'Spits van 9 duels en 0 goals voor Roda JC staat op lijstje van Chelsea'

    'Spits van 9 duels en 0 goals voor Roda JC staat op lijstje van Chelsea'

    donderdag 12 oktober 2017 om 18:57

    Richmond Boakye speelde twee seizoenen geleden negen wedstrijden (nul goals) voor Roda JC. Via het bescheiden US Latina belandde de Ghanese spits daarna bij Rode Ster Belgrado. Nu zou Chelsea een oogje hebben op Boakye. 

    Dat melden Engelse media donderdag. De aanvaller maakte vorig seizoen indruk bij Rode Ster met twaalf competitietreffers en dit jaar doet hij het ook prima in de Europa League. Reden genoeg voor Chelsea om scouts te sturen naar de clash tussen Rode Ster en Arsenal van komende week. 

    Ook onder meer Celtic, Swansea City en Crystal Palace houden Boakye in de gaten, weet The Daily Mail. De international van Ghana begon zijn loopbaan in Europa in 2010 bij Genoa. Daarna werkte hij bij Juventus samen met Antonio Conte, die momenteel manager is van Chelsea.

    Bij Juve brak Boakye nooit door. De Oude Dame verhuurde hem aan onder meer Sassuolo en Elche. Zijn volgende werkgever Atalanta Bergamo stalde Boakye een halfjaar in Kerkrade. 

    Plaats een reactie

    Woudo +8012
    donderdag 12 oktober 2017 om 19:13
    Alsof hij ooit aan de bak zal komen bij Chelsea. Wel goed voor zn portemonnee natuurlijk!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 19:20
    Chelsea hoopt de beste man gewoon weer met winst door te kunnen verkopen... Bij roda nooit echt potten kunnen breken, al lag dat deels ook aan de kwaliteit van de spelers om hem heen, waar je als spits natuurlijk behoorlijk afhankelijk van bent, als eindstation van een aanval..
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 19:27
    Aldus zijn zaakwaarnemer.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5074
    donderdag 12 oktober 2017 om 19:30
    Gescout door ton caanen nota bene...

    Jammer dat hij het niet bij Roda liet zien, gebeurd helaas wel vaker. Waarom geen idee. Poepon beetje hetzelfde verhaal. Doet het ook erg goed opeens.

    SMS POEP ON naar 6464
    Vind ik leuk
    HanV +3429
    donderdag 12 oktober 2017 om 20:32
    Aan je avatar zie ik dat Anelka toch nog niet helemaal weg is bij Roda JC.
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    donderdag 12 oktober 2017 om 20:32
    Zo zie je hoe raar het kan lopen
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1236
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:11
    Jaja kijk maar naar Lucille Werner!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:57
    Heerlijke kop, meer van zulks gaarne
    Vind ik leuk
    maandag 16 oktober 2017 om 15:02
    Dit is dus de lacher van de week. Wat die man bij Roda heeft laten zien was gewoonweg lachwekkend. Kon alleen maar hard lopen maar had totaal geen voetbal kwaliteiten. De enigste die bij Roda heeft gespeeld en wel hoog op het verlanglistje van menig trainer zou moeten staan was een Portugees. Notabene was dit in het jaar (hij werd in de winterstop gehaald) dat Roda uit de eredivisie degradeerde. De persoon in kwestie had toen alleen niets om zich heen staan. Een kenner echter kon zien wat die man in zijn mars had.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Spits van 9 duels en 0 goals voor Roda JC staat op lijstje van Chelsea'