorden voor 'legende' Mbappé: "Meer professional dan Messi"

donderdag 12 oktober 2017 om 10:20

De achttienjarige Kylian Mbappé is verder dan Lionel Messi was op dezelfde leeftijd. Dat stelt Ludovic Giuly, die tussen 2004 en 2007 bij FC Barcelona speelde.

Giuly won in 2006 de Champions League met Barça, toen Messi nog een tiener was. "Mbappé is meer professional dan Messi was op die leeftijd. Hij kent zijn lichaam beter. Messi had veel problemen met zijn gezondheid, omdat hij nog in de groei was. Het was lastiger voor hem", aldus de Franse oud-voetballer op de website van de Ligue 1. "Kylian heeft het voordeel dat hij zichzelf een stuk beter kent en dus ook sneller kan herstellen."

Mbappé brak vorig seizoen door bij AS Monaco, dat hem voor 180 miljoen euro verkocht aan Paris Saint-Germain. In zijn eerste seizoen werd hij meteen landskampioen. Giuly: "De club hield Messi twee jaar in de luwte, totdat hij als zeventienjarige doorbrak. Het verhaal van Kylian is vergelijkbaar. Hij heeft een gigantisch potentieel en heeft alles om een legende te worden. Bij PSG kan hij verder groeien."

Poll

Wordt Mbappé een betere voetballer dan Messi?

(514 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 12 oktober 2017 om 10:24
Ja balotelli zou ook een wereld speler worden, hoe goed hij vroeger ook leek hij heeft er niet veel van gemaakt.
Mbappe is goed en kan nog beter worden maar Messi laat al jarenlang zien een topspeler te zijn, en dat moet Mbappe nog maar laten zien...
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 10:25]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:29
Snap je

Je kan die vergelijking met Messi helemaal niet maken

Wie zegt dat Mpabbe dit vast houd en net zo goed wordt als Messi
Vind ik leuk
1892 +6959
donderdag 12 oktober 2017 om 10:28
Kun je niet vergelijken ,maar het is een klasse voetballer.
Vind ik leuk
goekie4 +1305
donderdag 12 oktober 2017 om 10:33
Wat een grap. Messi moest groeien ja, maar hoe kan je deze jongen met Messi vergelijken...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:41
Kylian Mbappé is gewoon een hele andere speler als dat Messi is.
Mbappe speelt niet 26 man voorbij in één pot. Hij heeft niet de behendigheid van Messi. Maar zijn fysiek en schot zijn van uitzonderlijke kwaliteit.

Laat hem eerst maar eens 6-8 jaar lang ieder seizoen 30-50 goals maken. Ook in de topwedstrijden. Dan kunnen we hem eens voorzichtig gaan vergelijken met grootheden Ronaldo en Messi.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 10:43]
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 10:54
Maar heeft hij ook de potentie om beter te worden dan Nelom?
Vind ik leuk
Bayern FC +1315
donderdag 12 oktober 2017 om 10:55
Mbappe is niet verkocht maar verhuurd.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:55
Zogezegd
Vind ik leuk
HJR +4759
donderdag 12 oktober 2017 om 10:56
´Messi had veel problemen met zijn gezondheid, omdat hij nog in de groei was´.

Zoveel is hij inderdaad niet gegroeid :)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:59
messi zwaar overschatte voetballer met een misselijke persoonlijkheid het is eerder de vraag of hij ooit zo goed wordt als rutjes die laten al jaren ronaldo en messi met nachtmerries wakker worden
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 11:00]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:44
Ja Messi kan dr niks van.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:57
Hahahaha geen woorden voor deze clown
Vind ik leuk
Nick Kools +12205
donderdag 12 oktober 2017 om 11:24
Over 10 jaar praten we nog eens :)
Die jongen heeft nog helemaal niks laten zien.
Vind ik leuk
Hammers96 +1201
donderdag 12 oktober 2017 om 12:26
Mbappe doet.het super op deze leeftijd maar vergelijk mbappe aub niet met messi. Mbappe is nog een niveautje of 12 dan het niveau van messi en spelers vergelijken met hoe oud ze toen waren is gigantische bullshit want mbappe hoeft niet te battelen tegen de puyols en zidanes en noem maar op , ligue 1 komt ook bij lange lange na niet aan het niveau van la liga
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:56
De komende 50 jaar zullen alle aanstormende aanvallende talenten langs de Messi - meetlat worden gelegd.
Vind ik leuk
furgist +1456
donderdag 12 oktober 2017 om 14:20
dat klopt misschien wel. Het is afwachten of mbappe dezelfde stijgende lijn kan aanhouden. Valt geen peil op te trekken gezien zijn leeftijd
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:32
Iets met appels en peren.
Vind ik leuk
power +712
donderdag 12 oktober 2017 om 18:34
stomme vergelijking
Vind ik leuk