Feyenoord-aankoop op de bank: 'Je zit je soms wel te verbijten'

Feyenoord-aankoop op de bank: 'Je zit je soms wel te verbijten'

donderdag 12 oktober 2017 om 19:45

Sofyan Amrabat heeft zich dit seizoen een aantal keer zitten te verbijten op de bank van Feyenoord. Dat zegt de jonge middenvelder voor de camera van Feyenoord TV. Tijdens de eerste wedstrijden van 2016/17 zat Amrabat op de bank bij zijn nieuwe club.

Feyenoord betaalde in de zomer miljoenen euro's aan FC Utrecht voor Amrabat. Trainer Giovanni van Bronckhorst beloonde de jongeling niet direct met een basisplaats. "Af en toe ben ik een beetje ongeduldig en het kon mij dit seizoen niet snel genoeg gaan", aldus de rechtspoot. 

"Ze zeggen dat het ook te snel kan gaan, maar daar ben ik het niet mee eens. Als je goed genoeg bent, moet je spelen. In het begin speelde ik weinig en ben ik rustig gebracht. Als je op de bank zit loop je jezelf soms wel te verbijten, want bij FC Utrecht heb ik alles gespeeld. Je moet je dan gewoon schikken in jouw rol, want het team is het belangrijkste. De trainer maakt keuzes en daar moet je respect voor hebben."

Dit seizoen stond Amrabat (21) twee keer in de basis in de Eredivisie. Hij viel drie keer in. 

Poll

Hoort Amrabat in de Feyenoord-basis?

(794 stemmen)

Plaats een reactie

1892 +2806
donderdag 12 oktober 2017 om 19:50
Niet weer een Amrabat soap aub.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:58
Heeft hij inmiddels al gekozen?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:01
Marokko
Vind ik leuk
chicken +5883
donderdag 12 oktober 2017 om 20:08
Laat hem dan in Marokko gaan spelen..geven we zijn plek aan een knul die wel wilt meebouwen aan het nl voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:11
Jij staat toch ook El ahmadi te springen ? Waarom niet om amrabat wat maakt het nou uit waar die voor wilt voetballen
Vind ik leuk
chicken +5883
donderdag 12 oktober 2017 om 20:17
Daar spring ik niet op hoor. Vind het alleen heel teleurstellend dat amrabat, een behoorlijke speler, niet kiest voor Nederland waar hij geboren en getogen is. Zo iemand zou Marokko nieteens in overweging moeten nemen..
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:29
Denk je ook zo over Ziyech en als Nouri nou had gekozen voor Marokko, had je dan ook gewild dat hij in Marokko was gaan spelen?
Als je zo denkt mag er geen enkele buitenlander in NL spelen, blijft het niveau erg laag en worden de bezoekers minder en zakken we uiteindelijk nog verder en sneller af dan nu al het geval is
Vind ik leuk
chicken +5883
donderdag 12 oktober 2017 om 20:37
Zie jij de genoemde personen als buitenlanders dan? Voor mij zijn het Nederlanders, dan ga je niet voor een ander spelen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:04
Het gaat er niet om hoe wij ze zien... Het is hoe zij er zelf in staan.
Ik neem voor het gemak aan dat jij en je ouders hier zijn geboren, maar het is voor hun anders. Je onderschat ook de druk van hun omgeving en familie om voor Marokko te gaan spelen (of Ghana, Turkije, Spanje enz).
Andersom is het vreselijk jammer dat Ascensio niet voor NL uitkomt, maar wel te begrijpen aangezien hij niks met NL heeft. Maar dat is blijkbaar toch anders met de Marokkaanse Nederlanders. Die hebben toch meer met Marokko ondanks dat ze de taal niet spreken vaak of daar voor geen goud willen wonen, maar hier willen blijven.
Vind ik leuk
Woudo +4343
donderdag 12 oktober 2017 om 19:53
Die jongen hoeft zich niet druk te maken, staat zo in de basis bij Feyenoord. Vond hem echt een verademing de laatste wedstrijden!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:11
Vind het ook een hele goede voetballer, echter missen we wel wat creativiteit op het middenveld. Vooral wanneer hij samen met Vilhena en El Ahmadi speelt, zijn toch meer slopers dan creatieve voetballers
Vind ik leuk
Ruud1987 +1877
donderdag 12 oktober 2017 om 20:12
Zeker weten was ook voor mij 1 van de meevallers europees.

Heb hem tegen city goed zien proberen zijn kunsten te laten zien en ook bijna de enige met een voldoende voor mij tegen lazio.

Ik ben benieuwd hoe goed deze jongen kan worden, dan hebben ze er bij Feyenoord zeker veel plezier van.
Vind ik leuk
Utca030 +1444
donderdag 12 oktober 2017 om 19:53
Op je beurt wachten . Jouw tijd komt nog wel
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:11
Hoort gewoon in de basis, Ajax had hem ook wel mogen halen wat mij betreft een jongen met heel veel potentie.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:49
Lekker naar fc rabat gaan als je problemen er mee hebt. Ondergeschikt aan t team.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 06:58
rustig aan en gewoon je boterham eten t kom dan echt wel op zn plekkie
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord-aankoop op de bank: 'Je zit je soms wel te verbijten'