Je kan mij niet zeggen dat zulke spelers niet meer haalbaar zijn voor PSV

"Je kan mij niet zeggen dat zulke spelers niet meer haalbaar zijn voor PSV"

donderdag 12 oktober 2017 om 16:34

Theo Lucius is niet onder de indruk van hetgeen Eredivisie-koploper PSV dit seizoen laat zien. De drievoudig Oranje-international vindt het spel in Eindhoven 'heel steriel'.

"Het is heel behoudend", zegt Lucius, nota bene jeugdtrainer van PSV, tegen Voetbal Inside. "Het is heel erg degelijk en op zeker. Er is nu iets meer creativiteit ingekomen met Lozano, maar ik vind dat het allemaal heel steriel is."

PSV leverde afgelopen zomer met de verkoop van Andrés Guardado en Davy Pröpper de nodige creativiteit in. "Maar je kan mij niet zeggen dat zulke spelers niet meer haalbaar zijn", reageert Lucius. "Dan hadden ze, ik noem maar iemand, een paar jaar geleden Ziyech moeten halen. Of Maher hebben we toch ook in ons team? Dat is toch ook een creatieve speler?"

Lucius schaart zich wel achter trainer Phillip Cocu. "Phillip is twee van de afgelopen drie jaar kampioen geworden, alleen vorig jaar niet. Dit jaar gaat hij het weer worden, dan zou hij drie van de vier jaar kampioen zijn geworden. Als je puur naar zijn resultaten kijkt, doet hij het behoorlijk. Alleen had hij vorig seizoen pech."

Plaats een reactie

donderdag 12 oktober 2017 om 16:37
Iemand die Maher nog als optie aandraagt is niet serieus te nemen.
Vind ik leuk
Cookee +3604
donderdag 12 oktober 2017 om 16:42
Vilhena was jaren bankzitter, is nu Oranje-klant.
Maher kan voetballen, zet hem centraal en hij vindt een gaatje.
En samen met van Ginkel, past vast heel goed, als ze beiden ook de verdedigende kant niet laten lopen.
Vind ik leuk
Barry10 +968
donderdag 12 oktober 2017 om 16:47
Ik denk ook dat Maher het nog echt wel in zich heeft, alleen na zijn eerste slechte jaar nooit meer een kans heeft gekregen.
Vind ik leuk
Artikia +1247
donderdag 12 oktober 2017 om 18:03
Vorig jaar verhuurd en het jaar daarvoor "maar" 8 basisplaatsen in de Eredivisie, maar de jaren daarvoor respectievelijk 30 en 20 basisplaatsen. Hij heeft kansen zat gehad, maar hij heeft het gewoon nooit waargemaakt.
Vind ik leuk
Cookee +3604
donderdag 12 oktober 2017 om 19:00
Hij stond toen onderaan in de ranglijst allemaal wilden ze spelmaker zijn, nu is hij de beste.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:20
Basisplaatsen op welke plek?
Ik meen mij te herinneren dat hij wel mocht spelen maar nooit op de positie waar hij het beste speelt, nr 10. Of rechter aanvallende middenvelder.
Daar speelde destijds Wijnaldum of van Ginkel, maar Maher heeft op die plek nooit echt een aantal wedstrijden het vertrouwen gekregen.
Hopelijk krijgt hij dit jaar wel de kans al zie ik het somber in met van Ginkel, Ramselaar, Pereiro en Rosario en Rigo die eraan komen....
Vind ik leuk
Artikia +1247
donderdag 12 oktober 2017 om 21:25
Hij wist ook dat PSV met de punt naar achteren speelde toen hij zijn contract tekende. Ziyech is ook een echte 10, maar laat bij Ajax zien meer dan prima te kunnen functioneren in een 433 systeem met de punt naar achteren.
Vind ik leuk
Cookee +3604
donderdag 12 oktober 2017 om 18:59
Zeker en ik hoop het ook, ik zag hem op TV en hij klinkt goed, hij heeft het nu door om echt die kans te pakken.
Toen hij er speelde wilde Depay de bal en Wijnaldum en wie niet allemaal meer. Bij AZ kreeg hij elke bal en dan groei je in de wedstrijd... bij PSV moest hij zijn plek veroveren... nu zijn die spelers allemaal weg, misschien kan het nu wel, want een speler zoals hij hebben we al zo weinig in Nederland, prachtige speler met creativiteit.
El Ahmadi en Clasie, KLaassen, Frenkie de J, weet ik veel, grijze middelmaat, maar ze hebben niet in een voet wat Maher in een teen heeft.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:24
Was het volledig met je eens totdat je Frenkie de Jong erbij zette ;o)
Van de Beek kan ik heel misschien nog mee leven al is die creatiever dan de meeste denken, maar Frenkie is vanaf volgend jaar de eerste die op het lijst staat als Ajax of het NL elftal speelt. Veel creatiever dan dat krijg je ze niet hoor....
Vind ik leuk
Cookee +3604
maandag 16 oktober 2017 om 11:42
Ik zal eens op Frenkie letten, maar mensen rond Ajax hemelen spelers altijd zo op, dus dan ga ik er automatisch vanuit dat OOK die niks kan. 't is zo grijs in Amsterdam... in de taak spelen kunnen ze hoor... maar grijs.
Ik zet een standbeeld voor je als je gelijk blijkt te hebben Piet... om het te zien moet je dan naar Leeuwarden, sorry.
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 12:08
Haha ik rij rustig op en neer dan... ;0)

Maar over taak spelen heb je helemaal gelijk. Tuurlijk moet je leren om meer mee te verdedigen als je aanvallender speelt maar Ajax slaat vaak door.
Neres speelt zeer goed de laatste wedstrijden maar Keizer heeft de behoefte om zijn prestatie elke keer naar beneden te praten (om Younes te ontzien lijkt het) en nu kwam hij met het advies dat Neres nog teveel diep ging zonder bal. Hij moet wat vaker de bal in zn voeten vragen... nou dan snap je er echt niks meer van.
Die jongen heeft vertrouwen nodig en zo maak je hem kapot.
In deze selectie zit maar 1 speler waar ik echt vertrouwen in heb dat die de top kan halen (de rest zijn talenten die opgehemeld wordrn zoals jij zegt. Kan wat worden hoor maar iets minder snel zeggen dat het de beste vd wereld is mag wel) en dat is Frenkie.
Maar Schone krijgt de voorkeur en zelfs Siem nu... want die hebben ervaring pffff
Vind ik leuk
Cookee +3604
maandag 16 oktober 2017 om 13:23
Ja, ik zou zeggen als ik Keizer was; "Heer dank u voor Neres". Neres heeft vorm en die flikt het, ik zou voorlopig maar even niet schaven aan zijn keuzes, want die zijn nu niet verkeerd.

Ja, denk dat Keizer ook zoekende is en dat hij Feijenoord al ietsje in zijn hoofd heeft. Resultaten gaven Keizer de strop om de nek... dan is je zicht om je heen ook beperkt.
En als hij verliest met jonkies dan kan hij wel zeggen, maar ze zijn nog jong... dat telt niet. Winnen van Fey... is weer even ademen een week lang.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 oktober 2017 om 13:24]
Vind ik leuk
Feye1908 +5695
donderdag 12 oktober 2017 om 16:55
Welke jaren was Vilhena bankzitter? De afgelopen 5 seizoenen heeft hij 130 competitiewedstrijden gespeeld en was volgens mij vrijwel altijd basisspeler.
Vind ik leuk
Cookee +3604
donderdag 12 oktober 2017 om 19:02
Ja... vriend jij bent van Feye... dus dan zal je gelijk hebben.
Maar ik dacht dat hij onder Koeman toch echt nooit een kans kreeg... het is aan de klasse van Gio of Fred te danken dat hij voor NL gered is. Die gaf nog een kans.
5 jaar is wel heel lang toen speelde Clasie hier nog.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:09
Beste Cookee,kijk hier eens
http://nl.soccerway.com/players/tonny-trindade--de-vilhena/182926/
en vertel daarna dan even wanneer Vilhena jaren bankzitter is geweest?
Misschien s avonds voor de tv,maar niet als voetballer!
Vind ik leuk
Cookee +3604
donderdag 12 oktober 2017 om 19:06
Nou in 11 en 14 zakt het iets in.
Ik kan het mis hebben, maar dacht echt dat Gio hem weer een kans gaf, daarvoor wilde hij weg. Je hebt wel gelijk dat ik minder zeker van mijn zaak moet zijn want het valt me inderdaad mee.
Vind ik leuk
The Bosz +1896
donderdag 12 oktober 2017 om 17:27
Inderdaad, Maher is ook nog eens een veel betere voetballer dan Vilhena... ik denk dat Maher bij Feyenoord gewoon basis speler zou zijn op 10
Vind ik leuk
Cookee +3604
donderdag 12 oktober 2017 om 19:10
Heerlijk toch? Ik zie zo graag een echte voetballer en we hebben er zo weinig van. Al die hardlopers... ja soms zijn die winnend.
Maar als het niet loopt heb je er niks aan, Maher kan dan de boel openbreken. En als ik het goed heb is het nog een fijne kerel ook, ik gun goede mensen het beste.
Al die grijze middelmaat in de ED, ik ben het zat. Cocu moet hem een 2e kans geven, dan stijgt Philip weer in mijn achting, hij heeft voor immer mijn respect maar stijgen kan Philip.
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 12:14
Maher heeft vanaf het begin nooit echt het vertrouwen gekregen. Wijnaldum speelde op 10 en Maher mocht soms invallen en elk foutje werd uitvergroot en dan gaat het van kwaad tot erger. En als je dan niet in de basis mag starten of een paar wedstrijden achter elkaar vertrouwen krijgt, dan gaat het van kwaad tot erger.
Jammer want op dat moment was hij 1 vd beste in NL. Zelfs bij Oranje wilde Sneijder en V Persie elke keer bij Maher in het team weet ik nog. Dat kan niet opeens weg zijn.
Hopelijk krijgt ie nog een kans maar onder Cocu betwijfel ik of dat echt zo zal voelen.
Hij moet eigenlijk weg en zelfs Ramselaar speelt nu niet. De grootste aankoop van vorig seizoen.
Vind ik leuk
Cookee +3604
maandag 16 oktober 2017 om 13:33
Ja, helemaal met je eens. Hij zat tussen de ego's en bij AZ was hij de man. Ineens kreeg hij alleen nog noodpasses terwijl bij AZ kreeg hij de bal als er opties waren.
Misschien zit ook wat in zijn karakter dat hij dan niet zegt: "hier die bal". Maar nu in dit team denk ik dat ze hem wel aanzien zullen geven op basis van zijn kwaliteit.
Cocu zou zichzelf toch ook een dienst bewijzen?
Dan toon je aan dat je over oude missers kunt heen stappen en iemand een nieuwe kans geeft. Wie weet denkt Ramselaar dan ook... mijn tijd kan nog komen?

Vindt je ook niet dat er geen dure aankopen op de bank moeten? Wat heeft zo'n Ramselaar daar nou aan, die moet spelen. Op de bank kan in elke linie 1 topper zitten maar de rest MAG toch jeugd zijn?
Das ook beter voor oranje.
Nu roept men weer dat Ayoub naar Fey moet... samen met Larsen op de bank?
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 16:45
Dan moet je maar eens voetbal gaan kijken. Geen prachtvoetballer maar voegt absoluut wel wat toe


Basisplaats nog niet nee. (nonuja. 'nog'...)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:47
Toegegeven dat ik niet elke wedstrijd van PSV kan volgen, maar ik heb Maher bij AZ voor het laatst goed zien spelen.
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 17:07
Voegt echt nog wel wat toe. Alleen is absoluut niet de reddende engel.
creatief is hij wel .
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:45
Als hij wat toevoegt dan had hij dat in de afgelopen 4 jaar ook wel mogen laten zien.
Soms moet je je verlies nemen en accepteren dat Maher een miskoop was.
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 18:10
tuurlijk een miskoop,, maar hem helemaal wegschrijven is overdreven
Vind ik leuk
Cookee +3604
donderdag 12 oktober 2017 om 19:12
Kan een jongensboek worden, de heropstanding van Adam. Ik gun het hem echt. En ik gun mezelf zo erg buiten Zyech een 2e echte voetballer.
En Larson en Berghuis dat weet ik maar veel meer zie ik niet.
Vind ik leuk
Itsese +1570
donderdag 12 oktober 2017 om 17:39
Pffff... helemaal mee eens!! Iedere PSVer weet dat Maher gewoon geen optie meer is.
Vind ik leuk
joedelie +1929
donderdag 12 oktober 2017 om 20:03
Maher zit wel weer tegen de basis aan.. Deed het als enige erg goed in de beker.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:25
Maher kan erg goed voetballen maar werd bij PSV compleet verkracht als speler, stond nooit op de positie die hij bij AZ en kreeg ook nooit een serieuze kans.
Vind ik leuk
Vamos M +4594
donderdag 12 oktober 2017 om 16:37
Guardado of Hendrix een wereld van verschil.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:17
Een universum van verschil met zoals in oranje van Persie / Janssen dat is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 17:18]
Vind ik leuk
Vamos M +4594
donderdag 12 oktober 2017 om 18:04
Van Persie kon ook missen maar kon ontzettend goed mee in de combinatie voetbal creëerde veel kansen kon anders spelers laten scoren dat was echt topniveau en we kraakte hem ook vaak af ten onrechte als je het terug bekijkt man man. Hier en daar was het echt magisch wat hij liet zien. Janssen heeft niet eens een half procent wat Van Persie had.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:15
Klopt ik zat ook vaak op hem te zeiken maar je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:33
Een van de vele zwaktepunten van de mens. Zolang we iets hebben is het niet goed genoeg, is het voorbij dan kijken we met weemoed terug. In sommige dingen zijn we echt een vreemd schepsel
Vind ik leuk
Cookee +3604
donderdag 12 oktober 2017 om 16:40
Lucius heeft wel een punt maar dat 'steriele' geldt voor alle topclubs.
Ook die talentjes bij Ajax zijn zo grijs, je wilt als supporter op de banken en creativiteit zien. Feijenoord is met Larson en Berghuis en Boetius misschien in potentie de leukste selectie.
Maar ik vind het mooi dat Lucius dit schrijft, dan ziet tenminste iemand in Nederland dat.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:44
Ik vind Bergwijn ook stappen maken dit seizoen. Gakpo en Mauro Junior in Jong PSV komen er ook aan.
Vind ik leuk
Itsese +1570
donderdag 12 oktober 2017 om 17:42
PSV maakt sowiso stappen, Lozano maakt ingelovelijke stappen, Locadia maakt eindelijk wat stapjes en Pereiro maakt ook wat stappen. Zoet die eindelijk weer naar niveau keept. Gakpo en Mauro zijn wat minder interessant want PSV1 moet gewoon dit seizoen kampioen worden;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 17:43]
Vind ik leuk
Barry10 +968
donderdag 12 oktober 2017 om 16:48
Boem boem Theo spreekt.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:51
Liever behoudend kampioen worden dan attractief tweede.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:55
De laatste persoon die ik zou interviewen is Theo Lucius
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 16:55]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:04
Jeffrey Talan dan?
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 12 oktober 2017 om 17:07
Eerste kampioenschap kwam op conto van Wijnaldum en depay.. de tweede kwam op conto van Ajax... zoveel goeds heeft cocu niet gedaan
Vind ik leuk
Quareck +2531
donderdag 12 oktober 2017 om 17:39
Want Wijnaldum en depay stonden met zijn tweeen op het veld? Ajax heeft in naam van psv meer punten gehaald dan zichzelf? Wat een slap verhaal
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 12 oktober 2017 om 19:23
Gewoon simpel lezen ei... zonder deze 2 was de kans verl kleiner.. En Ajax gaf t weg tegen de graafschap .. Niks slap of sterk aan.. gewoon feiten
Vind ik leuk
Quareck +2531
donderdag 12 oktober 2017 om 20:21
Een feit is te bewijzen.. je kan niet bewijzen dat psv zonder die twee spelers geen kampioen was geworden. Ik kan je wel bewijzen dat ze die twee jaar kampioen zijn geworden. En psv werd trouwens geen kampioen omdat Ajax gelijkspeelde, maar omdat het zelf won.. je kan het ook omdraaien, ei!!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:02
020 gaf het niet weg, jullie zijn kunstmatig in leven gehouden door makkelie
maar dat was je natuurlijk even vergeten.
maar goed dat er nog gerechtigheid bestaat.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:11
amen
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:16

Waar had Cocu vorig seizoen dan pech? Cocu had een prima selectie tot zijn beschikking en het kampioenschap verloren heeft niks met pech te maken, meer met de onkunde zoals Cocu zijn opstellingen maakte vorig seizoen.

Lucius: '' Dit jaar gaat hij het weer worden ''

Knap dat Lucius dat al weet te vertellen met nog 27 wedstrijden voor de boer, hoe noemen ze zoiets ook al weer?

Arrogantie!
Vind ik leuk
Artikia +1247
donderdag 12 oktober 2017 om 18:08
Je kan ook overdrijven natuurlijk. PSV heeft wel degelijk pech gehad vorig seizoen. Overigens lag het daar niet aan, maar het is niet alleen de "onkunde" van Cocu. Verder slaat je laatste opmerking helemaal nergens op. Hij verwacht gewoon dat PSV kampioen wordt. Als ik er nu mijn geld op moest inzetten, zou ik ook PSV zeggen. Hij is niet eens meer verbonden aan PSV...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:34
Lucius niet meer verbonden aan PSV? Is het zijn tweelingzus toevallig wie jeugdtrainer is bij PSV, Lucius is gewoon in diens bij PSV namelijk!
Vind ik leuk
darmianto +6421
donderdag 12 oktober 2017 om 17:29
Pech.. of juist de jaren daarvoor geluk.. zeg het maar..
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:34
Lucius kan in ieder geval leterlijk voor vuurwerk zorgen in Eindhoven..
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:42
Ik vind arias, pereiro en bergwijn ook vrij creatief, en vaak komt ramselaar daar later in de wedstrijd nog bij. Ziyech is misschien wel creatief maar levert 8 vd 10 ballen in bij de tegenstander.
Vind ik leuk
John M. +2886
donderdag 12 oktober 2017 om 22:06
En die andere twee ballen jaagt hij in de tweede ring.
Vind ik leuk
Ruud1987 +1875
donderdag 12 oktober 2017 om 20:17
Ik zeg je Theo; zulke spelers zijn niet meer haalbaar !
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:48
waarom pech vorig seizoen? het draaide gewoon kut. 2x kampioen op 3 jaar tijd is een uitstekend resultaat
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Je kan mij niet zeggen dat zulke spelers niet meer haalbaar zijn voor PSV"