Feyenoord en Van Geel doen het echt knap en bewonderenswaardig met Kuyt

"Feyenoord en Van Geel doen het echt knap en bewonderenswaardig met Kuyt"

donderdag 12 oktober 2017 om 12:50

Dirk Kuyt ging op 17 mei 2017, toen Feyenoord voor het eerst sinds 1999 landskampioen werd, met voetbalpensioen. Van een zwart gat lijkt geen sprake.

Het Feyenoord-icoon wordt achter de schermen klaargestoomd om op termijn technisch directeur Martin van Geel op te volgen. "Het is niet zo dat Dirk dagelijks op de club is", zegt woordvoerder Raymond Salomon tegen het Algemeen Dagblad. "Hij kijkt, in overleg met Martin van Geel, op veel plekken binnen de club rond."

Ook zaakwaarnemer Rob Jansen stelt dat Kuyt op dit moment kennismaakt met het leven van Feyenoord-directeur. "Feyenoord en Van Geel doen het echt knap en bewonderenswaardig", zegt Jansen. "Dirk loopt mee, leert het vak. Wij denken dat het management hem op het lijf is geschreven. Hij volgt ondertussen ook de trainerscursus UEFA A."

Plaats een reactie

donderdag 12 oktober 2017 om 12:52
Ik zie hem nog steeds liever als trainer. Dus ik hoop dat hij uiteindelijk die kant op gaat.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:57
Zou hij zeker geschikt voor zijn. Maar ook als TD kan je veel aan hem hebben.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:43
Daar twijfel ik niet aan. Hij heeft voetbalkennis zat.

Maar als ik zag hoe hij als aanvoerder een team op sleeptouw kan nemen dan denk ik dat hij dat als trainer ook heel goed kan, zeker met talenten.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:16
Zeker. Meer geschikt dan Drenthe gok ik ;)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:19
Haha, dat heb jij dus ook gelezen ;)

Ach ja, je kan je trainersdiploma ook maar hebben gehaald.
Misschien kan hij ook zijn D-rijbewijs halen dan kan hij, mocht die ambitie ineens opborrelen, nog altijd chauffeur van de spelersbus worden bij Feyenoord. :p
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 08:04]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:26
Dat is best een verantwoordelijke baan....p
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:27
En ik heb nog zo gezegd Royston niet (r)APPEN achter het stuur!!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:33
Haha!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:36
Nee ik weet wel wat Royston van plan is... :p
Vind ik leuk
Scf1984 +125
vrijdag 13 oktober 2017 om 06:29
D-rijbewijs zal je wel bedoelen, ik mag er vanuit gaan dat hij B heeft.

Ik denk dat hij voor beide functies zeer geschikt is, zoals je al aangaf heeft hij een super drive om een team te trekken. Maar ook genoeg technische vaardigheden in huis, het is nooit verkeerd om een paard als Dirk bij de club te hebben natuurlijk. Voor mij altijd welkom.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 08:03
O.o foutje (heb hem veranderd)

Was niet helemaal wakker geloof ik.
Wat mij betreft is hij ook altijd welkom!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 08:04]
Vind ik leuk
Bdog +3449
donderdag 12 oktober 2017 om 12:53
Komt goed met Dirk. Daarna wil hij nog graag keeperstrainer worden en spelersmakelaar, dan heeft hij alles wel zo'n beetje gehad.
Vind ik leuk
Quareck +3350
donderdag 12 oktober 2017 om 12:54
Hij heeft zich ook ingeschreven voor een hooligan cursus om het eens helemaal van de andere kant te bekijken :)
Vind ik leuk
Bdog +3449
donderdag 12 oktober 2017 om 12:54
Cursus?
Dan hoef je toch alleen maar 1 hersenkwab te laten verwijderen?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:12
Jij denkt aan de voltijd opleiding. De cursus is gewoon een goede klap met een pijp
Vind ik leuk
John M. +3287
donderdag 12 oktober 2017 om 22:39
Dan moeten alle hersenkwabs weg, hooligans hebben geen hersens.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:03
Is Dirk eigenlijk al officieel pinchhitter geweest, in plaats van gewoon invaller dus?
Dan kan hij op stage bij Kramer, zien we hem af en toe nog een goaltje meepikken. Michiel en Dirk popelend naast elkaar op de bank bij een brilstand tegen Ajax, ga jij of ga ik? Ik zie het helemaal voor me.
Vind ik leuk
Bdog +3449
donderdag 12 oktober 2017 om 14:16
De dag dat Kuyt moet hopen dat hij de voorkeur boven Kramer krijgt, op welk vlak dan ook, gooit hij zij n pet in het IJsselmeer en gaat hij eronder zitten, ben ik van overtuigd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 07:49]
Vind ik leuk
JJD +216
donderdag 12 oktober 2017 om 12:58
Had hem toch ook graag als assistent van Bronkhorst gezien als iemand die Gio kan overrulen als ie weer eens een rare wissel dreigt toe te passen.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 13:58
Dat Dirkie Gio ff in zn oorfluisterd: 'Doe die Bilal maar ff niet he!' zou ik wel erg prettig vinden ja!
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 15:56
Bilal was een goede speler bij die club waar je het gras kan horen groeien. Niet meer doen he? Geld naar die club gooien is "paarlen voor de zwijnen". Larsen lijkt me wel iets beter.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 16:19
Larsson lijkt me wel een stukkie beter ja! Vind St.Juste ook zeker geen slechte aankoop! Jammer dat Bilal het niveau niet aan kan.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 16:30
Kuipvrees? Wel jammer want tegen CL tegenstanders is snelheid wel een wapen. Nu spelen ze tegen de middenlijn maar met een snelle speler wordt het veld groter omdat ze meer terugzakken dan.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 16:33
Dat zou goed kunnen, Is een beetje hetzelfde als met Vejinovic denk ik, maar het gebeurt natuurlijk vaak genoeg dat een speler die van de subtop naar de top gaat niet aan kan haken. We moeten gewoon ons verlies nemen en hem lekker verkopen!
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 16:36
Karsdorp stroomde gewoon in, de Vrij ook.
En die moesten alles nog bewijzen, maar ze spelen fris van de lever.
Bilal had al wat bagage en die verstart... raar.
Vind ik leuk
5by5 +482
donderdag 12 oktober 2017 om 13:09
Goed te horen dat het met Kuyt goed gaat.
Vind ik leuk
Foebele +35200
donderdag 12 oktober 2017 om 13:15
Niks mis mee dat oud spelers directie posities vervullen. Het moet echter wel een werkende organisatie zijn en bij Ajax schort het daar op dit moment aan.

Ik denk dat van Geel niet op hele korte termijn al vervangen moet worden door Kuyt, maar laat hem maar lekker mee lopen en zich ontwikkelen, dan kun je over een tijdje analyseren of hij er klaar voor is.
Vind ik leuk
Cazaly +28
donderdag 12 oktober 2017 om 13:22
Goede move. Van Geel naar de KNVB en Kuyt op zijn plaats bij Feyenoord.
Allemaal winnaars met voetbalkennis!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:33
Dirk wordt gewoon de TD bij Feyenoord en als bijbaantjes bondscoach van het Nederlands elftal, burgemeester van Rotterdam en premier van Nederland;)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:59
En vergeet zijn Dirk Kuyt foundation niet ;-)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:47
Dat doet Gertrude wel voor Dirk;)
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 16:34
Je bent Koning der Nederlanden vergeten!!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:48
Die ken ik niet;)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:37
Ik zie hem nog wel als dominee op de kansel in katwijk komen,
Vind ik leuk
Nashua +5697
donderdag 12 oktober 2017 om 13:43

Zou toch iets met meer achterdocht richting de spelersmakelaar Rob Jansen kijken. Heeft totaal andere belangen dan Feyenoord.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:17
Ajax kopieren!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:22
Hahahahahahhahahahaha,ja want die hebben dat bedacht.
Gebeurde voor ajax bv. al niet jaren bij Bayern,hebben die het weer gekopieerd van een ander denk jij David?
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 12 oktober 2017 om 14:53
Nee hoor, dat heet leren van andermans fouten. Iedereen kan zien dat het binnen Ajax een grote chaos is en Feyenoord gaat dus eerst met Kuyt uitzoeken waar zijn ambities liggen. Vervolgens wordt hij klaargestoomd en zal hij op de lange termijn een functie in de directie of het hoofdtrainerschap bij Feyenoord bekleden. Lijkt me helemaal prima!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:48
Trainerscursus UEFA-A?? En hij kijkt óók nog mee op allerlei plekken iom Van Geel? En wij maar zeuren dat het slecht gaat met het Nederlandse voetbal!!
Bij Ajax is het ook niet veel op dit moment, maar dit is natuurlijk kut-informatie van de eerste orde.....
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:26
Hij volgt de trainerscursus UEFA A? Wat is dat nou weer? Niet in Zeist dan zeker?
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 16:54
Dat is de cursus die wel door de KNVB gegeven word maar goedgekeurd is door de UEFA. Je hebt ook nog UEFA B geloof ik..


Hier:

https://www.knvb.nl/doe-mee/trainer-coach/gevorderde-trainers/uefa-a-trainer-coach-i-senioren
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 16:55]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:09
Geven ze in Zeist dan ook cursussen die niet goedgekeurd zijn?
Ik had er nog niet van gehoord. Wel goed van de UEFA.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 17:12
Flauw ;) je snapt wat ik bedoel!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:17
Ik heb het gelezen en begreep het ook nog allemaal. Het is een wonder!
Ze volgen een KNVB opleiding met ook nog UEFA materiaal. Alleen het opzetten van een jaarplan is dan wel weer heel theoretisch. Dat jaarplan kan met de kerst al weer in de openhaard ... meestal.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 17:34
Hahaha klopt. Je hebt ook nog een UEFA B en UEFA PRO las ik net!
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 15:53
Hoe kan je dat nou zeggen... van Geel zijn taak overnemen.
Het hebben van inzicht in spelers, menselijk inzicht, zakelijk inzicht.
Laat Kuyt gewoon zijn weg vinden. Vd Sar en Overmars zijn ook bepaald geen succes. Wie leuk tegen een bal trapt heeft nog geen verstand van het leiden van een club.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Feyenoord en Van Geel doen het echt knap en bewonderenswaardig met Kuyt"