'Spits van 9 duels en 0 goals voor Roda JC staat op lijstje van Chelsea'

'Spits van 9 duels en 0 goals voor Roda JC staat op lijstje van Chelsea'

donderdag 12 oktober 2017 om 18:57

Richmond Boakye speelde twee seizoenen geleden negen wedstrijden (nul goals) voor Roda JC. Via het bescheiden US Latina belandde de Ghanese spits daarna bij Rode Ster Belgrado. Nu zou Chelsea een oogje hebben op Boakye. 

Dat melden Engelse media donderdag. De aanvaller maakte vorig seizoen indruk bij Rode Ster met twaalf competitietreffers en dit jaar doet hij het ook prima in de Europa League. Reden genoeg voor Chelsea om scouts te sturen naar de clash tussen Rode Ster en Arsenal van komende week. 

Ook onder meer Celtic, Swansea City en Crystal Palace houden Boakye in de gaten, weet The Daily Mail. De international van Ghana begon zijn loopbaan in Europa in 2010 bij Genoa. Daarna werkte hij bij Juventus samen met Antonio Conte, die momenteel manager is van Chelsea.

Bij Juve brak Boakye nooit door. De Oude Dame verhuurde hem aan onder meer Sassuolo en Elche. Zijn volgende werkgever Atalanta Bergamo stalde Boakye een halfjaar in Kerkrade. 

Plaats een reactie

Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 19:13
Alsof hij ooit aan de bak zal komen bij Chelsea. Wel goed voor zn portemonnee natuurlijk!
Vind ik leuk
1892 +6998
donderdag 12 oktober 2017 om 20:18
Als hij echt naar Chelsea gaat ,mag jij raden waar hij aan verhuurd word .Ik hoop het toch niet ,zal net zon ramp als Castaignos zijn.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 20:27
Ik gok op Vitesse, maar kan er naast zitten ;) slechter dan castaignos krijg je niet dus kan alleen maar meevallen! In dat opzicht heeft Vitesse goeie zaken gedaan door ook Matavz te halen en niet te gokken op dat castaignos er wel ff 20 in legt!
Vind ik leuk
1892 +6998
donderdag 12 oktober 2017 om 20:30
Castaignos 20 goals maken ?
Misschien in zijn hele voetballeven.
Hopelijk gaat hij met de winterstop terug naar Portugal ,schijnt daar nog mooi weer te zijn rond die tijd.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 20:32
Hahaha hoop t ook voor jullie! Hebben jullie niet met Buitink een aardig spitsen talent rondlopen in Arnhem?
Vind ik leuk
1892 +6998
donderdag 12 oktober 2017 om 20:34
Ten Teije paar keer ingevallen maar die jongen is nog te licht.
Maar wel beter als Castaignos.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:06
Snap echt niet wat er met Luc Castaignos is gebeurd?
Vond hem altijd een goede spits met timing en neusje voor de goal.
Helaas is dit allemaal weg ofzo meevoetballen zit er geen eens in.
Zelfde verhaal als met Luuk de Jong raakt helemaal niks.
Vind ik leuk
1892 +6998
vrijdag 13 oktober 2017 om 08:01
Ik was ook blij toen hij kwam ,maar pfff ik ben blij dat Vitesse hem niet gekocht heeft voor die 2,5 miljoen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:20
Chelsea hoopt de beste man gewoon weer met winst door te kunnen verkopen... Bij roda nooit echt potten kunnen breken, al lag dat deels ook aan de kwaliteit van de spelers om hem heen, waar je als spits natuurlijk behoorlijk afhankelijk van bent, als eindstation van een aanval..
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:22
Toen hij bij Roda speelde, zei ik al wel vaker: "dat zou ook een goede voor Chelsea zijn".
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:27
Aldus zijn zaakwaarnemer.
Vind ik leuk
Rodapaus +2582
donderdag 12 oktober 2017 om 19:30
Gescout door ton caanen nota bene...

Jammer dat hij het niet bij Roda liet zien, gebeurd helaas wel vaker. Waarom geen idee. Poepon beetje hetzelfde verhaal. Doet het ook erg goed opeens.

SMS POEP ON naar 6464
Vind ik leuk
HanV +2215
donderdag 12 oktober 2017 om 20:32
Aan je avatar zie ik dat Anelka toch nog niet helemaal weg is bij Roda JC.
Vind ik leuk
Mo +8782
donderdag 12 oktober 2017 om 20:32
Zo zie je hoe raar het kan lopen
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:11
Jaja kijk maar naar Lucille Werner!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:57
Heerlijke kop, meer van zulks gaarne
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 15:02
Dit is dus de lacher van de week. Wat die man bij Roda heeft laten zien was gewoonweg lachwekkend. Kon alleen maar hard lopen maar had totaal geen voetbal kwaliteiten. De enigste die bij Roda heeft gespeeld en wel hoog op het verlanglistje van menig trainer zou moeten staan was een Portugees. Notabene was dit in het jaar (hij werd in de winterstop gehaald) dat Roda uit de eredivisie degradeerde. De persoon in kwestie had toen alleen niets om zich heen staan. Een kenner echter kon zien wat die man in zijn mars had.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Spits van 9 duels en 0 goals voor Roda JC staat op lijstje van Chelsea'