Louter topduels en extra EK-route: waarom Nations League uitstekend is voor Oranje

    Louter topduels en extra EK-route: waarom Nations League uitstekend is voor Oranje

    woensdag 24 januari 2018 om 16:15

    Het Nederlands elftal werd woensdag bij de loting voor de gloednieuwe Nations League ingedeeld in de Groep des Doods met Duitsland en Frankrijk. Dat lijkt op het eerste oog een sportief drama, maar blijkt op meerdere vlakken een groot voordeel in aanloop naar het EK 2020.

    Na het gemiste EK 2016 wéér geen eindtoernooi, aanvoerder Arjen Robben die afzwaait, een chaos bij de KNVB, geen bondscoach, geen technisch directeur, veel internationals op de bank, een tekort aan toptalenten en clubteams die internationaal gezien steeds verder wegzinken. Héél weinig redenen dus om optimistisch te zijn over de nabije toekomst van het Nederlands voetbal in het algemeen en Oranje in het bijzonder. Tóch wordt dit een positief artikel. Want het feit dat onze nationale trots in de A-Divisie van de Nations League zit, biedt absoluut hoop in bange dagen.

    Omdat er steeds meer kritiek ontstond op het grote aantal (nutteloze) oefeninterlands, besloot de UEFA om in 2014 de Nations League in het leven te roepen. Over het exacte hoe en waarom van deze 'minicompetitie' schreven we eerder al. Een dag na de 2-0 zege van Oranje op Zweden in oktober werd bekend dat Nederland zich samen met Duitsland, Portugal, België, Spanje, Frankrijk, Engeland, Zwitserland, Italië, Polen, IJsland en Kroatië tot de beste twaalf landen van Europa mag rekenen. Dat heeft weer alles te maken met de UEFA-coëfficiëntenranking.

    Wanneer Nederland in divisie B was beland - en daar leek het lange tijd op - hadden we eind 2018 mogelijk tegen Rusland, Slowakije, Zweden, Oekraïne of Ierland gespeeld. Nu nemen onze internationals het op tegen absolute toplanden, de beste van Europa. Dat is het eerste goede nieuws: van voetballen onder hogere weerstand, tegen gelouterde toppers, wordt Oranje sowieso beter. Onze talenten zullen meer leren van clashes met Frankrijk en Duitsland dan van ontmoetingen met, bijvoorbeeld, Oostenrijk en Bosnië en Herzegovina. Dat zeggen we met de recente prestaties van Nederland in het achterhoofd met gepast respect, uiteraard...De A-divisie van de Nations League heeft vooral ook een groot praktisch voordeel.

    Twee routes naar EK 2020
    In totaal bestaat de Nations League uit vier divisies. Divisie A en B hebben twaalf deelnemers, C en D hebben er respectievelijk vijftien en zestien. Tijdens de loting op 24 januari werden in Divisie A vier groepen gemaakt van ieder drie teams. De nummers één van die groepen spelen vervolgens in play-offs tegen elkaar; de winnaars van de halve finales treffen elkaar in de eindstrijd. Wie dat duel wint, ontvangt een ticket voor het EK 2020. In de overige drie divisies werkt het ongeveer hetzelfde. 

    Nu komt het goede nieuws voor Nederland: ook wanneer Oranje op de laatste plaats eindigt in de groep met Frankrijk en Duitsland, dan nóg blijft het EK via deze route in zicht. Naast de Nations League is er namelijk ook nog een reguliere EK-kwalificatiereeks. Als Duitsland en Frankrijk zich via de 'normale' weg verzekeren van een plek op EK, dan schuift Oranje door en gaat het alsnog deelnemen aan de play-offs. De kans dat de beste landen van Europa zich via de reguliere kwalificatiereeks weten te plaatsen, is natuurlijk vrij groot. Kort samengevat: we krijgen niet één, maar twee mogelijkheden om voor het eerst sinds 2014 weer mee te doen op een eindtoernooi. 

    De EK-kwalificatiereeks begint in maart 2019. Er worden tien groepen samengesteld en de nummers één en twee krijgen een ticket voor het EK. De play-offs van de Nations League vinden een jaar later plaats, enkele maanden voor het toernooi. Lukt het net als de afgelopen jaren níet via de kwalificatieroute, dan bestaat er dus een aardige kans dat Oranje via de eerder genoemde play-offs toch een escape krijgt. De bobo's van de UEFA hebben hun best gedaan om het flink gecompliceerd te maken, maar voor het dolende Oranje zou de Nations League in meerdere opzichten een ideaal concept kunnen zijn. 

    De volledige loting van de Nations League

    Wedstrijden september-november 2018, play-offs maart 2020

    Divisie A:
    Groep 1: Nederland, Frankrijk, Duitsland
    Groep 2: België, Zwitserland, IJsland
    Groep 3: Portugal, Italië, Polen
    Groep 4: Spanje, Engeland, Kroatië

    Divisie B:
    Groep 1: Tsjechië, Oekraïne, Slowakije
    Groep 2: Turkije, Zweden, Rusland
    Groep 3: Noord-Ierland, Bosnië-Herzegovina, Oostenrijk
    Groep 4: Denemarken, Ierland, Wales

    Divisie C:
    Groep 1: Israël, Albanië, Schotland
    Groep 2: Estland, Finland, Griekenland, Hongarije
    Groep 3: Cyprus, Bulgarije, Noorwegen, Slovenië
    Groep 4: Litouwen, Montenegro, Servië, Roemenië

    Divisie D:
    Groep 1: Andorra, Kazachstan, Letland, Georgië
    Groep 2: San Marino, Moldavië, Luxemburg, Wit-Rusland
    Groep 3: Kosovo, Malta, Faeröer , Azerbeidzjan
    Groep 4: Gibraltar, Liechtenstein, Armenië, Macedonië

    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Gaat Oranje het EK 2020 wél halen?

    (805 stemmen)

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +80975
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:19
    Zo uitstekend is dat niet voor Nederland, er zal weinig punten worden behaald de komende jaartjes.

    Hierdoor zal het Ned. elftal nog sneller zakken op de ranking...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 16:19]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:23
    dan degraderen ze naar B.
    Als ze in B beginnen degraderen ze naar C.
    Technisch gezien winnen we dus een jaar?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:25
    Je zal sneller en sneller zaken op de fifa ranking.
    Maar ja mij boeit het niet zo veel......de club is belangrijker.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3186
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:36
    Als het jou niet boeit, waarom begin je er dan over...?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:41
    Omdat dit een forum is en ik mijn mening geef over dit onderwerp.

    Ik zeg alleen dat het me niet veel boeit als Nederland zakt en zakt. Je kan er toch niks aan veranderen dus daarom boeit het niet veel.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4773
    woensdag 24 januari 2018 om 16:26
    Als het je niet boeit, hoef je ook op een forum je mening niet te geven.
    Vind ik leuk
    Aal +20379
    woensdag 24 januari 2018 om 16:43
    We worden kampioen!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    donderdag 25 januari 2018 om 08:42
    Dat bepaal ik nog altijd zelf, je denkt toch niet dat ik naar jou zal luisteren. Ik kom niet uit Deventer.
    Vind ik leuk
    woensdag 24 januari 2018 om 18:04
    Mij boeit het ook niet ;-)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    donderdag 25 januari 2018 om 08:42
    Kijk eens aan, sta er dus niet alleen in. Cilubvoetbal is veel mooier toch :p
    Vind ik leuk
    Youri99 +7553
    woensdag 24 januari 2018 om 16:30
    ADO zal inderdaad nooit van Frankrijk of Duitsland verliezen, dat is dan weer je geluk.
    Vind ik leuk
    Itsese +3174
    woensdag 24 januari 2018 om 17:56
    Die doen ook niet meer mee voorlopig, heerlijk leventje zo!
    Vind ik leuk
    robson81 +2123
    donderdag 12 oktober 2017 om 17:01
    Je onderschat het nl elftal.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    donderdag 12 oktober 2017 om 17:04
    Oooh is dat het, zijn het dan toch allemaal toppers. Zal ik de KNVB ook wel onderschatten.
    Vind ik leuk
    robson81 +2123
    donderdag 12 oktober 2017 om 17:39
    Je heb ook weinig verstand van voetbal daar kan je ook niks aan doen.alleen maar roeptoeteren over de actuele situatie kan iedereen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    donderdag 12 oktober 2017 om 17:49
    Leg dan eens uit waarom jij vind dat ik het Nederlands elftal onderschat? We kunnen allemaal wel ongefundeerd roepen dat het niet zo is..!!
    Vind ik leuk
    robson81 +2123
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:12
    Welk b land kan een middenveld met spelers van asroma,Liverpool en manunited opstellen en heeft een verdediging met spelers van asroma,Lazio,lyon,frankfurt en vdijk die binnenkort in de top speelt.aanvallend is het mager met Promes die de beste aanvaller is in Rusland en een talent als depay,dost topscorer in Portugal en janssen bij fenerbahce.dus aanvallend is het wat karig maar met stengs en kluivert en nog een aantal zeer grote talenten kan dat over een jaar toch weer anders zijn.dus zeg niet dat het wereldtop is maar dat er veel meer uit te halen is toch zeker wel.het zijn ook allemaal jonge en midden twintigers dus nog vollop in ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:28
    Kijk nou eens welke clubs je opnoemt, haha. En ze zijn er waterdragers en niet eens bepalend. Je bent niet serieus te nemen man of je ben nog te jong om te weten waar eerste onze spelers speelden.
    Vind ik leuk
    robson81 +2123
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:42
    Weet heel goed wat wij gehad hebben maar verdedigent hebben wij meer kwaliteit als in de periode 2008 tot 2014,op het middenveld geen sneijder maar wel genoeg kwaliteit en dan kan je wel heel populair die droeftoeters op tv gaan napraten en iedereen ziet dat er toppers als van persie en robben ontbreken maar dan kan je nog wel een goed team vormen zeker met het materiaal wat we hebben.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:47
    Welke droeftoeters praat ik na op de TV?
    Ik heb niet eens Nederlandse TV man, lul niet zo slap. Ik verkondig hier mijn mening halve tamme en als het je niet zint dan lees je erover heen!

    Ik vind het niks op dit moment, echt helemaal niks. De tijd van van Persie, Sneijder, Robben enz zijn voorbij. Wat eraan komt is drie keer niks man. Exceptionele talenten? (ik zie ze niet in Nederland) Jij dus wel, who the fuck zijn dat?

    Lange tenen vanwege de mening van Midden-Noord :P
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 18:48]
    Vind ik leuk
    robson81 +2123
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:58
    Je kan beter geen mening geven als je het voetbal verstand van een doperwt heb.geen Nederlandse tv zegt ie maar wel internet toch haagse flapdrol.
    Vind ik leuk
    Markiee +208
    woensdag 24 januari 2018 om 16:26
    We hebben best goede talenten op dit moment
    Vind ik leuk
    YGZN11 +72
    woensdag 24 januari 2018 om 16:27
    van Persie, Sneijder, Robben deden het in eredivisie ook niet zoveel beter dan hetegene wat er nu is.
    Het is makkelijk om alles af te kraken nu.
    Hoop gewoon op het beste van de jongens nu in de eredivisie (en sommige al in het buitenland)
    Af kraken is zo makkelijk
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1099
    woensdag 24 januari 2018 om 18:32
    Lange tenen??? Was toch lange poten??? :)
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1084
    woensdag 24 januari 2018 om 16:32
    Zijn gewoon prima clubs hoor zoveel beter was het eerder ook niet...alleen Robben bij Bayern.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 22:57
    gemakelijk.
    ze hadden zich gewion gepkaatst als die scheidsrechter niet de goal van dist had afgekeurd.
    zo zie je maar dat wij net als in hocky naar videoreffery moeten gaan.
    Vind ik leuk
    Foebele +47815
    woensdag 24 januari 2018 om 16:23
    Dit is gewoon het zoveelste kut idee van een kut organisatie die geen kut geeft om het voetbal.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 24 januari 2018 om 16:23]
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1099
    woensdag 24 januari 2018 om 18:32
    Wat een kut zooi...
    Vind ik leuk
    yuuup +8574
    woensdag 24 januari 2018 om 16:59
    Zo boeiend is die ranking toch niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:20
    Ja, dat halen ze wel
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2115
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:20
    Ik zou als ik de knvb was in januari een oefenwedstrijd regelen tegen een behoorlijke tegenstander zoals chili of rusland ofzo en dan spelers de kans geven die er nu geen kans krijgen.
    Gouweleeuw , pieters , van wolfswinkel , van ginkel , padt , kuwas ect
    Kun je gelijk zien of t wat is
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:37
    Hahaha sorry hoor maar die namen en spelers. Wat is het Nederlands voetbal toch achteruit gegaan.

    Ik geef je gelijk dat je die gasten een kans moet geven maar toch weerhoudt het mij er niet van om in de lach te schieten ;)
    .
    Vind ik leuk
    robson81 +2123
    donderdag 12 oktober 2017 om 17:04
    Dit slaat werkelijk helemaal nergens op.die namen zijn lachwekkend want wij hebben veel beter.
    Vind ik leuk
    chicken +10050
    donderdag 12 oktober 2017 om 17:42
    Kan je zo ook wel zeggen dat zij je niet verder gaan helpen...misschien ginkel..
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10312
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:28
    "Dat is het eerste goede nieuws: van voetballen onder hogere weerstand, tegen gelouterde toppers, wordt Oranje sowieso beter. "
    Dit is zulke onzin, met 5-0 verliezen van een topland worden voetballers echt niet beter van.
    Vind ik leuk
    danny9874 +826
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:31
    Eigenlijk zijn we al geplaatst voor het EK 2020! De Roy-Donders-juichpakken kunnen alvast tevoorschijn worden getoverd!
    Vind ik leuk
    Leedz +5133
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:32
    Het eerste gedeelte begreep ik nog goed maar het 2de gedeelte na de Finale vind ik een beetje vaag

    Opnieuw een kwalificatie?? vind het maar een rare opstelling maar alles beter dan die nutteloze oefenduels
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:35
    Hahaha bijna 70% die denkt dat Nederland het EK van 2020 wel zal halen :D
    Vind ik leuk
    aphex twin +975
    donderdag 12 oktober 2017 om 17:04
    Tja, een beetje optimisme of trots zijn op je land is jou compleet vreemd volgens mij. 1tje van de categorie "altijd afzeiken" net zoals vele nep Nederlanders hier. Lach lekker door zotje, en verhuis naar België of zo.
    Vind ik leuk
    woensdag 24 januari 2018 om 16:57
    Goed idee
    Vind ik leuk
    robson81 +2123
    donderdag 12 oktober 2017 om 17:07
    Tuurlijk met het spelers materiaal wat we hebben behoor je gewoon tot de top 12 van de wereld dus lachwekkend is het niet eerder dat we ons nu niet plaatsen wat gewoon een schande is.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1084
    donderdag 12 oktober 2017 om 17:51
    ik ben er ook van overtuigd dat er veel meer in dit elftal zit. De onkunde van de knvb en de verkeerde keuzes zoals Hiddink en Blind aanstellen hebben ook niet mee geholpen. Hopelijk beginnen we nu echt opnieuw met de weg omhoog!
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    vrijdag 13 oktober 2017 om 12:20
    Top 12 van Europa*
    Vind ik leuk
    Jalapeno +729
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:40
    En speelt de winnaar van de nations league ook mee in de kwalificatie? Want dat hoeft dan niet meer toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:45
    Jawel want de play-offs zijn pas na de kwalificatie
    Vind ik leuk
    Jalapeno +729
    vrijdag 13 oktober 2017 om 01:51
    Is dat zo? Want voor beide staat er maart.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:41
    Wat ze allemaal niet doen om nederland op het EK te krijgen!! Ze missen die clowns zeker op de tribune!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 16:42]
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1099
    woensdag 24 januari 2018 om 18:34
    Invloed van Maikel van Praag....
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 17:17
    Hoe meer de grote jongens van de grote voetbalbonden hun best doen om Nederland weer eens een eindronde te laten halen, des te harder gaan we af.
    Vind ik leuk
    Rene Tak +132
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:06
    Wat staat er op het speel voor DIVISIE b c d ? behalve promotie en degradatie?
    Vind ik leuk
    berwi +410
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:23
    denk het niet als je alleen al naar die foto kijkt daar zitten 3 jonkies
    uit de kleuterklas dat heeft toch geen volume
    Vind ik leuk
    meloen87 +701
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:57
    En natuurlijk zijn het alle 3 (ex) Ajacieden...zucht.
    Vind ik leuk
    meloen87 +701
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:55
    Ik vind het echt een zeer ambitieus plan dit van de UEFA, er zit veel potentie in. Ik ben ervan overtuigd dat Oranje het EK2020 gaat halen, nu ze nog veel meer kans hebben om zich te kwalificeren.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 19:19
    Het voordeel is eenmalig, omdat ze nu als zwakste nummer 12 in de A poule zitten en normaal gesproken al die andere 11 landen (Ijsland daargelaten) zich op eigen kracht plaatsen in de reguliere kwalificaties en NL ik daar maar 50% kans voor geef zullen ze dan alsnog doorgeschoven worden uit poule A....Zitten ze in de volgende kwalificatie (2024) in pule B dan wordt het al een stuk moeilijker want niet alle ploegen in die poule zullen zich op eigen kracht kunnen plaatsen voor een EK (geldt dit systeem ook voor WK kwalificatie??)...en ja dan zullen ze toch in hun poule de nodige wedstrijden moeten winnen...om de halve finale/finale te halen!!
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    donderdag 12 oktober 2017 om 22:42
    Als ze het nú niet halen geef ik alle hoop op. Je moet je via de kwalificatiereeks natuurlijk gewoon plaatsen.
    Vind ik leuk
    Friends +656
    woensdag 24 januari 2018 om 16:19
    Moeten we weer hierop reageren ? Vraag ff toestemming !
    Vind ik leuk
    derksen +8307
    woensdag 24 januari 2018 om 16:23
    Voor het zelf vertrouwen doet het weinig goeds
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3239
    woensdag 24 januari 2018 om 16:28
    Laten we eerst eens gaan afwachten wie de bondcoach wordt voordat er weer gejammerd gaat worden. Er komt weer een prachtige lichting aanzetten en om bij voorbaat al te gaan roetemetoeten dat we kansloos zijn, dan kunnen we beter thuisblijven.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    woensdag 24 januari 2018 om 16:37
    De lichting die komt moet eerst eens in een echte competitie laten zien dat ze zich staande houden.uitblinkers in de eredivisie slagen zelden in een kleine stap voorwaarts in het buitenland.
    Vind ik leuk
    woensdag 24 januari 2018 om 16:31
    Groep 1 is nog het best, beter dan groep 2 en 3. Beter tegen erkend goeie landen aanvoetballen, dan tegen afwachtend- achterbakse sniperlanden. We missen IJsland, Portugal, Belgie, Italie, Polen, Zwitserland EN Kroatie. Niks mis mee.
    Vind ik leuk
    Senn +5138
    woensdag 24 januari 2018 om 16:32
    Dus met een beetje geluk krijg je extra play-offs tegen waarschijnlijk Polen en IJsland. Als je je al niet zelf kwalificeert via de gewone route.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    woensdag 24 januari 2018 om 16:35
    Ik denk dat met de spelers die in buitenland in de basis staan of geregeld spelen we wel een eind kunnen komen richting EK.niet tegen Duitsland of Frankrijk. Het enige is dat een bondscoach niet moet denken dat je met spelers van Ajax,PSV of Feyenoord de oorlog gaat winnen en dus moet oproepen. Mensen die zich in buitenland staande houden kan je oproepen en eventueel de bank aanvullen met de klunsen uit de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Laliga +1771
    woensdag 24 januari 2018 om 16:37
    Speel wel lekker met alle jonge talente plus van dijk wijnaldum strootman de vrij . Bouw aan een nieuw team desnoods voor het wk qatar pas
    Vind ik leuk
    woensdag 24 januari 2018 om 16:50
    Wij moeten als nederland ook nooit meer mee doen aan lotingen, zijn we niet heel goed in....
    Vind ik leuk
    woensdag 24 januari 2018 om 16:59
    Gaan ze het EK halen nou volgens mij niet hoor. Ze komen tekort tegen de toplanden en ook de niet toplanden. Althans tot nu toe. We zullen zien, maar heb er weinig vertrouwen in.
    Vind ik leuk
    woensdag 24 januari 2018 om 17:00
    Als Duitsland en Frankrijk ver komen op het WK, en dat verwacht ik wel, dan zullen ze wellicht met het 3e komen in september. Nog een maatje te groot voor oranje, maar meer in de richting van hetzelfde niveau.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9467
    woensdag 24 januari 2018 om 17:01
    Als je je niet weet te plaatsen op een normale manier bij de 24 van de 51 landen, verdien je ook geen herkansing via een 3de en laatste plaats in een krokettencup toernooi.
    Vind ik leuk
    Dicky +17124
    woensdag 24 januari 2018 om 17:12
    Misschien een idee om alvast een bondscoach aan te stellen.
    Vind ik leuk
    Kuip +5795
    woensdag 24 januari 2018 om 18:05
    Ik snap er geen reet van, maar ik het gevoel dat het WK van Brazilië het laatste toernooi was waar we ooit aan mee hebben gedaan.
    ‘We krijgen twee mogelijkheden’ staat er. Nou mogelijkheid een valt al meteen weg, dus we hebben zoals altijd slechts een mogelijkheid en die is dan waarschijnlijk tegen een topland uit divisie B. Denemarken, Rusland ofzo. Och appeltje ,eitje.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1416
    woensdag 24 januari 2018 om 18:32
    Die Belgen hebben ook altijd mazzel he :p
    Vind ik leuk
    Rodajc +11062
    woensdag 24 januari 2018 om 19:24
    Nou moet iemand mij even iets uitleggen:
    De 4 winnaars, 1 per divisie, plaatsen zich voor het EK. Waarom zou Nederland zich dan alsnog plaatsen voor het EK als het laatste wordt, dat geldt dan toch alleen als alle andere 11 in A zich al hebben geplaatst óf wanneer die landen het nog slechter hebben gedaan in de Nations League? Ik zie ons maximaal 2 puntjes halen terwijl die andere groepen een stuk meer open liggen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Louter topduels en extra EK-route: waarom Nations League uitstekend is voor Oranje