'Stel je voor dat Arjen na Bayern München nog twee jaar bij Groningen gaat spelen'

'Stel je voor dat Arjen na Bayern München nog twee jaar bij Groningen gaat spelen'

donderdag 12 oktober 2017 om 10:31

Arjen Robben krijgt een passend afscheid bij het Nederlands elftal. Dat stelt KNVB-directeur Jean-Paul Decossaux, die er een traditie van wil maken en in dat kader ook andere internationals noemt.

De KNVB werkt inmiddels aan een plan om 96-voudig international Robben uit te zwaaien. "Het streven is om dat tijdens het oefenduel met Engeland, in maart 2018, te laten plaatsvinden", aldus Decossaux, die er een traditie van wil maken, in De Telegraaf.

"We willen - naar voorbeeld van de Franse en Italiaanse bond - een keer per kwalificatiecyclus, dus eens per twee jaar, een afscheid organiseren voor onze helden, die stoppen bij de nationale ploeg, maar nog wel doorgaan bij hun club. Stel je voor dat Arjen na Bayern München nog twee jaar bij FC Groningen gaat voetballen. Een afscheid dan is een beetje mosterd na de maaltijd."

Decossaux verwacht dat Robben niet de enige Oranje-international is die in maart in het zonnetje wordt gezet. "Het is bijvoorbeeld ook een mooi moment om Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Robin van Persie, Dirk Kuyt en Ron Vlaar te eren. Maar die plannen moeten nog worden uitgewerkt."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

donderdag 12 oktober 2017 om 10:33
Dan zal bijvoorbeeld Sneijder eerst wel zelf moeten willen stoppen..
Vind ik leuk
Bdog +3459
donderdag 12 oktober 2017 om 10:39
Dat heeft Dhr. Decossaux nu voor hem gedaan, net als voor Vlaar die pas zelf nog aangaf wel dacht nog van waarde te kunnen zijn. Rare man.
Vind ik leuk
Youri99 +6065
donderdag 12 oktober 2017 om 11:03
Haha, ik dacht exact hetzelfde. Daarentegen heb ik Oranje wel uit mijn hoofd gezet dus ik verdien op zich wel een afscheidswedstrijd, waar kan ik me inschrijven?
Vind ik leuk
Senna +5633
donderdag 12 oktober 2017 om 10:39
Ik denk dat hij niets te willen heeft.
Vind ik leuk
Leedz +3712
donderdag 12 oktober 2017 om 10:39
Klopt, dat is best een koppig mannetje die vind dat hij nog bij de betere hoort van Oranje en die zal denk ik ook niet in de schaduw van Robben zijn afscheid willen hebben

Al zou het uiteraard wel mooi zijn als ze allen in 1 wedstrijd er mee kappen

PS. vind dat ze Nigel de Jong wel over het hoofd zien das best beschamend eigenlijk
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 10:52]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:36
Ik hoop het van harte, maar ik denk persoonlijk niet dat Robben nog terugkomt te voetballen in Groningen. Hij is echter in andere functies ook meer dan welkom!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:58
Waarschijnlijk zal dat ook niet gebeuren, ik kan me niet voorstellen dat hij op het niveau van FC Groningen zou willen acteren.
Het zal wel bij de droom blijven.
Ik acht het waarschijnlijker dat hij straks Hans Nijland gast opvolgen.
Vind ik leuk
mason +1201
donderdag 12 oktober 2017 om 11:39
Als robben zijnde moet je dat ook niet willen. Die gaat zich kapot ergeren aan het niveau. Bij psv kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar bij sub top clubs is het naar mijn mening niks om als zo'n goede speler daar naar toe te gaan.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 12 oktober 2017 om 10:39
Lezen wat de man zegt en wat VP er van maakt zijn toch 2 verschillende dingen.

Hij heeft het er over om spelers te eren maar er staat nergens dat ze dan al afscheid als international moeten hebben genomen.



Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:56
En dan ook nog de kop van het artikel.
Bijzonder!
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 12 oktober 2017 om 10:59
En vervolgens is heel de teringzooi aangepast zodat mijn opmerking hierboven geen hout meer snijdt.

Moeten jullie mijn bankgegevens hebben zodat mijn rol als editor een betaalde gaat worden hier, VP?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:13
Misschien kan je je nick alvast in moderator veranderen ;o)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:48
Waarom zie ik dit weer helemaal fout aflopen als de KNVB dit afscheid voor deze 3 giganten moet regelen?
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 11:08
Ik hoop dat ze dezelfde stadion speaker inhuren als bij het afscheid van Waterreus bij PSV. Blijft geniaal om naar te kijken.. RONALD KOEMAN eeehhh WATERREUS!
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 11:08]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:22
HaHa, ja ken me dat nog wel herinneren die bijdehand;)
Vind ik leuk
wijze man +1468
donderdag 12 oktober 2017 om 12:00
Stel een voor dat Ronaldo nog 2 jaar bij Feyenoord gaan spelen
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 12 oktober 2017 om 12:08
Zou leuk voor Fc Groningen zijn als hij daar nog 1 of 2 seizoenen zou kunnen spelen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:50
robben terug naar Groningen gaat niet gebeuren
Vind ik leuk