Seedorf geeft niet op en stelt zich beschikbaar: Ik sta ervoor open

Seedorf geeft niet op en stelt zich beschikbaar: "Ik sta ervoor open"

donderdag 12 oktober 2017 om 15:51

Ondanks twee mislukte avonturen bij AC Milan en het Chinese Shenzhen FC heeft Clarence Seedorf zijn trainerscarrière allerminst opgegeven. Dat zegt hij tegen Milan TV.

De oud-international heeft de ambitie om de draad snel weer op te pakken. "Ik sta er nog steeds voor voor om ergens als trainer aan de slag te gaan. Ik hou ervan te werken in de wereld van het voetbal", aldus Seedorf in Italië, opgetekend door Voetbal International.

Dat hij niet alles aanneemt, bewijst het feit dat Seedorf niet inging op de avances van Oldham Athletic en Sheffield United. Zijn eerste trainersklus was in 2014, toen hij verrassend aan het roer kwam te staan bij Milan. In de Italiaanse slangenkuil hield hij het een half jaar vol.

"Toen ik Milan-trainer was, was het een zeer turbulente periode", zegt Seedorf, die hoopt dat de huidige beleidsbepalers meer tijd krijgen. "Ik heb het idee dat het nieuwe management en de trainer zeer duidelijke plannen hebben. Dat is goed. Ze hebben veel getalenteerde spelers gehaald."

Lees meer over:Serie AAC Milan

Poll

Gaat Seedorf ooit slagen als trainer?

(525 stemmen)

Plaats een reactie

Guusman +1440
donderdag 12 oktober 2017 om 15:53
Ik heb een hele hoge pet op van Seedorf maar als trainer zie ik hem niet slagen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 15:54]
Vind ik leuk
Feye1908 +5476
donderdag 12 oktober 2017 om 15:54
Gefeliciteerd je bent eerste. Maak je nu je berichtje nog af?
Vind ik leuk
Guusman +1440
donderdag 12 oktober 2017 om 15:59
Danke danke.



Vind ik leuk
Guusman +1440
donderdag 12 oktober 2017 om 18:21
"Feye1908 +5455
donderdag 12 oktober 2017 om 15:53
Misschien eerst eens als assistent aan de slag gaan? "

Dit is een lekkere binnenkommer wou je zeggen :)

Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:57
Waarom niet?
Vind ik leuk
Guusman +1440
donderdag 12 oktober 2017 om 16:15
Omdat ik denk dat dat niet bij hem past.
Ik zie heel iets anders in hem, meer een ambassadeur/directeur van een grote club of organisatie.
Heb een tijdje geleden meerdere documentaires over hem gekeken.
Hij spreekt geloof ik 5 talen bv, echt indrukwekkend, deze man is en wordt al jaren onderschat.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:17
Hij heeft als trainer nou ook niet echt geluk gehad. Ik zie hem op een iets lager niveau wel slagen. Mooie docu...
Vind ik leuk
Guusman +1440
donderdag 12 oktober 2017 om 16:20
Zoals hij te 'groot' was voor Nederland, zo is hij het ook voor het trainersvak.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:21
Niemand is te groot voor het trainersvak. Hoe kom je daarbij?

Johan was toch ook niet te groot!
Vind ik leuk
Guusman +1440
donderdag 12 oktober 2017 om 16:24
Alleen voor Barca niet.
Rijkaard zelfde verhaal.
Zo een type is Seedorf ook.
Zij spreken een eigen 'taal' die alleen gelijkgestemden begrijpen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:25
Seedorf heeft nooit een eerlijke kans van slagen gehad. Die andere wel...
Vind ik leuk
Guusman +1440
donderdag 12 oktober 2017 om 16:32
Dat is zo, heb je gelijk in, maar dat was niet mijn punt.
Einde discussie wat mij betreft.
Vind ik leuk
Guusman +1440
donderdag 12 oktober 2017 om 16:29
Leg me geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb aub.

Ik heb het woord 'groot' niet voor niets tussen aanhalingstekens gezet.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:32
Ik zeg alleen dat Seedorf nooit een eerlijke kans heeft gehad. Relaxed en denk aan je hartje ;)
Vind ik leuk
Guusman +1440
donderdag 12 oktober 2017 om 16:35
Thanks, but No worries.
Vind ik leuk
Cappie +4909
donderdag 12 oktober 2017 om 16:54
Wil je zo graag eerste zijn?
Vind ik leuk
Nashua +4243
donderdag 12 oktober 2017 om 19:11
Seedorf, zou eerst eens aan zijn 10.000 uren moeten voldoen. Zou ook goed zijn dat hij eens twee seizoenen jeugd gaat trainen.
Vind ik leuk
Feye1908 +5476
donderdag 12 oktober 2017 om 15:53
Misschien eerst eens als assistent aan de slag gaan?
Vind ik leuk
PatWit +984
donderdag 12 oktober 2017 om 15:54
Ik had Seedorf liever de route van Kuyt zien kiezen, persoonlijk denk ik dat hij daar geschikter voor is.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:55
Ik denk dat iedereen geschikter is om op een laag niveau te beginnen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:58
Ajax?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:05
Gefeliciteerd hoor, ik hoop dat je er van geniet :p

Ik bedoel echt laag.
Ik vind ook dat Keizer op een nog lager niveau had moeten beginnen.
Vind ik leuk
Leeuw +2765
donderdag 12 oktober 2017 om 15:57
Met voetbal pensioen gaan bij Feyenoord? Seedorf heeft een groter netwerk en is terecht niet bezig met Nederland.
Vind ik leuk
PatWit +984
donderdag 12 oktober 2017 om 16:04
Ik bedoelde eigenlijk rustig intern opgeleid worden voor een technisch management rol bij een topclub.
Vind ik leuk
Woudo +4342
donderdag 12 oktober 2017 om 15:54
Sheffield had een prima club geweest voor hem. Een slapende reus met een mooi verleden en de potentie om weer uit te groeien tot een PL team.
Vind ik leuk
Thobar +2340
donderdag 12 oktober 2017 om 16:02
Heel verstandig dat hij daar is weggebleven. Idd sleeping giant maar te ongedurig om een fatsoenlijk beleid te voeren laat staan dat je als trainer de kans krijgt een elftal op te bouwen.
Vind ik leuk
Woudo +4342
donderdag 12 oktober 2017 om 16:22
Ik denk dat je daar met een beetje geluk en wat versterkingen best mee had kunnen doen voor promotie, het is in de championship vaak een kwestie van een beetje geluk(of in Stam zijn geval vorig seizoen wat pech) of je promoveert of niet. Ik denk dat er wel mogelijkheden voor hem hadden gelegen.

Sheffield staat momenteel ook gewoon 3e in de Championship.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 16:23]
Vind ik leuk
Thobar +2340
donderdag 12 oktober 2017 om 18:07
Seedorf werd vorig jaar gevraagd als opvolger van Nigel Adkins na het zoveelste seizoen in League One.
Het werd Chris Wilder (manager van Northampton en oud speler van de blades) en met hem werden ze kampioen en promoveerden ze en staan nu derde. Die Wilder willen ze echt niet vervangen nu.
Vind ik leuk
Woudo +4342
donderdag 12 oktober 2017 om 18:34
Dat is logisch dat ze die niet willen vervangen, maar er word in deze tekst ook niet aangegeven wanneer hij er voor benaderd is. Ik dacht dat het afgelopen zomer was namelijk.
Vind ik leuk
Thobar +2340
donderdag 12 oktober 2017 om 19:15
Nee, dus. Oldham was wel dit jaar, maar die zoeken elk jaar een nieuwe manager. Zijn nu doorgeschakeld naar Paul Scholes maar dat kan hij beter laten want hij wordt dan de 8e of 9e manager sinds 2013.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 19:15]
Vind ik leuk
Rodapaus +1933
donderdag 12 oktober 2017 om 15:55
Kan je niet gewoon bij een kleinere club beginnen Seedorf. In Nederland wil iemand je vast wel hebben. Laat eerst maar eens zien dat het je op dat niveau kan. Heb je wat langer de tijd en minder hectisch, lijkt me handiger als je net begint.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:56
Zou je hem bij Roda willen zien? Of bedoel je Jupiler League klein?
Vind ik leuk
Rodapaus +1933
donderdag 12 oktober 2017 om 16:32
Nou opzich wel, het is toch een naam die indruk maakt. Alleen zou ik hem momenteel niet bij Roda willen zien(alhoewel die misschien wel beter dan Molenaar is). We kunnen niet teveel foutjes veroorloven zoals het nu gaat.

Een club in de eredivisie vind ik goed bij hem passen, maar anders zou hij zeker in de jupiler league zich goed kunnen ontwikkelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 16:32]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:57
Nee, erg lekker gaat het nog niet. Seedorf kan beter op een rustige plek instappen. Jupiler League lijkt me ook prima, hij hoeft er toch niet rijk van te worden.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:00
Als hij maar niet gaat zeggen dat het aan ze kleur ligt ......
Hij zoekt het denk veel te hoog op, begint als trainer bij ACMilan, hij moet lekker bij een klein clubje gaan trainen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:50
Jij begint er nu over.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:23
Kan een mooi duo vormen met Gullit absolute Top voor Oranje
Vind ik leuk
Mölby +754
donderdag 12 oktober 2017 om 16:37
Ja het zal het wel redden maar hij moet niet meteen het allerhoogste willen. Misschien slim om in Nederland bij een redelijke eredivisie club te beginnen. Een club als Groningen of PEC zouden ideaal voor 'm zijn. Als dat goed gaat naar de top 3 in Nederland en zo werk je je op.
Vind ik leuk
HansVites +1589
donderdag 12 oktober 2017 om 18:31
Ga het vak eerst eens leren Seedorf bij Almere City bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:52
Seedorf is zijn hele carrière al 'trainer/coach' geweest.
Dat werd hem als speler ook vaak kwalijk genomen. Dus ik denk dat hij het "vak" al in de tas heeft.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:50
Een zeer turbulente periode ... ?
Ja, wat wil je met 2 pizzeria's, 9 modewinkels, 80 panden, 3 hotels, een voetbalclub en nog 45 bezigheden.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:29
Als mens kom je zelden een betere tegen, als trainer denk ik dat hij te aardig en zacht is voor de spelers.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:27
Geweldige persoonlijkheid. Hier kan iedereen een voorbeeld aan nemen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Seedorf geeft niet op en stelt zich beschikbaar: "Ik sta ervoor open"