'Van Bronckhorst durft het niet aan met aanvaller, nieuw defensief duo'

'Van Bronckhorst durft het niet aan met aanvaller, nieuw defensief duo'

dinsdag 17 oktober 2017 om 07:08

Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst durft het dinsdagavond nog niet aan met Nicolai Jörgensen in de spits. De Deense aanvaller begint op de bank tijdens het Champions League-duel met Shakhtar Donetsk. Jean-Paul Boëtius staat in de spits, voorspelt het Algemeen Dagblad. 

In vergelijking met de wedstrijd tegen PEC Zwolle (0-0) van zaterdagavond heeft Van Bronckhorst geen verrassingen in petto. Omdat Eric Botteghin, Jan-Arie van der Heijden en Renato Tapia geblesseerd zijn, vormen Jerry St. Juste en Sven van Beek het nieuwe centrale duo in de defensie. Sofyan Amrabat staat rechtsback. Kevin Diks is er vanweg een hersenschudding niet bij. 

Jörgensen viel tegen PEC in en is weer fit, maar Van Bronckhorst vindt het te vroeg om de Deen te laten beginnen tegen Shakhtar. Boëtius is zijn vervanger. Steven Berghuis en Sam Larsson staan op de flanken. Feyenoord móet een goed resultaat boeken tegen Shakhtar om nog enige rol van betekenis te spelen in Champions League-groep F. De eerste twee duels werden verloren. 

Vermoedelijke opstelling: Jones, Amrabat, Van Beek, St. Juste, Haps, El Ahmadi, Toornstra, Vilhena, Berghuis, Boëtius en Larsson

Poll

Wat wordt Feyenoord - Shakhtar?

(2268 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 17 oktober 2017 om 07:11
Jammer voor het NL voetbal, vanuit feyenoord perspectief wel begrijpelijk. Daarnaast is het de vraag in welke vorm hij is teruggekeerd van zn blessure.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:55
zo'n relatief korte periode zal niets aan zijn vorm gedaan hebben. Hij heeft gewoon een goede basis kwaliteit waardoor hij altijd van waarde is.
Vind ik leuk
Guusman +1962
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:01
Gelukkig speelt Feijenoord op een mooie grasmat, dat is al een risico minder.
Dus wie weet met een fitte Jörgenson niet opnieuw een verschutting voor het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:23
Viel zaterdag sterk en dreigend in, maar een zwaluw maakt natuurlijk nog geen zomer. Hopen dat hij zijn oude vorm (en vooral het aantal doelpunten van vorig seizoen) terug kan vinden!
Vind ik leuk
DubRtd +14882
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:56
Dat half uurtje zaterdag was hij scherp zat. Feyenoord begon een stuk beter te draaien met hem er bij en hij had gewoon pech dat ie op de paal schoot.
Ook Toornstra kwam weer wat tot leven en had moeten scoren nadat Jorgensen er bij kwam.
Vind ik leuk
Cookee +4326
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:03
Je klinkt een beetje als Louis die na 90 minuten dan 2 kansen opnoemde... "die erin hadden gemoeten".
Niet alles is een goal Louis zei ik dan tegen de TV.
Zorg dat je in 90 minuten 5 kansen creeert dan gaan er misschien twee in!
Vind ik leuk
DubRtd +14882
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:07
Ik heb het alleen over dat half uur dat Jorgensen meedeed en die kansen er direct het gevolg van waren.
Tel er nog even die obstructie van Freire op Jorgensen bij op, de bal die hij wat gehaast naast knalde en je hebt al bijna je 5 kansen in die 30 minuten die hij meedeed.
Hele prestatie gezien het 20 minuten tijdrekken van die Boer.

Vind ik leuk
Cookee +4326
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:28
Oké dan valt de "Louis-factor" mee, je hebt je eruit geluld. :-)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:17
Defensie durft het niet aan met van Bronckhorst. Nieuw offensief duo.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 07:17]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:53
Kom op Feyenoord... pak die punten vanavond voor het Nederlandse voetbal!
Vind ik leuk
Padason +323
dinsdag 17 oktober 2017 om 08:34
Nou heren ik gun het jullie. Jullie zijn samen met Vitesse de hoop en uithangborden voor het voetbal. Gun het jullie vamavond, toon de passie, strijd en vechtlust van vorig seizoen en dan kunnen jullie deze gasten grijpen. Kom op Feyenoord, maak het Nederlands voetbal trots.
Vind ik leuk
Stranger +1597
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:09
Jij bent een Ajax supporter naar mijn hart. Rivaliteit is oké maar Europees allen voor de Nederlandse clubs!
Vind ik leuk
Cookee +4326
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:06
Ik ga even kijken maar als Feijenoord met een bange intentie het veld ingaat, dan ga ik iets leukers doen, toon lef mannen, angst is een slechte raadgevert.
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:23
Er zijn mooiere wedstrijden te zien vanavond. (denk ik)

Real - Tottenham
City - Napoli
Vind ik leuk
Cookee +4326
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:33
Ik ben zo'n typ die iets met een club moet hebben. Met Anitpathie tegen Real en tegen groot geld en Italianen die voetballen.
Tottenham, mmmm dank voor de tip.
Maar laat je niet tegenhouden, veel kijkplezier. :-)
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:45
Haha oke ieder zo zijn mening. Jij ook veel kijkplezier vanavond! :)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:11
0-4
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 16:30
1-2 en ze gingen strijdend ten onder.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Van Bronckhorst durft het niet aan met aanvaller, nieuw defensief duo'