Gerucht uit Engeland: 'wonderkid' van PSV in belangstelling van Spurs en West Ham

Gerucht uit Engeland: 'wonderkid' van PSV in belangstelling van Spurs en West Ham

donderdag 12 oktober 2017 om 23:18

Diverse clubs uit de Premier League hebben een oogje op Steven Bergwijn. Dat meldt boulevardkrant The Daily Mirror donderdagavond. De jonge aanvaller van PSV staat in de belangstelling van Tottenham Hotspur, Bournemouth en West Ham United. 

The Mirror schrijft dat Bergwijn, 'één van de grootste talenten van Nederland', op geruime tijd op de radar staat bij Spurs. Scouts van de vicekampioen van Engeland zouden onder de indruk zijn van de PSV'er. 

Bergwijn, die omschreven wordt als een 'rising star' en 'wonderkid', kan ook op interesse van West Ham en Bournemouth rekenen. Of een van de genoemde clubs in januari of komende zomer al een bod wil doen op de tiener, wordt niet vermeld. Dit seizoen stond Bergwijn in de Eredivisie zes keer in de basis bij PSV. Hij maakte twee goals en leverde één assist af. Ook bij Jong Oranje is Bergwijn dit jaar een vaste basisspeler. 

Vrijdag wordt de jongeling twintig. Hij heeft in Eindhoven een contract tot de zomer van 2021. In augustus deed het Italiaanse Torino een poging om Bergwijn in te lijven. PSV sloeg een miljoenenbod af. 

Poll

Wordt Bergwijn een absolute topper?

(982 stemmen)

Plaats een reactie

Guusman +1455
donderdag 12 oktober 2017 om 23:30
Hoppa daar gaat er weer een.
Vind ik leuk
Santi +15649
donderdag 12 oktober 2017 om 23:31
ondanks dat hij heel vervangbaar is is hij dit siezeon onverwachths heel leuk begonnen. Veel vragen altijd je komt toch wel lager uit dus begin maar met enorm gebluf.
Vind ik leuk
Romario9 +5100
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:26
Leuk begonnen idd, maar "leuk" is natuurlijk nog niet genoeg voor een stap naar het buitenland. Laat hem eerst maar even doorgroeien bij PSV.
Vind ik leuk
Harrie82 +2175
donderdag 12 oktober 2017 om 23:33
Doet het tot nu toe naar behoren. En ben benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen. Hooelijk kan hij niveau Depay halen, alleen dan een betere mentaliteit.
En je hebt een toekomst speler voor het NL elftal, maar dan moet hij nog wel wat stapjes maken.
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 12 oktober 2017 om 23:39
Nog geen bericht dat niemand dit gelooft.. zal wel alleen bij geruchten van Ajax spelers Zijn
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 06:28
Al dat azijn doet jou geen goed....
Vind ik leuk
AFC +3786
vrijdag 13 oktober 2017 om 08:00
Je leven zonder “kut” doet je ook geen goed
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 15:24
Lezen is ook moeilijk voor jou he... er staat zonder ontkutten. Dat is echt heel wat anders ajax mannetje!!!!!
Vind ik leuk
AFC +3786
vrijdag 13 oktober 2017 om 18:44
Uuhhh ok
Vind ik leuk
Eric55 +302
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:08
Oh wat zijn we zielig zeg
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:20
Ik lees ook toevallig nergens dat hij wereldtop is en minimaal 100 miljoen moet kosten.

Waar blijf je nou?
Vind ik leuk
AFC +3786
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:59
Ik las al 50 ml
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:43
Mooi zeg weer een eigen talent !
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:57
Uit de Ajax opleiding
Vind ik leuk
R2 +2362
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:18
Zit al sinds 2011 bij PSV. Bijna alle jeugdspelers worden wel ergens opgepikt. Laten we anders maar stoppen met het noemen van 'eigen jeugd', want voor jullie bestaat dat niet in Eindhoven.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:38
Is maar stengen, maar eerlijk voor een Ajax jeugdspeler om de titel eigen jeugd te krijgen moet die zowat op de middenstip van De Toekomst worden geboren. Dan geldt dat bij andere clubs ook zo.
Vind ik leuk
Thobar +2457
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:25
Is dus volgens de Uefa regels 2 jaren bij Ajax opgeleid dus krijgt Ajax over 2 jaren een opleidingsvergoeding. Van 12e tot 14e jaar is het een halve vergoeding
Vind ik leuk
Vamos M +4622
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:15
Ik ben nog niet echt overtuigd van Bergwijn om eerlijk te zijn.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:49
Leuke speler maar absoluut niet goed genoeg voor de top.
Nog licht jaren er van verwijderd
Vind ik leuk
Nashua +4368
donderdag 12 oktober 2017 om 23:57
Gewoon 50 miljoen vragen, klaar.

Na het "koopje" Sanchez zijn de PL clubs als de dood dat er een ander mee vandoor gaat
Vind ik leuk
AFC +3786
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:01
Moet die wel eerst iets presteren he
Vind ik leuk
Nashua +4368
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:22
Welnee, ze maken elkaar helemaal gek daar
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:57
Hahaha wonderkid, nou gaan ze gek doen.
Vind ik leuk
Sanuk +207
vrijdag 13 oktober 2017 om 04:32
Enige echte talent momenteel in de eredivisie.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14866
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:30
Neres een wonderkid noemen, da's pas idioot.
Vind ik leuk
Woudo +4676
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:02
Misschien is hij wel heel goed in wiskunde! ;)
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:49
Spelen te veel FIFA denk ik
Vind ik leuk
Vamos M +4622
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:06
Wonderkind? Ik moet het maar nog zien tot nu toe is het er niet uitgekomen buiten zijn dribbel tegen 10 van Utrecht.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 06:31
Correct
Vind ik leuk
jaja_PSV +14866
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:31
We gaan voor het kampioenschap waarbij wonderkid definitief opstaat.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:09
Wonderkind? Kan hij goed klaverjassen dan?
Vind ik leuk
036 +2084
vrijdag 13 oktober 2017 om 02:28
Ik wel, maar dan wel op zn Amsterdams!!
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:22
Kan er geen houtje touwtje van
Vind ik leuk
Hesses +590
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:26
4 miljoen lijkt me voldoende ben niet kapot van hem als Berghuis 6 miljoen gekost heeft dan is Bergwijn max 4 miljoen waard in mijn ogen.
Vind ik leuk
robery +2105
vrijdag 13 oktober 2017 om 05:25
Denk dat ie zelfs maar 4000 euro waard is. Laten we eerlijk zijn... PSV is niet meer handig in het verkopen van spelers.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 06:32
Ze hebben beiden ook de leeftijd van 20 he? Bergwijn is zowiezo duurder. Met veel meer potentie
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 01:33
Bergwijn doet er beter aan nog twee jaartjes bij blijven, daarna kijken hoe hij ervoor staat, in Engeland verzuipt hij op dit moment.
Vind ik leuk
_AJAX_ +1970
vrijdag 13 oktober 2017 om 02:21
Die Engelsen komen net zo geloofwaardig over als Dickie, die geloofde dat we wel ff met 7 - 0 van Zweden zouden winnen...
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 05:01
talent talent talent wonderkind. Ga eerst eens normaal voetballen voordat die journalisten alles en iedereen bestempelen als "wonderkind " slaat nergens op. Als hij daar heen gaat hoor je er nooit meer wat van... En oh wat is het een wonderkind
Vind ik leuk
robery +2105
vrijdag 13 oktober 2017 om 05:23
Ho Ho, het is voor het eerst dat een psv speler zou is genoemd. Mogen wij supporters ook even glunderen? *sarcasme uit*
Vind ik leuk
robery +2105
vrijdag 13 oktober 2017 om 05:22
Natuurlijk is er altijd interesse in spelers van PSV, die worden namelijk altijd voor onder de marktprijs verkocht of zelfs gratis de deur uit gedaan.
Vind ik leuk
Vak-DD +7085
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:24
Zoals PSV zelf ook zijn spelers bij Nederlandse clubs weghaalt.
Vind ik leuk
United FC +12710
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:31
Betalen in termijnen..
Vind ik leuk
King080 +146
vrijdag 13 oktober 2017 om 06:21
wonderkind.....haha laat me niet lachen
Vind ik leuk
Andre As +4654
vrijdag 13 oktober 2017 om 06:54
Lekker nu al naar het buitenland gaan. lekker 2 jaar banken en dan ergens in de zandbak belanden.
de 'talenten' kiezen voor geld, niet voor spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:02
Bergwijn is breedteversterking voor elke premier club uit Engeland...wat zal die moeten kosten 5,10,15,20 miljoen??Nou dat zijn schijntjes voor die clubs,een koopje om eventueel de bank warm te houden.
Vind ik leuk
Teo Smith +12469
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:06
Zijn ze blind daar?
Vind ik leuk
Barry10 +968
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:09
Speelt best aardig en zal het zeker in zich hebben, maar ik denk dat hij nog wel even kan rijpen in de Eredivisie. Dit is zijn eerste seizoen dat hij veel speelt en het kan denk ik allemaal nog een stuk beter en constanter. Maar, talent heeft hij zeker.
Vind ik leuk
Vak-DD +7085
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:22
Ze spelen een leuke wedstrijd of maken een mooie goal en gelijk is het een topper. Dan vertrekt zo'n jongen vervolgens naar het buitenland en je hoort er niks meer van terug. Zo hou je ook een Nederlands elftal zwak. Hij kan beter blijven en veel spelen en op latere leeftijd altijd nog een stap maken. Maar het geld zal er voor zorgen dat hij toch wel zal gaan, net als andere zogenaamde talenten.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:27
Een zwaluw...
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:28
Of het waar is of niet gewoon lekker blijven! Het mag inmiddels een feit wezen dat als je een beetje succes wilt behalen, zeker als aanvaller, je eerst moet doorgroeien. En anders tja.. een sombere toekomst zoals de velen die je voorgingen.
Vind ik leuk
Jordanees +8301
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:30
Laatste tijd heeft hij bij vlagen leuk spel laten zien, maar nog niet waarvan ik zeg die hoort thuis op dit niveau. Laat hem eerst maar is constant presteren, en meer beslissend zijn, een vertrek zou dodelijk zijn voor zijn ontwikkeling. Bij Psv kan hij nog slecht spelen maar wel kansen blijven krijgen, in het buitenland niet..
Vind ik leuk
Korm +20586
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:05
aan de andere kant, PSV kan nu nog de hoofdprijs krijgen en straks misschien niet meer ;)
Vind ik leuk
United FC +12710
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:34
Hij is vervangbaar.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:38
Ja, de krant die dit vermeld heeft ook echt wel bewezen, dat ze erg veel verstand van zaken hebben. Next!!
Vind ik leuk
DubRtd +13567
vrijdag 13 oktober 2017 om 09:34
Wat zien die clubs dan wat ik niet zie?
Toegegeven, ik zie hem zelden 90 minuten maar kan nou niet zeggen dat ik ooit onder de indruk van hem ben geweest.
Vind ik leuk
Korm +20586
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:04
doet het bij PSV goed en in jong oranje ook. Ik snap de intresse wel
Vind ik leuk
DubRtd +13567
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:38
Das dan ook sinds dit seizoen.
Vorig jaar was het niks en de enige pot die ik dit seizoen helemaal heb gezien van hem, was het ook niks en had ie de mazzel dat ie gespaard werd door Kuipers.
Vind ik leuk
Korm +20586
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:45
gespaard door kuipers?

JA een broekie mag wel de tijd krijgen om te wennen zeker?
Vind ik leuk
DubRtd +13567
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:02
Net voor zijn wissel had ie ook net zo makkelijk zijn 2de kaart kunnen krijgen.

En broekie.... heeft ook al weer haast 70 wedstrijden in het betaald voetbal op zijn naam staan.
En met 20 jaar ben je in de U21 league die de eredvisie tegenwoordig is al haast routinier :)
Vind ik leuk
Korm +20586
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:54
als je bij ajax speelt wel ;)
Vind ik leuk
Korm +20586
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:04
Nu nog weg doen zolang het kan! maar wel voor de hoofdprijs!
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:46
Speelt toch een sterk seizoen tot nu toe, veel steviger en voetbalt veel meer met vertrouwen tegenover vorig seizoen, dit kan wel eens zijn seizoen worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gerucht uit Engeland: 'wonderkid' van PSV in belangstelling van Spurs en West Ham