VP-voetbalkantine: 'De Nations League is de redding voor het Nederlands elftal'

VP-voetbalkantine: 'De Nations League is de redding voor het Nederlands elftal'

donderdag 12 oktober 2017 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Klinsmann beste kandidaat om Advocaat op te volgen bij Oranje'
Stelling 2: 'Gouweleeuw had al lang een kans moeten krijgen bij Oranje'
Stelling 3: 'De Nations League is de redding voor het Nederlands elftal'

Heb je een idee waarmee deze rubriek verbeterd kan worden? Elke suggestie is welkom, van suggesties voor stellingen tot concrete tips voor de verdere invulling. Drop je ideeën daarom gerust in het reactiesysteem!

Plaats een reactie

Vato75 +945
donderdag 12 oktober 2017 om 11:03
Eric ten hag beter denk ik
Vind ik leuk
Ruud40 +7163
donderdag 12 oktober 2017 om 11:26
Denk dat alleen 11 betere spelers helpt.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:52
Op zich kunnen we best een elftal samenstellen die zeker niet onder doet voir landen als ijsland Ierland Engeland Kroatië .
Zoet Hateboer de vrij vDijk Pieters Vginkel Klaassen Vilhena Depay Dost Promes.
Dan heb je lengte kracht loopvermogen scorend vermogen snelheid in je team.
Met dit elftal was je op je gemakje 2e geworden en misschien wel 1e in de poule.
Vind ik leuk
Ruud40 +7163
donderdag 12 oktober 2017 om 14:13
Dit is typisch een reactie van een supporter met een Oranje bril op en daar bedoel ik niks negatiefs mee

Maar dit elftal gaat 100% zeker niet laten zien wat jij beloofd.
Vind ik leuk
robson81 +2153
donderdag 12 oktober 2017 om 15:09
Hateboer en pieters zijn 4e keus z'n beetje en vginkel en vilhena is ook reserve materiaal.cilissen,karsdorp,tete,devrij,vdijk,Willems,blind,strootman,wijnaldum,Promes en depay en afgelopen kwalificatie natuurlijk robben.allemaal spelers die en spelen en bij een behoorlijke club spelen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:47
Dit is toch ongeveer het niveau waarmee we afgelopen kwalificatie hebben gespeeld, of zie ik dat verkeerd?
Vind ik leuk
JanTa48 +1557
donderdag 12 oktober 2017 om 12:18
Alle respect voor Eric ten Hac, Er moet iemand komen die zijn sporen verdiend heeft als speler en als trainer, een persoonlijkheid waar men tegenop kijkt.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:47
wat een gelul kun je beter silvia meijs voor de groep zetten dan speelt zelfs van de vaart nog goed voor zijn leeftijd
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 12 oktober 2017 om 11:08
Correct. Maar dat is bij gebrek aan beter. Ik zou er alles aan doen om Tuchel een vet salaris aan te bieden en te binden. Lukt dat niet, kan je altijd die schreeuwlelijk van een Klinsmann nemen. Ik hoor de hele tijd Fred Rutten maar die moet dan op het achtergrond zitten, anders moeten we nieteens over Rutten nadenken.

Ps: Dick moet gewoon lekker stoppen. Bedankt voor je bewezen diensten!
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 11:09]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:40
Tuchel zou ik ook graag willen zien, maar denk dat die wel mikt op een betere ploeg als Oranje.

Zelf zou ik het helemaal geen verkeerde vinden. Heeft bij Duitsland een mooie basis gemaakt voor Low en heeft de US ook leuk laten voetballen (in de paar potjes die ik gezien heb).

Daarnaast is het interessant om te zien of jongens als Pieters wel opgeroepen gaan worden onder een buitenlandse coach.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:09
Al zet je Erica Terpstra voor de groep. Het kan mij allemaal niet zoveel meer boeien dat Oranje. Dat gevoel wat je vroeger bij Interlands had is sowieso al helemaal weg, toen keek je nog uit naar de wedstrijden nu is het een grote kwelling.

Op naar de Eredivisie dit weekend :)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:14
Dat kan ook een kwelling zijn hoor ;)
Vind ik leuk
Sanders +1766
donderdag 12 oktober 2017 om 17:08
Je reactie sloeg ergens op todat je over de eredivisie begon. Als iets een lachwekkend laag niveau haalt is dat de eredivisie wel.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 11:09
Ik denk niet dat Klinsmann de juiste Duitser is om te komen, Ik zie overigens wel graag Schmidt of Tuchel komen!
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 12 oktober 2017 om 11:11
Schmidt zit in Beijing te lachen naar de bank.. Vrij weinig kans dat hij zijn loonstrookje gaat verlaten lijkt me!
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 11:15
Dat was mij even ontgaan dan valt hij idd af! Tuchel zou fantastisch zijn, anders zou ik voor ten Hag gaan denk ik, nog vrij jong kan dus voor een langere termijn de klus aan gaan, heeft bewezen veel tactische kennis te hebben dus zal niet klakkeloos weer 433 gaan spelen en die man kan met " lastige" jongens omgaan!
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 12 oktober 2017 om 11:19
Gewoon alles uit de kan halen om Tuchel te binden, naar mijn mening kan hij dan gaan kneden en zet hij wat neer bij de KNVB. En dan kan hij op een gegeven moment, na een paar jaartjes, de stok overgeven want Tuchel zal wel wat clubambities hebben.

Mja, dan moet de KNVB nu gaan handelen want Tuchel staat ook op het lijstje om Heynckes op te volgen na dit seizoen bij Bayern. (En de KNVB kennende gaat dat dus helemaal fout)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:11
Ben het daar absoluut niet mee eens. Zoveel heeft hij niet gepresteerd en door Duitsland is hij in die tijd ook aan de kant gezet!
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 12 oktober 2017 om 11:14
Omdat de Duitse bond wou dat hij in Duitsland kwam wonen en dat wou hij toen niet. Dus schoven ze Löw door, dus geheel terecht is je reactie niet. Klinsmann heeft weldegelijk de basis gelegd, Löw heeft het kunstje geperfectioneerd.
Vind ik leuk
1892 +7087
donderdag 12 oktober 2017 om 11:11
Rob Maas per direct een vet salaris en contract van 12 jaar geven:)
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 11:11]
Vind ik leuk
Bayern FC +1316
donderdag 12 oktober 2017 om 11:14
Stelling 1:
Ik vind het maar niks om te speculeren wie de nieuwe bondscoach moet worden.

Laten ze naar eerst bij de KNVB opruimen
Vind ik leuk
Bayern FC +1316
donderdag 12 oktober 2017 om 11:15
Naar is maar*
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:20
Wat is naar?
Vind ik leuk
Bayern FC +1316
donderdag 12 oktober 2017 om 11:34
Haha ik heb het onder mijn bericht gecorrigeerd :)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:30
Klinnsman heeft ook overal gefaald, slechte optie.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:36
Trainers worden overschat. Er is een klein groepje wereldtop die iets niet werkends wel snel aan de praat krijgt. Daar hoort van Gaal bij. De rest is onhaalbaar.

Blind werd verguisd. Maar daarvoor kreeg Hiddink het ook niet voor elkaar en erna Dick ook niet. Toch niet de minste trainers.

Geef die Oranje-gasten wat tijd om te settelen bij clubs. Dr staan ooit wel weer nieuwe leiders en toppers op. Zo is het altijd gegaan en zo zal het altijd blijven gaan.
Als de volgende kwalificatie reeks de scheids een zuivere goal wel gewoon toekent tegen Zweden zijn we er zomaar wel bij en is er niks aan t handje. Zo kan t verkeren.

Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:44
Ja, gelijk doen. Deze man heeft een totaal andere visie op voetbal dan de meeste Nederlandse trainers, kon wel eens heel verfrissend zijn. Helaas heeft Nederland zich geplaatst bij de beste categorie van de nieuwe EK-kwalificatie, terwijl een jaartje een divisie lager wat minder druk op deze spelers had gelegd. Nu zijn ze gedwongen zich als een degradatiekandidaat te gedragen om er in te blijven in plaats van zich te ontwikkelen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:55
Het kan snel gaan van Tuchel naar Klinsman
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 12 oktober 2017 om 11:59
Wat moet je met een Bondscoach die in de USA woont en niet van plan is om te verhuizen, doe mij Eric ten Hag maar als Bondscoach desnoods samen met Rutte of van Bommel
Vind ik leuk
tomlrc +17
donderdag 12 oktober 2017 om 16:41
Wat moet Mark Rutte nou weer bij Oranje?
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 17:05
Ik hoorde dat hij wel een goeie "formatie" op de mat kan leggen ;)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:51
maar dat gaat wel godvergeten lang duren :)
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 17:56
Ah joh we hebben toch nog 3 jaar te gaan tot het EK van 2020 ;)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:36
Dat zou de afgang wel helemaal compleet maken zeg.
Een Duitser die ons naar het EK moet leiden.

Er zal toch ook wel een Nederlandse coach zijn die een ploeg naar een eindtoernooi kan leiden. (Van Marwijk?)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:44
Klinsmann zou geschenk zijn beste optie hij was het die Duitsland weer liet voetballen zoals Nederland in goede tijden voor low het overnam
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:35
1 Nee
2 Waarom? Veel blessures gehad en ook hij is niet exceptioneel als ie wel speelt
Vind ik leuk
robson81 +2153
donderdag 12 oktober 2017 om 15:29
Stelling 1:koeman of de boer,was 1 van de 2 nou 3 jaar geleden aangesteld was deze discussie er niet en hadden we geen toernooi gemist.
Stelling 2:totaal geen reden voor met toppers als vdijk en de vrij met daarachter Bruma,hoedt,deligt,rekik,ake.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:24
3. The nations league moet gewoon het nieuwe EK worden. Net als bij t ijshockey. Dat is veel eerlijker.

Ieder zijn eigen EK. Met een A B C en D poule.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 17:24]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:48
Ja en dan Nederland in de A poule ook al horen ze niet bij de beste 24 van Europa en niet bij de 32 beste van de wereld.

Want Nederland in de A poule levert meer geld op dan Wales of Denemarken in de A poule. Dus logisch toch.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:52
We staan 20ste op de nieuwe lijst, dus dan sta je denk ik ook wel bij de beste 24 van Europa ;)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:13
Ik bedoel toen het er om ging, plaatsing voor het EK van vorig jaar, je weet zelf.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:22
Ja joh, veelste snel gelezen en gereageerd. Je hebt gelijk! Ook wat betreft de commerciele waarde t.o.v. die andere landen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:14
Bosz peter bosz is de redding
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:16
3 Nee
Vind ik leuk
tikkietoe +3009
donderdag 12 oktober 2017 om 18:19
Stelling 1) Klinsmann is een optie, maar niet de beste kandidaat.
Stelling 2) Ik heb hem niet gemist.
Stelling 3) Nee, een goed geleid elftal en veeeeeeel betere spelers kan enkel de redding van Oranje zijn.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 18:20]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:00
1. Nee, alstublieft niet.
2. Nou, al lang? Nu is het een goed moment om hem op te roepen wellicht, omdat Oranje weer vanaf nul moet beginnen.
3. Niet zo zeer, ik ben er van overtuigd dat Oranje het EK2020 zal halen via de normale kwalificatie. Maar de Nations League kan zeker een plan B worden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 19:01]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

VP-voetbalkantine: 'De Nations League is de redding voor het Nederlands elftal'